[A6 C5] Podobieństwa i różnice silników 1.8T
- franek1027
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 19:41
- Lokalizacja: Mansfield, UK
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Witam ! Ja mam AWT 150KM od fabryki.Różni sie od innych innym napinaczem łancuszka rozrządu który posiada zmienne fazy rozrządu.Silnik AJL jako jedyny ma turbine K03s wszystkie inne K03 w modelach C5.W silnikach 1.8T zostały zastosowane bodajże 5 typów zapłonów.
Polecam zbadanie 1.8T w audi TT 2005r Limited sport edition 240 kuców od fabryki
Pozdrawiam
Polecam zbadanie 1.8T w audi TT 2005r Limited sport edition 240 kuców od fabryki

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 00:04 przez Bilskirnir, łącznie zmieniany 1 raz.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wszystkie 1.8 i 1.8T posiadają zmienne fazy rozrządu. Twój różni się przede wszystkim innymi mapami wtrysków i o ile pamiętam wydajniejszymi wtryskiwaczami.Bilskirnir pisze:Witam ! Ja mam AWT 163km od fabryki.Różni sie od innych innym napinaczem łancuszka rozrządu który posiada zmienne fazy rozrządu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Chyba jednak nie wszystkie. Z tego co ETKA pisze i z tego, co przypadkiem się orientowałem, to niektóre modele mają napinacz bez regulacji faz: AEB, AJL, APU, ARK, ANB. Numer napinacza to 058 109 217B. Z kolei 058 109 088E (które wg. ETKI nie ma regulacji, a wg. realiów ma) siedzi w AJP, AQE, ARH, AWT. Dane mam z ETKI, ale widziałem napinacze bez zaworu elektrycznego i AFAIK pochodziły one m.in. z 1.8T. Jeśli się mylę, to z chęcią poznam właściwą odpowiedź 

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Witam. Ja również mam AEB 1.8 T , 150 KM i jak dla mnie moc i osiągi silnika w zupełności są wystarczające
. Silniczek , mimo różnych negatywnych opinii , mało awaryjny. Odkąd mam auto tj. 2 lata przy silniku nie było nic robione z wyjątkiem : rozrządu , wymian filtrów i płynów , tzn. tego co trzeba robić. Oby tak dalej 


[A6 C5][AEB 1,8 150KM]
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Generalnie głównym założeniem silnika z turbosprężarką jest wyeliminowanie tzw. "turbo dziury" i z tego co mi wiadomo dlatego wdrożono układy zmiennych faz rozrządu, który efektywnie reguluje do okolic 3000obr/min. Jest o tym na forum i necie pełno informacji lecz i ja mogę się mylić oczywiście. Jeśli chodzi o ETKę to nie wszystkie informacje są tam precyzyjne wiem bo też ją posiadam. Nawet taki szczegół jak przełącznik regulacji lusterek w moim przypadku ma w ETCE tylko jeden numer (jako jeden typ plus inny nr dla innego koloru) a z doświadczenia wiem o czterech.krisker pisze:Chyba jednak nie wszystkie. Z tego co ETKA pisze i z tego, co przypadkiem się orientowałem, to niektóre modele mają napinacz bez regulacji faz: AEB, AJL, APU, ARK, ANB. Numer napinacza to 058 109 217B. Z kolei 058 109 088E (które wg. ETKI nie ma regulacji, a wg. realiów ma) siedzi w AJP, AQE, ARH, AWT. Dane mam z ETKI, ale widziałem napinacze bez zaworu elektrycznego i AFAIK pochodziły one m.in. z 1.8T. Jeśli się mylę, to z chęcią poznam właściwą odpowiedź
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A ja nie byłbym tego taki pewny.Bilskirnir pisze:Witam ! Ja mam AWT 163km od fabryki
Mam silnik AWT w Passacie i ma 150 KM. Silniki o tym samym oznaczeniu literowym muszą byc takie same. Mylę się ?
Oczywiście mam na mysli moc nominalną przy narodzinach auta. ZTCW silniki 1,8 T nie mają "gratisów" od fabryki, dobrze jest jak maja te swoje nominalne moce.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie chciałem wcześniej nic tu mówić ze względu na moją niewiedzę na temat silników z domniemanymi 163KM i z ciekawości zajrzałem między innymi na stronę Audi Klub Polska widnieje 150KM (co prawda błędnie jest tam że to diesel ale znawcy wiedzą że to benzyniak) w ETCE 150KM na E-bay i Allegro nic na ten temat więc kolego Bilskirnir jak to jest z tym Twoim silnikiem? I ile masz kilowatów w dowodzie?
Sorki za OT ale uważam że należałoby to wyjaśnić. Każdy kto na forum troszkę siedzi wie że byli już tutaj bajkopisarze i krótko ich kadencje trwały - i na pewno podobnie jak ja te osoby mają uczulenie na to więc wyjaśnienia jak najbardziej byłyby na miejscu.
Sorki za OT ale uważam że należałoby to wyjaśnić. Każdy kto na forum troszkę siedzi wie że byli już tutaj bajkopisarze i krótko ich kadencje trwały - i na pewno podobnie jak ja te osoby mają uczulenie na to więc wyjaśnienia jak najbardziej byłyby na miejscu.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wiem że bajki mogą być zapytałem z ciekawości. Niestety adresat mojego pytania nie udziela odpowiedzi, nie czas jeszcze na wnioski - ale to od niego zależy jakie one będą. I tyle w temacie.krisker pisze:W dowodzie, to różne bajki mogą być. Trzeba by zerknąć na lepę w bagażniku. No chyba że zmieniany silnik.
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Witam wszystkich ! Musze przeprosic wszystkich za wprowadzenie w błąd,faktycznie silnik 110kw,150KM :oops: .Spróbuje wytłumaczyc -poprzedni własciciel mówił podzczas rozmowy przed zakupem auta że ten silnik ma 163km,poprostu uwierzyłem na słowo :roll:
Wiekszosc silników 150KM posiada jedną rure wydechową ten ma dwie od srodkowego tłumika wiec założyłem że faktycznie może tak byc.No i do tego podczas logowania na forum jest wersja tego silnika 163KM,wiec byłem pewny że tak jest :roll:
Dodam że tego tematu nie sprawdzałem do teraz,jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd.Pozdrawiam
Wiekszosc silników 150KM posiada jedną rure wydechową ten ma dwie od srodkowego tłumika wiec założyłem że faktycznie może tak byc.No i do tego podczas logowania na forum jest wersja tego silnika 163KM,wiec byłem pewny że tak jest :roll:
Dodam że tego tematu nie sprawdzałem do teraz,jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd.Pozdrawiam
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir