[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"
Tylko ciegna nie sa tu glownym problemem a jedynie nastepstwem zobacYsz to dopiero jak rozbierzesz kolektory i przyjrzysz sie ich wykonaniu oraz silom jakie dzialaja na poszczegolne elementy w trakcie pracy w podwyzszonej temperaturze. Taki mod podziala max 1 miesiac i blad powroci na desce.
Zauwazyliscie chyba ze tylko dolna czesc tego ciegna sie zuzywa gorna zawsze jest ok. Wymiana ciegien na te co na aukcji z de nie wiele da. Beda one dzialac przez jakis czas pod warunkiem ze panewka na ktorej osadzone bylo stare ciegno nie jest zbytnio starta. Te kolektory byly modyfikowane przez audi kilkukrotnie i zawsze problem byl ten sam w ostatnim wydaniu z 2009 roku zmodyfikowano takze ciegna co spowodowalo ze panewka na krorej jest osadzone ciegno juz sie tak nienzuzywa ale za to bardziej sciera sie ten element ktory przenosi z niej naped na metalowy pret na ktorym osadzone sa klapki. Problem nadal wystepuje nawet w najnowszej wersji jedyna opcja naprawy to odpowiednia modyfikacja calego zestawu kolektor, ciegna wlacznie z silnikami sterujacymi.
Zauwazyliscie chyba ze tylko dolna czesc tego ciegna sie zuzywa gorna zawsze jest ok. Wymiana ciegien na te co na aukcji z de nie wiele da. Beda one dzialac przez jakis czas pod warunkiem ze panewka na ktorej osadzone bylo stare ciegno nie jest zbytnio starta. Te kolektory byly modyfikowane przez audi kilkukrotnie i zawsze problem byl ten sam w ostatnim wydaniu z 2009 roku zmodyfikowano takze ciegna co spowodowalo ze panewka na krorej jest osadzone ciegno juz sie tak nienzuzywa ale za to bardziej sciera sie ten element ktory przenosi z niej naped na metalowy pret na ktorym osadzone sa klapki. Problem nadal wystepuje nawet w najnowszej wersji jedyna opcja naprawy to odpowiednia modyfikacja calego zestawu kolektor, ciegna wlacznie z silnikami sterujacymi.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 sty 2013, 10:25
- Lokalizacja: Będzin/Sląskie
Jak pisalem wczasniej
Tylko odpowiednia przerobka wszystkich elementow tj:
- Silnikow
- Ciegien
- Lozysk na ktorych zamocowany jest mechanizm klapek
Eleiminuje blad permanentnie
Naprawa tyko jednego z nich badz pominiecie ktoregokolwiek powoduje ponowne zawitanie kontrolki check engine w niedlugim czasie.
Pozdrawiam
Tylko odpowiednia przerobka wszystkich elementow tj:
- Silnikow
- Ciegien
- Lozysk na ktorych zamocowany jest mechanizm klapek
Eleiminuje blad permanentnie
Naprawa tyko jednego z nich badz pominiecie ktoregokolwiek powoduje ponowne zawitanie kontrolki check engine w niedlugim czasie.
Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Przemcio pisze:redzio29, skąd masz te cięgna? szwagier sie boryka z tym dziadostwem
Na ebayu niemieckim dostalem ciagielka , narazie widze ze wszystko zeszlo , ale monitowalem jakis czas tego ziomka i wystawia co jakies pare dni.
link i po prostu patrzec kiedy wystawi ( ja kupilem za 45e).
http://www.ebay.de/itm/321045707599?ssP ... 1423.l2649
widze ze jeden ziomek napisal ze sa dostepne w serwisie audi za 15e ale ile w tym prawdy to nie wiem... cza by bylo podjechac i obadac temat
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a
Tak , tak to kupilem... razem z korbkami. Dzis wymienilem ciegna z korbkami i jak reka odjal, blad znikl a jak dalej bedzie to bede pisal co jakis czas , dodam ze mialem niezle luzy na ciegnach ( na tych dolnych co sa te korbki ) a kolektor pracuje bardzo plynnie wiec czekamyPaulo3535 pisze:redzio29,
To jest cały komplet te korbki z cięgnami, tak to kupiłeś, czy oddzielnie?
Szczesliwy posiadacz orginalnego VCDS-a
Jestem ciekaw ile pozyja te korbki
Kolega jak sie domyslam nie wymontowywal calych kolektorow i nie sprawdzil stanu klapek tylko wymienil te elementy co w zestawie na zdjeciach.
Te element ktore wymieniles zuzywaja sie jako ostatnie i ich zuzywanie sie jest spowodowane uszkodzeniem wewnatrz kolektora co powoduje ze cala os na ktorej osadzone sa klapki jest luzna i korbki sie sciaraja bo ta oska nie jest rowno osadzona w lozyskach tylko wisi luzem.
Mialem w rekach juz sporo kolektorow ktorym tak na prawde nie wiele brakowalo do tego aby kawalek metalu z koncowki tego precika na ktorym sa osadzone klapki odlamal sie. ECU wylacza sterowniki klap gdy wykryje blad dlatego nie dochodzi do masakry bo zawczasu caly mechanizm jest wylaczany. Nie wspomne o calym drobnym syfie ze scierajacych sie elementow plastikowych ktore sa zasysane do silnika w trakcie eksploatacji wadliwego kolektora.
Ku przestrodze proponuje jednak kledze przy najblizszej okazji rozebrac kolektory I sprawdzic stan tych elementow zanim sie przetra do konca I zostana zassane do ktoregos z cylindrow bo cala oszczednosc moze przerodzic sie w potrzebe kapitalnego remontu silnika - wymiany cylindra, tloka glowicy wtryskiwacza itp.... co przewyzsza cena komplet nowych kolektorow wraz z montazem w aso.
tu problem z klapkami pokazany na filmiku
Pozdrawiam

Kolega jak sie domyslam nie wymontowywal calych kolektorow i nie sprawdzil stanu klapek tylko wymienil te elementy co w zestawie na zdjeciach.
Te element ktore wymieniles zuzywaja sie jako ostatnie i ich zuzywanie sie jest spowodowane uszkodzeniem wewnatrz kolektora co powoduje ze cala os na ktorej osadzone sa klapki jest luzna i korbki sie sciaraja bo ta oska nie jest rowno osadzona w lozyskach tylko wisi luzem.
Mialem w rekach juz sporo kolektorow ktorym tak na prawde nie wiele brakowalo do tego aby kawalek metalu z koncowki tego precika na ktorym sa osadzone klapki odlamal sie. ECU wylacza sterowniki klap gdy wykryje blad dlatego nie dochodzi do masakry bo zawczasu caly mechanizm jest wylaczany. Nie wspomne o calym drobnym syfie ze scierajacych sie elementow plastikowych ktore sa zasysane do silnika w trakcie eksploatacji wadliwego kolektora.
Ku przestrodze proponuje jednak kledze przy najblizszej okazji rozebrac kolektory I sprawdzic stan tych elementow zanim sie przetra do konca I zostana zassane do ktoregos z cylindrow bo cala oszczednosc moze przerodzic sie w potrzebe kapitalnego remontu silnika - wymiany cylindra, tloka glowicy wtryskiwacza itp.... co przewyzsza cena komplet nowych kolektorow wraz z montazem w aso.
tu problem z klapkami pokazany na filmiku
Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Panowie zestaw naprawczy w ASO do kolektorów kosztuje 70 zł brutto na jedna strone kolektora (nr części 059198212), więc komplet 140 zł i wybór montażu we własnym zakresie lub ASO. Ja wybrałem ASO cena za pełną usługę i części 1100 zł - ważne że mam gwarancję na usługę i części więc się nie martwie. Na razie efekt osiągnięty - zapomniałem o klapach kolektora 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Jak by ktoś szukał taniej to tustinger pisze:Panowie zestaw naprawczy w ASO do kolektorów kosztuje 70 zł brutto
http://sklep.gajos.com.pl/sklep/