Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8q] Co w miejscy katalizatorów?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 25 mar 2011, 00:24

Podziwiam ludzi umiejących sprzedać metalowe kolanko za prawie stówkę <okok>

Jak ktoś zamiast spawarki woli lutownicę, to TUTAJ proste rozwiązanie za złotówkę :) Też pewnie będzie działać w 95% przypadków <rotfl>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 27 mar 2011, 11:42

hehe fajny patent na tą sonde :) Zwykły filtr RC :) Pewnie działa na 100% bo proste rozwiązania są najlepsze :D

Apropo tych emulatorów - Wydaje mi się że widziałem wczoraj takie kolanko w sklepie za 11zł :)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 27 mar 2011, 12:03

djmatys pisze:hehe fajny patent na tą sonde :) Zwykły filtr RC :) Pewnie działa na 100% bo proste rozwiązania są najlepsze :D

Apropo tych emulatorów - Wydaje mi się że widziałem wczoraj takie kolanko w sklepie za 11zł :)

Gdybym wiedział predzej o zastosowaniu tych oporników, to najpierw je bym wypróbował zamiast tych kolanek za 95zł :|

A same kolanka też szukałem w sklepach hydraulicznych.. myślałem, że znajde coś podbnego, ale niestety nie znalazłem i musiałem kupić te z Allegro...
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 27 mar 2011, 13:39

zbig_wwl pisze:Podziwiam ludzi umiejących sprzedać metalowe kolanko za prawie stówkę <okok>

Jak ktoś zamiast spawarki woli lutownicę, to TUTAJ proste rozwiązanie za złotówkę :) Też pewnie będzie działać w 95% przypadków <rotfl>
Bardzo ciekawy patent. Moze ktos potwierdzic skutecznosc?
U mnie niestety tulejka z jednej strony tez nie zdala egzaminu i sie zastanawiam czy ten patent nie zastosowac. O elektryce nie mam zielonego pojecia. Moze ktos w skrocie wytlumaczyc na czym to polega i co jest potrzebne?

Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 mar 2011, 14:48

Jak działa? Dokładnie jak napisał djmatys - to zwykły filtr dolnoprzepustowy. Z sygnałem z sondy robi dokładnie to samo co ta tulejka - mówiąc mało technicznie, to go po prostu wygładza. Tyle, że tulejka "wygładza" bezpośrednio spaliny, a ten układ RC "wygładza" sam sygnał z sondy ;) .

Teoretycznie podłączyć ten filtr jest bardzo prosto - przecinasz czarny przewód od sondy (sygnałowy) i nacinasz szary (masa sygnału). W rozcięte miejsce lutujesz rezystor, a od strony wtyczki do rezystora i nacięcia szarego przewodu lutujesz kondensator. Dokładnie jak na TYM rysunku z linku powyżej.
Uwagę tylko trzeba zwrócić na "+" kondensatora.

Elementy kupisz w każdym sklepie elektronicznym.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 27 mar 2011, 20:22

zbig_wwl pisze:Jak działa? Dokładnie jak napisał djmatys - to zwykły filtr dolnoprzepustowy. Z sygnałem z sondy robi dokładnie to samo co ta tulejka - mówiąc mało technicznie, to go po prostu wygładza. Tyle, że tulejka "wygładza" bezpośrednio spaliny, a ten układ RC "wygładza" sam sygnał z sondy ;) .

Teoretycznie podłączyć ten filtr jest bardzo prosto - przecinasz czarny przewód od sondy (sygnałowy) i nacinasz szary (masa sygnału). W rozcięte miejsce lutujesz rezystor, a od strony wtyczki do rezystora i nacięcia szarego przewodu lutujesz kondensator. Dokładnie jak na TYM rysunku z linku powyżej.
Uwagę tylko trzeba zwrócić na "+" kondensatora.

Elementy kupisz w każdym sklepie elektronicznym.
Dzieki za objasnienie.
Problem jest w tym ze gosc w linku po angielsku pisze ze patent ten dziala w autach do okolo 2001 roku. Nowsze kompy podobno jakos inaczej pracuja i nie dadza sie na to nabrac.

Pytanie czy "nasze" auta to lykna... Rozumiem ze nikt z kolegow tego nie testowal?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 mar 2011, 21:35

Z tego co znam ECU z 2.7BiT, to akurat opisane w linku własności "emulatora" mu nie przeszkadzają. Ale pozostaje kilka innych - pewności więc nie ma.
Linka podałem jako alternatywę dla tulejek - generalnie to jestem za wymianą katalizatorów na nowe ;)

Ja mogę nawet to rozwiązanie potestować, ale to jeżeli ktoś się zaoferuje przesłać mi uszkodzoną sondę z kablem i wtyczką pasującą do mojego auta (ewentualnie samą wtyczkę z kablem). Jak nie zapomnę, to jutro zamieszczę zdjęcia wtyczki i podam nr sondy.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 28 mar 2011, 20:25

Rozmawiałem dzisiaj w najlepszym serwisie katów i tłumików w okolicy... Gościu twierdził że 100x lepiej kupić używany kat, niż tzw "katalizator uniwersalny". Podobno topią się, zapychają wydech itp... ogolnie MASAKRA!

Pytałem o patent na sonde za katem... podobno nie ma nic skutecznego :) Mówił że można wsadzić ecu z rocznika wcześniejszego gdzie nie było 4 sond, albo dać do przeróbki oprogramowanie....

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 05 lip 2012, 19:51

Trochę odkopuje temat ale jest mocno na rzeczy więc nie warto zaśmiecać kolejnym :P

Wysiadł mi środkowy tłumik a że nie można nigdzie takich kupić to postanowiłem wstawić dwie strumiennice

http://allegro.pl/strumienica-luskowa-a ... 72473.html

podobne jak te na aukcji tylko że dłuższe i większe :D

katalizatorów nie mam zamiaru narazie wywalać bo raczej są ok a na pewno są bo widać takie puszki zaraz za silnikiem. Mam zamontowany LPG silnik prawie 200KM i pytanie czy takie strumiennice poprawią osiągi czy może coś popsują ?? :)

Po zamontowaniu tych strumiennic mam zamiar jeszcze raz kalibrować LPG :D

Pozdrawiam :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 05 lip 2013, 22:57

chciałbym wrócić do tematu, czy jest jakaś konkluzja zamiany katów na coś innego ??
ja u siebie mam 4 sondy i muszę coś zmontować bo katy już nie wyrabiają. Planuję tłumiki przelotowe z miejscem na sondę (z emulatorem) - czy to dobre rozwiązanie ?

Mrozi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 maja 2013, 23:30
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: Mrozi_k » 12 lip 2013, 19:18

odświeze temat wymieniłem kata na kawałek dobrej nierdzewnej rury wyszło całkiem ładnie zrobiłem to w warsztacie GT PERFORMANCE Plusem takiego rozwiazania jest odczuwalna poprawa mocy na tzw dole i reakcja na nacisk pedału gazu jest natychmiastowa niestety musimy sie pogodzic z intensywniejszym zapachem spalin :)


Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 19:32 przez Mrozi_k, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 12 lip 2013, 19:21

Mrozi_k, i bardzo dobrze bo w twoim silniku to tak powinno być. Wolnossaki w dodatku z 4 lambdami mają większe problemy :)

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 14 lip 2013, 11:49

Downpipe tylko i wylacznie - sam wstawilem zamiast kata i teraz ten samochód jedzie a nie toczy się
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 14 lip 2013, 12:09

do turbo najzdrowiej i najlepiej mieć gołą grrrrubą rurę do ostatniego tłumika (niektórzy wolą i bez niego;))

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 14 lip 2013, 13:56

Hej, ja przerabiałem temat, zamiast katalizatorów wstaw tłumiki przelotowe, ale musisz wspawać gniazda do sond lambda jeśli je masz, ale u ciebie nie powinno być, ja wstawiłem u siebie tłumik przelotowe, zamiast kata potem prosta rura na końcu tłumik wyciszający i tłumiki końcowe ultera. Jak coś pisz na pw to pomoge pozdro damian

[ Dodano: 2013-07-15, 20:08 ]
Ja mam zrobione to tak:

http://imageshack.us/g/1/10239354/

Części jakich użyłem:

- emulator sondy lambda kolanko 2 sztuki
- 6 metrów rury do wydechów
- złącza elastyczne 2 sztuki
- tłumiki przelotowe (nie są to strumienice) 2 sztuki
- tłumik wyciszający 1 sztuka
- tłumiki końcowe firmy ulter 2 sztuki
- obejmy 50 mm 2 sztuki
- czarna farba w spray odporna na wysoka temperature 1 opakowanie w sprayu

jakby ktoś chciał pomocy służę radą, robiłem to z bratem i jego kolega mechanikiem

a pracy było dużoooooooooooo


pozdro damian
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga