Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Podobieństwa i różnice silników 1.8T

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
franek1027
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2008, 19:41
Lokalizacja: Mansfield, UK

Post autor: franek1027 » 06 lut 2010, 18:59

nie wiem czemu ale od czsu do czasu musze dolewac plyn do chlodnicy zwlaszcza w lato jak wlaczam klimke-czy to normalne :?: zadnych wyciekow nie ma...

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 07 lut 2010, 10:16

chyba raczej nie normalne jak nie wycieka to może przedostaje się do oleju albo spala , może poszła uszczelka pod głowicą ??

Awatar użytkownika
GranuL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 729
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: GranuL » 21 mar 2010, 19:24

AEB ;) też mam też witam :D

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 21 mar 2010, 20:24

franek 1027
płyn niepowinien parowac gdybys wlal wode to ok moze parowac ale nie plyn, sprawdz bo rzeczywiscie mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica
ja mam kod silnika APU w papierach a na silniku AEB ktos zmienial motor <ok>

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 25 mar 2010, 08:41

I również ja posiadam silnik o kodzie literowym AEB. 150 KM w zupełności mi wystarcza. Samochód mój ma przejechane 93000 km (potwierdzony przebieg w serwicie Audi) wiec silnik pracuje idealnie. Oby tak dalej.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 03 kwie 2010, 02:03

Witam ! Ja mam AWT 150KM od fabryki.Różni sie od innych innym napinaczem łancuszka rozrządu który posiada zmienne fazy rozrządu.Silnik AJL jako jedyny ma turbine K03s wszystkie inne K03 w modelach C5.W silnikach 1.8T zostały zastosowane bodajże 5 typów zapłonów.


Polecam zbadanie 1.8T w audi TT 2005r Limited sport edition 240 kuców od fabryki <ok>

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 00:04 przez Bilskirnir, łącznie zmieniany 1 raz.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 05 kwie 2010, 21:53

Bilskirnir pisze:Witam ! Ja mam AWT 163km od fabryki.Różni sie od innych innym napinaczem łancuszka rozrządu który posiada zmienne fazy rozrządu.
Wszystkie 1.8 i 1.8T posiadają zmienne fazy rozrządu. Twój różni się przede wszystkim innymi mapami wtrysków i o ile pamiętam wydajniejszymi wtryskiwaczami.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 kwie 2010, 08:36

Chyba jednak nie wszystkie. Z tego co ETKA pisze i z tego, co przypadkiem się orientowałem, to niektóre modele mają napinacz bez regulacji faz: AEB, AJL, APU, ARK, ANB. Numer napinacza to 058 109 217B. Z kolei 058 109 088E (które wg. ETKI nie ma regulacji, a wg. realiów ma) siedzi w AJP, AQE, ARH, AWT. Dane mam z ETKI, ale widziałem napinacze bez zaworu elektrycznego i AFAIK pochodziły one m.in. z 1.8T. Jeśli się mylę, to z chęcią poznam właściwą odpowiedź <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
buchy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 lip 2008, 21:31
Lokalizacja: Słupsk / Londyn

Post autor: buchy » 06 kwie 2010, 16:14

Witam. Ja również mam AEB 1.8 T , 150 KM i jak dla mnie moc i osiągi silnika w zupełności są wystarczające <ok>. Silniczek , mimo różnych negatywnych opinii , mało awaryjny. Odkąd mam auto tj. 2 lata przy silniku nie było nic robione z wyjątkiem : rozrządu , wymian filtrów i płynów , tzn. tego co trzeba robić. Oby tak dalej :-)
[A6 C5][AEB 1,8 150KM]

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 kwie 2010, 18:15

krisker pisze:Chyba jednak nie wszystkie. Z tego co ETKA pisze i z tego, co przypadkiem się orientowałem, to niektóre modele mają napinacz bez regulacji faz: AEB, AJL, APU, ARK, ANB. Numer napinacza to 058 109 217B. Z kolei 058 109 088E (które wg. ETKI nie ma regulacji, a wg. realiów ma) siedzi w AJP, AQE, ARH, AWT. Dane mam z ETKI, ale widziałem napinacze bez zaworu elektrycznego i AFAIK pochodziły one m.in. z 1.8T. Jeśli się mylę, to z chęcią poznam właściwą odpowiedź <ok>
Generalnie głównym założeniem silnika z turbosprężarką jest wyeliminowanie tzw. "turbo dziury" i z tego co mi wiadomo dlatego wdrożono układy zmiennych faz rozrządu, który efektywnie reguluje do okolic 3000obr/min. Jest o tym na forum i necie pełno informacji lecz i ja mogę się mylić oczywiście. Jeśli chodzi o ETKę to nie wszystkie informacje są tam precyzyjne wiem bo też ją posiadam. Nawet taki szczegół jak przełącznik regulacji lusterek w moim przypadku ma w ETCE tylko jeden numer (jako jeden typ plus inny nr dla innego koloru) a z doświadczenia wiem o czterech.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 kwie 2010, 18:46

Bilskirnir pisze:Witam ! Ja mam AWT 163km od fabryki
A ja nie byłbym tego taki pewny.

Mam silnik AWT w Passacie i ma 150 KM. Silniki o tym samym oznaczeniu literowym muszą byc takie same. Mylę się ?

Oczywiście mam na mysli moc nominalną przy narodzinach auta. ZTCW silniki 1,8 T nie mają "gratisów" od fabryki, dobrze jest jak maja te swoje nominalne moce.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 kwie 2010, 20:54

Nie chciałem wcześniej nic tu mówić ze względu na moją niewiedzę na temat silników z domniemanymi 163KM i z ciekawości zajrzałem między innymi na stronę Audi Klub Polska widnieje 150KM (co prawda błędnie jest tam że to diesel ale znawcy wiedzą że to benzyniak) w ETCE 150KM na E-bay i Allegro nic na ten temat więc kolego Bilskirnir jak to jest z tym Twoim silnikiem? I ile masz kilowatów w dowodzie?

Sorki za OT ale uważam że należałoby to wyjaśnić. Każdy kto na forum troszkę siedzi wie że byli już tutaj bajkopisarze i krótko ich kadencje trwały - i na pewno podobnie jak ja te osoby mają uczulenie na to więc wyjaśnienia jak najbardziej byłyby na miejscu.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 kwie 2010, 07:54

W dowodzie, to różne bajki mogą być. Trzeba by zerknąć na lepę w bagażniku. No chyba że zmieniany silnik.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 kwie 2010, 21:55

krisker pisze:W dowodzie, to różne bajki mogą być. Trzeba by zerknąć na lepę w bagażniku. No chyba że zmieniany silnik.
Wiem że bajki mogą być zapytałem z ciekawości. Niestety adresat mojego pytania nie udziela odpowiedzi, nie czas jeszcze na wnioski - ale to od niego zależy jakie one będą. I tyle w temacie.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 15 kwie 2010, 15:00

Witam wszystkich ! Musze przeprosic wszystkich za wprowadzenie w błąd,faktycznie silnik 110kw,150KM :oops: .Spróbuje wytłumaczyc -poprzedni własciciel mówił podzczas rozmowy przed zakupem auta że ten silnik ma 163km,poprostu uwierzyłem na słowo :roll:
Wiekszosc silników 150KM posiada jedną rure wydechową ten ma dwie od srodkowego tłumika wiec założyłem że faktycznie może tak byc.No i do tego podczas logowania na forum jest wersja tego silnika 163KM,wiec byłem pewny że tak jest :roll:

Dodam że tego tematu nie sprawdzałem do teraz,jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd.Pozdrawiam
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja