[A6 C5] Podobieństwa i różnice silników 1.8T
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
Zachowuje się normalnie tylko wstaje wcześniej 2200obr/min to już dmucha pełną parą seryjna osiągała to przy 2600.
Z wystrojeniem nie ma żadnych problemów to mogę powiedzieć na pewno zwłaszcza ,że u mnie jest to na własnym patencie takie MBC bez ruchomych części ale o tym to może kiedy indziej napiszę.
Programu nie mam ,bo ani czasu ani tunera.Ten komp doładowanie 0,8 ogarnia bez problemu.
Z wystrojeniem nie ma żadnych problemów to mogę powiedzieć na pewno zwłaszcza ,że u mnie jest to na własnym patencie takie MBC bez ruchomych części ale o tym to może kiedy indziej napiszę.
Programu nie mam ,bo ani czasu ani tunera.Ten komp doładowanie 0,8 ogarnia bez problemu.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
tokarka606
To juz sie pogubiłem , chociaż porównałem swoją turbine z Turbem od AEB i u mnie wydawała sie wieksza - akurat miałem takie a4 na placu - juz kręćka dostaje , ale nie ważne
wazne ze dmucha odpowiednio i na pewno nie jest to Turbo seryjne - totalnie mi nie pasuje do KKK03.... za to podoba mi sie chłodzenie tej Turbiny cieczą - świetna sprawa
podobno mało która ma takie chłodzenie. Charakterystyka tego mojego 1.8T bardzo mi odpowiada - trzeba sie tylko przejechac
węże za IC normalnie od cisnienia je rozrywa :D hihih
To juz sie pogubiłem , chociaż porównałem swoją turbine z Turbem od AEB i u mnie wydawała sie wieksza - akurat miałem takie a4 na placu - juz kręćka dostaje , ale nie ważne



1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Bardzo mnie ciekawi takze ten sposób rowijania mocy u mnie - od 2800 jest czuc wciskanie w całym zakresie obrotów do 5000 a od 5000 czuc wręcz wyrwanie silnika w przód - normalnie niczym japoński silnik do 7500 prawie 7800 sie kręci tak jakby miał "dodatkowy zug" :D coś było kombinowane z nim ale nie wiem co.... inne turbo , wyzsze ciśnienie , sposób rozwijania mocy...
Co do chłodzenia cieszą Turbo - powiem szczerze ze nie zauważyłem tego w silniku np. BMW - oczywiscie mówie o benzynie, ale nieistotne
Co do chłodzenia cieszą Turbo - powiem szczerze ze nie zauważyłem tego w silniku np. BMW - oczywiscie mówie o benzynie, ale nieistotne

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Dziwnie jakoś. U mnie fabrycznie największy moment jest pomiędzy 1750 4750 obr/min. W realu to największego kopa czuc pomiędzy 2000 a 5000-5500 obr/min. Powyżej ciągnie dalej ale już nie tak jak w podanym zakresie obrotów. Coś masz chyba "grzebane" w osprzęcie, sofcie albo w jednym i drugimR.K.O. pisze:Bardzo mnie ciekawi takze ten sposób rowijania mocy u mnie - od 2800 jest czuc wciskanie w całym zakresie obrotów do 5000 a od 5000 czuc wręcz wyrwanie silnika w przód - normalnie niczym japoński silnik do 7500 prawie 7800 sie kręci tak jakby miał "dodatkowy zug" :D coś było kombinowane z nim ale nie wiem co.... inne turbo , wyzsze ciśnienie , sposób rozwijania mocy...
Co do chłodzenia cieszą Turbo - powiem szczerze ze nie zauważyłem tego w silniku np. BMW - oczywiscie mówie o benzynie, ale nieistotne

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
w osprzęcie mam grzebane - bo "inna" Turbina - deczko większa od seryjnej strona zimna. Czy coś w sofcie - możliwe , ale nie widze "mechanicznej" ingerencji w sterownik. W każdym bądź razie ma takie "2 fazy" od 3000 liniowo w góre i od 5000 wystrzał do przodu do odcinki.
Cisnienie przy jakim otwiera sie WG to 0,9 bara (pisałem wczesniej jak sprawdziłem). 180 konne 1.8 T z drugiej C5 odstawiłem bez większego problemu - wiec coś musi być. nie wazne co - wazne ze ciekawie jeździ
Cisnienie przy jakim otwiera sie WG to 0,9 bara (pisałem wczesniej jak sprawdziłem). 180 konne 1.8 T z drugiej C5 odstawiłem bez większego problemu - wiec coś musi być. nie wazne co - wazne ze ciekawie jeździ

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Zapozyczone z forum racing:
Wszystkie różnice na podstawie ETKI Seat update 74. Skupiłem się na silnikach 1.8 montowanych w Leonach MY 2004 (wolnossące AGN i APG oraz turbodoładowane AUQ, ARY, AMK i BAM). W niedalekiej przyszłości mam zamiar uzupełnić tą listę o pozostałe silniki 1.8 (najpierw wykorzystywane w Seatach, później ogólnie wszystkie poprzeczne 1.8 VAG montowane w Golfach, A3, TT, Octaviach, Leonach, Toledach, Ibizach, Cordobach, Alhambrach itd.).
Jeśli chodzi o budowę, można wyróżnić praktycznie 3 grupy silników: AGN i APG (różnią się głowicą i układem dolotowym), AUQ i ARY (tak naprawdę to nie wiem czym się różnią - mechanicznie to ten sam silnik), AMK i BAM (znów mechanicznie identyczne).
Blok silnika: każda z w/w grup ma inny.
Natrysk oleju na denka tłoków inny jest w silnikach wolnossących niż doładowanych.
Miska olejowa - jak natrysk oleju na denka tłoków.
Ogranicznik fali olejowej - AMK i BAM mają inny niż AGN, APG, AUQ i ARY.
Głowica - APG ma taką samą jak ARY i AUQ (chociaż już kompletna głowica z zaworami i wałkami rozrządu jest inna w ARY/AUQ niż w APG), AMK i BAM mają inną.
Pokrywa rozrządu - doładowane mają inną niż N/A.
Wał korbowy jest identyczny.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej - inaczej rozwiązane w poszczególnych grupach, chociaż silniki doładowane mają podobnie.
Tłumik drgań skrętnych wału korbowego jest inny w AMK/BAM.
Koło zamachowe (ze względu na sprzęgło - wolnossące 215mm, doładowane podobnie jak 2.8 240mm) jest inne w wolnossących i doładowanych.
Korbowody są inne w każdej z w/w grup.
ÂŚruby stopy korbowodu są takie same w AGN, APG, BAM i AMK, natomiast AUQ i ARY mają inne.
Pierścienie oporowe oraz panewki wału korbowego są identyczne.
Panewki stopy korbowodu - w AGN i APG są identyczne (tzn. 8 szt. takich samych), natomiast w doładowanych silnikach występują odrębnie górne i dolne (AUQ i ARY mają inne niż BAM i AMK)
Tłoki są różne w każdej z grup silników.
Pierścienie tłokowe są identyczne w AGN, APG, AUQ i ARY, jedynie BAM i AMK mają inne.
Wałki ssące i wydechowe (podobnie jak zawory wydechowe) - inne są w wolnossących, inne w doładowanych. W AMK i BAM występują inne sprężyny zaworowe.
Kompletny filtr powietrza (tzn. obudowa wraz z wkładem) jest inny w każdej z grup (APG i AGN mają różne
!) chociaż wkład filtra jest identyczny. Przepływomierz - APG ma inny niż AGN, AUQ i ARY mają identyczne, BAM i AMK również. Inne są opaski na przewodach, przewody powietrzne i doprowadzenie powietrza do puszki filtra.
Kolektory ssące są różne dla każdej z grup silników.
Rozdzielacze paliwa oraz wtryskiwacze również są różne dla każdej grupy silników.
Regulator ciśnienia jest identyczny.
Różne są przewody paliwowe.
Przepustnica - w AGN występowały 2 rodzaje (zależnie czy z czy bez tempomatu), w APG jeszcze inna, w doładowanych taka sama.
Instalacja podciśnienia inna w AUQ/ARY oraz BAM/AMK.
Pompa wody jest taka sama, chociaż różne są układy chłodzenia.
Chłodnica wody w AGN i APG jest taka sama jak w dieslach na pompie VP, natomiast w autach z automatyczną skrzynią biegów/klimatyzacją/wzmocnionym układem chłodzenia jest taka sama jak w silnikach AUQ i ARY. Tak czy inaczej ma 650x414mm. W silnikach BAM i AMK chłodnica jest taka sama jak w silnikach 2.3 i 2.8 (650x420mm).
Oczywistym jest że występują różnice w turbosprężarkach i intercoolerze(-ach) - AUQ/ARY ma inaczej niż BAM/AMK.
Dodatkowo w autach z silnikami BAM i AMK inaczej jest rozwiązane zawieszenie silnika (m. in. inne są poduszki silnika).
Wszystkie różnice na podstawie ETKI Seat update 74. Skupiłem się na silnikach 1.8 montowanych w Leonach MY 2004 (wolnossące AGN i APG oraz turbodoładowane AUQ, ARY, AMK i BAM). W niedalekiej przyszłości mam zamiar uzupełnić tą listę o pozostałe silniki 1.8 (najpierw wykorzystywane w Seatach, później ogólnie wszystkie poprzeczne 1.8 VAG montowane w Golfach, A3, TT, Octaviach, Leonach, Toledach, Ibizach, Cordobach, Alhambrach itd.).
Jeśli chodzi o budowę, można wyróżnić praktycznie 3 grupy silników: AGN i APG (różnią się głowicą i układem dolotowym), AUQ i ARY (tak naprawdę to nie wiem czym się różnią - mechanicznie to ten sam silnik), AMK i BAM (znów mechanicznie identyczne).
Blok silnika: każda z w/w grup ma inny.
Natrysk oleju na denka tłoków inny jest w silnikach wolnossących niż doładowanych.
Miska olejowa - jak natrysk oleju na denka tłoków.
Ogranicznik fali olejowej - AMK i BAM mają inny niż AGN, APG, AUQ i ARY.
Głowica - APG ma taką samą jak ARY i AUQ (chociaż już kompletna głowica z zaworami i wałkami rozrządu jest inna w ARY/AUQ niż w APG), AMK i BAM mają inną.
Pokrywa rozrządu - doładowane mają inną niż N/A.
Wał korbowy jest identyczny.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej - inaczej rozwiązane w poszczególnych grupach, chociaż silniki doładowane mają podobnie.
Tłumik drgań skrętnych wału korbowego jest inny w AMK/BAM.
Koło zamachowe (ze względu na sprzęgło - wolnossące 215mm, doładowane podobnie jak 2.8 240mm) jest inne w wolnossących i doładowanych.
Korbowody są inne w każdej z w/w grup.
ÂŚruby stopy korbowodu są takie same w AGN, APG, BAM i AMK, natomiast AUQ i ARY mają inne.
Pierścienie oporowe oraz panewki wału korbowego są identyczne.
Panewki stopy korbowodu - w AGN i APG są identyczne (tzn. 8 szt. takich samych), natomiast w doładowanych silnikach występują odrębnie górne i dolne (AUQ i ARY mają inne niż BAM i AMK)
Tłoki są różne w każdej z grup silników.
Pierścienie tłokowe są identyczne w AGN, APG, AUQ i ARY, jedynie BAM i AMK mają inne.
Wałki ssące i wydechowe (podobnie jak zawory wydechowe) - inne są w wolnossących, inne w doładowanych. W AMK i BAM występują inne sprężyny zaworowe.
Kompletny filtr powietrza (tzn. obudowa wraz z wkładem) jest inny w każdej z grup (APG i AGN mają różne

Kolektory ssące są różne dla każdej z grup silników.
Rozdzielacze paliwa oraz wtryskiwacze również są różne dla każdej grupy silników.
Regulator ciśnienia jest identyczny.
Różne są przewody paliwowe.
Przepustnica - w AGN występowały 2 rodzaje (zależnie czy z czy bez tempomatu), w APG jeszcze inna, w doładowanych taka sama.
Instalacja podciśnienia inna w AUQ/ARY oraz BAM/AMK.
Pompa wody jest taka sama, chociaż różne są układy chłodzenia.
Chłodnica wody w AGN i APG jest taka sama jak w dieslach na pompie VP, natomiast w autach z automatyczną skrzynią biegów/klimatyzacją/wzmocnionym układem chłodzenia jest taka sama jak w silnikach AUQ i ARY. Tak czy inaczej ma 650x414mm. W silnikach BAM i AMK chłodnica jest taka sama jak w silnikach 2.3 i 2.8 (650x420mm).
Oczywistym jest że występują różnice w turbosprężarkach i intercoolerze(-ach) - AUQ/ARY ma inaczej niż BAM/AMK.
Dodatkowo w autach z silnikami BAM i AMK inaczej jest rozwiązane zawieszenie silnika (m. in. inne są poduszki silnika).
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Miałem przyjemnosć jeździć A6 C5 2.8 193KM Quattro - miód malina idzie od spodu jak szatan. Jednak powiem , ze Gdy sie wkręci na te 3000 mój AEB wcale jakoś baardzo gorzej nie idzie. Stąd moje pytanko jest to AEB - różnica miedzy resztą 1.8 turbossących hehe to głównie sterownik , wtryski , obecnosć zmiennych faz , czasami turbina. Gdzies wyczytałem , ze 1.8 Turbo ogólnie sa w pewnej części zakute?? czy to prawda?? Bo zaczynam sie bac troszke gdyż tak naprawde nie wiem jaką mam moc w mojej C5 , skoro AJL 180KM znajomego odstawiłem bez problemu. Mam inne Turbo z 2004 roku na pewno inna jest strona zimna i wirnik po stronie gorącej. Do tego na pewno jest wirus - ktoś nieźle grzebał. Ciśnienie otwarcia WG to 0,9 bara i ten drugi ZUG.
Węże przy przepustnicy wrecz rozrywa hehe. Moze ktoś poleci dobrą Hamownie abym wiedział na czym stoje , najlepiej w łódzkim badź świętokrzyskim. Zapas mocy na seryjnych bebechach to chyba max 215 KM - jak sądzicie??
Pozdrawiam
Węże przy przepustnicy wrecz rozrywa hehe. Moze ktoś poleci dobrą Hamownie abym wiedział na czym stoje , najlepiej w łódzkim badź świętokrzyskim. Zapas mocy na seryjnych bebechach to chyba max 215 KM - jak sądzicie??
Pozdrawiam

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
a czy ktoś może sprawdić czy katalizatory w 18.t 150KM a 1.8T 180KM są inne ?
Pytam dlatego że, podczas montażu zamiennika katalizatora zakupionego na aukcji nie pasował mi na szpilach (musiałem piłować otwory) ponieważ rozstaw w zamienniku był za mały. Jak dzwoniłem do producenta to powiedział mi że produkt jest do 1.8T 150 KM i nie mieli jeszcze przypadku że coś nie pasowało. Więc zastanawiam się czy są różnice? A może ktoś taki zamiennik montował w 150KM? jak mu to pasowało? bo u mnie wygląda na to że turbina ma więszy rozstaw szpilek pod kat.
![Obrazek]()
Pytam dlatego że, podczas montażu zamiennika katalizatora zakupionego na aukcji nie pasował mi na szpilach (musiałem piłować otwory) ponieważ rozstaw w zamienniku był za mały. Jak dzwoniłem do producenta to powiedział mi że produkt jest do 1.8T 150 KM i nie mieli jeszcze przypadku że coś nie pasowało. Więc zastanawiam się czy są różnice? A może ktoś taki zamiennik montował w 150KM? jak mu to pasowało? bo u mnie wygląda na to że turbina ma więszy rozstaw szpilek pod kat.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
BartG60 Witaj ! Do AJL fabryczny katalizator to 4B0 254 200 JX i pasuje do AEB,APU,ARK,ANB natomiast do AWT gdzie wygladaja bardzo podobnie montowany jest 8E0 131 089 DX i być może że na wzór tego drugiego otrzymałeś ten zamiennik.Pozdro !
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 sty 2011, 18:42
- Imię: Marek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ozorków
R.K.O., Dobra hamownia jest na złotnie w łodzi. Wejdz sobie na stronę http://www.nagaz.pl/ w kontakcie masz tel to hamowni 
