Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] dylemat przed kupnem 2.0 140ps

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Art
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Art » 17 maja 2012, 13:08

Nie wiedziałem że z tym 2.0 TDI jest az tak kiepsko...
Do tej pory śmigam C5 1.9 TDI (131) i jest całkiem dobrze.
Chciałem zamienić na C6 2.0 TDI ale widzę że to nieudany motor.
Pytanie, czy az tak bardzo, żeby go wykluczyć z planów??? <mysli>
Ile pali 2.7 bez quattro?
Pozdrawiam
Art
AUDI - jedyne właściwe!!

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 maja 2012, 13:27

Art, w tych dwóch tematach możesz poczytać o 2.0TDI:

a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-pra ... t28061.htm - 2.0TDI problemy
a6-c6-20-tdi-jak-wywalic-zabierak-pompy ... htm#491908 - modernizacja 2.0TDI

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 17 maja 2012, 17:44

po zakupie 2.0 tdi inwestujesz 2000zl w wymiane napedu pompy olejowej i masz spokój , chyba ze jeszcze kupisz z dpf-em to dojdzie jeszcze pare zl na pozbycie sie go, i cieszysz sie jazda jak starszym 1.9 tdi

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 19 maja 2012, 11:24

Panowie a w A6 2.0TDI 2008r też są problemy, czy można ryzykować przy tym roczniku??

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 19 maja 2012, 21:04

Dopiero w roku modelowym 2009 zaczęły wychodzić 2.0 tdi na common rail-u. Wtedy też A6 przeszły ostatni face lifting.
W roku modelowym 2008 były jeszcze 2.0 tdi na pompo wtryskach, silniki o oznaczeniu BRE.

Awatar użytkownika
murzyn89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: murzyn89 » 19 maja 2012, 21:51

na pewno w silnikach 2.0 TDI napęd pompy oleju musi być przerobiony, bo to prędzej czy później da o sobie znać, sam się niedawno o tym przekonałem... z DPFem też miałem problem, ale również już go rozwiązałem. Mam nadzieje, że więcej poważnych usterek nie będę miał w najbliższym czasie, ale tak jak czytam na forum, to właśnie najwięcej się mówi o tych rzeczach, które wyżej wymieniłem i to są wady tej jednostki napędowej, dlatego trzeba wziąść to pod uwagę wybierając właśnie ten motor.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 19 maja 2012, 22:51

estor moim skromnym zdaniem jak chcesz znienawidzic marke CCCO to kup sobie wlasnie taka jednostke napedowa a bedziesz plul sobie w brode...
The force will be with you...always

olimpus104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 163
Rejestracja: 24 kwie 2009, 09:56
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfice-Bognor Regis

Post autor: olimpus104 » 20 maja 2012, 00:09

Niekoniecznie,mozna trafic na auto ktore ma zasoba awarie napedu pompy i tak jak umnie jest nowy modol pompy i nowa turbina <lol>
kontakt administratora:
Polecam!

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 20 maja 2012, 13:52

philiphser pisze:estor moim skromnym zdaniem jak chcesz znienawidzic marke CCCO to kup sobie wlasnie taka jednostke napedowa a bedziesz plul sobie w brode...
Z tego co widze po opisie Twojego samochodu C5 i silnika to posiadasz silnik 2.5 TDI, ktory tez nie ma opinii bezawaryjnego, wiec nie zgadzam sie z Twoim zdaniem w temacie 2.0 TDI. Miales do czynienia z silnikiem 2.0 TDI ?

Zgadzam sie natomiast z tym co napisal murzyn89 ze jesli juz ktos sie decyduje na silnik 2.0 TDI to trzeba poprawic fabryke np. wizyta u Chlopakow z A-Z serwis i po problemie. Naped pompy masz jak w niezawodnym 1.9 Tdi i jak dbasz o samochod to cieszysz sie jazda :)

Duzo zalezy od tego na jaki model trafisz. Jeden Ci odradzi a drugi bedzie polecal, gdyz on ze swoim nie mialem zadnego problemu :)

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 maja 2012, 12:09

MikeeNHa pisze:
philiphser pisze:estor moim skromnym zdaniem jak chcesz znienawidzic marke CCCO to kup sobie wlasnie taka jednostke napedowa a bedziesz plul sobie w brode...
Z tego co widze po opisie Twojego samochodu C5 i silnika to posiadasz silnik 2.5 TDI, ktory tez nie ma opinii bezawaryjnego, wiec nie zgadzam sie z Twoim zdaniem w temacie 2.0 TDI. Miales do czynienia z silnikiem 2.0 TDI ?

Zgadzam sie natomiast z tym co napisal murzyn89 ze jesli juz ktos sie decyduje na silnik 2.0 TDI to trzeba poprawic fabryke np. wizyta u Chlopakow z A-Z serwis i po problemie. Naped pompy masz jak w niezawodnym 1.9 Tdi i jak dbasz o samochod to cieszysz sie jazda :)

Duzo zalezy od tego na jaki model trafisz. Jeden Ci odradzi a drugi bedzie polecal, gdyz on ze swoim nie mialem zadnego problemu :)
kolego !!! kto wydajac na auto minimum 50 tys musi poprawiac fabryke? Co to za auto w ktorym padaja wtryski etc etc? Ja juz nie wierze w CCCO jezdze bo musze. Ale napewno ja bym tyle pieniedzy na CCCO nie wydal bo to strata pieniedzy. Jest wiele innych modeli na rynku ktore daja takie same wrazenia z jazdy i sa praktycznie bezobslugowe !!!

te dzisiejsze auta to poprostu niedopracowane bledy inzynierskie za ktore placi wlasciciel auta !!!
The force will be with you...always

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 21 maja 2012, 12:59

Każdy kupując auto wie na co się pisze. I nie ma regóły, że im więcej płacisz tym Twoja głowa jest bardziej spokojna bo już nie takie cuda widziałem prosto z salonu.

I nikt nikogo nie zmusza do poprawiania fabryki. To są rady, które zaprocentują jeśli ktoś się zdecyduje na A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI. I tak jak ktoś będzie chciał kupić ten model to i tak dokona zakupu, ale będzie wiedział na co się pisze i co ma sprawdzić oraz "poprawić", żeby cieszyć się jazdą.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 maja 2012, 13:06

philiphser pisze:te dzisiejsze auta to poprostu niedopracowane bledy inzynierskie za ktore placi wlasciciel auta !
Niestety, ale trudno się nie zgodzić... ;|

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 21 maja 2012, 13:55

na krotkie trasy ropniaka nie polecam, jezdzilem tak przez rok kilka km i stop, palil duzo i pewnie cala reszta po tylku dostawala, w takim przypadku pb jest lepszym rozwiazaniem. Poza tym 2.0TDI w c6 zasniesz za kierownica :)

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 17 cze 2012, 21:07

Jak sprawa wyglada z glowicami w tym silniku jesli chodzi o roczniki?

gregor100 pisze:na krotkie trasy ropniaka nie polecam, jezdzilem tak przez rok kilka km i stop, palil duzo i pewnie cala reszta po tylku dostawala, w takim przypadku pb jest lepszym rozwiazaniem. Poza tym 2.0TDI w c6 zasniesz za kierownica :)
140koni w dieslu z duzym momentem o wiele bardziej sie zbiera w normalnej codziennej jezdzie niz 2.4 w benzynie.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 17 cze 2012, 21:48

azes pisze: 140koni w dieslu z duzym momentem o wiele bardziej sie zbiera w normalnej codziennej jezdzie niz 2.4 w benzynie.
No i tu odwieczna kłótnia :) Diesel robi lepsze wrażenie, bo na niskich obrotach wyrywa do przodu. Ale w trasie gdzie A6 jest najczęściej stosowane niestety powyżej 100-120km/h możliwości takiego małego diesla zaczynają przygasać, gdzie właśnie benzyny pokazują na co je stać. Ja nie jestem jakimś totalnym wrogiem diesel'i ale nie ma co porównywać 2.0tdi z 2.4 V6 benzyną. Gdyby nie oszczędność diesle straciłyby pewnie z połowę (jak nie więcej) klientów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga