ja cię rozumie ale mówie że można to podejżeć w pomiarach -napiecie- jego wartości będą się wachaćfenomenalny pisze:szczerba2, wiem co pisze, bo tez myslalem ze siadl mi silniczek a po zalozeniu nowego bylo to samo czyli zero zycia. Gdy zregenerowalem kolektor silniczek ruszyl. dlaczego? nie wiem.
[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 03 sty 2010, 23:43
- Imię: luks
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: PL
Zmartwie Was, że w modelu z roku 2011 ta sprawa wygląda na nierozwiazana. Zrobie fotki przy okazji, ale wyglądają te dzwigienki na prawie identyczne. Roznica jest taka, że nie ma z zewnatrz oczka tylko jest półkula. Z oczywistych względów nie bede tego teraz rozbierał, aby podejrzeć. Jednak nie wróżę temu dłuższej żywotnosci. Na wszellki wypadek bede to moze zasilał co jakiś czas smarem i zobaczymy ile lat wytrzyma. Nie wiem natomiast co zmienili w środku tego układu a podobno w CDYA coś tak poprawili z łaĂącuchami.
a może ktoś pokazac zdjęcia już z przeróbki?? coprawda problem jeszcze mnie chyba nie dotyka ale lepiej dmuchać na zimne...chciałbym tą wadę fabryczną zlikwidować ale nie wiem jak się do tego zabrać (oczywiście nie biorę pod uwagę nowych kolektorów z ASO)...pomógłby ktoś rozwiązać problem od A do Z????
Mati
Witam! To mój pierwszy post W moim A6 C6 224KM BMK, jakiś czas temu zauważyłem zdecydowanie wyższe spalanie, ciemny dym z rur wydechowych oraz ospałe zachowanie samocgodu. Po wizycie w ASO Krotoski Cichy w Poznaniu stwierdzono uszkodzone wtryski. Wtryski wymieniłem, lecz nie poprawiło to pracy silnika - nadal wyższe spalanie, itp. Dzisiaj udałem się do serwisu Bosch w Przeźmierowie. Diagnoza - uszkodzone sterownik /silniczek/ przepustnicy kolektora - jak w omawianym temacie. Poszukałem w internecie ofert i okazuje się, że są lecz z oznaczeniem literowym na koĂącu oraz posiadają na swojej obudowie częściowy plastikowy element. Natomiast moje sterowniki są w 100% metalowe - patrz foto. Czy moge zakupić sterowniki oferowane sterowniki, cz też mam szukać identycznych jak w moim samochodzie ? Nadmienię, że numery obu rozwizaĂą są identycznę, różnią się jedynie literą lub jej brakiem na koĂącu. Ilość pinów w moim sterowników to 4. Czy przyczyną większego zużycia paliwa /ok 1,5 - 2 lit/100 km/ może być uszkodzony sterownik kalpa przepustnicy ? Dziękuję za pomoc!!!
Szerokiej drogi !
Po przeczytaniu całego wątku faktycznie nie znalazłem wzmianki o zwiększonym spalaniu w wyniku uszkodzonego kolektora lub modułu sterującego, choć spece z serwisu wskazywali na taką możliwość. Zaznaczę, że wszystkie możliwe testy i wymiany podzespołów zostały już dokonane. Może ktoś ma inne sugestie ?
Szerokiej drogi !
Wyposażenie standardowe, silnik bez modyfikacji, opony od samego początku zgodne z zaleceniami producenta tj. 16" na zimę i 17" na lato o szerokościach zgodnej ze specyfikcją.
[ Dodano: 2012-07-10, 16:58 ]
Dzisiaj zostały wymienione sterowniki klap kolektora. Niestety spalanie nie uległo zmianie. Wyjaśnię, że wskazania chwilowego spalania komputera często choć nie zawsze są bardzo dziwne, np. na postoju może być 0,0 5, 12, 40 litrów/100km - nie ma regóły. Podobnie jest podczas ruszania, nawet delikatnego i spokojnego - wskazania też są różne. Identyczna sytuacja może występować po przełączeniu skrzyni automatycznej w położenie neutralne. Poprzednio, jak samochód dobrze działał zawsze po zdjęciu nogi z pedału gazu wskazanie komptera wynosił 0,0 l/100 km. Teraz spalanie średnie znacznie wzrosło, szczególnie podczas jazdy w mieście, gdzie często samochód przyspiesza i zatrzymuje się. Dodam, że wymienione zostały m.in. zawór recyrkulacji spalin, 6x wtryski, napinacz rozrządu, sterowniki klap kolektora, czujnik doldowania, filtry, olej, zostało przeprowadzone skanowanie samochodu w ASO oraz Bosch i niezależnym warsztacie. Jak dotąd bez efektu. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną wysokich wskazaĂą spalania przez komputer = faktyczne.
[ Dodano: 2012-07-10, 16:58 ]
Dzisiaj zostały wymienione sterowniki klap kolektora. Niestety spalanie nie uległo zmianie. Wyjaśnię, że wskazania chwilowego spalania komputera często choć nie zawsze są bardzo dziwne, np. na postoju może być 0,0 5, 12, 40 litrów/100km - nie ma regóły. Podobnie jest podczas ruszania, nawet delikatnego i spokojnego - wskazania też są różne. Identyczna sytuacja może występować po przełączeniu skrzyni automatycznej w położenie neutralne. Poprzednio, jak samochód dobrze działał zawsze po zdjęciu nogi z pedału gazu wskazanie komptera wynosił 0,0 l/100 km. Teraz spalanie średnie znacznie wzrosło, szczególnie podczas jazdy w mieście, gdzie często samochód przyspiesza i zatrzymuje się. Dodam, że wymienione zostały m.in. zawór recyrkulacji spalin, 6x wtryski, napinacz rozrządu, sterowniki klap kolektora, czujnik doldowania, filtry, olej, zostało przeprowadzone skanowanie samochodu w ASO oraz Bosch i niezależnym warsztacie. Jak dotąd bez efektu. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną wysokich wskazaĂą spalania przez komputer = faktyczne.
Szerokiej drogi !
- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Tak VCDS - esem zrobisz to bez problemuazad-der-boss pisze:Jak przeprowadzic prawidlowo adaptacje tych klap?
Wczoraj wyskoczyl mi blad. Co najlepsze 30tys. temu byly obydwie wymieniane na nowe w ASO.
VCDS da rade czy nie...
poczytaj ten temat, tam jest opisane
-a6-c6-blad-vt41743,15.htm
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sie 2012, 20:31
- Lokalizacja: newcastle upon tyne
witam
jestem tutaj nowy i chciałbym sie dowiedzieć w jakiej pozycji muszą być te cięgna od tych kolektorów przy wyłączonym zapłonie i odwrotnie oraz kiedy jest zamknięty i otwarty bo także mam problem z błędem p1018 bank 2 tylko mam angielską wersje i nie wiem o który kolektor chodzi prosze o jakieś info
jestem tutaj nowy i chciałbym sie dowiedzieć w jakiej pozycji muszą być te cięgna od tych kolektorów przy wyłączonym zapłonie i odwrotnie oraz kiedy jest zamknięty i otwarty bo także mam problem z błędem p1018 bank 2 tylko mam angielską wersje i nie wiem o który kolektor chodzi prosze o jakieś info
witam. mam problem dotyczący klapy kolektora ssącego, otórz po przeskanowaniu VCDS otrzymałem naspujący błąd
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F2 910 402 C HW: 4F0 907 401 B
Komponent: 2.7L V6TDI 000AG 0010
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200
VCID: 1F4670ECB72C
Znaleziono 1 błąd:
004120 - Klapa kolektora ssącego 2: nie osiągnięto dolnego położenia krañcowego
P1018 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamro¿ona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Przebieg: 174820 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.25
Czas: 19:50:19
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 756 /min
Moment obrotowy: 54.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 12.92 V
Cykl pracy: 80.9 %
Cykl pracy: 88.8 %
Cykl pracy: 80.9 %
Kody gotowoœci: 0 0 0 0 0
przeczytałem cały wątek dotyczący tych klap w a6
mam zamiar wysłać kolektor do Gdańska żęby przeprowadzić regenerację tylko muszę mieć pewność, że wyślę odpowiedni. dlatego moje pytania są następujące
który to jest dokładnie kolektor od str kierowcy, czy pasażera ?
czy wynik że "nie osiągnięto dolnego położenia krańcowego" oznacza, że jest on nie domknięty co skutkuje mniejszym zagrożeniem dla żywotności silnika ?
czy przed wysłaniem kolektorów do regeneracji zamienić silniczki sterujące klapami w celu sprawdzenia czy nie zawodzi elektronika ?
i wreszccie czy w związku z nieprawidłowym działaniem klapy możliwe jest , falowanie obrotów silnika w momencie, gdy hamuję silnikiem ściągając noge z pedału gazu ?
najbardziej jest to widoczne w momencie, gdy jadę z prędkością ok 60 km/h na 4 biegu wtedy zanim skrzynia zredukuje bieg do 3 i niżej obroty falują co jest widoczne na obrotomierzu ?
wiem że na tym forum sa prawdziwi fachowcy w związku z tym licze na wyczerpująca odpowiedź za którą z resztą z góry dziękuję
[ Dodano: 2012-08-27, 21:16 ]
Panowie prośba o odpowiedź.
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F2 910 402 C HW: 4F0 907 401 B
Komponent: 2.7L V6TDI 000AG 0010
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200
VCID: 1F4670ECB72C
Znaleziono 1 błąd:
004120 - Klapa kolektora ssącego 2: nie osiągnięto dolnego położenia krañcowego
P1018 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamro¿ona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Przebieg: 174820 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.08.25
Czas: 19:50:19
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 756 /min
Moment obrotowy: 54.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 12.92 V
Cykl pracy: 80.9 %
Cykl pracy: 88.8 %
Cykl pracy: 80.9 %
Kody gotowoœci: 0 0 0 0 0
przeczytałem cały wątek dotyczący tych klap w a6
mam zamiar wysłać kolektor do Gdańska żęby przeprowadzić regenerację tylko muszę mieć pewność, że wyślę odpowiedni. dlatego moje pytania są następujące
który to jest dokładnie kolektor od str kierowcy, czy pasażera ?
czy wynik że "nie osiągnięto dolnego położenia krańcowego" oznacza, że jest on nie domknięty co skutkuje mniejszym zagrożeniem dla żywotności silnika ?
czy przed wysłaniem kolektorów do regeneracji zamienić silniczki sterujące klapami w celu sprawdzenia czy nie zawodzi elektronika ?
i wreszccie czy w związku z nieprawidłowym działaniem klapy możliwe jest , falowanie obrotów silnika w momencie, gdy hamuję silnikiem ściągając noge z pedału gazu ?
najbardziej jest to widoczne w momencie, gdy jadę z prędkością ok 60 km/h na 4 biegu wtedy zanim skrzynia zredukuje bieg do 3 i niżej obroty falują co jest widoczne na obrotomierzu ?
wiem że na tym forum sa prawdziwi fachowcy w związku z tym licze na wyczerpująca odpowiedź za którą z resztą z góry dziękuję
[ Dodano: 2012-08-27, 21:16 ]
Panowie prośba o odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
przeczytaj co napisał szynszyl na tej stroniewiem że na tym forum sa prawdziwi fachowcy
a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282.htm
zapomniałem dodać, że jak bym robił to obie strony naraz, bo za jakiś czas siądzie druga strona.
pozdr
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga