[ A6 C5] Nawiew - kiedy powinien się włączyć?
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
[ A6 C5] Nawiew - kiedy powinien się włączyć?
Witam serdecznie,
Od pewnego czasu nawiew włącza się w aucie dopiero po przejechaniu 2-3 km.Czy to normalne?
Już zgłupiałem, czy wszystko jest OK, ale wydaje mi się że zawsze było tak, że od uruchomienia silnika i ustawieniu odpowiedniej temp. nawiew pracował od razu.
Z góry dziekuję za podpowiedź
Od pewnego czasu nawiew włącza się w aucie dopiero po przejechaniu 2-3 km.Czy to normalne?
Już zgłupiałem, czy wszystko jest OK, ale wydaje mi się że zawsze było tak, że od uruchomienia silnika i ustawieniu odpowiedniej temp. nawiew pracował od razu.
Z góry dziekuję za podpowiedź
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
No niestety to nie jest tak - np. dzisiaj temp. na zew. +3, w aucie temp. ustawiona na Auto(21stopni), ruszam i dopiero po 2 km. zaczyna pracowac nawiew. Chyba, że jak na maxa zwiększe z ręki siłę nawiewu to zaczyna dmuchacgrzałka pisze:jeśli masz ustawiony tryb auto to nawiew włączy się dopiero po uzyskaniu pewnej temperatury, można natomiast włączyć nawiew samemu nawet jeśli auto jest zimne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
mateuszsta20 pisze:Czyli wszystko pracuje jak nalezy...
Po raz kolejny CZYTAJMY ZE ZROZUMIENIEM
ehhhh, z kim mi przyszło pracować... jeszcze raz powtórzę bardzo powoli moje pytanie:
Czy normalna jest sytuacja kiedy nawet w zimie przy -10 stopni na zew., a w samochodzie po nocy jest niewiele więcej, to po odpaleniu auta od razu nie dmucha ciepłym powietrzem z nawiewu tylko po przejechaniu kilku km?
tak to normalna sytuacja co zresztą już było powiedziane
silnik musi się rozgrzać żeby miało z czego dmuchać ciepłym powietrzem, im zimniej tym więcej kilometrów trzeba przejechać, wydaje sie to dość logiczne i w trybie auto dopiero wtedy zacznie pracować nawiew
oczywiście możesz sobie ręcznie włączyć nawiew ale będzie dmuchało zimnym powietrzem dopóki silnik sie nie nagrzeje, co mija się z celem
silnik musi się rozgrzać żeby miało z czego dmuchać ciepłym powietrzem, im zimniej tym więcej kilometrów trzeba przejechać, wydaje sie to dość logiczne i w trybie auto dopiero wtedy zacznie pracować nawiew
oczywiście możesz sobie ręcznie włączyć nawiew ale będzie dmuchało zimnym powietrzem dopóki silnik sie nie nagrzeje, co mija się z celem
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
Ok, wszystko rozumiem.
Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...
Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
Pewnie nie było cisnienia w układzie(wystaczajaca ilosc czynnika chlodzacego)?NieznajomyNikomu pisze:Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...
- NieznajomyNikomu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
- Lokalizacja: Kraków
mateuszsta20 pisze:Pewnie nie było cisnienia w układzie(wystaczajaca ilosc czynnika chlodzacego)?NieznajomyNikomu pisze:Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...
no niestety... to była jednak w tym przypadku sprężarka