Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Post autor: Killer71 » 11 lut 2011, 14:11

Witam Was,
Proszę o poradę. Bryczka na wolnych obrotach od dłuższego czasu lekko się trzęsie. Wskazówka od wolnych obrotów nie stoi "jak przyklejona" na 700, tylko ma nieregularne odchyłki w dół i w górę - jakieś pół milimetra. Wtedy lekko trzęsie samochodem i czuć nieprawidłowości w zapłonie na wolnych obrotach. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy rozgrzana i czym jest zasilana - to zjawisko występuje zarówno na Pb, jak i na Lpg. Podczas jazdy to zjawisko zanika całkowicie, furka idzie jak rakieta. Dwumasa odpada, niedawno zmieniałem sprzęgło i mój mechanik powiedział, że jest w jak najlepszym porządku. Z resztą wtedy nie drgałaby wskazówka. Poradźcie co i jak sprawdzić samemu, aby niepotrzebnie nie pakować się w koszta. Kable? ÂŚwiece? Cewki? Z góry dzięki ;)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 lut 2011, 15:27

Jak i gdzie odczuwasz te drgania?? czy trzęsie Ci się gałka zmiany biegów na boki??
Też borykam się z wibracjami na jałowym. chociaż ja obstawiałem dwumas.
Zmieniałem kable, świece, cewkę, podciśnienia, łaczyniki elastyczne na wydechu poduchy pod silnikiem i wiele innych rzeczy. Niestety bez skutku

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 11 lut 2011, 15:32

wszystko co wymieniłes + odmy, ezektor+przepatrz przewody idace od wtrysku gazowego do kolektora.Ja to wszystko przerabiałem.Raz jeden przewód był pekniety z wtrysku gazu,i czy na lpg czy na pb zasysał lewizne.Drugim razem połamana była odma i zapchany ezektor.Odma została zastąpiona rurka gumową a ezektor poszedł nowy koszt w ASO 93pln.Do tego czyszczenie wylotów dekli odmy i chula.A na koniec adaptacja przepustnicy
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 11 lut 2011, 18:37

Kolego mam dla Ciebie i dobrą i złą wiadomość. U mnie była to cewka. Po założeniu świec irydowych bylo lepiej 3 dni wykosztowalem sie maksymalnie . Kupilem dwa komplety kabli BERU i BREMI na obu tak samo koszty jeszcze większe . NA koniec kupilem cewke z allegro za 300 zł i nie bylo różnicy i w końcu kupilem cewkę za 1000 zł BREMI oryginał którą załatwił mi kumpel nowiutką. I teraz jest pięknie już 2 tydzień. Podmieniałem na cewkę inną oryginalną używaną od handlarza używkami ale nadal trzęsło dopiero po włożeniu cewki nowej BREMI jak ręką odjął . W dodatku odpala na dotyk ! :) nie twierdze ze u Ciebie to to ale u mnie to bylo to a na zimnym też ci nie drga tylko na Ciepłym ? bo u mnie identyczne objawy jak u Ceibie były. identyczne.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 lut 2011, 11:09

fishmanr11 pisze:Kolego mam dla Ciebie i dobrą i złą wiadomość. U mnie była to cewka. Po założeniu świec irydowych bylo lepiej 3 dni wykosztowalem sie maksymalnie . Kupilem dwa komplety kabli BERU i BREMI na obu tak samo koszty jeszcze większe . NA koniec kupilem cewke z allegro za 300 zł i nie bylo różnicy i w końcu kupilem cewkę za 1000 zł BREMI oryginał którą załatwił mi kumpel nowiutką. I teraz jest pięknie już 2 tydzień. Podmieniałem na cewkę inną oryginalną używaną od handlarza używkami ale nadal trzęsło dopiero po włożeniu cewki nowej BREMI jak ręką odjął . W dodatku odpala na dotyk ! :) nie twierdze ze u Ciebie to to ale u mnie to bylo to a na zimnym też ci nie drga tylko na Ciepłym ? bo u mnie identyczne objawy jak u Ceibie były. identyczne.
kolego, pamietasz mój temat z wibracjami na jałowym?? CZy u Ciebie całkowicie ustąpiły te objawy wibracji na jałowym, po wymianie tej cewki??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 11:20

No wlaśnie ustąpiły . Po wymianie cewki 2 krotnej w końcu kupiłem tą cewkę oryginalną. I albo to przypadek albo co ale nie mam wibracji już. Wydaje mi się że te cewki z allegro są słabiutkie a taką miałem kupioną nową za 300 zł i nie było różnicy pomiędzy nową a starą. A teraz jak mam BREMI taką jaką montowali w fabryce audi to jest idealnie. Jednak co oryginał to oryginał. Nigdy więcej nie dam się namówić na żadne podróby . Daj znać na forum czy to tobie też pomoże jak już zdecydujesz się wymienić cewkę żeby zamknąć jakoś ten temat . Sam wiem ile się oczytałem forum i za każdym razem co innego polecali ludzie warto żeby ten temat ogarnąć dla potomnych.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 11:22 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 lut 2011, 11:20

na początek proponuję czyszczenie i adaptację przepustnicy, najmniejsze koszty a u mnie pomogło

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 11:24

No tak jak Killer71, jest na początku walki to być może jeszcze nie robił adaptacji i czyszczenia . U mnie nie dalo to żadnego efektu ale jest to za darmo jak ma się interface a jak się nie ma to się płaci 40 zł i też adaptację ktoś zrobi.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 lut 2011, 19:08

grzałka pisze:na początek proponuję czyszczenie i adaptację przepustnicy, najmniejsze koszty a u mnie pomogło
robione kolego jako pierwsze;)
fishmanr11 też bardzo chciałbym ogarnąćten temat, jednak wydać 1000 zł na cewkę, to na prawdę dużo pieniędzy.
Fakt ze cewkę już podmieniałem łącznie z kablami, ale na używkę z angola, niestety nic nie pomogło

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 19:25

Dokladnie tak jak i ja ... A ten angol to jak chodził ? pewnie nie wiesz :) ja tez podmieniałem na taką jaką mi przyniósł ze stodoły handlarz do testu :) no i co nmo i to samo a nawet troszkę bardziej trzęsłó tak mi sięwydawało i dlatego kupiłem nową. Wszystkie te nasze auta trzęsą sięa jak są nowe nie trzęsą się . Wiec może ta cewka jest felerna . Mnóstwo ludzi boryka się z tym problemem trzęsienia silnika na jałowym i to z silnikiem 2.4 , 2.8 z 97, 98 roku . Pewnie już zauważyłeś. Pozatym odpalanie na zimno to też w niektórych przypadkach kręcenie po 3 razy żeby zacharatał . A jak u CIebie z paleniem ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 lut 2011, 21:19

fishmanr11 pisze:Dokladnie tak jak i ja ... A ten angol to jak chodził ? pewnie nie wiesz :) ja tez podmieniałem na taką jaką mi przyniósł ze stodoły handlarz do testu :) no i co nmo i to samo a nawet troszkę bardziej trzęsłó tak mi sięwydawało i dlatego kupiłem nową. Wszystkie te nasze auta trzęsą sięa jak są nowe nie trzęsą się . Wiec może ta cewka jest felerna . Mnóstwo ludzi boryka się z tym problemem trzęsienia silnika na jałowym i to z silnikiem 2.4 , 2.8 z 97, 98 roku . Pewnie już zauważyłeś. Pozatym odpalanie na zimno to też w niektórych przypadkach kręcenie po 3 razy żeby zacharatał . A jak u CIebie z paleniem ?
Pali elegancko. Przekręci ze 3-4 razy i chodzi. Nigdy mnie nie zawiódł, żebym musiał odpalać go kilkakrotnie, żeby zaskoczył.
Spróbuję jeszcze od kolegi zmienić cewkę z przewodami jak sięzgodzi.U niego nie ma żadnych wibracji.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 21:43

O własnie to jest dobra Myśl . Jak u Niego nie ma drgań to znaczy że możesz sprawdzać po kolei sobie . Szkoda że ja nie miałem takiego kolegi :) Daj znać jak poszlo
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 14 lut 2011, 11:01

Wow! Ależ sie temat rozwinął, a ja jak zwykle na delegacji <zalamka> Moja pali na dotyk, trzęsie się tylko na wolnych, tak na benzynie, jak i na gazie. Oddaję furke na zmianę oleju, powiem, żeby mechanik wyczyścił i zaadoptował przepustnicę. Jeśli nie pomoże, to co i w jakiej kolejności mam sprawdzić? Podczas jazdy wogóle tego nie czuć. Co sie stanie jeśli to ta nieszczęsna cewka, a ja jej nie wymienię? Czy to są oznaki, że ona pada? Może poprostu przestać działać?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 11:32 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czekereke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 sty 2011, 12:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: czekereke » 14 lut 2011, 11:23

A pałą te silniki faktycznie dość ciężko. Zawsze ale kilka razy musi sie obrócić jak mróz poczuje... chyba tak już musi być.
- Jest: A6 C4 ACK Quattro Avant
- Było: 100 C3 1.8 SH - Na zawsze w pamięci...

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 16 lut 2011, 09:55

Cześć, furka u mechanika:) Mamy juz pierwszą diagnozę:
- przepustnica do czyszczenia.
- świece w tragicznym stanie do tego zalane olejem - wymiana na jednoelektrodowe Bosch'e z przerwą 0,8mm.
- obie uszczelki pod klawiaturami leją - wymiana na nowe.
- wszystkie wężyki od podciśnienia twarde jak baranie j*ja - wymiana wszystkich na nowe.
- wymiana filtra i oleju w silniku - na walentynki:)

Zobaczymy jak Niuńka się odwdzięczy. Napiszę też, czy bujanie na wolnych zniknęło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga