Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia

Post autor: MłodyWilk » 05 gru 2010, 13:41

Witam
W rodzinie niebawem pojawi się A6 C6 3.0 TDI.
Przyszły właściciel zdecydowanie jest za manualem(zresztą ja też lubię wahlować i sam bym takiego brał).
Teraz pytanie - czy manual w tym silniku jest najmniej problemowy? A gdyby przyszła chętka na softa to też najwięcej zniesie czy jednak dominuje DSG?
Czy w 3.0 TDI w manualu dalej jest problem z dwumasą jak we wzcesniejszych silnikach.


Pytam tylko i wyłącznie o bezawaryjność a nie zachwalnie jak to TIPTRONIC czy DSG szybko zmienia biegi i jaka to wygoda.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 05 gru 2010, 13:49

A6 C6 3.0tdi ma tiptronic a nie dsg. Jedynie najwoszy model który dopiero wychodzi czyli C7 ma S-Tronic. Jesli soft to podobno tiptronic w tym akurat modleu wiecej wytrzymuje niz manual..

Tomas

Post autor: Tomas » 05 gru 2010, 15:06

nie sądze zeby tip.wytrzymal więcej od manuala-o dwumasie nie slyszalem zeby padaly w c6 ;-)

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 05 gru 2010, 15:49

Tomas pisze:nie sądze zeby tip.wytrzymal więcej od manuala-o dwumasie nie slyszalem zeby padaly w c6 ;-)
No ja też nie słyszałem o padającej dwumasie w 3.0 i to cieszy bo w przyszłości też sobie zapodam 3.0 w manualu :)

Tomas

Post autor: Tomas » 05 gru 2010, 16:01

MłodyWilk pisze:
Tomas pisze:nie sądze zeby tip.wytrzymal więcej od manuala-o dwumasie nie slyszalem zeby padaly w c6 ;-)
No ja też nie słyszałem o padającej dwumasie w 3.0 i to cieszy bo w przyszłości też sobie zapodam 3.0 w manualu :)
nio tylko w manualu 3.0 tdi trzeba szkac ze swieczką :mrgreen:

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 10 gru 2010, 18:56

a ja znalazlem :-D

[ Dodano: 2010-12-10, 18:59 ]
tylko ta jedynka...jak dla mnie stanowczo za krotka.w zasadzie nie zdaze dobrze depnac w gaz a juz trzeba zmieniac.troche to wkurza.pzdr

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 gru 2010, 14:34

Ja mam 2.5 TDI w manualu i tęsknię za automatem... Wachlowanie skrzynią to może i fajna rzecz, ale nie przy silnikach tej mocy jak 2.5 TDI, 2.7 TDI czy 3.0 TDI. Po ruszeniu praktycznie trzeba cały czas machać wajchą od skrzyni aż dojdzie się do 4-ki. Jedynka - jak już wcześniej powiedziano - to porażka... Bo za krótka.

Ale to nie tylko uroda Audi. Wcześniej miałem Avensisa 180 KM i też miał ten sam problem: 6-biegowa skrzynia manualna i króciutka jedynka.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 18 gru 2010, 18:49

Jezeli ktos dba o Tipa to wytrzymuje i to dlugo...a jezeli siadnie to tak samo prawdopodobne jak siadnie w manualu sprzeglo... <mikołaj>

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 gru 2010, 20:29

rubio pisze:Poza tym jednak tipy się sypią :cry: myślałem że to faktycznie wytrzymała skrzynie jednak wśród klubowiczów ciągle słyszę, że skrzynia padła :oops:
Czytasz tylko posty o problemach. Nie wypowiadają się ci, którzy jeżdżą w automatach i nic im się nie dzieje :-) .

A co do szaleństw na śniegu. Tipy mają chyba tryb "ręczny" ( + / - ).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 18 gru 2010, 21:54

rubio pisze:
A co do szaleństw na śniegu. Tipy mają chyba tryb "ręczny" ( + / - ).
no mają ale po przekroczeniu chyba 7tyś sam zmienia bieg na 2
Zapomniałeś dodać, że te 7 tys. to przy benzynie ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 gru 2010, 09:51

rubio pisze:
A co do szaleństw na śniegu. Tipy mają chyba tryb "ręczny" ( + / - ).
no mają ale po przekroczeniu chyba 7tyś sam zmienia bieg na 2
do zabawy na śniegu, nie są potrzebne przecież takie obroty, no i na S też nie potrzeba na manual przerzucać
żeby bączki kręcić przed hipermarketami :lol:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 19 gru 2010, 12:35

zwocicie tez uwage na sprzeglo.. :))))

co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm

Osobiscie 3.0TDI i manual.. wymaga duzego wyczucia w operacji sprzeglem.. ( poslig albo ew. przypalenia sprzegla) <ok>

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 20 gru 2010, 17:14

pama pisze: ...co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm
...
pama - stary wyjadacz a takie bajki opowiada :D HP19A przenosi wg producenta 400Nm
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 20 gru 2010, 17:45

maxon pisze:
pama pisze: ...co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm
...
pama - stary wyjadacz a takie bajki opowiada :D HP19A przenosi wg producenta 400Nm
MOze jakis link zeby bylo oficialnie bo sam jestem ciekaw ile naprawde NM Tip wytrzymoje...ale 400 chyba nie jak oryginalnie mamy w 3.0 tdi 450 NM?!?!?

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 20 gru 2010, 18:26

Nie jestem zwolennikiem Tipa w silniku 3,0 TDI.
No chyba że ktoś jest dziadkiem i prawą ręką woli się trzepać niż wachlować biegami :)
Dla mnie Tip za długo myśli przy zmianie biegów.
Komfort owszem jest ,ale frajdy z jazdy praktycznie żadnej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja