[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia
Jest takie powiedzonko: kierowcy dzielą się na tych którzy automat lubia i na tych ktorzy automatem jeszcze nie jeździli
Skłaniam do zdania że do małego auta to benzynka w manualu, do dużego diesel w automacie.
A długość 1go biegu w takim jak mój to jakieś nieporozumienie, nawet dobrze ruszyc nie można
Skłaniam do zdania że do małego auta to benzynka w manualu, do dużego diesel w automacie.
A długość 1go biegu w takim jak mój to jakieś nieporozumienie, nawet dobrze ruszyc nie można
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Srala mądrala - oto lista A6 z S-TronicZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
pojemność moc skrzynia napęd cena
2.8 FSI 204 KM (150 kW) S tronic quattro 222 800
3.0 TFSI 310 KM (228 kW) S tronic quattro 252 200
3.0 TDI 204 KM (150 kW) S tronic quattro 243 700
3.0 TDI 245 KM (180 kW) S tronic quattro 250 200
3.0 TDI clean Diesel 245 KM (180 kW) S tronic quattro 256 500
ostatnia pozycja to cena
S6 z 4.0bT też ma S-Tronic, poczytajcie trochę zanim cos napiszecie
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Taaaak ??ZelvaBOi pisze:Zagór, i tak i nie... S-Tronic to nie ta sama skrzynia co DSG. ......
O to ciekawe co piszesz
DSG, S-Tronic, R-Tronic (montowany w R8) - to nazwy handlowe skrzyń, i tylko tyle, nie mówią nam nic - jeśli się nie zagłębisz o sposobie pracy danej skrzyni.
Zasada pracy DSG i S-tronic R-Tronic jest taka sama, to dwusprzęgłowa skrzynia z automatem od sprzęgła, więc gdzie widzisz różnicę??
Oczywiście pewna jest - DSG to skrzynia do poprzecznie ułożonych silników, a S i R tronic do wzdłużnie - i tyle.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trudno żeby konstrukcja skrzyni do napędu FWD/AWD z poprzecznie ułożonym silnikiem, i AWD z wzdłużnie była taka samaZelvaBOi pisze:To sie zgadza, ale S/R-Tronic ma inne sprzegla i hydraulike. Uproszeczenie porownania na zasadzie DSG i S-Tronic to to samo to jak powiedziec, ze wszystkie Quattro sa takie same - a A3/R8 nie ma tego samego Q co A4/A6/A8/Q5/Q7. Nazwa handlowa jest identyczna i mocno mylaca. Chodzi mi o niuans ktory pozwala S-Tronic wytrzymac 600 Nm - "zwykle" DSG sie przy takim momencie rozpadnie.
Trzeba zwrocic uwage na ten niuans bo to mimo wszystko wazne.
Nie twierdze, ze zasada dzialania jest inna tylko, ze kontstrukcje tych skrzyn nie sa identyczne i DSG ze skody jest zbyt slabe do 3.0TDI. Nazwa handlowa nie ma tu nic do rzeczy. To sa inne skrzynie - jedynie budowane w/g tej samej idei.
Chyba to rozumiesz
Nie kumasz nadal - "DSG" te trzy literki to nie opisują typu skrzyni, jej budowy itd... to nazwa handlowa jak Quattro i 4-Motion. - a mimo to w A4 B5 i Passacie B5 był ten sam napęd.
Tu chodzi o zasadę pracy, i jej efekty, nie o techniczne niuanse, czy skrzynia ma mokre czy suche sprzęgła, bo raczej nie o to Wam chodziło, że w CCCO nie montuje się dwusprzęgłowej skrzyni z suchymi sprzęgłami
za autoklult.pl
Zasada działania skrzyń dwusprzęgłowych opiera się na układzie dwóch równoległych skrzynek biegów w jednej obudowie, wyposażonych w osobne sprzęgła wielopłytkowe mokre bądź suche. Moc pobierana ze wspólnego źródła mocy wędruje na jedno ze sprzęgieł współpracujące z daną skrzynią. Jedna przekładnia wyposażona jest w pary kół zębatych obsługujących biegi parzyste, druga - nieparzyste. Wałki sprzęgłowe odrębnych skrzyń umieszczone są jeden w drugim przy czym sprzęgają się tylko z wybranymi parami kół zębatych. Drążony wał zewnętrzny obsługuje najczęściej biegi parzyste, wewnętrzny nieparzyste. Jeden z nich wyposażony jest także w parę kół do biegu wstecznego jeśli bieg ten nie jest realizowany przez osobny wałek.
To chyba tyle w temacie.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 12:09 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450NmZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
więc nie jest prawdą to co piszesz... generalnie skrzynie 2-sprzęgłowe są w stanie dużo wytrzymać... momentu bały się skrzynie bezstopniowe chociaż Subaru pokazało, że i ten rodzaj skrzyni daje radę...
[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm
[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
RS C5 i C6 mają mocniejsze wersje tip'a, odpowiednio 5HP24A i 6HP24Acoolmen77 pisze:mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm
[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi
S6 C5 i C6 mają tipy, takie same jak RS, róznią się konwerterami, ale są całkiem inne niż w zwykłych A6 C5/C6 - 5/6HP19
S6 C7 ma już S-Tronic i tylko z nim można kupić
RS6 C7 (według prasowych doniesień) też będzie oferowane z S-Tronic.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
coolmen77 pisze:carlos666 przeniesie pewnie i z 700 tylko ciekawe jak długo będzie działać
.....
Nadłubać to sobie mozna i 1k Nm tylko, że skrzynia zamiast 200k km wytrzyma 30 km
Producent podaje dla 5HP24A 450Nm max !
Dla 5HP19A 300 Nm, co ciekawe nie wiem na ile dane są prawdziwe ale multi może więcej - 310Nm
Danych 6HP19/24 nie mam, bo się C6 nie interesuję, po co mi droższy od mojego problem
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, 13:02 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
eeehhh... uwielbiam taki poziom dyskusji.... pisać by pisać.... wyraźnie napisałem, że w A6C6 jest skrzynia 6HP19A (w odniesieniu do niej napisałem jakim momentem dysponuje), która katalogowo wytrzymuje max 450Nm (dane producenta - ZF) a przecież logiczne jest, że wersje S6 dysponujące innym silnikiem moc/moment mają inną skrzynie (Zagór dobrze napisał... jeden z niewielu zorientowany w temacie) a co za tym idzie - bardziej wytrzymałe...coolmen77 pisze:to nie było pytanie
jedynie odniesienie się do pantona stwierdzenia, że w A6C6 tipy przenosza max 450 Nm
poprzednia wypowiedź dotyczyła faktu, że DSG seryjne jest w stanie przekazać większy moment niż ZF 6HP19A jaką macie w C6 3.0TDI.... a to, że tego nie wsadzają do Audi A6 wynika z faktu ułożenia silnika i tego, że Audi ma swój odpowiednik S-tronic.... amen.
DSG DQ500 - mokre sprzegła i 7biegów (max 600Nm)coolmen77 pisze:zapomniałem, że kolega panton to omnibus w każdej dziedzinie budowy auta
odnośnie skrzyń dsg - zeszyt 308 do samodzielnego kształcenia - Preselekcyjna skrzynia biegów 02E (DSG) przenosi max 350 Nm
miłej lektury ===> http://www.aachen-colloquium.com/pdf/Vo ... messages=0
a ocenę personalną zostawiam dla siebie bo to nie temat dyskusji
[ Dodano: 2012-11-14, 17:14 ]
ZelvaBOi dyskusja była o TIP (skrzynie ZF - w C6 6HP19A) vs DSG (bo niby słabsza i mniej jest w stanie wytrzymać) więc wtrącanie S-tronica nie wiem jaki ma sens. Warto czytać uważnie to co zostało wcześniej napisane.
Gdzie napisałem, że S-tronic to kopia DSG - możesz zacytować taką wypowiedź? S-tronic to odpowiednik skrzyni 2-sprzęgłowej DSG - od i tyle....
W A6C7 było kilka skrzyń więc do czego mam porównać DSG z R32? Czytanie ze zrozumieniem nie boli.
ps: możesz być chamski tylko to nie zmieni Twojego poziomu wiedzy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga