[A6 C5 2.8q] Co w miejscy katalizatorów?
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
djmatys pisze:hehe fajny patent na tą sonde Zwykły filtr RC Pewnie działa na 100% bo proste rozwiązania są najlepsze :D
Apropo tych emulatorów - Wydaje mi się że widziałem wczoraj takie kolanko w sklepie za 11zł
Gdybym wiedział predzej o zastosowaniu tych oporników, to najpierw je bym wypróbował zamiast tych kolanek za 95zł
A same kolanka też szukałem w sklepach hydraulicznych.. myślałem, że znajde coś podbnego, ale niestety nie znalazłem i musiałem kupić te z Allegro...
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
Bardzo ciekawy patent. Moze ktos potwierdzic skutecznosc?zbig_wwl pisze:Podziwiam ludzi umiejących sprzedać metalowe kolanko za prawie stówkę
Jak ktoś zamiast spawarki woli lutownicę, to TUTAJ proste rozwiązanie za złotówkę Też pewnie będzie działać w 95% przypadków
U mnie niestety tulejka z jednej strony tez nie zdala egzaminu i sie zastanawiam czy ten patent nie zastosowac. O elektryce nie mam zielonego pojecia. Moze ktos w skrocie wytlumaczyc na czym to polega i co jest potrzebne?
Pozdrawiam
Marcin
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jak działa? Dokładnie jak napisał djmatys - to zwykły filtr dolnoprzepustowy. Z sygnałem z sondy robi dokładnie to samo co ta tulejka - mówiąc mało technicznie, to go po prostu wygładza. Tyle, że tulejka "wygładza" bezpośrednio spaliny, a ten układ RC "wygładza" sam sygnał z sondy .
Teoretycznie podłączyć ten filtr jest bardzo prosto - przecinasz czarny przewód od sondy (sygnałowy) i nacinasz szary (masa sygnału). W rozcięte miejsce lutujesz rezystor, a od strony wtyczki do rezystora i nacięcia szarego przewodu lutujesz kondensator. Dokładnie jak na TYM rysunku z linku powyżej.
Uwagę tylko trzeba zwrócić na "+" kondensatora.
Elementy kupisz w każdym sklepie elektronicznym.
Teoretycznie podłączyć ten filtr jest bardzo prosto - przecinasz czarny przewód od sondy (sygnałowy) i nacinasz szary (masa sygnału). W rozcięte miejsce lutujesz rezystor, a od strony wtyczki do rezystora i nacięcia szarego przewodu lutujesz kondensator. Dokładnie jak na TYM rysunku z linku powyżej.
Uwagę tylko trzeba zwrócić na "+" kondensatora.
Elementy kupisz w każdym sklepie elektronicznym.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Dzieki za objasnienie.zbig_wwl pisze:Jak działa? Dokładnie jak napisał djmatys - to zwykły filtr dolnoprzepustowy. Z sygnałem z sondy robi dokładnie to samo co ta tulejka - mówiąc mało technicznie, to go po prostu wygładza. Tyle, że tulejka "wygładza" bezpośrednio spaliny, a ten układ RC "wygładza" sam sygnał z sondy .
Teoretycznie podłączyć ten filtr jest bardzo prosto - przecinasz czarny przewód od sondy (sygnałowy) i nacinasz szary (masa sygnału). W rozcięte miejsce lutujesz rezystor, a od strony wtyczki do rezystora i nacięcia szarego przewodu lutujesz kondensator. Dokładnie jak na TYM rysunku z linku powyżej.
Uwagę tylko trzeba zwrócić na "+" kondensatora.
Elementy kupisz w każdym sklepie elektronicznym.
Problem jest w tym ze gosc w linku po angielsku pisze ze patent ten dziala w autach do okolo 2001 roku. Nowsze kompy podobno jakos inaczej pracuja i nie dadza sie na to nabrac.
Pytanie czy "nasze" auta to lykna... Rozumiem ze nikt z kolegow tego nie testowal?
Pozdrawiam.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Z tego co znam ECU z 2.7BiT, to akurat opisane w linku własności "emulatora" mu nie przeszkadzają. Ale pozostaje kilka innych - pewności więc nie ma.
Linka podałem jako alternatywę dla tulejek - generalnie to jestem za wymianą katalizatorów na nowe
Ja mogę nawet to rozwiązanie potestować, ale to jeżeli ktoś się zaoferuje przesłać mi uszkodzoną sondę z kablem i wtyczką pasującą do mojego auta (ewentualnie samą wtyczkę z kablem). Jak nie zapomnę, to jutro zamieszczę zdjęcia wtyczki i podam nr sondy.
Linka podałem jako alternatywę dla tulejek - generalnie to jestem za wymianą katalizatorów na nowe
Ja mogę nawet to rozwiązanie potestować, ale to jeżeli ktoś się zaoferuje przesłać mi uszkodzoną sondę z kablem i wtyczką pasującą do mojego auta (ewentualnie samą wtyczkę z kablem). Jak nie zapomnę, to jutro zamieszczę zdjęcia wtyczki i podam nr sondy.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Rozmawiałem dzisiaj w najlepszym serwisie katów i tłumików w okolicy... Gościu twierdził że 100x lepiej kupić używany kat, niż tzw "katalizator uniwersalny". Podobno topią się, zapychają wydech itp... ogolnie MASAKRA!
Pytałem o patent na sonde za katem... podobno nie ma nic skutecznego Mówił że można wsadzić ecu z rocznika wcześniejszego gdzie nie było 4 sond, albo dać do przeróbki oprogramowanie....
Pytałem o patent na sonde za katem... podobno nie ma nic skutecznego Mówił że można wsadzić ecu z rocznika wcześniejszego gdzie nie było 4 sond, albo dać do przeróbki oprogramowanie....
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Trochę odkopuje temat ale jest mocno na rzeczy więc nie warto zaśmiecać kolejnym :P
Wysiadł mi środkowy tłumik a że nie można nigdzie takich kupić to postanowiłem wstawić dwie strumiennice
http://allegro.pl/strumienica-luskowa-a ... 72473.html
podobne jak te na aukcji tylko że dłuższe i większe :D
katalizatorów nie mam zamiaru narazie wywalać bo raczej są ok a na pewno są bo widać takie puszki zaraz za silnikiem. Mam zamontowany LPG silnik prawie 200KM i pytanie czy takie strumiennice poprawią osiągi czy może coś popsują
Po zamontowaniu tych strumiennic mam zamiar jeszcze raz kalibrować LPG :D
Pozdrawiam
Wysiadł mi środkowy tłumik a że nie można nigdzie takich kupić to postanowiłem wstawić dwie strumiennice
http://allegro.pl/strumienica-luskowa-a ... 72473.html
podobne jak te na aukcji tylko że dłuższe i większe :D
katalizatorów nie mam zamiaru narazie wywalać bo raczej są ok a na pewno są bo widać takie puszki zaraz za silnikiem. Mam zamontowany LPG silnik prawie 200KM i pytanie czy takie strumiennice poprawią osiągi czy może coś popsują
Po zamontowaniu tych strumiennic mam zamiar jeszcze raz kalibrować LPG :D
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
odświeze temat wymieniłem kata na kawałek dobrej nierdzewnej rury wyszło całkiem ładnie zrobiłem to w warsztacie GT PERFORMANCE Plusem takiego rozwiazania jest odczuwalna poprawa mocy na tzw dole i reakcja na nacisk pedału gazu jest natychmiastowa niestety musimy sie pogodzic z intensywniejszym zapachem spalin
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 19:32 przez Mrozi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
Hej, ja przerabiałem temat, zamiast katalizatorów wstaw tłumiki przelotowe, ale musisz wspawać gniazda do sond lambda jeśli je masz, ale u ciebie nie powinno być, ja wstawiłem u siebie tłumik przelotowe, zamiast kata potem prosta rura na końcu tłumik wyciszający i tłumiki końcowe ultera. Jak coś pisz na pw to pomoge pozdro damian
[ Dodano: 2013-07-15, 20:08 ]
Ja mam zrobione to tak:
http://imageshack.us/g/1/10239354/
Części jakich użyłem:
- emulator sondy lambda kolanko 2 sztuki
- 6 metrów rury do wydechów
- złącza elastyczne 2 sztuki
- tłumiki przelotowe (nie są to strumienice) 2 sztuki
- tłumik wyciszający 1 sztuka
- tłumiki końcowe firmy ulter 2 sztuki
- obejmy 50 mm 2 sztuki
- czarna farba w spray odporna na wysoka temperature 1 opakowanie w sprayu
jakby ktoś chciał pomocy służę radą, robiłem to z bratem i jego kolega mechanikiem
a pracy było dużoooooooooooo
pozdro damian
[ Dodano: 2013-07-15, 20:08 ]
Ja mam zrobione to tak:
http://imageshack.us/g/1/10239354/
Części jakich użyłem:
- emulator sondy lambda kolanko 2 sztuki
- 6 metrów rury do wydechów
- złącza elastyczne 2 sztuki
- tłumiki przelotowe (nie są to strumienice) 2 sztuki
- tłumik wyciszający 1 sztuka
- tłumiki końcowe firmy ulter 2 sztuki
- obejmy 50 mm 2 sztuki
- czarna farba w spray odporna na wysoka temperature 1 opakowanie w sprayu
jakby ktoś chciał pomocy służę radą, robiłem to z bratem i jego kolega mechanikiem
a pracy było dużoooooooooooo
pozdro damian
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga