
Skłaniam do zdania że do małego auta to benzynka w manualu, do dużego diesel w automacie.
A długość 1go biegu w takim jak mój to jakieś nieporozumienie, nawet dobrze ruszyc nie można

Srala mądralaZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
TaaaakZelvaBOi pisze:Zagór, i tak i nie... S-Tronic to nie ta sama skrzynia co DSG. ......
Trudno żeby konstrukcja skrzyni do napędu FWD/AWD z poprzecznie ułożonym silnikiem, i AWD z wzdłużnie była taka samaZelvaBOi pisze:To sie zgadza, ale S/R-Tronic ma inne sprzegla i hydraulike. Uproszeczenie porownania na zasadzie DSG i S-Tronic to to samo to jak powiedziec, ze wszystkie Quattro sa takie same - a A3/R8 nie ma tego samego Q co A4/A6/A8/Q5/Q7. Nazwa handlowa jest identyczna i mocno mylaca. Chodzi mi o niuans ktory pozwala S-Tronic wytrzymac 600 Nm - "zwykle" DSG sie przy takim momencie rozpadnie.
Trzeba zwrocic uwage na ten niuans bo to mimo wszystko wazne.
Nie twierdze, ze zasada dzialania jest inna tylko, ze kontstrukcje tych skrzyn nie sa identyczne i DSG ze skody jest zbyt slabe do 3.0TDI. Nazwa handlowa nie ma tu nic do rzeczy. To sa inne skrzynie - jedynie budowane w/g tej samej idei.
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450NmZelvaBOi pisze:DSG wydaje mi sie zbyt "delikatna" do Audi A6 z 3.0 TDI. W Skodzie czy VW nie ma takich Nm bo nie wkladaja takiego silnika.
mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm
[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi
RS C5 i C6 mają mocniejsze wersje tip'a, odpowiednio 5HP24A i 6HP24Acoolmen77 pisze:mniemam że w RS6 I S6 też są tipy i tam niutków jest zdecydowanie więcej niż 450panton pisze:
w R32 jest słaby silnik? a tam występuje DSG... seryjna skrzynia jest w stanie wytrzymać (z mokrym sprzęgłem) 600Nm ........a w A6C6 jest 6HP19A, która wytrzyma max 450Nm
[ Dodano: 2012-11-13, 23:12 ]
Zagór bardzo dobrze prawi
coolmen77 pisze:carlos666 przeniesie pewnie i z 700 tylko ciekawe jak długo będzie działać![]()
.....
eeehhh... uwielbiam taki poziom dyskusji.... pisać by pisać.... wyraźnie napisałem, że w A6C6 jest skrzynia 6HP19A (w odniesieniu do niej napisałem jakim momentem dysponuje), która katalogowo wytrzymuje max 450Nm (dane producenta - ZF) a przecież logiczne jest, że wersje S6 dysponujące innym silnikiem moc/moment mają inną skrzynie (Zagór dobrze napisał... jeden z niewielu zorientowany w temacie) a co za tym idzie - bardziej wytrzymałe...coolmen77 pisze:to nie było pytanie
jedynie odniesienie się do pantona stwierdzenia, że w A6C6 tipy przenosza max 450 Nm
DSG DQ500 - mokre sprzegła i 7biegów (max 600Nm)coolmen77 pisze:zapomniałem, że kolega panton to omnibus w każdej dziedzinie budowy auta![]()
odnośnie skrzyń dsg - zeszyt 308 do samodzielnego kształcenia - Preselekcyjna skrzynia biegów 02E (DSG) przenosi max 350 Nm