slavi16, muszę wniknąć trochę w rozwiązania techniczne tych silników. Generalnie jestem zafascynowany silnikami turboładowanymi i samochodami z innymi nie będę jeździł. Marzę generalnie o 2,7 BT ale wiem, że na razie mnie na taki nie stać. Zazdroszczę
postiemu jego furki (oczywiście w pozytywny sposób :-P ). Jest fantastyczna. Kiedyś sam będę taka jeździł

Jak na razie poprzestanę na 1,8 T. Chcąc jeździć tym autem bez problemów, lub umieć zdiagnozować ewentualne usterki (puk puk w niemalowane) trzeba je dobrze poznać od strony technicznej. Dlatego wszyscy użytkownicy 1,8T (bez względu na wersję) dzielcie się tutaj swoją wiedzą, a na pewno przyczynicie się do bardziej przyjemnej eksploatacji aut z tymi silnikami przez innych użytkowników. Ja osobiście obiecuje, że zaczynam szukać wszystkich dostępnych informacji na temat tych silników a co znajdę zamieszczę w tym temacie. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-08-22, 10:18 ]
A tak na początek krótki artykuł OT dla fanów A6
http://www.roadlook.pl/technika/dekra-n ... di-a6.html
[ Dodano: 2009-08-22, 10:27 ]
Znalazłem pierwsze róznice

Rodzaj zapłonu. Dla silnika AEB jest to Motronic 3.8.2 zaś dla silników ANB, APU i ARK jest to Motronic ME.