[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia
[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia
Witam
W rodzinie niebawem pojawi się A6 C6 3.0 TDI.
Przyszły właściciel zdecydowanie jest za manualem(zresztą ja też lubię wahlować i sam bym takiego brał).
Teraz pytanie - czy manual w tym silniku jest najmniej problemowy? A gdyby przyszła chętka na softa to też najwięcej zniesie czy jednak dominuje DSG?
Czy w 3.0 TDI w manualu dalej jest problem z dwumasą jak we wzcesniejszych silnikach.
Pytam tylko i wyłącznie o bezawaryjność a nie zachwalnie jak to TIPTRONIC czy DSG szybko zmienia biegi i jaka to wygoda.
W rodzinie niebawem pojawi się A6 C6 3.0 TDI.
Przyszły właściciel zdecydowanie jest za manualem(zresztą ja też lubię wahlować i sam bym takiego brał).
Teraz pytanie - czy manual w tym silniku jest najmniej problemowy? A gdyby przyszła chętka na softa to też najwięcej zniesie czy jednak dominuje DSG?
Czy w 3.0 TDI w manualu dalej jest problem z dwumasą jak we wzcesniejszych silnikach.
Pytam tylko i wyłącznie o bezawaryjność a nie zachwalnie jak to TIPTRONIC czy DSG szybko zmienia biegi i jaka to wygoda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 2.5 TDI w manualu i tęsknię za automatem... Wachlowanie skrzynią to może i fajna rzecz, ale nie przy silnikach tej mocy jak 2.5 TDI, 2.7 TDI czy 3.0 TDI. Po ruszeniu praktycznie trzeba cały czas machać wajchą od skrzyni aż dojdzie się do 4-ki. Jedynka - jak już wcześniej powiedziano - to porażka... Bo za krótka.
Ale to nie tylko uroda Audi. Wcześniej miałem Avensisa 180 KM i też miał ten sam problem: 6-biegowa skrzynia manualna i króciutka jedynka.
Ale to nie tylko uroda Audi. Wcześniej miałem Avensisa 180 KM i też miał ten sam problem: 6-biegowa skrzynia manualna i króciutka jedynka.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Czytasz tylko posty o problemach. Nie wypowiadają się ci, którzy jeżdżą w automatach i nic im się nie dziejerubio pisze:Poza tym jednak tipy się sypiąmyślałem że to faktycznie wytrzymała skrzynie jednak wśród klubowiczów ciągle słyszę, że skrzynia padła :oops:

A co do szaleństw na śniegu. Tipy mają chyba tryb "ręczny" ( + / - ).
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
MOze jakis link zeby bylo oficialnie bo sam jestem ciekaw ile naprawde NM Tip wytrzymoje...ale 400 chyba nie jak oryginalnie mamy w 3.0 tdi 450 NM?!?!?maxon pisze:pama - stary wyjadacz a takie bajki opowiada :D HP19A przenosi wg producenta 400Nmpama pisze: ...co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm
...