No to powiem Ci, że zmiażdzyłeś 2.0 tdi 170KM ..hehe Sporo zależy, kto prowadzi Po przekroczeniu 100km/h i zapięciu 4/5 biegu myśle, że diesel by Cię powoli zostawiał. Zresztą tak jak zostało napisane : "..jak często używasz przyspieszenia 0-100km/h ? Będąc w trasie i przy elastyczności diesla Twój benzyniak wypadnie gorzej.stinger pisze:MikeeNHa napisał/a:
Co Ty porownujesz 2.0 tdi 140KM z 2.4 V6 177 Ciekaw jestem jakby wygladal 2.0 tdi 170KM z Twoim
Ależ proszę bardzo, przyspieszenie tdi 170 - 8,9 a u mnie 8,4 więc nawet to porównanie nie udowadnia rewelacji 2.0 tdi (swoja drogą fajny ten mój silniczek, poj. mała a osiągi lepsze nawet od 2.4)
[A6 C6] dylemat przed kupnem 2.0 140ps
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
MikeeNHa Fakt faktem że 2.0 tdi CR jest już poprawiony motorkiem, osiągi tez ma ok. - 350 Niutków przy 1750 (dla porównania 2.0TFSI 170ps - 280 N przy 1800), ale tu można zacytować Ciebie zależy kto prowadzi V-max też zbliżone 225 km/h diesel do 228 mój żółwik.
Na pewno w spalaniu (szczególnie w mieście) wygrywa diesel o 2.5 litra.
Tyle tylko, że mówimy w tej chwili o A6 2.0 tdi CR z rocznika 2009, a tu jeszcze cenę autko swoją trzyma.
Na pewno w spalaniu (szczególnie w mieście) wygrywa diesel o 2.5 litra.
Tyle tylko, że mówimy w tej chwili o A6 2.0 tdi CR z rocznika 2009, a tu jeszcze cenę autko swoją trzyma.
Większy moment = większa elastyczność i reakcja na gazLOQ pisze:Poza tym w dieslu jest inna skrzynia (większe przełożenia) więc nie ma co się tak rajcować większym momentem bo to i tak na skrzyni zostaje wyrównane.
Jeżeli ten parametr jest nieistotny to myślisz, że po co przy chip tuningu taki nacisk kładzie się właśnie na nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Nie czytasz uważnie . Moment jest bardzo ważny i odgrywa podstawową rolę przy przyspieszaniu, natomiast przy większych prędkościach górę przejmuje moc silnika. Ale napisałem, że nie ma co się tak rajcować tym, że diesle mają wyższy moment bo przez zastosowanie dłuższych przełożeĂą porównanie z benzyną jest niewspółmierne. Jeśli mielibyśmy te same skrzynie to można faktycznie gloryfikować diesla, ale niestety przy tych samych skrzyniach diesel na 2 biegu osiągałby może z 60km/h. Także wyższy moment jest kompensowany przez dłuższe biegi (choć i tak nie są tak długie jak w benzynie) w skutek czego przyspieszenie wychodzi podobnie do benzyny. Chwilowe często jest mocniejsze (dlatego tak się wszyscy rajcują tymi kopciuchami ) ale średnia z zakresu użytkowego jest podobna.
Co do przyspieszania na większych prędkościach to z doświadczenia z moim szwagrem (passat TDI 140KM) wiem, że do setki jest podobnie a dalej to już totalny kaput Stanęliśmy kiedyś na światłach w nocy podczas powrotu z wakacji i do setki trzymał się za mną z 10-15m a potem zaczął szybko się oddalać. No ale u mnie jest 220KM quattro tip a tam 140KM FWD manual. I tak nieźle jak na 80KM mniej
Co do elastyczności to też mam tu małe ale do diesli. W mojej B4 wystarczy, że samochód ledwo się toczy i mogę 2 bieg bez dodawania gazu puścić gwałtownie i auto nie zgaśnie, praktycznie pomyłki wrzucenia zbyt wysokiego biegu w SPAM do prędkości są zawsze wybaczane. W golfie V 1.9TDI 105KM mojego teścia jest zupełnie inaczej. Trochę za wolno na 2 bieg i silnik klęka. W a6 na 2 biegu mogę lecieć do 130km/h co jest raczej nieosiągalne dla diesli. Przekłada się to na większy komfort jazdy.
Co do przyspieszania na większych prędkościach to z doświadczenia z moim szwagrem (passat TDI 140KM) wiem, że do setki jest podobnie a dalej to już totalny kaput Stanęliśmy kiedyś na światłach w nocy podczas powrotu z wakacji i do setki trzymał się za mną z 10-15m a potem zaczął szybko się oddalać. No ale u mnie jest 220KM quattro tip a tam 140KM FWD manual. I tak nieźle jak na 80KM mniej
Co do elastyczności to też mam tu małe ale do diesli. W mojej B4 wystarczy, że samochód ledwo się toczy i mogę 2 bieg bez dodawania gazu puścić gwałtownie i auto nie zgaśnie, praktycznie pomyłki wrzucenia zbyt wysokiego biegu w SPAM do prędkości są zawsze wybaczane. W golfie V 1.9TDI 105KM mojego teścia jest zupełnie inaczej. Trochę za wolno na 2 bieg i silnik klęka. W a6 na 2 biegu mogę lecieć do 130km/h co jest raczej nieosiągalne dla diesli. Przekłada się to na większy komfort jazdy.
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
michok przeczytaj uważnie co napisałem. Ja nie mam tdi tylko tfsi i ciesze się frajdą z tego motorkumichok pisze:kolego stinger ....
spoko, Twoj tdi ma 350 nm ale przez ile ? masz od 1700 - 3000 max. czyli 1300 obrotow...
2.0 tfsi ma 260 nm przez 2500 tys obrotow...
kolego azes u mnie w tfsi spalanie jest srednie ok. 10 l z tym 80% miasto a pozostałe trasa. Spalanie w mieście w okresie zimowym to 10.5, natomiast trasa u mnie ok 8 bo prawa noga mi trochę ciąży.azes pisze:Jesli takie jest rzeczywiste spalanie to jest to bardzo ciekawa alternatywa dla diesla.
Ile by spalil jezdzac 20% miasto ( ale bez korkow) reszta trasa przy stalych predkosciach 70-90-120?
Jak z trwaloscia bezposredniego wtrysku,glowicy?
Podsumowując koledzy uważam że dla osób jeżdżących do 20 tys km w skali roku, silnik 2.0 tfsi jest ciekawą alternatywą dla 2.0 tdi 140ps
ps. odnośnie wtrysku i głowicy w tfsi to nie słyszałem i nie dośwaidczyłem problemów
A o 2.4 nie myślałeś? Możemy się jakoś spiknąć jak chcesz się przejechać.johntailor pisze:ja się właśnie zastanawiam na 2.0tdi CR 170KM vs 2.0TFSI 170KM większy motor nie wchodzi w rachubę ze względu na podatki w irlandii. Który byście doradzili? ÂŚrednio robię około 25000-27000 tysięcy kilometrów rocznie, większość tych kilometrów robię po autostradach.
I to, że na 2 biegu lecisz do 130km/h przedkłada się Twoim zdaniem na komfort ? No chyba, że ktoś lubi "wrzask" silnika przy obrotach jakie osiągasz. I wiadomą rzeczą jest, że biegi 1 i 2 w dieslach są dość krótkę. Dopiero 3 i 4 bieg jest dłuższy - ale o tym raczej każdy wie. I czytam uważnie posty - moment obrotowy jest po to, żeby nie machać drążkiem od zmiany biegów redukując je ciągle, tylko wciskasz gaz i się zbiera.LOQ pisze:W a6 na 2 biegu mogę lecieć do 130km/h co jest raczej nieosiągalne dla diesli. Przekłada się to na większy komfort jazdy.
MikeeNHa, wydaje mi sie, że diesel z bardzo stromą krzywą wykresu mocy jest mniej elastyczny tzn krócej jedziesz na jednym biegu - nie bez powodu mówi się że diesel po miescie to można "wajhe urwać" bo częściej zmieniasz biegi. Nm potrzebne sa jak ciągniesz przyczepę na wakacje - przecież do 100 będzie szybsza Pb porównując podobne pojemności.
stinger, diesel po mieście średnio się opłaca zwłaszcza w zimie i korkach zwłaszcza wypalanie DPF i grzanie silnika na krótkich odcinkach no i spalanie.
johntailor, IMHO w takim przypadku diesel ale: ja bym sprawdził awaryjnosć bo obecne nowoczesne diesle w naprawie to majątek który kupując Pb można przeznaczyć na paliwo i mieć frajdę z jazdy. Pb mała pojemność = szlifierka przy wysokich obrotach, turbo ratuje sytuację ale tylko trochę. Szukając auta zainteresowałem sie 2.0 tfsi ale ponieważ A6 jest bez quattro szukalem A4 (mimo ze to "tylko" haldex). W dodatku A4 ten silnik ma większą moc - A6 jest "tylko" 170 KM; A4 max 220 KM. Jeśli chodzi o skrzynię to ośka jest w multi więc dla mnie tylko ze sprawdzonego źródła.
stinger, diesel po mieście średnio się opłaca zwłaszcza w zimie i korkach zwłaszcza wypalanie DPF i grzanie silnika na krótkich odcinkach no i spalanie.
johntailor, IMHO w takim przypadku diesel ale: ja bym sprawdził awaryjnosć bo obecne nowoczesne diesle w naprawie to majątek który kupując Pb można przeznaczyć na paliwo i mieć frajdę z jazdy. Pb mała pojemność = szlifierka przy wysokich obrotach, turbo ratuje sytuację ale tylko trochę. Szukając auta zainteresowałem sie 2.0 tfsi ale ponieważ A6 jest bez quattro szukalem A4 (mimo ze to "tylko" haldex). W dodatku A4 ten silnik ma większą moc - A6 jest "tylko" 170 KM; A4 max 220 KM. Jeśli chodzi o skrzynię to ośka jest w multi więc dla mnie tylko ze sprawdzonego źródła.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga