[A6 C5] Podobieństwa i różnice silników 1.8T
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Bilskirnir, no widzisz, AWT to AWT czyli 150 KM
Nie ma tu znaczenia silnik tylko rodzaj napędu.

Masz 2 rury bo masz quattroBilskirnir pisze:Wiekszosc silników 150KM posiada jedną rure wydechową ten ma dwie od srodkowego tłumika wiec założyłem że faktycznie może tak byc

Nie ma tu znaczenia silnik tylko rodzaj napędu.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Zapozyczone z forum passata:
"W/G Etki blok( wał korbowy, korbowód z tłokami ) jest taki sam w APU/AEB ,a głowice są inne ( wałki rozrządu ,zawory,napinacz łańcucha wałka rozrządu,łańcuch- jednakowe) koło zamachowe AEB/APU do nr nadw. 3B-Y-200 000 jest identyczne,kolektor ssący,turbina, przepustnica i przepływomierz w obu silnikach jest inny. Kolektor wydechowy jest taki sam.
AEB ma szersze kanały dolotowe, przez co ten silniczek się lepiej dłubie na bardzo duże moce. Zakładam, że w APU/AWT/AWM zmniejszyli przekrój kanałów dolotowych żeby precyzyjniej sterować mieszanką paliwa (lub cholera wie co innego) - w każdym razie prócz mniejszych kanałów w głowicy, nowsze silniczki mają MAP sensor i zupełnie inne sterowanie..."
"W/G Etki blok( wał korbowy, korbowód z tłokami ) jest taki sam w APU/AEB ,a głowice są inne ( wałki rozrządu ,zawory,napinacz łańcucha wałka rozrządu,łańcuch- jednakowe) koło zamachowe AEB/APU do nr nadw. 3B-Y-200 000 jest identyczne,kolektor ssący,turbina, przepustnica i przepływomierz w obu silnikach jest inny. Kolektor wydechowy jest taki sam.
AEB ma szersze kanały dolotowe, przez co ten silniczek się lepiej dłubie na bardzo duże moce. Zakładam, że w APU/AWT/AWM zmniejszyli przekrój kanałów dolotowych żeby precyzyjniej sterować mieszanką paliwa (lub cholera wie co innego) - w każdym razie prócz mniejszych kanałów w głowicy, nowsze silniczki mają MAP sensor i zupełnie inne sterowanie..."
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Cześć. 
Nie trzeba koniecznie kupować auta z AEB a może ANB lub tylko AJL itd 
Również może być silnik AJP, tylko spory muł (bez turbiny) 125KM.
Największa "rakieta" z oryginalnym silnikiem 1.8T A6 C5, to: AJL 180KM.
1) Turbina.
K03s i K03. AJL jest turbina K03s w której jest większa strona zimna.
2) Oryginalny inny program.
3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.
I to wszystko

Wszystkie silniki 1.8T Audi/VW są bardzo udaneKto mi powie jakie są zasadnicze różnice pomiędzy tymi silnikami i która wersja jest najbardziej udana i dlaczego?
[A6 C5][AEB 1,8 150 KM]
[A6 C5][AJL 1,8 180 KM]
[A6 C5][ANB 1,8 150 KM]
[A6 C5][APU 1,8 150 KM]
[A6 C5][ARK 1,8 150 KM]
[A6 C5][AWT 1,8 150 KM]


Również może być silnik AJP, tylko spory muł (bez turbiny) 125KM.
Największa "rakieta" z oryginalnym silnikiem 1.8T A6 C5, to: AJL 180KM.
1) Turbina.
K03s i K03. AJL jest turbina K03s w której jest większa strona zimna.
2) Oryginalny inny program.
3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.
I to wszystko

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
To Panowie wiem już od czego mam Turbinke
ze zdjecia wynika że mam KKK03s - mam gdzieś foto - ma własnie takie podwójne łopatki (tak jak w AJL) a mam AEB - bo mi nie pasowała totalnie.. numery wskazywały na KKK 03 s a nie KKK03 wiec teraz juz wiem , na dodatek ciśnienie mam miedzy 0,8 a 0,9 Bara , ktoś wgrał wirusa , cos z WG zrobił i mam takie a nie inne (WG otiwera sie między 0,8 a 0,9 bara - gdy sprawdzałem turbo czy nie urwała sie klapka w moim temacie o tym ze turbo zginęło, takie ciśnienie miałem ustawione na reduktorze za kompresorem
) takze teraz na hamownie i zobaczymy ile ma kucyków 



1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Ojj jesteś pewny?toom_ek pisze:, witam a AEB i AJL są te same wtryskiwaczeDoc pisze:3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.

http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 50447.html
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 21:27 przez Doc, łącznie zmieniany 5 razy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
R.K.O., odłącz minusową klemę, otwórz sterownik i zerknij czy kostka siedzi oryginalnie wlutowana w płytę, czy masz wlutowaną podstawkę w której siedzi czip.R.K.O. pisze:ktoś wgrał wirusa
Byłem posiadaczem dwóch chipów do AEB 1.8T (miałem wtedy Passata B5). Leży sobie u mnie w gratach i nie zamierzam nikomu go ani dać, ani sprzedać, bo nie chce robisz krzywdy i mieć jakieś auto na sumieniu.

W google znalazłem podobną podstawkę, abyś wiedział o co chodzi.
Z prawej strony tej fotki widzisz właśnie taką podstawkę wielkością nawet podobną jaka stosuje się w AEB.
http://www.mk85.republika.pl/images/rom_0.jpg
Wlutowuje się ją, następnie wkłada w nią czip.
Oryginalnie podstawki takiej nie ma, a czip jest wlutowany na stałe w płytę.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Doc
Dzięki za sugestie
akurat jeśli chodzi o podstawki itp to w miare oblatany jestem bo z wykształcenia jestem Technik Elektronik
, ale powiem Ci , ze przewinałem auto na lewa strone bo nie wierzyłem w przebieg - niby 130tkm z haczykiem , a wiem ze deski którą mam (VDO) nie cofnie sie poprzez złacze - tylko i wyłaczie ingerencją w pamieć - fizycznie a tu.. hmm ani grama jakiejkolwiek ingerencji. Kiedyś pracowałem w serwisie elektryki i elektroniki samochodowej to coś tam pamietam jeszcze o deskach , chociaz moge sie mylić.... Co do sterownika - nie naruszony - oryginalny , przez telefon sie dowiedziałem , że zmieniane coś było w sterowniku.. - ale czy da sie bez ingerencji fizyczniej
!! nie chce mi sie wierzyc - bynajmniej - Passata B5 AEB - odstawiam z palcem nie powiem gdzie a bliźniaczą A6 C5 1.8 T ale 180 KM (AJL) też bez problemu wyprzedzam - ciekawe jest tez łądowanie Turbo - załacza sie od 2800 - czuc delikatne wbicie w fotel pięknie sie wkręca aby od 5000 usłyszeć ryk silnika i momentalnie wgniata jeszcze bardziej i niczym japończyk dokręca sie do prawie 7500 i odcina.... a w innych nie widziałem i nie czułem czegoś takiego... mnie to pasuje :P 
Dzięki za sugestie




1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- tokarka606
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
- Lokalizacja: koszalin
R.K.O. muszę cię zasmucić ,to nie k03s ,taką turbinkę wyjąłem ze swojego AWT.
![Obrazek]()
Teraz mam taka i dmucha 0,5 bara już przy 2000obr/min przy 2200 ma 0,8 ale to hybryda.
![Obrazek]()
Powracając do tematu różnic AEB/AJL to rozmawiałem z osobą ,która aktualnie posiada obydwa auta i jest mechanikiem oraz powiedziała mi gdzie mam zamówić turbo hybrydkę,że jedyna różnica pomiędzy tymi silnikami to soft ale ten spór pewnie nigdy się nie zakończy.
Teraz mam taka i dmucha 0,5 bara już przy 2000obr/min przy 2200 ma 0,8 ale to hybryda.
Powracając do tematu różnic AEB/AJL to rozmawiałem z osobą ,która aktualnie posiada obydwa auta i jest mechanikiem oraz powiedziała mi gdzie mam zamówić turbo hybrydkę,że jedyna różnica pomiędzy tymi silnikami to soft ale ten spór pewnie nigdy się nie zakończy.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.