[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika
witam
Panowie - jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem ,ale forum czytam już od kilku lat.
prosze o pomoc w temacie wymiany pompy wtryskowej ,silnik AKN 110 KW ,mam 059 130 106 C i chcę wymienić na pompę 059 130 106 B ( w ETKA takiej pompy "B" nie ma , jest BX) ,czy jest to możliwe ,mam automat a ta do przeszczepu jest z manuala ,można zrobić adaptację tej pompy aby się zgrało
posiadam VAG i Tacho
pozdrawiam
ziutus
Panowie - jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem ,ale forum czytam już od kilku lat.
prosze o pomoc w temacie wymiany pompy wtryskowej ,silnik AKN 110 KW ,mam 059 130 106 C i chcę wymienić na pompę 059 130 106 B ( w ETKA takiej pompy "B" nie ma , jest BX) ,czy jest to możliwe ,mam automat a ta do przeszczepu jest z manuala ,można zrobić adaptację tej pompy aby się zgrało
posiadam VAG i Tacho
pozdrawiam
ziutus
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 lis 2009, 20:55
- Lokalizacja: śląsk
witam i jak udało sie przeszczepić czy były jakieś problemy???ziutus pisze:witam
Panowie - jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem ,ale forum czytam już od kilku lat.
prosze o pomoc w temacie wymiany pompy wtryskowej ,silnik AKN 110 KW ,mam 059 130 106 C i chcę wymienić na pompę 059 130 106 B ( w ETKA takiej pompy "B" nie ma , jest BX) ,czy jest to możliwe ,mam automat a ta do przeszczepu jest z manuala ,można zrobić adaptację tej pompy aby się zgrało
posiadam VAG i Tacho
pozdrawiam
ziutus
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kamiloskii - przeciez Tobie ta pompa sie ewidentnie zapowietrza, a nie jest uszkodzona (tzn z 'stalym' bledem 1376 nie odpalilbys silnika w ogole, 550 moze byc skutkiem wtornym zapowietrzania, lub nieprawidlowego wyregulowania kata poczatku wtrysku)kamiloskii pisze: ...
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
poszukaj spokojnie nieszczelnosci 'w okolicach' filtra paliwa, zaworka/ podgrzewacza na filtrze, sparcialych wezykow itp. Po tym dopiero szukaj 'nowej' pompy. Innymi slowy - na chwile obecna (jezeli tylko samochod daje sie uruchomic i dziala przez caly dzien) to nalezy zalozyc ze pompa jest sprawna.
z tego co czytałem to może być problem bo pompy po 2000 roku(albo po 2001) trzeba zaprogramować pod kompa. Najlepiej zakładać z tą samą literką.kamiloskii pisze:ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 gru 2011, 22:08
- Lokalizacja: lublin
niestety nie koniecznie. pompa moze byc sprawna, to znaczy nic nie jest zatarte, ale uszczelki w srodku puszczaja.tx-didi pisze:kamiloskii - przeciez Tobie ta pompa sie ewidentnie zapowietrza, a nie jest uszkodzona (tzn z 'stalym' bledem 1376 nie odpalilbys silnika w ogole, 550 moze byc skutkiem wtornym zapowietrzania, lub nieprawidlowego wyregulowania kata poczatku wtrysku)kamiloskii pisze: ...
bo borykam sie z problemem błędów 1376 i 550 odpala tylko przy zimnym silniku na plaku a jak sie rozgrzeje to pali bez problemu:( z tego co wyczytałem to uszkodzenie pompy więc chce,
ja posiadam pompe z końcówką 106B z 2000roku i przymierzam sie do wymiany na pompę 106J z 2002 myslicie że zagada ?
poszukaj spokojnie nieszczelnosci 'w okolicach' filtra paliwa, zaworka/ podgrzewacza na filtrze, sparcialych wezykow itp. Po tym dopiero szukaj 'nowej' pompy. Innymi slowy - na chwile obecna (jezeli tylko samochod daje sie uruchomic i dziala przez caly dzien) to nalezy zalozyc ze pompa jest sprawna.
u mnie bylo tak samo, co prawda nie odpalalem na plaka, ale pompa zapowietrzala sie po kilkunastu godzinach stania.
sama wymiana uszczelek pomogla i jest cacy.
poczytaj tutaj
Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum ale przyglądam sie od dawna
po przeczytaniu całego wątku mam pytanie (ponieważ kolega Józek z początku wątku miał AKN'a ale z 2001r ii sie zastanawiam czy to to samo) i czy jeżeli kupie silnik BAU i będę chciał go zaadoptować zamiast mojego silnika AKN z '99r to czy po przełożeniu mojej pompy i wtrysków z teraźniejszego silnika do BAU to czy wszystko będzie hulać?
z tego z zrozumiałem z wypowiedzi kolegi Piotrusia nie będzie miał po takim zabiegu 180KM tylko 150, ale nie o moc mi chodzi tylko o niezawodność.. jest jedno główne pytanie,, czy to wszystko będzie ze sobą działać.
Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź ponieważ jestem w kropce
Dzięki wielkie , pozdrawiam, Michał.
po przeczytaniu całego wątku mam pytanie (ponieważ kolega Józek z początku wątku miał AKN'a ale z 2001r ii sie zastanawiam czy to to samo) i czy jeżeli kupie silnik BAU i będę chciał go zaadoptować zamiast mojego silnika AKN z '99r to czy po przełożeniu mojej pompy i wtrysków z teraźniejszego silnika do BAU to czy wszystko będzie hulać?
z tego z zrozumiałem z wypowiedzi kolegi Piotrusia nie będzie miał po takim zabiegu 180KM tylko 150, ale nie o moc mi chodzi tylko o niezawodność.. jest jedno główne pytanie,, czy to wszystko będzie ze sobą działać.
Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź ponieważ jestem w kropce
Dzięki wielkie , pozdrawiam, Michał.
tx-didi,
dzięki wielkie..
aa jeszcze takie malutkie pytanko czy jeżeli bym chciał z czasem przywrócić silnikowi BAU jego pierwotne (fabryczne) osiągi , to czy jest taka możliwość żeby zostawić pompę i wtryski z mojego teraźniejszego AKN'a aa do komputera wgrać program od BAU? czy to wtedy zagra i będzie miało 180KM, czy raczej pompa nie wytrzyma?
sorka za takie może prozaiczne i błahe pytania ale dopiero sie zagłębiam w technike ii parametry poszczególnych podzespołów w naszych OOOO
Pozdrowionka
dzięki wielkie..
aa jeszcze takie malutkie pytanko czy jeżeli bym chciał z czasem przywrócić silnikowi BAU jego pierwotne (fabryczne) osiągi , to czy jest taka możliwość żeby zostawić pompę i wtryski z mojego teraźniejszego AKN'a aa do komputera wgrać program od BAU? czy to wtedy zagra i będzie miało 180KM, czy raczej pompa nie wytrzyma?
sorka za takie może prozaiczne i błahe pytania ale dopiero sie zagłębiam w technike ii parametry poszczególnych podzespołów w naszych OOOO
Pozdrowionka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
niestety nie. Pompa wtryskowa (dokladniej to jej sterownik) a ECU to jednosc. Mozesz wiec:majkA4 pisze:tx-didi,
dzięki wielkie..
aa jeszcze takie malutkie pytanko czy jeżeli bym chciał z czasem przywrócić silnikowi BAU jego pierwotne (fabryczne) osiągi , to czy jest taka możliwość żeby zostawić pompę i wtryski z mojego teraźniejszego AKN'a aa do komputera wgrać program od BAU? czy to wtedy zagra i będzie miało 180KM, czy raczej pompa nie wytrzyma?
sorka za takie może prozaiczne i błahe pytania ale dopiero sie zagłębiam w technike ii parametry poszczególnych podzespołów w naszych OOOO
Pozdrowionka
1) zostawic swoja pompe i wtryskiwacze oraz ECU a zmienic tylko slupek silnika (sama mechanika - elektryke zostawiasz jak jest). Wowczas bedziesz mial orginalna moc 150 KM - mozesz wykonac chiptuning na okolice 180 KM (zamiast 'wgrywac program od BAU').
2) wymienic caly silnik wraz z pompa, wtryskiwaczami oraz sterownikiem ECU (w tym przypadku dojdzie jeszcze wszystko to, co elektrycznie wspolpracuje z ECU, a nie da sie przystosowac do nowszych sterownikow typu: alternator, kompresor klimy, pompa ABS ....).
W takim wypadku dysponowalbys moca BAU (179 KM).
Generalnie opcja 1 jest zdecydowanie tansza w wykonaniu, nawet uwzgledniajac opcje tuningu coby miec te <> 180 KM. Gdybys jednak rozwazal opcje 2 - przedyskutuj to z wszelkimi znajomymi elektrykami/mechanikami zanim podejmiesz decyzje.
właśnie tego się obawiałem, czyli pozostaje zastosować słupek BAU + moja pompa i wtryski.. a kompersor klimy, alternator, pompa wspomagania, wszystko zostaje moje stare tak? jeżeli dobrze zrozumiałemw tym przypadku dojdzie jeszcze wszystko to, co elektrycznie wspolpracuje z ECU, a nie da sie przystosowac do nowszych sterownikow typu: alternator, kompresor klimy, pompa ABS
zastanawiam sie tylko czy pompa wtryskowa wytrzyma ewentualny późniejszy chip,, bo ktoś już przy niej grzebał (jest plomba z zakładu regeneracyjnego ) ii nie do końca jestem w stanie określić jej teraźniejszy stan..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wlasciwie tak, z zaznaczeniem ze mowimy tylko o czesciach 'elektrycznych' - w jakimkolwiek stopniu - (wiec pompa wspomagania akurat nie kwalifikuje sie), oraz nawet nie wszystkich (poniewaz czesc pewnie podchodzi bez grzebania, a czesc da sie przerobic - dlatego warto upewnic sie z elektrykiem/mechanikiem ktory mialby wykonac przekladke)majkA4 pisze: właśnie tego się obawiałem, czyli pozostaje zastosować słupek BAU + moja pompa i wtryski.. a kompersor klimy, alternator, pompa wspomagania, wszystko zostaje moje stare tak? jeżeli dobrze zrozumiałem
Oczywiscie powyzsze problemy odpadaja przy wymianie samego slupka.
na Twoim miejscu bardziej przejmowalbym sie jak wyglada kondycja wtryskiwaczy i reszty samochodu (od typowo silnikowych - np tloki, przez okolosilnikowe (jak tam turbo ?) az do przeniesienia napedu - dwumas, sprzeglo, skrzynia biegow) niz pompa wtryskowa... ona to pewnie 'przelknie'...majkA4 pisze: zastanawiam sie tylko czy pompa wtryskowa wytrzyma ewentualny późniejszy chip,, bo ktoś już przy niej grzebał (jest plomba z zakładu regeneracyjnego ) ii nie do końca jestem w stanie określić jej teraźniejszy stan..
Pogadaj z tunerami (ostrzegam - z wlasnych doswiadczen - 'nie wszystko zloto, co sie swieci')
Po roznych perypetiach z tunerami, jezdze od 90 tys 'na chipie' i chiciaz moje 'super' audi wiecznie sie psuje, to jednak nie zaliczylem jeszcze awarii, ktorej przyczyna bylby 'chip' (w kazdym razie takiej, gdzie wina 'czipa' bylaby niepodwazalna)
nie nie, właśnie chodzi mi o przełożenie samego bloku z głowicami + turbo, aa reszte gratów zostawić z mojego starego AKN'a i teraz jest kwestia tego czy dam rade na starych częściach z AKN'a uzbroić "nowe" BAU.. (zaznaczam że nie chce żeby miało 180KM tylko 150, ze względu na skomplikowanie operacji ..)wlasciwie tak, z zaznaczeniem ze mowimy tylko o czesciach 'elektrycznych' - w jakimkolwiek stopniu - (wiec pompa wspomagania akurat nie kwalifikuje sie), oraz nawet nie wszystkich (poniewaz czesc pewnie podchodzi bez grzebania, a czesc da sie przerobic - dlatego warto upewnic sie z elektrykiem/mechanikiem ktory mialby wykonac przekladke)
Oczywiscie powyzsze problemy odpadaja przy wymianie samego slupka.
aaa widzisz dobrze że wspomniałeś, boo o przeniesieniu napędu nie pomyślałem..na Twoim miejscu bardziej przejmowalbym sie jak wyglada kondycja wtryskiwaczy i reszty samochodu (od typowo silnikowych - np tloki, przez okolosilnikowe (jak tam turbo ?) az do przeniesienia napedu - dwumas, sprzeglo, skrzynia biegow) niz pompa wtryskowa... ona to pewnie 'przelknie'...
Ps. jeżeli by mi sie nie udało znaleźć turbinki od BAU too czy moja AKN'owa może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
dasz rademajkA4 pisze:
nie nie, właśnie chodzi mi o przełożenie samego bloku z głowicami + turbo, aa reszte gratów zostawić z mojego starego AKN'a i teraz jest kwestia tego czy dam rade na starych częściach z AKN'a uzbroić "nowe" BAU..
moze bycPs. jeżeli by mi sie nie udało znaleźć turbinki od BAU too czy moja AKN'owa może być?