Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
igorw

Post autor: igorw » 12 lis 2012, 09:49

Jest takie powiedzonko: kierowcy dzielą się na tych którzy automat lubia i na tych ktorzy automatem jeszcze nie jeździli ;)
Skłaniam do zdania że do małego auta to benzynka w manualu, do dużego diesel w automacie.
A długość 1go biegu w takim jak mój to jakieś nieporozumienie, nawet dobrze ruszyc nie można ;)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lis 2012, 10:04

Jestem Slaby pisze:zastanawia mnie fakt, dlaczego Audi nie montuje DSG, przecież to rewelacyjna skrzynia...

chyba, że to kwestia marketingu, i byłoby że audi to najdroższa wersja skody (gdzie średnią jest vw)....
To się nie zastanawiaj, tylko poczytaj trochę o S-Tronic :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lis 2012, 10:48

ZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
Srala mądrala ;) - oto lista A6 z S-Tronic

pojemność moc skrzynia napęd cena
2.8 FSI 204 KM (150 kW) S tronic quattro 222 800

3.0 TFSI 310 KM (228 kW) S tronic quattro 252 200

3.0 TDI 204 KM (150 kW) S tronic quattro 243 700

3.0 TDI 245 KM (180 kW) S tronic quattro 250 200

3.0 TDI clean Diesel 245 KM (180 kW) S tronic quattro 256 500

ostatnia pozycja to cena :(

S6 z 4.0bT też ma S-Tronic, poczytajcie trochę zanim cos napiszecie :(

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lis 2012, 11:01

ZelvaBOi pisze:Zagór, i tak i nie... S-Tronic to nie ta sama skrzynia co DSG. ......
Taaaak ????
O to ciekawe co piszesz ;)
DSG, S-Tronic, R-Tronic (montowany w R8) - to nazwy handlowe skrzyń, i tylko tyle, nie mówią nam nic - jeśli się nie zagłębisz o sposobie pracy danej skrzyni.
Zasada pracy DSG i S-tronic R-Tronic jest taka sama, to dwusprzęgłowa skrzynia z automatem od sprzęgła, więc gdzie widzisz różnicę??
Oczywiście pewna jest - DSG to skrzynia do poprzecznie ułożonych silników, a S i R tronic do wzdłużnie - i tyle.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lis 2012, 11:49

ZelvaBOi pisze:To sie zgadza, ale S/R-Tronic ma inne sprzegla i hydraulike. Uproszeczenie porownania na zasadzie DSG i S-Tronic to to samo to jak powiedziec, ze wszystkie Quattro sa takie same - a A3/R8 nie ma tego samego Q co A4/A6/A8/Q5/Q7. Nazwa handlowa jest identyczna i mocno mylaca. Chodzi mi o niuans ktory pozwala S-Tronic wytrzymac 600 Nm - "zwykle" DSG sie przy takim momencie rozpadnie.

Trzeba zwrocic uwage na ten niuans bo to mimo wszystko wazne.

Nie twierdze, ze zasada dzialania jest inna tylko, ze kontstrukcje tych skrzyn nie sa identyczne i DSG ze skody jest zbyt slabe do 3.0TDI. Nazwa handlowa nie ma tu nic do rzeczy. To sa inne skrzynie - jedynie budowane w/g tej samej idei.
Trudno żeby konstrukcja skrzyni do napędu FWD/AWD z poprzecznie ułożonym silnikiem, i AWD z wzdłużnie była taka sama :)
Chyba to rozumiesz :)

Nie kumasz nadal - :( "DSG" te trzy literki to nie opisują typu skrzyni, jej budowy itd... to nazwa handlowa jak Quattro i 4-Motion. - a mimo to w A4 B5 i Passacie B5 był ten sam napęd.

Tu chodzi o zasadę pracy, i jej efekty, nie o techniczne niuanse, czy skrzynia ma mokre czy suche sprzęgła, bo raczej nie o to Wam chodziło, że w CCCO nie montuje się dwusprzęgłowej skrzyni z suchymi sprzęgłami :)

za autoklult.pl

Zasada działania skrzyń dwusprzęgłowych opiera się na układzie dwóch równoległych skrzynek biegów w jednej obudowie, wyposażonych w osobne sprzęgła wielopłytkowe mokre bądź suche. Moc pobierana ze wspólnego źródła mocy wędruje na jedno ze sprzęgieł współpracujące z daną skrzynią. Jedna przekładnia wyposażona jest w pary kół zębatych obsługujących biegi parzyste, druga - nieparzyste. Wałki sprzęgłowe odrębnych skrzyń umieszczone są jeden w drugim przy czym sprzęgają się tylko z wybranymi parami kół zębatych. Drążony wał zewnętrzny obsługuje najczęściej biegi parzyste, wewnętrzny nieparzyste. Jeden z nich wyposażony jest także w parę kół do biegu wstecznego jeśli bieg ten nie jest realizowany przez osobny wałek.

To chyba tyle w temacie.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 12:09 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 13 lis 2012, 23:11

ZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm
więc nie jest prawdą to co piszesz... generalnie skrzynie 2-sprzęgłowe są w stanie dużo wytrzymać... momentu bały się skrzynie bezstopniowe chociaż Subaru pokazało, że i ten rodzaj skrzyni daje radę... ;)

[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi <okok>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 09:27

panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm

[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi <okok>
mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 10:29

coolmen77 pisze:
panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm

[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi <okok>
mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450
RS C5 i C6 mają mocniejsze wersje tip'a, odpowiednio 5HP24A i 6HP24A
S6 C5 i C6 mają tipy, takie same jak RS, róznią się konwerterami, ale są całkiem inne niż w zwykłych A6 C5/C6 - 5/6HP19
S6 C7 ma już S-Tronic i tylko z nim można kupić
RS6 C7 (według prasowych doniesień) też będzie oferowane z S-Tronic.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 10:36

to nie było pytanie
jedynie odniesienie się do pantona stwierdzenia, że w A6C6 tipy przenosza max 450 Nm

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 14 lis 2012, 10:38

Pokazać ci wykres hamowni tipa z 510Nm ?
O czym wy tu dyskutujecie przyrównując RS do zwykłego modelu.
W RS każdy element jest 10x droższy.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 10:47

carlos666 przeniesie pewnie i z 700 tylko ciekawe jak długo będzie działać :>
nie ma się co spinać panowie :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 11:08

coolmen77 pisze:carlos666 przeniesie pewnie i z 700 tylko ciekawe jak długo będzie działać :>
.....
<brawo>

Nadłubać to sobie mozna i 1k Nm tylko, że skrzynia zamiast 200k km wytrzyma 30 km :(

Producent podaje dla 5HP24A 450Nm max !!!
Dla 5HP19A 300 Nm, co ciekawe nie wiem na ile dane są prawdziwe ale multi może więcej - 310Nm :)
Danych 6HP19/24 nie mam, bo się C6 nie interesuję, po co mi droższy od mojego problem ;)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, 13:02 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 14 lis 2012, 11:42

coolmen77 pisze:to nie było pytanie
jedynie odniesienie się do pantona stwierdzenia, że w A6C6 tipy przenosza max 450 Nm
eeehhh... uwielbiam taki poziom dyskusji.... pisać by pisać.... wyraźnie napisałem, że w A6C6 jest skrzynia 6HP19A (w odniesieniu do niej napisałem jakim momentem dysponuje), która katalogowo wytrzymuje max 450Nm (dane producenta - ZF) a przecież logiczne jest, że wersje S6 dysponujące innym silnikiem moc/moment mają inną skrzynie (Zagór dobrze napisał... jeden z niewielu zorientowany w temacie) a co za tym idzie - bardziej wytrzymałe...
poprzednia wypowiedź dotyczyła faktu, że DSG seryjne jest w stanie przekazać większy moment niż ZF 6HP19A jaką macie w C6 3.0TDI.... a to, że tego nie wsadzają do Audi A6 wynika z faktu ułożenia silnika i tego, że Audi ma swój odpowiednik S-tronic.... amen.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 14 lis 2012, 15:38

zapomniałem, że kolega panton to omnibus w każdej dziedzinie budowy auta ;p
odnośnie skrzyń dsg - zeszyt 308 do samodzielnego kształcenia - Preselekcyjna skrzynia biegów 02E (DSG) przenosi max 350 Nm

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 14 lis 2012, 16:40

coolmen77 pisze:zapomniałem, że kolega panton to omnibus w każdej dziedzinie budowy auta ;p
odnośnie skrzyń dsg - zeszyt 308 do samodzielnego kształcenia - Preselekcyjna skrzynia biegów 02E (DSG) przenosi max 350 Nm
DSG DQ500 - mokre sprzegła i 7biegów (max 600Nm)
miłej lektury ===> http://www.aachen-colloquium.com/pdf/Vo ... messages=0
a ocenę personalną zostawiam dla siebie bo to nie temat dyskusji

[ Dodano: 2012-11-14, 17:14 ]
ZelvaBOi dyskusja była o TIP (skrzynie ZF - w C6 6HP19A) vs DSG (bo niby słabsza i mniej jest w stanie wytrzymać) więc wtrącanie S-tronica nie wiem jaki ma sens. Warto czytać uważnie to co zostało wcześniej napisane.
Gdzie napisałem, że S-tronic to kopia DSG - możesz zacytować taką wypowiedź? S-tronic to odpowiednik skrzyni 2-sprzęgłowej DSG - od i tyle....
W A6C7 było kilka skrzyń więc do czego mam porównać DSG z R32? Czytanie ze zrozumieniem nie boli.
ps: możesz być chamski tylko to nie zmieni Twojego poziomu wiedzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga