[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
Witam.
Fis informuje mnie o kończących się klockach hamulcowych. Właśnie zastanawiam się nad wymianą, czy wymieniać same klocki hamulcowe czy też cały komplet ? Tarcze wyglądają jeszcze dobrze i nie wiem jakie klocki bądź cały komplet zakupić.
Jakie klocki bądź tarcze polecacie do: A6 C5 Sedan 2.5 TDI 150 KM. Quattro. rok 1999.
Szukam dobrych klocków, dobrej jakości nie jakieś tam gumowe tylko dobrej jakości.
Pozdrawiam
Sylwek240
Fis informuje mnie o kończących się klockach hamulcowych. Właśnie zastanawiam się nad wymianą, czy wymieniać same klocki hamulcowe czy też cały komplet ? Tarcze wyglądają jeszcze dobrze i nie wiem jakie klocki bądź cały komplet zakupić.
Jakie klocki bądź tarcze polecacie do: A6 C5 Sedan 2.5 TDI 150 KM. Quattro. rok 1999.
Szukam dobrych klocków, dobrej jakości nie jakieś tam gumowe tylko dobrej jakości.
Pozdrawiam
Sylwek240
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Sylwek240, łącznie zmieniany 2 razy.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Ja niedawno (jakieś 4 000 km temu) robiłem sobie hamulce i zmieniłem cały komplet przód i tył klocki i tarcze. Za całość dałem 600 firma TRW/Lukas jestem zadowolony - nie piszczą, ani nie brudzą felgi pyłem. Polecam.
W razie zainteresowania napisz na PW to ci dam link do sklepu - bo teraz go nie pamiętam.
Aha. Ważna rzecz - ja mam 1,9 klekot :mrgreen: i heble do mnie są mniejsze.
W razie zainteresowania napisz na PW to ci dam link do sklepu - bo teraz go nie pamiętam.
Aha. Ważna rzecz - ja mam 1,9 klekot :mrgreen: i heble do mnie są mniejsze.
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
Jarecki, jaki masz rozmiar tarcz ? podeślij mi linki na PW zamówionych przez Ciebie tarczek i klocków
Kamilvti, jak tam się spisują tarcze TRW ? nie ma bicia i problemu z wichrowaniem ?
Jak hamowanie z większych prędkości ?
Johanes, Ty już masz polifta czy półlifta ? tzn inne jarzma. Większe tarcze.
Wawryn, jak się ATE spisuje ? nie ma problemów tak jak pisałem powyżej ? Jurek85, no przy 2.5 i to jeszcze w Q przydadzą się lepsze heble więc myślę nad czymś dobrym
sebastian855, mówisz o klockach ? Inni polecają a tu jednak zdanie jest odmienne więc właśnie ciekawi mnie i sam nie wiem co wybrać
Dzięki za info oraz poproszę o dalsze.
Kamilvti, jak tam się spisują tarcze TRW ? nie ma bicia i problemu z wichrowaniem ?
Jak hamowanie z większych prędkości ?
Johanes, Ty już masz polifta czy półlifta ? tzn inne jarzma. Większe tarcze.
Wawryn, jak się ATE spisuje ? nie ma problemów tak jak pisałem powyżej ? Jurek85, no przy 2.5 i to jeszcze w Q przydadzą się lepsze heble więc myślę nad czymś dobrym
fajnie by było jeżeli można koledzy censored, dobrze prawi :Dcensored pisze:Wstawiajcie foty z opisem.
sebastian855, mówisz o klockach ? Inni polecają a tu jednak zdanie jest odmienne więc właśnie ciekawi mnie i sam nie wiem co wybrać
Dzięki za info oraz poproszę o dalsze.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Sylwek240, tarcze mam 288, a jesli chodzi o linki to wejdz na strone http://www.mikoda.pl/sklep/c74,A6--4B--C5-?page=50 i znajdz swoj model auta zreszta zadzwon i wszystko wytlumacza
a klocki to w sklepie motoryzacyjnym kupilem 


- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sylwek240, Ja miałem wcześniej trw i powiem że to fakt że nie piszczą i nie śmierdzą, ale jak przyjdzie do mocnego hamowania z dużej szybkości a nie daj boże kilku hamowań z rzędu to wtedy hamulców poprostu nie ma, jak się rozgrzeją to masakra, raz mi się zrobiło naprawdę ciepło jak leciałem szybko i mi gostek zajechał drogę,ledwo wyhamowałem, a na ATE tego problemu nie ma ,hamulce brzytwa, jedna wada ATE to trochę śmierdzą jak się rozgrzeją ,ale coś za coś :-D
- Wawryn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
Sylwek240, Powiem ci ze założylem ATE takie numery jak w katalogu, więc dokłądnej srednicy nie powiem .Chamują bardzo dobrze.Ostatnio tylko podczas badanich technicznych diagnosta mi powiedział że krzywo sie scierają,mam je od ponad pół roku więc mi powiedział że mogę mieć pozapiekane zaciski albo cylinderki.więc w najblizszym czasie czeka je przegląd.a co do chamowania to nie zauważyłem różnicy.Ostatnio miałem sytuacje gdzie ktoś wybiegł na pasy ja sie zatrzymałem za to A6 C4 co było za mną odbiło w bok i zatrzymało się w połowie mojego samochodu więc sądze że ja nawet tej różnicy nie zauważyłęm.Powiem tak na takich rzeczach nie ma co oszczedzać.Przy takiej furze jak A6 lepiej kupić 2 flaszki mniej i miec porzadne hamulce i sie nie zdziwić na drodze
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 180 KM i quattro i mam z przodu tarcze ATE 321/30 mm (takie u mnie mają być według kodów wyposażenia). To chyba największe, jakie montowali do A6 C5. Hamują bez problemu. Wcześniej miałem tarcze... 312/25 mm (z takimi kupiłem samochód)! Jakiś debil zmienił tarcze na mniejsze niż wymagane, zachowując jednak klocki o odpowiednich wymiarach. Efekt był taki, że wrąbek zrobił się na klockach, a nie na tarczach...
Przy jeździe po autostradzie i kilku hamowaniach (z prędkości rzędu 160 - 180 km/h) tarcze zaczynały falować, kierownica drgała, opony się niszczyły. Rozwaliłem dwa komplety opon zanim odkryłem, że mam za małe tarcze...
SPRAWDŹ dokładnie, jakiej wielkości masz teraz tarcze, żebyś nie włożył za małych.
Przy jeździe po autostradzie i kilku hamowaniach (z prędkości rzędu 160 - 180 km/h) tarcze zaczynały falować, kierownica drgała, opony się niszczyły. Rozwaliłem dwa komplety opon zanim odkryłem, że mam za małe tarcze...
SPRAWDŹ dokładnie, jakiej wielkości masz teraz tarcze, żebyś nie włożył za małych.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2020, 19:58 przez arekjask, łącznie zmieniany 1 raz.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 11:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Witam, mam ten sam problem , zastanawiam się nad kompletem Zimmermanów sport na przód i tył. A najchętniej to bym wsadził 312mm na przod . Tylko nie wiem dokładnie jakie jarzma do tego dokupić i gdzie? Orientuje się ktoś jaki nr katalogowy musiałbym kupić , zeby pasowało do 2.5 tdi Q avant z grudnia 1999. Moze Sylwek240 też się zdecydujesz na większe?
Wszystko jest bdb najmniejszeo bicia itdSylwek240 pisze:Kamilvti, jak tam się spisują tarcze TRW ? nie ma bicia i problemu z wichrowaniem ?
Jak hamowanie z większych prędkości ?

Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Polecam ATE te zwykłe, nie nacinane, jestem po wymianie całego kompletu przód tył + klocki, przejechałem już 13 tys. km. Wcześniej też miałem ATE i raczej nie eksperymentowałbym z żadnymi innymi. Zapłaciłem za komplet 800 zł jak dobrze pamiętam + płyn hamulcowy z ASO od kolegi 25 zł. Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) ale tak miałem tylko przez pierwsze 15 tys, , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia. 
Można jeszcze sprawdzić oryginalność tarcz ATE wpisując kod z hologramu na stronie ATE. Jeśli nie ma hologramu to mamy oczywiście podróbki. Po wpisaniu kodu jak dobrze pamiętam dowiemy się czy faktycznie takie istnieją (numer) i z jakiej fabryki pochodzą.

Można jeszcze sprawdzić oryginalność tarcz ATE wpisując kod z hologramu na stronie ATE. Jeśli nie ma hologramu to mamy oczywiście podróbki. Po wpisaniu kodu jak dobrze pamiętam dowiemy się czy faktycznie takie istnieją (numer) i z jakiej fabryki pochodzą.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 14:07 przez Mayhem, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1