Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 17:55

coolmen77 pisze:zapomniałem, że kolega panton to omnibus w każdej dziedzinie budowy auta ;p
odnośnie skrzyń dsg - zeszyt 308 do samodzielnego kształcenia - Preselekcyjna skrzynia biegów 02E (DSG) przenosi max 350 Nm
Bo więcej nie musi, była montowana tylko w A3 (a z tego co pamiętam mowimy o "DSG" w A6), a tam 3.2 miało 320Nm, to po co im więcej, to są właśnie te oszczędzone "eurocenty" w procesie produkcji :(

[ Dodano: 2012-11-14, 18:19 ]
ZelvaBOi pisze:S-Tronic ma na papierze wiecej niz seryjne DSG
ZelvaBOi pisze:ile przeniesie dana skrzynia zanim sie rozpadnie to inna sprawa
S-Tronic (który) ma na papierze więcej niż DSG (które)???
Przeniesie tyle na ile zaprojektował ją producent, jedna (np. do 3.0TDi) może mieć 2 sprzęgła po 4 tarcze, inna a też S-Tronic (z S6) może mieć 5 tarcz w każdym i to większych - i co to już nie jest S-Tronic?
ZelvaBOi pisze:-Tronic to nie jest kopia DSG i o tym sie wlasnie zrobila dyskusja, ze ja twierdze, ze nie jest a sa tacy co twierdza, ze jest a jedyna roznica to uloznie silnika
Kto tak twierdzi?
ZelvaBOi pisze:ze on tam ma jakies 300-350Nm i nie wiecej. Ropniak (prawie) zawsze ma wiecej momentu
Nie ma znaczenia ile ma momentu, wkłada się więcej tarcz do sprzęgieł, ew. większej średnicy i temat załatwiony :)

Tak na koniec - http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shi ... udinal_DSG
Jest tam też wyjaśnione co to jest DSG - i niestety nie jest skrzynia ze Skody :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 20:01

cały wywód kolegi Zagór można streścić do zdania:
Zasada pracy DSG i S-tronic R-Tronic jest taka sama, to dwusprzęgłowa skrzynia z automatem od sprzęgła, więc gdzie widzisz różnicę??
a kolega panton w ostatnim poście na 3 stronie pisze
Zagór bardzo dobrze prawi
a później pretensje kolegi panton
Gdzie napisałem, że S-tronic to kopia DSG - możesz zacytować taką wypowiedź?
choć wcześniej ZelvaBOi napisał
To sie zgadza, ale S/R-Tronic ma inne sprzegla i hydraulike. Uproszeczenie porownania na zasadzie DSG i S-Tronic to to samo to jak powiedziec, ze wszystkie Quattro sa takie same - a A3/R8 nie ma tego samego Q co A4/A6/A8/Q5/Q7. Nazwa handlowa jest identyczna i mocno mylaca. Chodzi mi o niuans ktory pozwala S-Tronic wytrzymac 600 Nm - "zwykle" DSG sie przy takim momencie rozpadnie.

Trzeba zwrocic uwage na ten niuans bo to mimo wszystko wazne.

Nie twierdze, ze zasada dzialania jest inna tylko, ze kontstrukcje tych skrzyn nie sa identyczne i DSG ze skody jest zbyt slabe do 3.0TDI. Nazwa handlowa nie ma tu nic do rzeczy. To sa inne skrzynie - jedynie budowane w/g tej samej idei.
w zasadzie kolega panton słowami
S-tronic to odpowiednik skrzyni 2-sprzęgłowej DSG - od i tyle....
potwierdza to co stara się powiedzieć kolega ZelvaBOi
ale dalej broni kolegi Zagór
paranoja
chyba czas zamknąć temat
pozdro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 20:22

coolmen77,
Na premiera się nadasz ;) - nic z tego nie rozumiem, tylko czy lubisz haratnąć w gałę ? ;)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 20:56

pewnie że lubię ale nie mam takiej kondycji jak premier :)

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 14 lis 2012, 22:30

coolmen77 pisze:cały wywód kolegi Zagór można streścić do zdania:
Zasada pracy DSG i S-tronic R-Tronic jest taka sama, to dwusprzęgłowa skrzynia z automatem od sprzęgła, więc gdzie widzisz różnicę??
a kolega panton w ostatnim poście na 3 stronie pisze
Zagór bardzo dobrze prawi
a później pretensje kolegi panton
Gdzie napisałem, że S-tronic to kopia DSG - możesz zacytować taką wypowiedź?
Rozbawiłeś mnie... zasada pracy skrzyni dwu-sprzęgłowej jest taka sama podobnie jak zasada pracy skrzyni bezstopniowej różnych producentów... różni się to oczywiście rozwiązaniami konstrukcyjnymi ale oparte na tej samej zasadzie. W Twoim rozumowaniu pomiędzy "zasada działania" a "kopia" nie ma różnicy więc gratuluję.
coolmen77 pisze: choć wcześniej ZelvaBOi napisał
To sie zgadza, ale S/R-Tronic ma inne sprzegla i hydraulike. Uproszeczenie porownania na zasadzie DSG i S-Tronic to to samo to jak powiedziec, ze wszystkie Quattro sa takie same - a A3/R8 nie ma tego samego Q co A4/A6/A8/Q5/Q7. Nazwa handlowa jest identyczna i mocno mylaca. Chodzi mi o niuans ktory pozwala S-Tronic wytrzymac 600 Nm - "zwykle" DSG sie przy takim momencie rozpadnie.

Trzeba zwrocic uwage na ten niuans bo to mimo wszystko wazne.

Nie twierdze, ze zasada dzialania jest inna tylko, ze kontstrukcje tych skrzyn nie sa identyczne i DSG ze skody jest zbyt slabe do 3.0TDI. Nazwa handlowa nie ma tu nic do rzeczy. To sa inne skrzynie - jedynie budowane w/g tej samej idei.
w zasadzie kolega panton słowami
S-tronic to odpowiednik skrzyni 2-sprzęgłowej DSG - od i tyle....
potwierdza to co stara się powiedzieć kolega ZelvaBOi
ale dalej broni kolegi Zagór
paranoja
Idź do salonu VW... poproś o jazdę VW Tiguan 2011 z 7 biegowym (mokrym) DSG....... przyduś porządnie.... jak się skrzynia nie rozpadnie i dojedziesz z powrotem do salonu podłącz się VCDS-em/VAS-em do sterownika skrzyni (adres 02 dla przypomnienia) i co zobaczą Twoje mądre oczęta?
------------------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans (J743) Labels: 0BH-927-711.clb
Part No SW: 0BH 300 011 G HW: 0BH 927 711 C
Component: DSG DQ500-7A H04 1406
Revision: 00H04V01
Coding: 0014
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_TCMDQ500021 001001
ROD: EV_TCMDQ500021_VW36.rod
VCID: 76E7E3EB7DE2
------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... dq500.html


coolmen77 kiedy przestaniesz się kompromitować ? - poważnie pytam....
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2013, 22:25 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 22:42

jak zwykle zagubiłeś się w wątku
przeczytaj jeszcze raz może załapiesz o czym pisał ZelvaBOi i Zagór nim się wtrąciłeś
jeszcze dla ścisłości - może zasada działanie skrzyń jest podobna ale nie sposób ich pracy i to jest clou tej dyskusji a nie, która więcej Nm wytrzyma

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 lis 2012, 11:07

coolmen77 pisze:jak zwykle zagubiłeś się w wątku
przeczytaj jeszcze raz może załapiesz o czym pisał ZelvaBOi i Zagór nim się wtrąciłeś
jeszcze dla ścisłości - może zasada działanie skrzyń jest podobna ale nie sposób ich pracy i to jest clou tej dyskusji a nie, która więcej Nm wytrzyma
Zasada działania = to sposób pracy prznajmniej dla mnie jest to równoznaczne :)

Co to samego tematu DSG od Skody w Audi - to chyba jasne że nie jest to możliwe, ze względu na inne ułożenie silnika Skoda ma wszystko poprzecznie, a CCCO jedynie A3 tak ma ułóżony silnik i tam siedzi DSG ze Skody :)

DSG to dla mnie pewien rodzaj skrzyni - nie konkretna skrzynia ze Skody, jak dla niektórych, bo Skoda, chyba też nie montuje jednego rodzaju DSG, do wszystkiego co ma :)

Ilość Nm jest sprawą totalnie drugorzędna - napisałem jak się stosuje rozwiązania (więcej tarcz, większa ich średnica) i mamy wzrost ilości Nm możliwych do przeniesienia przez skrzynię, podobnie jak w przypadku tip'a - inny konwerter = inny Nm na wejściu.

Jak dla mnie koniec, dyskusji, bo to do niczego nie prowadzi :(

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 lut 2013, 16:25

Zagór pisze:
coolmen77 pisze:
panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm

[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi <okok>
mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450
RS C5 i C6 mają mocniejsze wersje tip'a, odpowiednio 5HP24A i 6HP24A
S6 C5 i C6 mają tipy, takie same jak RS, róznią się konwerterami, ale są całkiem inne niż w zwykłych A6 C5/C6 - 5/6HP19
S6 C7 ma już S-Tronic i tylko z nim można kupić
RS6 C7 (według prasowych doniesień) też będzie oferowane z S-Tronic.
Male sprostowanie: C6, 6HP19A, S6/RS6 6HP26A, nie ma czegos takiego jak 6HP24, jest 6HP19/6HP21 6HP26/6HP28 i 6HP32/6HP34, skrzynie po ukosniku, sa to skrzynie ktore zastepuja poprzednie(nowsze 'lepsze' wersje).

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 06 lut 2013, 22:00

witam miałem a6 c6 3.0tdi polecam manual bezawaryjnosc jak najbardziej nic sie nie dzieje naprawde daje rade,podstawa wymiana oleju w skrzyni od 30 do 50 tys maks .w automatch tak do 60tys cikekawostka dzwoniac do salonu audi powiedzą ze w automata <okok> ch nie mymienia sie oleju trudno uwierzyc ale tak jest.Proponuje niektórym kupic w ksiegarni co to jest tip dsg i manual moze lepiej skumacie nie ma co dyskutowac i tłumaczyc jak wszyscy najmądrzejsi <szok>

Mroku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mroku » 07 kwie 2013, 21:59

Wracając do tematu, zdecydowanie polecam TIP. Faktycznie czasem minimalnie zamuli przy zmianie, ale generalnie komfort jazdy bajka. Może najbardziej wymierną zaletą manuala jest mniejsze spalanie? Aczkolwiek nie sadze, zeby to były jakieś duże różnice. Generalnie najwieksza wada TIPA, to jego brak ,gdy jade Suzuki SX 4 (manual oczywiście) mojej żony :)

snajper1998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: snajper1998 » 18 lip 2013, 00:20

Jesli 6HP19 wytrzymuje 450 NM to dlaczego w faceliftach jest w serii na tej skrzyni 500NM ??

ArturA6

Post autor: ArturA6 » 16 wrz 2013, 22:15

To są serie fabryczne, a tak naprawdę skrzynie mają pozostawiony współczynnik bezpieczeństwa do 30% seryjnego momentu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl