[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Bez wątpienia jest to produkt kupiony w oficjalnej sieci sprzedaży VAG, oznakowany numerami katalogowymi VAG. Co do producenta to może ich być równolegle kilku, czasami ich logo jest na produktach, czasami nie ma.marcin_lechu pisze:powiedzcie mi jeszcze co oznacza w tym przypadku "oryginał".
musisz podejrzeć w autach które stoją w salonachmarcin_lechu pisze:jakiej marki są oryginalne klocki
Spotkałem ATE, TRW, Textar. Ale pewnie to niejedyne, zależy z kom ma umowę producent auta.
No z tego co dotychczas wiedziałem to dostawcami dla VAG był LEM i TRW ale FEBI to bardzo wątpięmarcin_lechu pisze:wahacze też są oryginalne i można je kupić w serwisie za 2200 PLN ale po co skoro FEBI czy LEM można kupić w prawie każdym sklepie
I teraz tak: ktoś kto ma wiedze, że ori rolki rozrządu robi INA, tarcze ATE, itp (marki podałem przykładowo), to może sobie sam kupic te produkty poza siecią sprzedaży VAG. Jak dla mnie one są bardzo dobrym produktem, ale niektórzy twierdza, że są gorsze niż te znakowane numerami VAG, czasem, że to wręcz odrzuty z produkcji albo produkowane na innej linii itp.
Zależy w co kto wierzy.
Zawsze nalezy się zastanowić dlaczego firma (znana: INA, FAG, LUK ...) miałaby znakować swoją marką dziadowską jakość ? Co pozytywnego z tego miałaby mieć ?
dlaczego części na pierwszy montaz miałyby byc bardziej żywotne ?
Przecież z praw ekonomii wynika coś zupełnie odrotnego. Bo przecież sprzedawać nowe auta za bardzo wysokie ceny nie jest łatwo, więc nalezy obniżać ich cenę (za cenę ich jakości). Potem w eksploatacji nalezy zarobić (w okresie gwarancji na pewno) na wymianie zużywających się części, więc też chyba producentowi auta nie zalezy aby te części były jakieś specjalnie trwałe.
Do tego dochodzi jeszcze aspekt części podrabianych, ale to temat rzeka, a wierzcie mi że w największych hurtowniach tez takie części idą. Bo tego najwięcej kupują mechanicy (mają największe przebicie), więc jest największy popyt
Części samochodowe online - Motostacja pl
Muszę u ciebie wymienić tarcze i klocki z tyłu. Audi A6 C5 Avant Quattro 1999 2,5TDI. Tarcze i klocki będą ATE. Z tarczami nie ma problemu, ale z klockami już tak. Według katalogów do tego samochodu powinny pasować 2 różne numery katalogowe:
13.0460-2820.2
Trade Numbers: 602820, 20961
Fitting Position: Rear Axle
To MY: 05/2001
Width: 87,6 mm, Height: 52,9 mm, Thickness/Strength: 17,2 mm, Wear Warning Contact: Excl. wear warning contact, Supplementary Article/Supplementary Info 2: with brake caliper screws, Brake System: Lucas, Appr. stamp: E1 90R-01075/089
oraz
13.0460-2886.2
Trade Numbers: 602886, 20961
Fitting Position: Rear Axle
To MY: 05/2001
Width: 87,5 mm, Height: 52,9 mm, Thickness/Strength: 16,2 mm, Wear Warning Contact: Excl. wear warning contact, Supplementary Article/Supplementary Info 2: with brake caliper screws, Brake System: Lucas, Appr. stamp: E1 90R-01924/729
Różnią się one szerokością (o 0,1mm) oraz grubością (o 1mm). Które powinny być u mnie? Chyba że nie ma to znaczenia? No ale te wymiary raczej nie są "bo tak wyszło". Czy warto dołożyć do klocków ceramicznych? Czy zwykłe wystarczą w zupełności? Co wogóle dają te ceramiczne?
13.0460-2820.2
Trade Numbers: 602820, 20961
Fitting Position: Rear Axle
To MY: 05/2001
Width: 87,6 mm, Height: 52,9 mm, Thickness/Strength: 17,2 mm, Wear Warning Contact: Excl. wear warning contact, Supplementary Article/Supplementary Info 2: with brake caliper screws, Brake System: Lucas, Appr. stamp: E1 90R-01075/089
oraz
13.0460-2886.2
Trade Numbers: 602886, 20961
Fitting Position: Rear Axle
To MY: 05/2001
Width: 87,5 mm, Height: 52,9 mm, Thickness/Strength: 16,2 mm, Wear Warning Contact: Excl. wear warning contact, Supplementary Article/Supplementary Info 2: with brake caliper screws, Brake System: Lucas, Appr. stamp: E1 90R-01924/729
Różnią się one szerokością (o 0,1mm) oraz grubością (o 1mm). Które powinny być u mnie? Chyba że nie ma to znaczenia? No ale te wymiary raczej nie są "bo tak wyszło". Czy warto dołożyć do klocków ceramicznych? Czy zwykłe wystarczą w zupełności? Co wogóle dają te ceramiczne?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
więc po co przepłacać w serwisie skoro można je znaleźć w sklepieRomanS pisze:Spotkałem ATE, TRW, Textar. Ale pewnie to niejedyne, zależy z kom ma umowę producent auta.
FEBI był dostawcą wahaczy do jeśli się nie mylę 1997-99 roku,później LEM.RomanS pisze:No z tego co dotychczas wiedziałem to dostawcami dla VAG był LEM i TRW ale FEBI to bardzo wątpię
W sumie dla mnie to oryginały a można je kupić w ASO tylko że będą spiłowane loga firmy na nich
nie bardziej żywotne tylko droższe. Serwisy muszą narzucać swoją marżę aby mieć kasioreRomanS pisze:Zależy w co kto wierzy.
Zawsze nalezy się zastanowić dlaczego firma (znana: INA, FAG, LUK ...) miałaby znakować swoją marką dziadowską jakość ? Co pozytywnego z tego miałaby mieć ?
dlaczego części na pierwszy montaz miałyby byc bardziej żywotne ?
temat morze w Polsce robione bądź w chinach... już nie raz się człowiek naciąłRomanS pisze:Do tego dochodzi jeszcze aspekt części podrabianych, ale to temat rzeka, a wierzcie mi że w największych hurtowniach tez takie części idą. Bo tego najwięcej kupują mechanicy (mają największe przebicie), więc jest największy popyt
pzdr
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
photokom, co do klocków to normalne są te grubsze. Te ciensze to klocki od np. Golfa czy Octavii (tam grubsze nie wejdą bo zacisk jest mniejszy). U nas cieĂąsze pasuja bezproblemowo, po prostu nie musisz cofać tłoczka zacisku do samego koĂąca. Sytuacja jest taka jakbys już zjechał ten 1 mm klocka. W katalogach jest podawana różnica wymiaru ale albo to jest nieścisłość albo może chodzi o to, że w zaciskach Golfa czy Octavii są jeszcze blaszane podkładki po których się w jarzmie klocki suwaja. U nas podkładek nie ma ale klocki działają bezproblemowo. Sprawdziłem.
Klocki cieĂąsze są często polecane w zestawie z tarczami przez sprzedawców bo po prostu są one taĂąsze dla nich w zakupie, stąd moga konkurować ceną np. na allegro
Jako, ze sam sobie wymieniam klocki to dla mnie moze i dobrze bo szybciej dojade do koĂąca klocków, wymienię i będę miał świeże. Ja sobie swojej roboty nie liczę, inaczej może gdy ktoś musi za robote płacić to wtedy na tych grubszych dłużej przecież pojeździ i trochę odsunie w czasie moment płacenia za wymianę
Klocki cieĂąsze są często polecane w zestawie z tarczami przez sprzedawców bo po prostu są one taĂąsze dla nich w zakupie, stąd moga konkurować ceną np. na allegro
Jako, ze sam sobie wymieniam klocki to dla mnie moze i dobrze bo szybciej dojade do koĂąca klocków, wymienię i będę miał świeże. Ja sobie swojej roboty nie liczę, inaczej może gdy ktoś musi za robote płacić to wtedy na tych grubszych dłużej przecież pojeździ i trochę odsunie w czasie moment płacenia za wymianę
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
a ja mam pytanie ciut z innej beczki
ponoc nie mamy czujników w tylnych klockach... a ja kupiłem juz klocki ale brak czasu i mała wizualna "rezerwa" spowodowała ze jeszcze nie wymieniłem...
wczoraj zabaczyłem komunikat "brake pads" i jestem pewien ze chodzi o tył bo z przodu mam jeszcze dużo mięska...
więc jak to jest z tymi czujnikami z tyłu są czy nie ?
ponoc nie mamy czujników w tylnych klockach... a ja kupiłem juz klocki ale brak czasu i mała wizualna "rezerwa" spowodowała ze jeszcze nie wymieniłem...
wczoraj zabaczyłem komunikat "brake pads" i jestem pewien ze chodzi o tył bo z przodu mam jeszcze dużo mięska...
więc jak to jest z tymi czujnikami z tyłu są czy nie ?
- audiomaniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 16:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Według ETKI z tyłu też jest czujnikvonito pisze:a ja mam pytanie ciut z innej beczki
ponoc nie mamy czujników w tylnych klockach... a ja kupiłem juz klocki ale brak czasu i mała wizualna "rezerwa" spowodowała ze jeszcze nie wymieniłem...
wczoraj zabaczyłem komunikat "brake pads" i jestem pewien ze chodzi o tył bo z przodu mam jeszcze dużo mięska...
więc jak to jest z tymi czujnikami z tyłu są czy nie ?
Tu masz foto
Usunieto pkt 29 regulaminu
200,6KM 443Nm
200,6KM 443Nm
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Klocki są całkiem OK, cena nie jest najgorsza aczkolwiek można poszukać trochę taniej.vonito pisze:to znaczy co? są do bani?PawełS6 pisze:to mogę Ci je sprzedać za 50zł
a jeżeli te : to za 10zł usunieto
bo nie wiem jak to rozumieć...
danielo79
288mm lub 312mm a od czerwca 2001r. mogą mieć jeszcze 320mm. Trzeba ściągnąć koło i sprawdzić
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 17:29 przez PawełS6, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga