[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"
Jeżeli jest to egr to czy mam go przeczyścić, czy wymienić ? VCDS nie pokazuje żadnego błędu
[ Dodano: 2012-09-12, 21:24 ]
prosiłbym o wskazówki w jaki sposób zdjagnozowć VCDS em egr-a
[ Dodano: 2012-09-12, 21:29 ]
mam zamiar w najbliższym czasie wymienić olej w skrzyni. Powodem dla którego to robię jest międzyinnymi falowanie obrotów przy hamowaniu silnikiem. Zachowanie skrzyni jest takie jakby z trudnością przychodziło zredukowanie biegu tzn. kilka wahnięć w zakresie ok 100 bor/min i po tym nastepuje redukcja . Ma to miejsce głównie przy redukowaniu z 4 na 3. Czy napewno jest to EGR ?
[ Dodano: 2012-09-12, 21:24 ]
prosiłbym o wskazówki w jaki sposób zdjagnozowć VCDS em egr-a
[ Dodano: 2012-09-12, 21:29 ]
mam zamiar w najbliższym czasie wymienić olej w skrzyni. Powodem dla którego to robię jest międzyinnymi falowanie obrotów przy hamowaniu silnikiem. Zachowanie skrzyni jest takie jakby z trudnością przychodziło zredukowanie biegu tzn. kilka wahnięć w zakresie ok 100 bor/min i po tym nastepuje redukcja . Ma to miejsce głównie przy redukowaniu z 4 na 3. Czy napewno jest to EGR ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
jest dostępna chemia , ja używam środka ''wynn's''. można także zdemontować i umyć to wg mnie pierwszy etap jaki należy poczać
w odpowiedzi na edycje tekstu: jesli nie jesteś pewien stanu ani jakosci atfa w tipie i biorac pod uwage to ze jest stary i przepalony to tez ma wpływ na tę dolegliwosc (skoki ciśnienia)jednak należy pamietać że praca tipa jest w 80% uzależniona od kondycji silnika i jego parametrów pracy. jesli zauwążyłeś szarpania tipa to odpowiada za to zazwyczaj olej atf /stan.
profilaktycznie przeczyściłbym egra + kontrola podciśnienia i skontrolowal atfa w tipie
w odpowiedzi na edycje tekstu: jesli nie jesteś pewien stanu ani jakosci atfa w tipie i biorac pod uwage to ze jest stary i przepalony to tez ma wpływ na tę dolegliwosc (skoki ciśnienia)jednak należy pamietać że praca tipa jest w 80% uzależniona od kondycji silnika i jego parametrów pracy. jesli zauwążyłeś szarpania tipa to odpowiada za to zazwyczaj olej atf /stan.
profilaktycznie przeczyściłbym egra + kontrola podciśnienia i skontrolowal atfa w tipie
Zatem wpływ starego oleju w skrzyni na falowanie obrotów podczas hamowania silnikiem mogę wykluczyć ?
[ Dodano: 2012-09-12, 22:02 ]
Właśnie zakupiłem polecany przez ciebie środek. przeczyszczę oczywiście EGR tylko potrzebowałbym rozjaśnienia odnośnie "kontrola podciśnienia i skontrolowal atfa w tipie". Nie jestem zielony w temacie audi , ale od niedawna jeżdżę automatem i szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to takiego atfa i w jaki sposób się wykonuje kontrolę. Mam VCDS i gdybym dostał jakąś instrukcję to postaram się to zrobić sam.
[ Dodano: 2012-09-12, 22:02 ]
Właśnie zakupiłem polecany przez ciebie środek. przeczyszczę oczywiście EGR tylko potrzebowałbym rozjaśnienia odnośnie "kontrola podciśnienia i skontrolowal atfa w tipie". Nie jestem zielony w temacie audi , ale od niedawna jeżdżę automatem i szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to takiego atfa i w jaki sposób się wykonuje kontrolę. Mam VCDS i gdybym dostał jakąś instrukcję to postaram się to zrobić sam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
tak jak pisałem ciśnienie pompy też ma wpłw , ale w 80% odpowiada za to silnik
atf to olej w skrzyni.
poziom sprawdzasz podpinaąc vcdsa wchodząc w getriebe i mierzysz temp oleju, ma wynosic ok 35 stopni , jak juz masz takową odkręcasz ten wielki korek w misce olejowej . jesli przy temp 35 olej delikatnie wycieka to stan -poziom jest okey , jeśli najpóżniej w temp 40 stopni nie nastapi wyciek oleju atf to poziom jest za niski i nalezy go uzupęłnic
atf to olej w skrzyni.
poziom sprawdzasz podpinaąc vcdsa wchodząc w getriebe i mierzysz temp oleju, ma wynosic ok 35 stopni , jak juz masz takową odkręcasz ten wielki korek w misce olejowej . jesli przy temp 35 olej delikatnie wycieka to stan -poziom jest okey , jeśli najpóżniej w temp 40 stopni nie nastapi wyciek oleju atf to poziom jest za niski i nalezy go uzupęłnic
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2012, 22:10 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.
no tak tylko, że jedynym błędem , który pokazywał mi VCDS był błąd klapy. Został usunięty klapy są po regeneracji.
[ Dodano: 2012-09-12, 22:07 ]
ale zemnie baran oczywiście afta to olej sorki za zmułę
[ Dodano: 2012-09-12, 22:09 ]
zrobię logi i wrzucę na forum może wteby problem da się jakoś rozwiązać, albo przynajmniej wykluczyć silnik jako ,przyczynę falowania obrotów przy redukcji
[ Dodano: 2012-09-12, 22:26 ]
ok wszystko jasne z tipem. Natomiast jak skontrolować podciśnienie ?
[ Dodano: 2012-09-12, 22:07 ]
ale zemnie baran oczywiście afta to olej sorki za zmułę
[ Dodano: 2012-09-12, 22:09 ]
zrobię logi i wrzucę na forum może wteby problem da się jakoś rozwiązać, albo przynajmniej wykluczyć silnik jako ,przyczynę falowania obrotów przy redukcji
[ Dodano: 2012-09-12, 22:26 ]
ok wszystko jasne z tipem. Natomiast jak skontrolować podciśnienie ?
<szok> kupujecie fury za kilka dziesiat tysiecy po co zeby sie pokazac jak mnie stac na taki samochod, to musi mnie stac na naprawe, orginalnymi czesciami, czytam te wszystkie brednie, jakies naprawy ciagiel na goraco, symulacja wylaczenia kontrolki itd, Ludzie uderzcie sie w glowe, ja mam Auto zeby nim jezdzic a nie naprawiac. W audi jest ten problem znany, jak dzisiaj kupicie nowy kolektor w service to ten problem znika na zawsze, jest to poprawione i trwale. Nie naleze do milionerow i do facetow co wyrzucaja kase do kosza, ale bez przesady, nie bede nic drutowal, podgrzewal lutownica i robil z wlasnego auta krolika doswiadczalnegoStefan Sakowski pisze:Po zdjęciu dźwigienki można klapki ustawić na stałe praktycznie w dowolnym położeniu.
Po miesięcznej eksploatacji nie zauważyłem nic niepokojącego.
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Kolego masz rację, że "drutowanie" na siłę nie jest najlepszym pomysłem, ale jeśli można wykonać profesjonalną naprawę elementu i poprawić go konstrukcyjnie aby był lepszy od fabrycznego za 1/4 wartości nowego elementu z ASO to moim zdaniem ma to sens.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Mimo, ze mam A4 to opisze moj przypadek. Ten problem tez mnie dotknal ostatnio. Silnik 3.0 CCWA (240KM). VCDS pokazuje blad 7157, P2020, bank 2.
Nie wyrzuca mi jeszcze Check Engine, ale w logach VCDS sie juz pojawia, a z tego co wyczytalem to kwestia czasu, zeby blad wyrzucilo "oficjalnie". Podjechalem do serwisu w Belgii (akurat tam bylem), zeby zdiagnozowali problem, no i oczywiscie do wymiany caly kolektor. Najlepsze, ze proponuja 70% znizki na czesci, z racji, ze auto stosunkowo nowe i przebieg maly (2009r, 120k km). Tym sposobem utwierdzam sie w przekonaniu, ze Audi jest swiadome problemu, ale nic nie robi z nim dopoki ktos sie do nich sam nie zglosi.
Po znizkach koszt jednego kanalu ssacego: 114EUR netto.
Nie wyrzuca mi jeszcze Check Engine, ale w logach VCDS sie juz pojawia, a z tego co wyczytalem to kwestia czasu, zeby blad wyrzucilo "oficjalnie". Podjechalem do serwisu w Belgii (akurat tam bylem), zeby zdiagnozowali problem, no i oczywiscie do wymiany caly kolektor. Najlepsze, ze proponuja 70% znizki na czesci, z racji, ze auto stosunkowo nowe i przebieg maly (2009r, 120k km). Tym sposobem utwierdzam sie w przekonaniu, ze Audi jest swiadome problemu, ale nic nie robi z nim dopoki ktos sie do nich sam nie zglosi.
Po znizkach koszt jednego kanalu ssacego: 114EUR netto.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:57
- Lokalizacja: Toruń/ Newtownabbey UK
Witam serdecznie
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Komputer wykazał błąd INTAKE MANIFOLD BANK II czyli kolektor ssacy, kontrolka świeci przez dwa, trzy dni potem na tydzień gaśnie i tak wkoło.
Czy ktos miał moze podobny przypadek? Serwis Audi zaproponował wymianę od razu dwóch kolektorów, koszty drakońskie a okazuje się czytając powyższe posty, ze problemem moze być silniczek......
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Komputer wykazał błąd INTAKE MANIFOLD BANK II czyli kolektor ssacy, kontrolka świeci przez dwa, trzy dni potem na tydzień gaśnie i tak wkoło.
Czy ktos miał moze podobny przypadek? Serwis Audi zaproponował wymianę od razu dwóch kolektorów, koszty drakońskie a okazuje się czytając powyższe posty, ze problemem moze być silniczek......
annar76
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga