Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jacob87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 19 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: galway

Post autor: jacob87 » 19 lut 2011, 23:29

prosze o pomoc posiadam audi 1.8T 2002 i pali mi 20l benzyny na 100km a jezdze spokojnie, swiece wymienione sonda lambda termostat i czujnik temp juz nie wiem co mam robic

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 19 lut 2011, 23:43

jacob87, Dlaczego piszesz w tym temacie ? Podłącz pod kompa jak tam wszytko ok szukaj nieszczelności . Jeżeli to spalanie średnie na trasie to masz rzeczywiscie problem jeżeli w mieście to jest to dużo ale wiem że jeżdżąc z po 200 metrow i gasząc auto i stojąc w korkach to spalanie po calym dniu takim może wynieść 40 l na 100 km. Przejrzyj forum użyj wyszukiwarki po tym jak podłączysz się pod kompa. Ewentualnie jak nie znajdziesz podobnego tematu do twojego problemu załóż nowy . <okok> no może przesadziłem z 40 :) ale twoje 20 na pewno da się zrobić.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
rafik1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: rafik1974 » 20 lut 2011, 10:32

Test wody wyszedł dobrze nic nie świeci. Ale to jeszcze nie eliminuje do końca tej usterki, tak mi się wydaje.
A co do świec to założyłem Beru z dwoma elektrodami, modelu nie pamiętam a gość z nterC. z katalogu wyciągał i mówił, że takie idą na pierwszy montaż. A z samochodu wyjąłem 4 elektrodowe ngk w których wogóle nie wystawała już środkowa elektroda. Może trza by było po tej wymianie jeszcze zweryfikować autko Vagiem?

[ Dodano: 2011-02-20, 10:46 ]
Niestety Wszystkie próby muszę zostawić do środy bo wyjeżdżam na dwa dni.

W sumie w środę oddaję go do mechanika bo mam wyciek z układu wspomagania i czujnik ABS do wymiany to może on coś wymyśli. Ale przewody od gazu sprawdzę i tak.
rafik

Fontesen

Post autor: Fontesen » 05 mar 2011, 18:54

rafik1974 pisze:Test wody wyszedł dobrze nic nie świeci. Ale to jeszcze nie eliminuje do końca tej usterki, tak mi się wydaje.
A co do świec to założyłem Beru z dwoma elektrodami, modelu nie pamiętam a gość z nterC. z katalogu wyciągał i mówił, że takie idą na pierwszy montaż. A z samochodu wyjąłem 4 elektrodowe ngk w których wogóle nie wystawała już środkowa elektroda. Może trza by było po tej wymianie jeszcze zweryfikować autko Vagiem?

[ Dodano: 2011-02-20, 10:46 ]
Niestety Wszystkie próby muszę zostawić do środy bo wyjeżdżam na dwa dni.

W sumie w środę oddaję go do mechanika bo mam wyciek z układu wspomagania i czujnik ABS do wymiany to może on coś wymyśli. Ale przewody od gazu sprawdzę i tak.
I jak tam kolego, efekty pracy??

Awatar użytkownika
rafik1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: rafik1974 » 07 mar 2011, 08:21

Hmmm. Po wymianie przewodów i świec nic nie pomogło. Dalej trzęsło i wychodzi na to, że nie pracował na wszystkie cylindry. Wziąłem się więc za cewkę. Zacząłem zdejmować przewody w czasie pracy silnika. Zdjąłem jeden-żadnych zmian, drugi z drugiej strony tego samego modułu-też bez zmiany (dodaję, że silnik pracował a z cewki nie wydobywały się żadne iskry). kiedy zdjąłem trzeci przewód (z środkowego modułu) silnik prawie zgasł, iskra skakała po całym aucie a ja myślałem, że urwało mi rękę <rotfl> Tak mnie przywaliło... Kolejne sprawdzałem już z kolegą (on patrzy a ja kręcę silnikiem i tylko chwilę). Wyszło na to, że pierwszy moduł cewki od strony wtyczki nie daje iskry. Kupiłem w necie używaną or. na spróbę i autko działa.
Ale to niestety nie jest koniec tej historii. Kiedy jeżdżę spokojnie jest wszystko super :) ale jak chcę przycisnąć to na wysokich obrotach znów szarpie :| Zastanawiam się czy to czasem nie wina jednego z czujników położenia wałka rozrządu bo wcześniej pokazał mi błąd położenia wałka rozrządu 2. Dziś sprawdzę VAG-iem czy ten błąd jest jeszcze i pójdę może w tym kierunku.
rafik

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 mar 2011, 16:40

Mówiłem o cewce miesiąc temu już. Oczywiście nikt nie wierzy bo to drogi interes. U mnie pomogla wymiana cewki ale na nową oryginalną . Z używanymi ori bylo lepiej ale tez nie super z nowymi z alledrogo bylo kiepskawo tak samo . a Nowa Bremi i jestem w domu . Zero problemów. Zapitoliłem jeszcze świece irydowe NGK i wydalem co prawda 1500 zł na wszytko ale mam nadzieje ze spokój na 5 lat. I dalej nei twierdze żeby wszyscy wymieniali ale niech bynajmniej sprawdzą cewki. <okok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 07 mar 2011, 20:12

fishmanr11 pisze:Mówiłem o cewce miesiąc temu już. Oczywiście nikt nie wierzy bo to drogi interes. U mnie pomogla wymiana cewki ale na nową oryginalną . Z używanymi ori bylo lepiej ale tez nie super z nowymi z alledrogo bylo kiepskawo tak samo . a Nowa Bremi i jestem w domu . Zero problemów. Zapitoliłem jeszcze świece irydowe NGK i wydalem co prawda 1500 zł na wszytko ale mam nadzieje ze spokój na 5 lat. I dalej nei twierdze żeby wszyscy wymieniali ale niech bynajmniej sprawdzą cewki. <okok>
Sprawdzę, sprawdzę, na pewno. tylko z kolegą muszę się ugadać, bo to trochę roboty, gdyż zmienimy razem z kablami WN, ze względu na to, ze kable, a w zasadzie wtyczki przy cewce, lubią się kruszyć, a nie chcę popsuć u siebie, a tym bardziej u niego.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 mar 2011, 20:15

--RaDeK--, a wez opisz dokładnie twoją przypadłość ? czy pojawia się na zimno na cieplo przyjakiej temperaturze , czy ma wpływ jaka na zewnątrz czy problemy jakies jeszcze z autem , moze nawet wydaje ci sie ze nie wiążą się z tym ? co wymieniałeś ? szczegóły są ważne
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

starostast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:35
Lokalizacja: leszno

Post autor: starostast » 07 mar 2011, 21:15

Po pierwsze to napisz jakie bledu pokazuje Ci komp na vagu...

Bez tego to wymienisz nadaremnie pol auta.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 07 mar 2011, 21:29

starostast, Już kolego każdy zna sprawdził błędy . Ten temat to już niestety tylko wróżenie z fusów bo nawet parametry na vagcom są idealne w każdym bloku a na dodatek nic a nic nie wskazuje na uszkodzenie czegokolwiek. U mnie pomogła wymiana cewki. Ale mam już pewne doświadczenie z walką z tą choroba. Od vaga co prawda sięzaczyna ale nie jest rozwiązaniem na wszytko niestety. Ale podpowiedz sluszna z twojej strony :]
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 07 mar 2011, 22:23

fishmanr11 pisze:--RaDeK--, a wez opisz dokładnie twoją przypadłość ? czy pojawia się na zimno na cieplo przyjakiej temperaturze , czy ma wpływ jaka na zewnątrz czy problemy jakies jeszcze z autem , moze nawet wydaje ci sie ze nie wiążą się z tym ? co wymieniałeś ? szczegóły są ważne
WIęc od poczatku.
Auto kupiłem już z tymi wibracjami, od kolegi z forum. Powiedział ze wibruje dlatego, że świece mająjuż30 tysia nalatane i to 90 % świece. Zaufałem.
Przyjechałem do domu i po 2 tygodniach kupiłem NGK (numerów nie pamietam, ale wg katalogu do mojego samochodu)
Podczas wymiany okazało się że całe są w oleju, wiec uszczelki pod deklami poszły weg.
NIESTETY! po wymianie świec, nie było absolutnie żadnej różnicy. (bluzgu.......bluzgu)
wiec zacząłem węszyć dalej.
NAstępnie poszedł ezektor pod młotek i odma(bo była popękana i auto gasło podczas dojeżdzania np do skrzyżopwania) WYMIANA.
Po długiel lekturze forum a6 i a4 stwierdziłem ze to łączniki elastyczne. --> były ztyrane więc WYMIANA co oczywiscie gówno dało.
Potem pomyślałem że poduszki pod silnikiem, bo jedna ciekła -->WYMIANA (zadnych efektór, kasa w błoto)
Stwierdziłem ze przewody, jednak test wodny niczego nei wykazał.
Później padło na cewkę. Zamówiłem używaną łacznie z kablami i zmieniłem, co oczywiscie nie przniosło zadnych efektów.
Jednak kiedy zaczęła się zima, zauważyłem że kiedy jest poniżej -10 stopni, auto przestaje wibrować, dopuki nie złapie jakiejśtam temperatury.
Stwierdziłem ze może jakiś czujnik temperatury,
Wymieniłem czujnik temparutry ECU (ten za głowicą, no i tutaj poprawa, bo auto się nie dusi jak jest zimne) i wymieniłem czujnik powietrza dolotowego, ale to nic nie dało.(a przynajmniej nie zauważyłem)

Generalnie, trochę się tego nazbierało, ale wibracje jak były tak są.
Aaaa, zapomniałem dodać. Auto wypluwa 3 błędy związane z sondą lambda. 2 na pewno dotyczą źle wyregulowanej instalki LPG w poniedziałek jestem unmówiony) A jeden cały czas.
NAwet jak jeździłem na benzynie przez jakiś czas (około 1000 km zrobiłem) to też wypluł sondę BANK 1 czyli bieg jałowy jak sprawdzałem (nie pamietam kodu błędu) I teraz pytanie?/ Jak mam sprawdzić tą cholerną sondę, żeby ją wykluczyć?? I czy ona może mieć wpływ na pracę??( troche pytanie retoryczne <rotfl> )
CZy np jak ją odłączę z wtyczki, to w jakiś sposób to wykluczę??

Awatar użytkownika
rafik1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: rafik1974 » 08 mar 2011, 07:31

U mnie czujnik położenia wałka rozrządu 2 wymieniony i dalej lipa. Ale zauważyłem, że jak auto stoi to mogę sobie gazować do bólu i nic a kiedy jadę to na większych obrotach nieregularnie poszarpuje <zalamka> I to wszystko na benzynie bo o gazie to mogę zapomnieć. najbardziej szarpie kiedy jadę i dodam dość dużo gazu, ale za mało by auto zredukowało bieg. jak zostaje na tym co było to chce mnie "wyrzucić z auta". Kiedy już zredukuje to się wkręca ładnie i jak wejdzie na wyższe obroty to znowu się zaczyna. Wczoraj skasowałem wszystkie błędy w aucie, pojechałem na próbę i dalej lipa. Powrót do domu, VAG i żadnych błędów. <zalamka>

fishmar11 - przewody dolotowe od gazu sprawdzone - całe.

A może ta cewka, używana nie daje rady i za słabą jednak już ma tą iskrę?
rafik

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 mar 2011, 08:01

Radek, bank1 to wskazanie strony, a nie obrotów. Bank1 to strona pasażera. Jak błąd się powtarza i to na noPB, to prawdopodobnie jednak sonda kuleje. Możesz ją wykręcić, obejrzeć, spryskać wtyk jakimś szuwaksem i wkręcić z powrotem. Przed ostateczną wymianą należałoby sprawdzić dokładniej o co chodzi (czy się zawiesza, czy błąd obwodu lub grzałki). Aby mieć 100% pewność bez większych nakładów należałoby zamienić sondy stronami. Klucz do sond to ok. 35zł. Tyle samo pewnie weźmie mechanik za taką zamianę. Robota nie jest trudna - z jednej strony do demontażu dolot i puszka filtra powietrza, a z drugiej zbiornik wyrównawczy płynu.

Odłączenie potencjalnie chorej sondy nic Ci nie da, bo silnik i tak nie będzie pracował poprawnie.
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 08 mar 2011, 08:58

krisker pisze:Radek, bank1 to wskazanie strony, a nie obrotów. Bank1 to strona pasażera. Jak błąd się powtarza i to na noPB, to prawdopodobnie jednak sonda kuleje. Możesz ją wykręcić, obejrzeć, spryskać wtyk jakimś szuwaksem i wkręcić z powrotem. Przed ostateczną wymianą należałoby sprawdzić dokładniej o co chodzi (czy się zawiesza, czy błąd obwodu lub grzałki). Aby mieć 100% pewność bez większych nakładów należałoby zamienić sondy stronami. Klucz do sond to ok. 35zł. Tyle samo pewnie weźmie mechanik za taką zamianę. Robota nie jest trudna - z jednej strony do demontażu dolot i puszka filtra powietrza, a z drugiej zbiornik wyrównawczy płynu.

Odłączenie potencjalnie chorej sondy nic Ci nie da, bo silnik i tak nie będzie pracował poprawnie.
Kurcze, niestety nie mam w tej chwili możliwosci podpięcia pod Vag-a bo brat wziął komputer. Ale na 100% jestem pewien, żę jak sprawdząłem kody błędów (w tłumaczeniu na polski) to wskazywało na bieg jałowy (tak pisaało)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 mar 2011, 12:20

OK, małe nieporozumienie :) Chodzi o problemy z mieszanką na biegu jałowym po stronie pasażera :)
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga