[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.3 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
trafiłem na ten temat bo znajomy boryka się z podobnym problemem tyle, że to A4, wcześniej jeździł na samej benzynie i drżała, po założeniu gazu bez zmian i na LPG i na PB, świece zmienione bez poprawy, to jest automat więc dmumas odpada, przeczytałem temat i zaczniemy od czyszczenia i adaptacji przepustnicy
Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA
!!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
[ Dodano: 2014-04-01, 19:55 ]
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA
!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA

Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
[ Dodano: 2014-04-01, 19:55 ]
Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!Killer71 pisze:Witam Was,
Proszę o poradę. Bryczka na wolnych obrotach od dłuższego czasu lekko się trzęsie. Wskazówka od wolnych obrotów nie stoi "jak przyklejona" na 700, tylko ma nieregularne odchyłki w dół i w górę - jakieś pół milimetra. Wtedy lekko trzęsie samochodem i czuć nieprawidłowości w zapłonie na wolnych obrotach. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy rozgrzana i czym jest zasilana - to zjawisko występuje zarówno na Pb, jak i na Lpg. Podczas jazdy to zjawisko zanika całkowicie, furka idzie jak rakieta. Dwumasa odpada, niedawno zmieniałem sprzęgło i mój mechanik powiedział, że jest w jak najlepszym porządku. Z resztą wtedy nie drgałaby wskazówka. Poradźcie co i jak sprawdzić samemu, aby niepotrzebnie nie pakować się w koszta. Kable? ?wiece? Cewki? Z góry dzięki
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA


Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
panowie mam 2 problemy.jeden jest opisany w temacie do którego wklejam link:
viewtopic.php?t=66108
a drugi to taki ze trzęsie silnikiem ale tylko na LPG.wiem już ze to coś z wtryskiem bo:
jak w ustawieniach wtryskiwaczy na 1 wtrysku zrobię korektę na +10 i więcej to telepanie ustaje
nie jest to wina wtryskiwacza bo przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk i zawsze problem pojawiał się na wtrysku z wtyczką 1
trzęsie tylko na jałowym i to nie zawsze ale tylko na LPG.na benzynie jest ok.
kable używane bremi w bdb stanie,świece nowe ngk bkr6ekub
viewtopic.php?t=66108
a drugi to taki ze trzęsie silnikiem ale tylko na LPG.wiem już ze to coś z wtryskiem bo:
jak w ustawieniach wtryskiwaczy na 1 wtrysku zrobię korektę na +10 i więcej to telepanie ustaje
nie jest to wina wtryskiwacza bo przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk i zawsze problem pojawiał się na wtrysku z wtyczką 1
trzęsie tylko na jałowym i to nie zawsze ale tylko na LPG.na benzynie jest ok.
kable używane bremi w bdb stanie,świece nowe ngk bkr6ekub
Swiece wymieniales bo to moze byc to na beznynie bedzie ok ale gaz jest bardziej wymagajacydawid018 pisze:panowie mam 2 problemy.jeden jest opisany w temacie do którego wklejam link:
viewtopic.php?t=66108
a drugi to taki ze trzęsie silnikiem ale tylko na LPG.wiem już ze to coś z wtryskiem bo:
jak w ustawieniach wtryskiwaczy na 1 wtrysku zrobię korektę na +10 i więcej to telepanie ustaje
nie jest to wina wtryskiwacza bo przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk i zawsze problem pojawiał się na wtrysku z wtyczką 1
trzęsie tylko na jałowym i to nie zawsze ale tylko na LPG.na benzynie jest ok.
kable używane bremi w bdb stanie,świece nowe ngk bkr6ekub
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
- Imię: Damian
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Tu już ludzie wszystko wymieniali , łącznie z rozrządem i dalej telepało.tymote pisze:Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Przez ostatnie 7 lat dwa razy robiłem rozrząd , zawsze na blokadach i zawsze było tak samo.
Co ciekawe w przeciągu ostatnich 10tys drżenie zmalało bardzo po zmianie oleju na LM 10w60 i wlaniu Ceramizera. To nie reklama , może autosugestia , ale u mnie pomogło.
Pozdr
Nie bardzo rozumiem co przetestowałeśtymote pisze:przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk

Jaki miales "rozjazd" na bankach ?tymote pisze:Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA!!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
[ Dodano: 2014-04-01, 19:55 ]Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!Killer71 pisze:Witam Was,
Proszę o poradę. Bryczka na wolnych obrotach od dłuższego czasu lekko się trzęsie. Wskazówka od wolnych obrotów nie stoi "jak przyklejona" na 700, tylko ma nieregularne odchyłki w dół i w górę - jakieś pół milimetra. Wtedy lekko trzęsie samochodem i czuć nieprawidłowości w zapłonie na wolnych obrotach. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy rozgrzana i czym jest zasilana - to zjawisko występuje zarówno na Pb, jak i na Lpg. Podczas jazdy to zjawisko zanika całkowicie, furka idzie jak rakieta. Dwumasa odpada, niedawno zmieniałem sprzęgło i mój mechanik powiedział, że jest w jak najlepszym porządku. Z resztą wtedy nie drgałaby wskazówka. Poradźcie co i jak sprawdzić samemu, aby niepotrzebnie nie pakować się w koszta. Kable? ?wiece? Cewki? Z góry dzięki
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA![]()
!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
Jest A6 C5 2.8Q 
Bylo A4 B5 1.8TQ ~400ps

Bylo A4 B5 1.8TQ ~400ps

Podepnę sie pod temat.
Od jakiegoś czasu moje A6 stoi i w wolnej chwili próbujemy przywrócić go do pełnej sprawności. Auto nie dopala na 2 cylindry w lewej głowicy i traci kompresję. Podejrzenie padło na jakieś uszkodzenie w zmiennych fazach.
Mam nowe katalizatory, cewke, kable, świece, napinacz łańcuszka, zregenerowaną głowicę (były krzywe co troche dziwne 2 zawory). Dotarłem do zaworów zasilających napinacze - te pod kolektorem ssącym - i moim oczom ukazał się niepokojacy widok.
Pod zaworem zasilającym lewą głowicę jest otwór który na mój chłopski rozum nie powinien tam być bo będzie to powodowało ucieczkę ciśnienia i oleju z lewego napinacza.
Jak jest u Was w tym miejscu ? Skorygujcie mnie jeśli źle rozumuje....
Nie spotkałem się z takim "uszkodzeniem", zdjęcia na necie z reguły są robione pod kątem i tego miejsca w bloku akurat nie widać.
http://zapodaj.net/ec47abf3f307a.jpg.html (uwaga zdjęcie waży 5 mb)
Od jakiegoś czasu moje A6 stoi i w wolnej chwili próbujemy przywrócić go do pełnej sprawności. Auto nie dopala na 2 cylindry w lewej głowicy i traci kompresję. Podejrzenie padło na jakieś uszkodzenie w zmiennych fazach.
Mam nowe katalizatory, cewke, kable, świece, napinacz łańcuszka, zregenerowaną głowicę (były krzywe co troche dziwne 2 zawory). Dotarłem do zaworów zasilających napinacze - te pod kolektorem ssącym - i moim oczom ukazał się niepokojacy widok.
Pod zaworem zasilającym lewą głowicę jest otwór który na mój chłopski rozum nie powinien tam być bo będzie to powodowało ucieczkę ciśnienia i oleju z lewego napinacza.
Jak jest u Was w tym miejscu ? Skorygujcie mnie jeśli źle rozumuje....
Nie spotkałem się z takim "uszkodzeniem", zdjęcia na necie z reguły są robione pod kątem i tego miejsca w bloku akurat nie widać.
http://zapodaj.net/ec47abf3f307a.jpg.html (uwaga zdjęcie waży 5 mb)
-------------------------------
Moja flota
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl
Moja flota

A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl
Tak otwory doprowadzające olej są w otworze po bokach. Pytanie czemu jest otwór pod jednym zaworem czyli lewej głowicy. W prawym go nie ma jest tam tylko troszkę oleju który musi tam być właśnie po to aby napinacz nie startował na sucho. Potrzebuje informacje od kogoś kto ma to rozebrane lub pamięta czy ta dziura tam jest. Obecnie mam już patent na zaślepienie tego. Wydaje mi sie ze ta dziura powstala tam w jakis magiczny sposob i ucieka tamtedy cisnienie z napinacza i nie daje rady wysterowac fazami. Zawory sprawdzałem chodzą lekko i są czyste.
-------------------------------
Moja flota
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl
Moja flota

A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wystarczy spojrzeć w http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF - tak powinno być, z tej dziurki jest realizowany natrysk oleju na denko tłoka - zaślepisz i chwila moment pożegnasz silnik 

Zaaktualizowałem fotkę - dodałem mały opis. Co do zaworu w magistrali się zgodzę.
Natomiast co do zaworów napinaczy, czemu miałby być otwór tylko przy odpowiedzialnym za lewa głowicę ?
http://zapodaj.net/12241ed32ff12.jpg.html
Natomiast co do zaworów napinaczy, czemu miałby być otwór tylko przy odpowiedzialnym za lewa głowicę ?
http://zapodaj.net/12241ed32ff12.jpg.html
-------------------------------
Moja flota
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl
Moja flota

A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl