Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Podobieństwa i różnice silników 1.8T

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 kwie 2010, 18:07

Dzięki wielki Bilskirnir, sprawę wyjaśniłeś wotum zaufania dla Ciebie wystawione!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 kwie 2010, 21:39

Bilskirnir, no widzisz, AWT to AWT czyli 150 KM ;-)
Bilskirnir pisze:Wiekszosc silników 150KM posiada jedną rure wydechową ten ma dwie od srodkowego tłumika wiec założyłem że faktycznie może tak byc
Masz 2 rury bo masz quattro <ok>

Nie ma tu znaczenia silnik tylko rodzaj napędu.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 17 kwie 2010, 18:41

No i odrazu lżej na duszy...Pozdrowionka <piwo>
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

rolas/A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2011, 20:52
Lokalizacja: gniezno

Post autor: rolas/A6 » 01 lis 2011, 21:23

jaki olej mam lać do swojego silnika 1.8t apu? proszę o radę ... czy to dobre silniki..? na co uważać???pzdr. :)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 10 lis 2011, 20:15

Zapozyczone z forum passata:
"W/G Etki blok( wał korbowy, korbowód z tłokami ) jest taki sam w APU/AEB ,a głowice są inne ( wałki rozrządu ,zawory,napinacz łańcucha wałka rozrządu,łańcuch- jednakowe) koło zamachowe AEB/APU do nr nadw. 3B-Y-200 000 jest identyczne,kolektor ssący,turbina, przepustnica i przepływomierz w obu silnikach jest inny. Kolektor wydechowy jest taki sam.

AEB ma szersze kanały dolotowe, przez co ten silniczek się lepiej dłubie na bardzo duże moce. Zakładam, że w APU/AWT/AWM zmniejszyli przekrój kanałów dolotowych żeby precyzyjniej sterować mieszanką paliwa (lub cholera wie co innego) - w każdym razie prócz mniejszych kanałów w głowicy, nowsze silniczki mają MAP sensor i zupełnie inne sterowanie..."

mart73301

Post autor: mart73301 » 07 gru 2011, 23:34

A powiedzcie mi jedną rzecz. Czy TIP spawany z kwasówki montowany w AEB w A4 B5 będzie pasował do APU w A6 ??

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2689
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2011, 16:17

Cześć. ;-)
Kto mi powie jakie są zasadnicze różnice pomiędzy tymi silnikami i która wersja jest najbardziej udana i dlaczego ?? ?

[A6 C5][AEB 1,8 150 KM]
[A6 C5][AJL 1,8 180 KM]
[A6 C5][ANB 1,8 150 KM]
[A6 C5][APU 1,8 150 KM]
[A6 C5][ARK 1,8 150 KM]
[A6 C5][AWT 1,8 150 KM]
Wszystkie silniki 1.8T Audi/VW są bardzo udane ;-) Nie trzeba koniecznie kupować auta z AEB a może ANB lub tylko AJL itd ;-)
Również może być silnik AJP, tylko spory muł (bez turbiny) 125KM.

Największa "rakieta" z oryginalnym silnikiem 1.8T A6 C5, to: AJL 180KM.

1) Turbina.
K03s i K03. AJL jest turbina K03s w której jest większa strona zimna.

2) Oryginalny inny program.

3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.

I to wszystko ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 08 gru 2011, 18:03

Doc pisze:3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.
, witam a AEB i AJL są te same wtryskiwacze :]
toom_ek

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 08 gru 2011, 19:58

To Panowie wiem już od czego mam Turbinke :) ze zdjecia wynika że mam KKK03s - mam gdzieś foto - ma własnie takie podwójne łopatki (tak jak w AJL) a mam AEB - bo mi nie pasowała totalnie.. numery wskazywały na KKK 03 s a nie KKK03 wiec teraz juz wiem , na dodatek ciśnienie mam miedzy 0,8 a 0,9 Bara , ktoś wgrał wirusa , cos z WG zrobił i mam takie a nie inne (WG otiwera sie między 0,8 a 0,9 bara - gdy sprawdzałem turbo czy nie urwała sie klapka w moim temacie o tym ze turbo zginęło, takie ciśnienie miałem ustawione na reduktorze za kompresorem :) ) takze teraz na hamownie i zobaczymy ile ma kucyków :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2689
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2011, 20:54

toom_ek pisze:
Doc pisze:3) Inne wtryskiwacze tylko z AJL.
, witam a AEB i AJL są te same wtryskiwacze :]
Ojj jesteś pewny? ;-)
http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 50447.html
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 21:27 przez Doc, łącznie zmieniany 5 razy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 08 gru 2011, 21:12

Doc pisze: Ojj jesteś pewny? ;-)
http://www.czesci.autotra...0280150447.html
witam,
06b 133 551b bosch -ANB,APU,ARK
058 133 551c bosch -AFY
065 133 551m -AWT
058 133 551 bosch -AEB,AJL
toom_ek

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2689
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2011, 21:27

R.K.O. pisze:ktoś wgrał wirusa
R.K.O., odłącz minusową klemę, otwórz sterownik i zerknij czy kostka siedzi oryginalnie wlutowana w płytę, czy masz wlutowaną podstawkę w której siedzi czip.

Byłem posiadaczem dwóch chipów do AEB 1.8T (miałem wtedy Passata B5). Leży sobie u mnie w gratach i nie zamierzam nikomu go ani dać, ani sprzedać, bo nie chce robisz krzywdy i mieć jakieś auto na sumieniu. ;-)

W google znalazłem podobną podstawkę, abyś wiedział o co chodzi.
Z prawej strony tej fotki widzisz właśnie taką podstawkę wielkością nawet podobną jaka stosuje się w AEB.
http://www.mk85.republika.pl/images/rom_0.jpg
Wlutowuje się ją, następnie wkłada w nią czip.

Oryginalnie podstawki takiej nie ma, a czip jest wlutowany na stałe w płytę.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 08 gru 2011, 21:45

Doc
Dzięki za sugestie :) akurat jeśli chodzi o podstawki itp to w miare oblatany jestem bo z wykształcenia jestem Technik Elektronik ;) , ale powiem Ci , ze przewinałem auto na lewa strone bo nie wierzyłem w przebieg - niby 130tkm z haczykiem , a wiem ze deski którą mam (VDO) nie cofnie sie poprzez złacze - tylko i wyłaczie ingerencją w pamieć - fizycznie a tu.. hmm ani grama jakiejkolwiek ingerencji. Kiedyś pracowałem w serwisie elektryki i elektroniki samochodowej to coś tam pamietam jeszcze o deskach , chociaz moge sie mylić.... Co do sterownika - nie naruszony - oryginalny , przez telefon sie dowiedziałem , że zmieniane coś było w sterowniku.. - ale czy da sie bez ingerencji fizyczniej ??!! nie chce mi sie wierzyc - bynajmniej - Passata B5 AEB - odstawiam z palcem nie powiem gdzie a bliźniaczą A6 C5 1.8 T ale 180 KM (AJL) też bez problemu wyprzedzam - ciekawe jest tez łądowanie Turbo - załacza sie od 2800 - czuc delikatne wbicie w fotel pięknie sie wkręca aby od 5000 usłyszeć ryk silnika i momentalnie wgniata jeszcze bardziej i niczym japończyk dokręca sie do prawie 7500 i odcina.... a w innych nie widziałem i nie czułem czegoś takiego... mnie to pasuje :P <radocha>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 09 gru 2011, 00:29

R.K.O. muszę cię zasmucić ,to nie k03s ,taką turbinkę wyjąłem ze swojego AWT.

Obrazek


Teraz mam taka i dmucha 0,5 bara już przy 2000obr/min przy 2200 ma 0,8 ale to hybryda.

Obrazek

Powracając do tematu różnic AEB/AJL to rozmawiałem z osobą ,która aktualnie posiada obydwa auta i jest mechanikiem oraz powiedziała mi gdzie mam zamówić turbo hybrydkę,że jedyna różnica pomiędzy tymi silnikami to soft ale ten spór pewnie nigdy się nie zakończy.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 09 gru 2011, 06:42

tokarka606 pisze:Teraz mam taka i dmucha 0,5 bara już przy 2000obr/min przy 2200 ma 0,8 ale to hybryda.
, witam jak ta hybryda się zachowuje ??? wszystko jest dobrze ?? podobno jest ciężko wystroić hybrydę , napisz kolego ile Ci wyszło KM i Nm :]
toom_ek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga