Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nawiew - kiedy powinien się włączyć?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C5] Nawiew - kiedy powinien się włączyć?

Post autor: NieznajomyNikomu » 17 mar 2011, 21:30

Witam serdecznie,

Od pewnego czasu nawiew włącza się w aucie dopiero po przejechaniu 2-3 km.Czy to normalne?
Już zgłupiałem, czy wszystko jest OK, ale wydaje mi się że zawsze było tak, że od uruchomienia silnika i ustawieniu odpowiedniej temp. nawiew pracował od razu.

Z góry dziekuję za podpowiedź

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 mar 2011, 10:53

jeśli masz ustawiony tryb auto to nawiew włączy się dopiero po uzyskaniu pewnej temperatury, można natomiast włączyć nawiew samemu nawet jeśli auto jest zimne.

Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: NieznajomyNikomu » 18 mar 2011, 20:45

grzałka pisze:jeśli masz ustawiony tryb auto to nawiew włączy się dopiero po uzyskaniu pewnej temperatury, można natomiast włączyć nawiew samemu nawet jeśli auto jest zimne.
No niestety to nie jest tak - np. dzisiaj temp. na zew. +3, w aucie temp. ustawiona na Auto(21stopni), ruszam i dopiero po 2 km. zaczyna pracowac nawiew. Chyba, że jak na maxa zwiększe z ręki siłę nawiewu to zaczyna dmuchac

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 19 mar 2011, 12:36

Czyli wszystko pracuje jak nalezy...

Po raz kolejny CZYTAJMY ZE ZROZUMIENIEM <wnerw>

Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: NieznajomyNikomu » 19 mar 2011, 18:00

mateuszsta20 pisze:Czyli wszystko pracuje jak nalezy...

Po raz kolejny CZYTAJMY ZE ZROZUMIENIEM <wnerw>

ehhhh, z kim mi przyszło pracować... jeszcze raz powtórzę bardzo powoli moje pytanie:

Czy normalna jest sytuacja kiedy nawet w zimie przy -10 stopni na zew., a w samochodzie po nocy jest niewiele więcej, to po odpaleniu auta od razu nie dmucha ciepłym powietrzem z nawiewu tylko po przejechaniu kilku km?

Awatar użytkownika
MisiuF1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2010, 07:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: MisiuF1 » 19 mar 2011, 18:52

tak to normalna sytuacja co zresztą już było powiedziane

silnik musi się rozgrzać żeby miało z czego dmuchać ciepłym powietrzem, im zimniej tym więcej kilometrów trzeba przejechać, wydaje sie to dość logiczne i w trybie auto dopiero wtedy zacznie pracować nawiew
oczywiście możesz sobie ręcznie włączyć nawiew ale będzie dmuchało zimnym powietrzem dopóki silnik sie nie nagrzeje, co mija się z celem

Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: NieznajomyNikomu » 19 mar 2011, 22:35

Ok, wszystko rozumiem.
Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...:)

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 20 mar 2011, 01:24

NieznajomyNikomu pisze:Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...:)
Pewnie nie było cisnienia w układzie(wystaczajaca ilosc czynnika chlodzacego)?

Awatar użytkownika
NieznajomyNikomu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: NieznajomyNikomu » 25 mar 2011, 21:00

mateuszsta20 pisze:
NieznajomyNikomu pisze:Może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie bo w przeciągu dwóch lat w mojej A6 wymieniłem już chyba wszystko co związane jest z układem chlodzenia: sprężarka, czujnik ciśnienia temp, wiatrak, a w między czasie trafiłem na "specjalistów", którzy kazali mi wymienić panel klimy jako powód usterki związanej z przyciskiem ECO, który nie chciał się wyłączyć...:)
Pewnie nie było cisnienia w układzie(wystaczajaca ilosc czynnika chlodzacego)?

no niestety... to była jednak w tym przypadku sprężarka

rolandV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 19 wrz 2010, 16:54
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: rolandV » 25 mar 2011, 23:41

kolego ale fakt jest taki że nadmuch powinien włączyć się szybciej niż po 2-3 km a dopiero po tych 2-3 km powinien lekko grzać.
AUDI A6 C5 2003 AVANT 1,9 TDI AWX 131KM@163KM / 296Nm@365Nm/ CHIP by TDI - TUNING.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga