Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ziutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 lis 2011, 18:43
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Post autor: ziutus » 16 lis 2011, 19:48

witam
Panowie - jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem ,ale forum czytam już od kilku lat.
prosze o pomoc w temacie wymiany pompy wtryskowej ,silnik AKN 110 KW ,mam 059 130 106 C i chcę wymienić na pompę 059 130 106 B ( w ETKA takiej pompy "B" nie ma , jest BX) ,czy jest to możliwe ,mam automat a ta do przeszczepu jest z manuala ,można zrobić adaptację tej pompy aby się zgrało ??
posiadam VAG i Tacho

pozdrawiam <mysli>
ziutus

kamiloskii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kamiloskii » 13 gru 2011, 07:11

ziutus pisze:witam
Panowie - jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem ,ale forum czytam już od kilku lat.
prosze o pomoc w temacie wymiany pompy wtryskowej ,silnik AKN 110 KW ,mam 059 130 106 C i chcę wymienić na pompę 059 130 106 B ( w ETKA takiej pompy "B" nie ma , jest BX) ,czy jest to możliwe ,mam automat a ta do przeszczepu jest z manuala ,można zrobić adaptację tej pompy aby się zgrało ??
posiadam VAG i Tacho

pozdrawiam <mysli>
ziutus
witam i jak udało sie przeszczepić czy były jakieś problemy???
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?

ziutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 lis 2011, 18:43
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Post autor: ziutus » 13 gru 2011, 09:40

Nie wymieniałem tej pompy ,nie miałem żadnej sugestii -podpowiedzi z tego forum ,podobno najlepiej jest jak ta ostatnie literka się zgadza ,bałem się kłopotów ( praca skrzyni tiptronic w systemie awaryjnym itp.)

pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 gru 2011, 09:59

kamiloskii pisze: ...
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
kamiloskii - przeciez Tobie ta pompa sie ewidentnie zapowietrza, a nie jest uszkodzona (tzn z 'stalym' bledem 1376 nie odpalilbys silnika w ogole, 550 moze byc skutkiem wtornym zapowietrzania, lub nieprawidlowego wyregulowania kata poczatku wtrysku)

poszukaj spokojnie nieszczelnosci 'w okolicach' filtra paliwa, zaworka/ podgrzewacza na filtrze, sparcialych wezykow itp. Po tym dopiero szukaj 'nowej' pompy. Innymi slowy - na chwile obecna (jezeli tylko samochod daje sie uruchomic i dziala przez caly dzien) to nalezy zalozyc ze pompa jest sprawna.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 14 gru 2011, 08:37

kamiloskii pisze:ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
z tego co czytałem to może być problem bo pompy po 2000 roku(albo po 2001) trzeba zaprogramować pod kompa. Najlepiej zakładać z tą samą literką.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

czarny222222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 gru 2011, 22:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: czarny222222 » 14 gru 2011, 22:49

a propo silnika mam ake z nowymi wałkami itp z chęcią bym sprzedał w rozsądnej cenie

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 04 sie 2012, 18:18

tx-didi pisze:
kamiloskii pisze: ...
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
kamiloskii - przeciez Tobie ta pompa sie ewidentnie zapowietrza, a nie jest uszkodzona (tzn z 'stalym' bledem 1376 nie odpalilbys silnika w ogole, 550 moze byc skutkiem wtornym zapowietrzania, lub nieprawidlowego wyregulowania kata poczatku wtrysku)

poszukaj spokojnie nieszczelnosci 'w okolicach' filtra paliwa, zaworka/ podgrzewacza na filtrze, sparcialych wezykow itp. Po tym dopiero szukaj 'nowej' pompy. Innymi slowy - na chwile obecna (jezeli tylko samochod daje sie uruchomic i dziala przez caly dzien) to nalezy zalozyc ze pompa jest sprawna.
niestety nie koniecznie. pompa moze byc sprawna, to znaczy nic nie jest zatarte, ale uszczelki w srodku puszczaja.
u mnie bylo tak samo, co prawda nie odpalalem na plaka, ale pompa zapowietrzala sie po kilkunastu godzinach stania.
sama wymiana uszczelek pomogla i jest cacy.
poczytaj tutaj

majkA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: majkA4 » 20 sie 2012, 16:43

Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum ale przyglądam sie od dawna <radocha>

po przeczytaniu całego wątku mam pytanie (ponieważ kolega Józek z początku wątku miał AKN'a ale z 2001r ii sie zastanawiam czy to to samo) i czy jeżeli kupie silnik BAU i będę chciał go zaadoptować zamiast mojego silnika AKN z '99r to czy po przełożeniu mojej pompy i wtrysków z teraźniejszego silnika do BAU to czy wszystko będzie hulać?

z tego z zrozumiałem z wypowiedzi kolegi Piotrusia nie będzie miał po takim zabiegu 180KM tylko 150, ale nie o moc mi chodzi tylko o niezawodność.. jest jedno główne pytanie,, czy to wszystko będzie ze sobą działać.

Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź ponieważ jestem w kropce :(

Dzięki wielkie <lol> , pozdrawiam, Michał.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 20 sie 2012, 22:13

majkA4,
bedzie dzialac.

majkA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: majkA4 » 21 sie 2012, 04:19

tx-didi,
dzięki wielkie.. <hura>

aa jeszcze takie malutkie pytanko czy jeżeli bym chciał z czasem przywrócić silnikowi BAU jego pierwotne (fabryczne) osiągi <cwaniak> , to czy jest taka możliwość żeby zostawić pompę i wtryski z mojego teraźniejszego AKN'a aa do komputera wgrać program od BAU? czy to wtedy zagra i będzie miało 180KM, czy raczej pompa nie wytrzyma? <rotfl>

sorka za takie może prozaiczne i błahe pytania ale dopiero sie zagłębiam w technike ii parametry poszczególnych podzespołów w naszych OOOO ;p :)

Pozdrowionka :>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 sie 2012, 07:17

majkA4 pisze:tx-didi,
dzięki wielkie.. <hura>

aa jeszcze takie malutkie pytanko czy jeżeli bym chciał z czasem przywrócić silnikowi BAU jego pierwotne (fabryczne) osiągi <cwaniak> , to czy jest taka możliwość żeby zostawić pompę i wtryski z mojego teraźniejszego AKN'a aa do komputera wgrać program od BAU? czy to wtedy zagra i będzie miało 180KM, czy raczej pompa nie wytrzyma? <rotfl>

sorka za takie może prozaiczne i błahe pytania ale dopiero sie zagłębiam w technike ii parametry poszczególnych podzespołów w naszych OOOO ;p :)

Pozdrowionka :>
niestety nie. Pompa wtryskowa (dokladniej to jej sterownik) a ECU to jednosc. Mozesz wiec:

1) zostawic swoja pompe i wtryskiwacze oraz ECU a zmienic tylko slupek silnika (sama mechanika - elektryke zostawiasz jak jest). Wowczas bedziesz mial orginalna moc 150 KM - mozesz wykonac chiptuning na okolice 180 KM (zamiast 'wgrywac program od BAU').

2) wymienic caly silnik wraz z pompa, wtryskiwaczami oraz sterownikiem ECU (w tym przypadku dojdzie jeszcze wszystko to, co elektrycznie wspolpracuje z ECU, a nie da sie przystosowac do nowszych sterownikow typu: alternator, kompresor klimy, pompa ABS ....).
W takim wypadku dysponowalbys moca BAU (179 KM).

Generalnie opcja 1 jest zdecydowanie tansza w wykonaniu, nawet uwzgledniajac opcje tuningu coby miec te <> 180 KM. Gdybys jednak rozwazal opcje 2 - przedyskutuj to z wszelkimi znajomymi elektrykami/mechanikami zanim podejmiesz decyzje.

majkA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: majkA4 » 21 sie 2012, 10:26

w tym przypadku dojdzie jeszcze wszystko to, co elektrycznie wspolpracuje z ECU, a nie da sie przystosowac do nowszych sterownikow typu: alternator, kompresor klimy, pompa ABS
właśnie tego się obawiałem, czyli pozostaje zastosować słupek BAU + moja pompa i wtryski.. a kompersor klimy, alternator, pompa wspomagania, wszystko zostaje moje stare tak? jeżeli dobrze zrozumiałem <rotfl>
zastanawiam sie tylko czy pompa wtryskowa wytrzyma ewentualny późniejszy chip,, bo ktoś już przy niej grzebał (jest plomba z zakładu regeneracyjnego :( ) ii nie do końca jestem w stanie określić jej teraźniejszy stan..

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 sie 2012, 11:27

majkA4 pisze: właśnie tego się obawiałem, czyli pozostaje zastosować słupek BAU + moja pompa i wtryski.. a kompersor klimy, alternator, pompa wspomagania, wszystko zostaje moje stare tak? jeżeli dobrze zrozumiałem
wlasciwie tak, z zaznaczeniem ze mowimy tylko o czesciach 'elektrycznych' - w jakimkolwiek stopniu - (wiec pompa wspomagania akurat nie kwalifikuje sie), oraz nawet nie wszystkich (poniewaz czesc pewnie podchodzi bez grzebania, a czesc da sie przerobic - dlatego warto upewnic sie z elektrykiem/mechanikiem ktory mialby wykonac przekladke)

Oczywiscie powyzsze problemy odpadaja przy wymianie samego slupka.
majkA4 pisze: zastanawiam sie tylko czy pompa wtryskowa wytrzyma ewentualny późniejszy chip,, bo ktoś już przy niej grzebał (jest plomba z zakładu regeneracyjnego :( ) ii nie do końca jestem w stanie określić jej teraźniejszy stan..
na Twoim miejscu bardziej przejmowalbym sie jak wyglada kondycja wtryskiwaczy i reszty samochodu (od typowo silnikowych - np tloki, przez okolosilnikowe (jak tam turbo ?) az do przeniesienia napedu - dwumas, sprzeglo, skrzynia biegow) niz pompa wtryskowa... ona to pewnie 'przelknie'...
Pogadaj z tunerami (ostrzegam - z wlasnych doswiadczen - 'nie wszystko zloto, co sie swieci')

Po roznych perypetiach z tunerami, jezdze od 90 tys 'na chipie' i chiciaz moje 'super' audi wiecznie sie psuje, to jednak nie zaliczylem jeszcze awarii, ktorej przyczyna bylby 'chip' (w kazdym razie takiej, gdzie wina 'czipa' bylaby niepodwazalna)

majkA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: majkA4 » 21 sie 2012, 15:59

wlasciwie tak, z zaznaczeniem ze mowimy tylko o czesciach 'elektrycznych' - w jakimkolwiek stopniu - (wiec pompa wspomagania akurat nie kwalifikuje sie), oraz nawet nie wszystkich (poniewaz czesc pewnie podchodzi bez grzebania, a czesc da sie przerobic - dlatego warto upewnic sie z elektrykiem/mechanikiem ktory mialby wykonac przekladke)

Oczywiscie powyzsze problemy odpadaja przy wymianie samego slupka.
nie nie, właśnie chodzi mi o przełożenie samego bloku z głowicami + turbo, aa reszte gratów zostawić z mojego starego AKN'a i teraz jest kwestia tego czy dam rade na starych częściach z AKN'a uzbroić "nowe" BAU.. (zaznaczam że nie chce żeby miało 180KM tylko 150, ze względu na skomplikowanie operacji :)..)
na Twoim miejscu bardziej przejmowalbym sie jak wyglada kondycja wtryskiwaczy i reszty samochodu (od typowo silnikowych - np tloki, przez okolosilnikowe (jak tam turbo ?) az do przeniesienia napedu - dwumas, sprzeglo, skrzynia biegow) niz pompa wtryskowa... ona to pewnie 'przelknie'...
aaa widzisz dobrze że wspomniałeś, boo o przeniesieniu napędu nie pomyślałem.. <uoee>

Ps. jeżeli by mi sie nie udało znaleźć turbinki od BAU too czy moja AKN'owa może być?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 sie 2012, 16:10

majkA4 pisze:
nie nie, właśnie chodzi mi o przełożenie samego bloku z głowicami + turbo, aa reszte gratów zostawić z mojego starego AKN'a i teraz jest kwestia tego czy dam rade na starych częściach z AKN'a uzbroić "nowe" BAU..
dasz rade :)
Ps. jeżeli by mi sie nie udało znaleźć turbinki od BAU too czy moja AKN'owa może być?
moze byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga