Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

Silniki wysokoprężne
szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 13 cze 2012, 20:22

fenomenalny pisze:szczerba2, wiem co pisze, bo tez myslalem ze siadl mi silniczek a po zalozeniu nowego bylo to samo czyli zero zycia. Gdy zregenerowalem kolektor silniczek ruszyl. dlaczego? nie wiem.
ja cię rozumie ale mówie że można to podejżeć w pomiarach -napiecie- jego wartości będą się wachać

luks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 sty 2010, 23:43
Imię: luks
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: PL

Post autor: luks » 27 cze 2012, 16:12

Zmartwie Was, że w modelu z roku 2011 ta sprawa wygląda na nierozwiazana. Zrobie fotki przy okazji, ale wyglądają te dzwigienki na prawie identyczne. Roznica jest taka, że nie ma z zewnatrz oczka tylko jest półkula. Z oczywistych względów nie bede tego teraz rozbierał, aby podejrzeć. Jednak nie wróżę temu dłuższej żywotnosci. Na wszellki wypadek bede to moze zasilał co jakiś czas smarem i zobaczymy ile lat wytrzyma. Nie wiem natomiast co zmienili w środku tego układu a podobno w CDYA coś tak poprawili z łaĂącuchami.

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 01 lip 2012, 19:40

a może ktoś pokazac zdjęcia już z przeróbki?? coprawda problem jeszcze mnie chyba nie dotyka ale lepiej dmuchać na zimne...chciałbym tą wadę fabryczną zlikwidować ale nie wiem jak się do tego zabrać (oczywiście nie biorę pod uwagę nowych kolektorów z ASO)...pomógłby ktoś rozwiązać problem od A do Z????
Mati

marekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2012, 22:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: marekj » 05 lip 2012, 23:45

Witam! To mój pierwszy post :) W moim A6 C6 224KM BMK, jakiś czas temu zauważyłem zdecydowanie wyższe spalanie, ciemny dym z rur wydechowych oraz ospałe zachowanie samocgodu. Po wizycie w ASO Krotoski Cichy w Poznaniu stwierdzono uszkodzone wtryski. Wtryski wymieniłem, lecz nie poprawiło to pracy silnika - nadal wyższe spalanie, itp. Dzisiaj udałem się do serwisu Bosch w Przeźmierowie. Diagnoza - uszkodzone sterownik /silniczek/ przepustnicy kolektora - jak w omawianym temacie. Poszukałem w internecie ofert i okazuje się, że są lecz z oznaczeniem literowym na koĂącu oraz posiadają na swojej obudowie częściowy plastikowy element. Natomiast moje sterowniki są w 100% metalowe - patrz foto. Czy moge zakupić sterowniki oferowane sterowniki, cz też mam szukać identycznych jak w moim samochodzie ? Nadmienię, że numery obu rozwizaĂą są identycznę, różnią się jedynie literą lub jej brakiem na koĂącu. Ilość pinów w moim sterowników to 4. Czy przyczyną większego zużycia paliwa /ok 1,5 - 2 lit/100 km/ może być uszkodzony sterownik kalpa przepustnicy ? Dziękuję za pomoc!!!
Załączniki
2012-07-05-004.jpg
Szerokiej drogi !!!

busters
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: busters » 06 lip 2012, 12:02

Jesli masz problem ze kolektorem dzown do chlopakow z az serwis. Naprawia ci to dozywotnio za 1/3 ceny.
Jedyny minus jest taki ze ciezko sie do nich dodzwonic :)


choc zwiekszone spalanie prawie na pewno nie jest spowodowane kolektorami.

marekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2012, 22:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: marekj » 06 lip 2012, 12:49

Po przeczytaniu całego wątku faktycznie nie znalazłem wzmianki o zwiększonym spalaniu w wyniku uszkodzonego kolektora lub modułu sterującego, choć spece z serwisu wskazywali na taką możliwość. Zaznaczę, że wszystkie możliwe testy i wymiany podzespołów zostały już dokonane. Może ktoś ma inne sugestie ?
Szerokiej drogi !!!

marekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2012, 22:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: marekj » 06 lip 2012, 17:14

Kierowca być może, ale nie w tym przypadku, gdyż samochodem jeżdżę tym samym, spokojnym i płynnym stylem /nie mylić wolno/ od samego początku żywota pojazdu :) Tak wię proszę o inne pomysły :)
Szerokiej drogi !!!

marekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2012, 22:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: marekj » 06 lip 2012, 18:59

Wyposażenie standardowe, silnik bez modyfikacji, opony od samego początku zgodne z zaleceniami producenta tj. 16" na zimę i 17" na lato o szerokościach zgodnej ze specyfikcją.

[ Dodano: 2012-07-10, 16:58 ]
Dzisiaj zostały wymienione sterowniki klap kolektora. Niestety spalanie nie uległo zmianie. Wyjaśnię, że wskazania chwilowego spalania komputera często choć nie zawsze są bardzo dziwne, np. na postoju może być 0,0 5, 12, 40 litrów/100km - nie ma regóły. Podobnie jest podczas ruszania, nawet delikatnego i spokojnego - wskazania też są różne. Identyczna sytuacja może występować po przełączeniu skrzyni automatycznej w położenie neutralne. Poprzednio, jak samochód dobrze działał zawsze po zdjęciu nogi z pedału gazu wskazanie komptera wynosił 0,0 l/100 km. Teraz spalanie średnie znacznie wzrosło, szczególnie podczas jazdy w mieście, gdzie często samochód przyspiesza i zatrzymuje się. Dodam, że wymienione zostały m.in. zawór recyrkulacji spalin, 6x wtryski, napinacz rozrządu, sterowniki klap kolektora, czujnik doldowania, filtry, olej, zostało przeprowadzone skanowanie samochodu w ASO oraz Bosch i niezależnym warsztacie. Jak dotąd bez efektu. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną wysokich wskazaĂą spalania przez komputer = faktyczne.
Szerokiej drogi !!!

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 06 sie 2012, 20:44

Jak przeprowadzic prawidlowo adaptacje tych klap?
Wczoraj wyskoczyl mi blad. Co najlepsze 30tys. temu byly obydwie wymieniane na nowe w ASO.
VCDS da rade czy nie...

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 07 sie 2012, 04:55

azad-der-boss pisze:Jak przeprowadzic prawidlowo adaptacje tych klap?
Wczoraj wyskoczyl mi blad. Co najlepsze 30tys. temu byly obydwie wymieniane na nowe w ASO.
VCDS da rade czy nie...
Tak VCDS - esem zrobisz to bez problemu

poczytaj ten temat, tam jest opisane
-a6-c6-blad-vt41743,15.htm

Pozdr

benek12485
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2012, 20:31
Lokalizacja: newcastle upon tyne

Post autor: benek12485 » 24 sie 2012, 20:42

witam
jestem tutaj nowy i chciałbym sie dowiedzieć w jakiej pozycji muszą być te cięgna od tych kolektorów przy wyłączonym zapłonie i odwrotnie oraz kiedy jest zamknięty i otwarty bo także mam problem z błędem p1018 bank 2 tylko mam angielską wersje i nie wiem o który kolektor chodzi :) prosze o jakieś info <lol>

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 26 sie 2012, 21:19

witam. mam problem dotyczący klapy kolektora ssącego, otórz po przeskanowaniu VCDS otrzymałem naspujący błąd

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F2 910 402 C HW: 4F0 907 401 B
Komponent: 2.7L V6TDI 000AG 0010
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200
VCID: 1F4670ECB72C

Znaleziono 1 błąd:
004120 - Klapa kolektora ssącego 2: nie osiągnięto dolnego położenia kra&#241;cowego
P1018 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamro&#191;ona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Przebieg: 174820 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.25
Czas: 19:50:19

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 756 /min
Moment obrotowy: 54.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 12.92 V
Cykl pracy: 80.9 %
Cykl pracy: 88.8 %
Cykl pracy: 80.9 %

Kody gotowo&#339;ci: 0 0 0 0 0

przeczytałem cały wątek dotyczący tych klap w a6
mam zamiar wysłać kolektor do Gdańska żęby przeprowadzić regenerację tylko muszę mieć pewność, że wyślę odpowiedni. dlatego moje pytania są następujące

który to jest dokładnie kolektor od str kierowcy, czy pasażera ?

czy wynik że "nie osiągnięto dolnego położenia krańcowego" oznacza, że jest on nie domknięty co skutkuje mniejszym zagrożeniem dla żywotności silnika ?

czy przed wysłaniem kolektorów do regeneracji zamienić silniczki sterujące klapami w celu sprawdzenia czy nie zawodzi elektronika ?

i wreszccie czy w związku z nieprawidłowym działaniem klapy możliwe jest , falowanie obrotów silnika w momencie, gdy hamuję silnikiem ściągając noge z pedału gazu ?
najbardziej jest to widoczne w momencie, gdy jadę z prędkością ok 60 km/h na 4 biegu wtedy zanim skrzynia zredukuje bieg do 3 i niżej obroty falują co jest widoczne na obrotomierzu ?

wiem że na tym forum sa prawdziwi fachowcy w związku z tym licze na wyczerpująca odpowiedź za którą z resztą z góry dziękuję

[ Dodano: 2012-08-27, 21:16 ]
Panowie prośba o odpowiedź.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 28 sie 2012, 06:31

wiem że na tym forum sa prawdziwi fachowcy
przeczytaj co napisał szynszyl na tej stronie

a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282.htm

zapomniałem dodać, że jak bym robił to obie strony naraz, bo za jakiś czas siądzie druga strona.

pozdr

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 28 sie 2012, 20:24

No tak czytałem o tym, ale gdzieś dalej wyczytałem też, że bank 2 to strona pasażera. Jeszcze jedno pytanko odnośnie falowania obrotów przy hamowaniu silnikiem. Dodam, że VCDS nie pokazuje żadnych błędów w skrzyni tiptronic

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 wrz 2012, 10:03

Czy mierzył może ktoś i zna średnice tych kulek, na które wchodzi cięgno nastawnika przepustnicy ? Czy też samych otworów w cięgle ?
Już sobie poradziłem, 6mm i 8mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga