Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

Post autor: Fontesen » 08 mar 2011, 19:10

krisker pisze:OK, małe nieporozumienie :) Chodzi o problemy z mieszanką na biegu jałowym po stronie pasażera :)
Czyli logicznie myśląc może to miec wpływ na pracę silnika na biegu jałowym? Czyli generalnie wibracje mogąbyć od sondy??
Jeśli wiesz to proszę napisz, jak można sprawdzić tą sondę, czy jest dobr czy nie??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 mar 2011, 07:28

Sondę można sprawdzić VAGiem - najlepiej porównać jak pracuje w SPAM do drugiej strony. A może po tej "gorszej" masz nieszczelność pomiędzy wtryskami LPG, a wkrętkami (ew. same wkrętki)? Wtedy lewe powietrze może mieć wpływ na jedną stronę.
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 09 mar 2011, 11:36

krisker pisze:Sondę można sprawdzić VAGiem - najlepiej porównać jak pracuje w SPAM do drugiej strony. A może po tej "gorszej" masz nieszczelność pomiędzy wtryskami LPG, a wkrętkami (ew. same wkrętki)? Wtedy lewe powietrze może mieć wpływ na jedną stronę.
niby z gazownikiem żeśmy psikali na około czymś w sprayu, żeby zaciągnął, ale ani na chwilę nie zmienił pracy więc jest wszystko ok raczej.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 mar 2011, 13:40

Na ucho to na pewno nie usłyszysz, czy się praca zmieniła, czy nie. Ja kiedyś zrobiłem sporą dziurę i psiknąłem tam gazem. Nic się nie zmieniło w pracy silnika. Pewnie wyszłoby w vagu (czasy wtrysku). Oczywiście w Twoim przypadku to tylko jedna z możliwości i nie będę się upierał, że faktycznie występuje :) W którym miejscu jest wkrętka od mapsensora instalacji gazowej?
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 09 mar 2011, 13:44

krisker pisze:Na ucho to na pewno nie usłyszysz, czy się praca zmieniła, czy nie. Ja kiedyś zrobiłem sporą dziurę i psiknąłem tam gazem. Nic się nie zmieniło w pracy silnika. Pewnie wyszłoby w vagu (czasy wtrysku). Oczywiście w Twoim przypadku to tylko jedna z możliwości i nie będę się upierał, że faktycznie występuje :) W którym miejscu jest wkrętka od mapsensora instalacji gazowej?
O matko jakie cięzkie pytania;) Nie mam pojecia zielonego. Nawet nie wiem co to map sensor i do czego służy;P <rotfl>
w poniedziałek jestem umówiony u gazownika w Olsztynie, firma EDE Gaz, na bażyńskiego(koło salonu opla) Słyszałem zę sąbardzo wporządku, i chcężeby mi to wdszystko posprawdzał, i wyregulował instalkę, bo troszkę niedomaga.

Awatar użytkownika
mcmartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 12 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Grodków

Trzęsienie na wolnych obrotach

Post autor: mcmartek » 10 mar 2011, 13:53

Witam mam pytanie bo też delikatnie podtrzepuje mi na wolnych obrotach obroty tak 720-760 i na LPG i na Pb ale widze że piszecie o kole dwumasowym w tym aucie znajduje sie takie koło bo jak narazie to spotkałem sie tylko w dieslach ale w benzynie nie widziałem i dzwoniłem z ciekawości do serwisu LeLLEk w Opolu i po numerach nadwozia stwierdzili że nie ma koło takiego tylko zwykłe zębate koło zamachowe więc nie wiem o co chodzi bo mam sprzęgło do roboty i nie wiem czy robić bo jak wyjdzie dwumasa to duże koszty sie robią prosze o jakieś info Pozdrawiam.
Marcin

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 10 mar 2011, 14:37

... nie jedź więcej do tego serwisu, jak widać w profilu, mam tą samą furkę, tyle że w sedanie i bez Q... mechanik przy mnie wyciągał z niej sprzęgło i koło dwumasowe <radocha> Koło w stanie bardzo dobrym, sprzęgło natomiast w stanie agonalnym - wsadziliśmy więc nowe sprzęgło, docisk, wysprzęglik, koło zostało to samo i smiga, aż miło <brawo>
Moje Kochanie:)

Fontesen

Re: Trzęsienie na wolnych obrotach

Post autor: Fontesen » 13 mar 2011, 11:42

mcmartek pisze:Witam mam pytanie bo też delikatnie podtrzepuje mi na wolnych obrotach obroty tak 720-760 i na LPG i na Pb ale widze że piszecie o kole dwumasowym w tym aucie znajduje sie takie koło bo jak narazie to spotkałem sie tylko w dieslach ale w benzynie nie widziałem i dzwoniłem z ciekawości do serwisu LeLLEk w Opolu i po numerach nadwozia stwierdzili że nie ma koło takiego tylko zwykłe zębate koło zamachowe więc nie wiem o co chodzi bo mam sprzęgło do roboty i nie wiem czy robić bo jak wyjdzie dwumasa to duże koszty sie robią prosze o jakieś info Pozdrawiam.
Dwumas jest na pewno. 2 tygodnie temu, kolega wymieniał tyle ze w 2.8.
Co do trzęsawek na jałowym, to do sprawdzenia mam jeszcze raz cewkę zapłonową = przewody WN(mimo to że choinki nie ma) jedną sondę mam do sprawdzenia jeszcze, i poduszki pod skrzynią(ale to raczej nie ma wpływu na pracęsilnika) no i ewentualnie dwumas.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 mar 2011, 11:51

ÂŻeby dobrze sprawdzić układ zapłonowy to trzeba by na dobry oscyloskop pojechać. I na kolesia który się zna na nim konkretnie . Minimum 5 lat doświadczenia w badaniu oscyloskopem . Wypadanie zapłonu każdy odkryje ale słabnięcie iskry lub przebicia w cewce to już raczej trzeba żeby się koleś znał.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 mar 2011, 16:29

fishmanr11 pisze:ÂŻeby dobrze sprawdzić układ zapłonowy to trzeba by na dobry oscyloskop pojechać. I na kolesia który się zna na nim konkretnie . Minimum 5 lat doświadczenia w badaniu oscyloskopem . Wypadanie zapłonu każdy odkryje ale słabnięcie iskry lub przebicia w cewce to już raczej trzeba żeby się koleś znał.
Pewnie masz racje. Zobaczymy. jutro wizyta u gaziarza.O wynikach poinformuje.
P.S Dzisiaj posprawdałem błedy. Dalej wywala 3 dotyczące sond.
Dokłądne numery podam wkrótce, bo mam na laptopie.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 mar 2011, 16:41

Ok, ale ciekawe jak te lambdy twoje. Bo one też mogą padać lub pokazywać niedomaganie systemu zasilania lub zapłonu.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 mar 2011, 22:40

fishmanr11 pisze:Ok, ale ciekawe jak te lambdy twoje. Bo one też mogą padać lub pokazywać niedomaganie systemu zasilania lub zapłonu.
obiecywane błędy. cały czas wyskakują mi dokładnie te 3.
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR HS D03
Software Coding: 05202
Work Shop Code: WSC 02324
3 Faults Found:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-00 - -
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 mar 2011, 07:28

Nie pamiętam, czy zmieniałeś przepływomierz? Sprawdzałeś obecny?
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 14 mar 2011, 07:51

krisker pisze:Nie pamiętam, czy zmieniałeś przepływomierz? Sprawdzałeś obecny?
Przepływki nei zmieniałem, ani nie podmieniałem, zw względu na to, ze nic nie wzkazuje na jego zużycie. Auto ma moc, idzie jak szalone, szczególnie na benzynie (choć na gazi enie jest źle) Sam wynik 200km/h na 4 biegu mówi za siebie <rotfl> taki mały OT

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 mar 2011, 08:41

No bo te błędy nie wskazują jednoznacznie na sondy. Diagnostyka przepływki sposobem Fassiego jest dość prosta, tylko trzeba VAGa mieć.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja