Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
redzio29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 06:54
Lokalizacja: Mannheim-Niemcy

Post autor: redzio29 » 29 gru 2012, 03:43

witam , na ebayu niemieckim dostalem ciagielka wiec jak dojda to napisze cos wiecej

link
http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-4F-Saugr ... 4abfd0bb4f
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 29 gru 2012, 23:54

Tylko ciegna nie sa tu glownym problemem a jedynie nastepstwem zobacYsz to dopiero jak rozbierzesz kolektory i przyjrzysz sie ich wykonaniu oraz silom jakie dzialaja na poszczegolne elementy w trakcie pracy w podwyzszonej temperaturze. Taki mod podziala max 1 miesiac i blad powroci na desce.

Zauwazyliscie chyba ze tylko dolna czesc tego ciegna sie zuzywa gorna zawsze jest ok. Wymiana ciegien na te co na aukcji z de nie wiele da. Beda one dzialac przez jakis czas pod warunkiem ze panewka na ktorej osadzone bylo stare ciegno nie jest zbytnio starta. Te kolektory byly modyfikowane przez audi kilkukrotnie i zawsze problem byl ten sam w ostatnim wydaniu z 2009 roku zmodyfikowano takze ciegna co spowodowalo ze panewka na krorej jest osadzone ciegno juz sie tak nienzuzywa ale za to bardziej sciera sie ten element ktory przenosi z niej naped na metalowy pret na ktorym osadzone sa klapki. Problem nadal wystepuje nawet w najnowszej wersji jedyna opcja naprawy to odpowiednia modyfikacja calego zestawu kolektor, ciegna wlacznie z silnikami sterujacymi.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

igorw

Post autor: igorw » 30 gru 2012, 22:31

redzio29, napisz kolego co i jak, ale obawiam się, że kolega mbectb ma rację.
Ja zrobiłem regenerację i faktycznie były potrzebne oba komplety, nie tylko cięgna.
Skuteczność podobno 99%, póki co jeżdżę i wszystko ok.

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 30 gru 2012, 23:14

igorw,
Gdzie robiłeś i ile kosztowało?
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Adam i Ewa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:25
Lokalizacja: Będzin/Sląskie

Post autor: Adam i Ewa » 03 sty 2013, 15:20

Witam. Proszę o podpowiedź, najpierw pojawił się błąd P1018 bank 2, wykasowałem luz na cięgnie koszulką termokurczliwą i po kilku tygodniach pokazał się błąd P2011 bank 2. Czy to znowu klapy czy silniczek?
Adam

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 03 sty 2013, 23:01

Jak pisalem wczasniej

Tylko odpowiednia przerobka wszystkich elementow tj:

- Silnikow
- Ciegien
- Lozysk na ktorych zamocowany jest mechanizm klapek

Eleiminuje blad permanentnie

Naprawa tyko jednego z nich badz pominiecie ktoregokolwiek powoduje ponowne zawitanie kontrolki check engine w niedlugim czasie.

Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

igorw

Post autor: igorw » 04 sty 2013, 16:56

Paulo3535 pisze:Gdzie robiłeś i ile kosztowało?
W AZ Serwis, 800 zł.

Awatar użytkownika
redzio29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 06:54
Lokalizacja: Mannheim-Niemcy

Post autor: redzio29 » 08 sty 2013, 21:04

tak to wyglada... rodzaj plastiku to PA , sztywne i solidne. a jutro montaz i adaptacja. Zobaczymy ile to warte... dodam ze mam blad staly (bang 2)
Załączniki
KLIKNAC NA FOTKE
KLIKNAC NA FOTKE
KLIKNAC NA FOTKE
KLIKNAC NA FOTKE
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a

Awatar użytkownika
redzio29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 06:54
Lokalizacja: Mannheim-Niemcy

Post autor: redzio29 » 08 sty 2013, 22:53

Przemcio pisze:redzio29, skąd masz te cięgna? szwagier sie boryka z tym dziadostwem

Na ebayu niemieckim dostalem ciagielka , narazie widze ze wszystko zeszlo , ale monitowalem jakis czas tego ziomka i wystawia co jakies pare dni.

link i po prostu patrzec kiedy wystawi ( ja kupilem za 45e).

http://www.ebay.de/itm/321045707599?ssP ... 1423.l2649

widze ze jeden ziomek napisal ze sa dostepne w serwisie audi za 15e ale ile w tym prawdy to nie wiem... cza by bylo podjechac i obadac temat
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 09 sty 2013, 12:42

redzio29,
To jest cały komplet te korbki z cięgnami, tak to kupiłeś, czy oddzielnie?
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
redzio29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 06:54
Lokalizacja: Mannheim-Niemcy

Post autor: redzio29 » 09 sty 2013, 23:34

Paulo3535 pisze:redzio29,
To jest cały komplet te korbki z cięgnami, tak to kupiłeś, czy oddzielnie?
Tak , tak to kupilem... razem z korbkami. Dzis wymienilem ciegna z korbkami i jak reka odjal, blad znikl a jak dalej bedzie to bede pisal co jakis czas , dodam ze mialem niezle luzy na ciegnach ( na tych dolnych co sa te korbki ) a kolektor pracuje bardzo plynnie wiec czekamy
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 10 sty 2013, 01:39

Jestem ciekaw ile pozyja te korbki :)

Kolega jak sie domyslam nie wymontowywal calych kolektorow i nie sprawdzil stanu klapek tylko wymienil te elementy co w zestawie na zdjeciach.

Te element ktore wymieniles zuzywaja sie jako ostatnie i ich zuzywanie sie jest spowodowane uszkodzeniem wewnatrz kolektora co powoduje ze cala os na ktorej osadzone sa klapki jest luzna i korbki sie sciaraja bo ta oska nie jest rowno osadzona w lozyskach tylko wisi luzem.

Mialem w rekach juz sporo kolektorow ktorym tak na prawde nie wiele brakowalo do tego aby kawalek metalu z koncowki tego precika na ktorym sa osadzone klapki odlamal sie. ECU wylacza sterowniki klap gdy wykryje blad dlatego nie dochodzi do masakry bo zawczasu caly mechanizm jest wylaczany. Nie wspomne o calym drobnym syfie ze scierajacych sie elementow plastikowych ktore sa zasysane do silnika w trakcie eksploatacji wadliwego kolektora.

Ku przestrodze proponuje jednak kledze przy najblizszej okazji rozebrac kolektory I sprawdzic stan tych elementow zanim sie przetra do konca I zostana zassane do ktoregos z cylindrow bo cala oszczednosc moze przerodzic sie w potrzebe kapitalnego remontu silnika - wymiany cylindra, tloka glowicy wtryskiwacza itp.... co przewyzsza cena komplet nowych kolektorow wraz z montazem w aso.

tu problem z klapkami pokazany na filmiku




Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 19 sty 2013, 23:40

Panowie zestaw naprawczy w ASO do kolektorów kosztuje 70 zł brutto na jedna strone kolektora (nr części 059198212), więc komplet 140 zł i wybór montażu we własnym zakresie lub ASO. Ja wybrałem ASO cena za pełną usługę i części 1100 zł - ważne że mam gwarancję na usługę i części więc się nie martwie. Na razie efekt osiągnięty - zapomniałem o klapach kolektora <luzik>

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 20 sty 2013, 04:31

stinger pisze:Panowie zestaw naprawczy w ASO do kolektorów kosztuje 70 zł brutto
Jak by ktoś szukał taniej to tu

http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

Utin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 20 lis 2011, 15:40
Lokalizacja: Lausanne

Post autor: Utin » 20 sty 2013, 14:45

Drodzy a od kiedy pojawiły sie zestawy naprawcze w ASO bo z tego co wiem to ASO wymieniali cały kompletny kolektor. Myśle ze to jest bardzo ważna informacja
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja