Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 09:03

rafik1974 pisze:fishmanr,
tu masz stronę:

http://www.medbryt.com.pl/poddzial,9,35,0,AUDI.html

Jak jedziesz grójecką w stronę wylotu z warszawy i przejedziesz nad torami kolejowymi w kierunku na Radom to od razu w prawo za wiaduktem i jakie 300 metrów po lewej. Ulica nazywa się instlatorów 5,

A to, że cewka w końcu wydedukowałem, bo jak nie pracował równo, tylko na 4 cylindry to zawsze nie pracowały cylindry zasilane z pierwszego modułu od strony wejścia kabla zasilającego. Potem zdejmowanie przewodów po kolei, troche mnie przy okazji kopnęło <radocha> a cewka (na razie na wszelki wypadek by zdiagnozować usterkę) używana z allegro. Ale teraz jak już wiem to muszę naskladać kaskę na nową :]
Wychodzi na to, że przewody i świece to jedynie przy okazji ale też już się domagały wymiany.
No i wszystkie wtryskiwacze gazu, obie listwy, nowe.

Trochę kasy ale wrażenia z jazdy bezcenne <radocha>

[ Dodano: 2011-03-18, 00:22 ]
RaDeK

Te drgania były bardzo nieregularne. Czasem auto chodziło bez problemu a za chwilę tylko na 4 cylindry. Przerywało i szarpało więc zacząłem wreszcie zdejmować przewody z cewki w czasie pracy na 4 cylindry i dwa przewody z 1-go modułu jak zdejmowałem to nic się nie działo (auto nie zmniejszało obrotów i nie było iskry z cewki na auto). Jak zdjąłem trzeci przewód to jak mnie... myślałem, że mi urwało palca, iskra jak szalona po aucie i prawie zgasł. Pozostałe to już tak: zdjęty przewód, koleś do samochodu i zapala na sekundę a ja patrzę z daleka czy iskra skacze z cewki. Iskrzyło z wszystkich poza pierwszymi dwoma. Używana działa więc muszę sprawić nową i będzie git <radocha>

[ Dodano: 2011-03-18, 00:27 ]
fishmanr,
tu masz stronę:

http://www.medbryt.com.pl...,35,0,AUDI.html

Jak jedziesz grójecką w stronę wylotu z warszawy i przejedziesz nad torami kolejowymi w kierunku na Radom to od razu w prawo za wiaduktem i jakie 300 metrów po lewej. Ulica nazywa się instlatorów 5,

SORKI. Tam mnie wysłali mechanicy na początku a goście zmienili adres na Wawer. Adres masz na stronie.

[ Dodano: 2011-03-18, 00:29 ]
Chory jestem i ledwo widzę.

Nie fismanr tylko Fikus.

Sorki za zmyłkę. Idę lepiej powalczyć z grypą. ;)
Kurde, czyli to nie to co u mnie. U mnie chodzi cały czas w miarę równo, na wszystkie cylindry. Tylko silnik wibruje co przenosi się na karoserię. Nie jst to wina poduch itp.
Ale jeszcze spróbuje podjechać do fachmana i zapytam o oscyloskop.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 mar 2011, 09:47

rafik1974 pisze:Coś to spalanie trochę za małe jak na 2.8Q chyba że nie przekroczyłeś 80km/h.


80 to nie ale spokojna jazda bez szarpania 120. Od pełnego do pełnego zbiornika przejechałem 308 km i wlałem ciut ponad 36 litrów gazu.
A jak wygladaja korekty ECU benzynowego?

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 18 mar 2011, 14:58

byłem na tej stronie gosci od dorabianych kabli.Czy te 167pln to za jeden przewód?Bo jelsi tak to ja sie wypisuje hehehe.Ori beru kosztuja cos ponad 400pln
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 18 mar 2011, 16:56

--RaDeK--, Sprawdz korekty tak jak pisze fassi i napisz.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 20:59

fishmanr11 pisze:--RaDeK--, Sprawdz korekty tak jak pisze fassi i napisz.
Dzisiaj z bratem sprawdzałęm korekty dynamiczne
Obie sondy zachowują się bardzo dobrze, tak jak powinny.
Gdy pedał w podłodze, to chyba napiecię (2 i 4 kratka) grupa 032 max do 0.8 oczywiście ze zmienną częstotliwością co sekundę.
Natomiast 1 i 3 kratka przy p[edale w podłodze pokazywało do 23%, a przy zdjętej nodze z pedału gazu 0% czyli prawidłowo. Oczywiście wartości się zmieniały cyklicznie.
Przepływomierz też sprawdzałem. Na 2 biegu przy max bucie pokazał 125 g/s

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 18 mar 2011, 21:03

Korekty w porządku . wg mnie może fassi coś doda . przepływomierz również ok.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 21:20

fishmanr11 pisze:Korekty w porządku . wg mnie może fassi coś doda . przepływomierz również ok.
Chciałem zrobićloga dynamicznego, ale niestety na drodze był straszny ruch i nie dało rady się rozpędzić tak, aby zrobić pełen zakres obrotów.od 700 do powiedzmy 6800.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 18 mar 2011, 21:34

Nom szkoda właśnie ale głównie chodzi ci o wolne obroty. A nie narzekasz na brak mocy w górnej granicy wiec ten test wysokich obrotów to już by był do sprawdzenia czy gra powiedzmy wydajność twojego reduktora LPG :) Podajesz w sumie korekty krótkoterminowe a ciekawe jak długoterminowe te w podane obok krótkoterminowych wyażone w % i te które stoją w miejscu w miare jak się nie mylę. Nie pamiętasz może ile mialeś ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 mar 2011, 21:48

--RaDeK-- pisze:
fishmanr11 pisze:--RaDeK--, Sprawdz korekty tak jak pisze fassi i napisz.
Dzisiaj z bratem sprawdzałęm korekty dynamiczne
Obie sondy zachowują się bardzo dobrze, tak jak powinny.
Gdy pedał w podłodze, to chyba napiecię (2 i 4 kratka) grupa 032 max do 0.8 oczywiście ze zmienną częstotliwością co sekundę.
Natomiast 1 i 3 kratka przy p[edale w podłodze pokazywało do 23%, a przy zdjętej nodze z pedału gazu 0% czyli prawidłowo. Oczywiście wartości się zmieniały cyklicznie.
Przepływomierz też sprawdzałem. Na 2 biegu przy max bucie pokazał 125 g/s
No jeśli korekta krótka jest na plusie 23% to jest sporo za ubogo i na pewno nie jest dobrze.
Akceptowalna korekta jest do +-10% a maksymalna jaką robi ECU benzynowe to 25% więc praktycznie byłeś już na krawędzi. Dobra korekta przy średnim obciążeniu to +-5%, Jeździsz na ubogo więc i spalanie dość niskie.
Przy mocniejszym przyspieszaniu korekty mogą wchodzić na około -5% do -7% czyli bogatsza mieszanka bo wtedy osiąga się większą moc niż przy mieszance stechiometrycznej która spala się idealnie a dla niej korekta oscyluje bardzo blisko 0%. Gdy auto przechodzi w pętlę otwartą korekty robią się 0% i wtedy sonda powinna być cały czas bogata czyli min 0.8V bez oscylacji, tak dzieje się przy max otwarciu przepustnicy gdy ECU benzynowe nie koryguje już mieszanki bazując na odczytach sondy lambda a leje sztywno po zadanej mapie.
Przy ubogiej mieszance wzrasta temp. spalania i głowica dostaje po du... ie.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 22:22

fassi1 pisze:
--RaDeK-- pisze:
fishmanr11 pisze:--RaDeK--, Sprawdz korekty tak jak pisze fassi i napisz.
Dzisiaj z bratem sprawdzałęm korekty dynamiczne
Obie sondy zachowują się bardzo dobrze, tak jak powinny.
Gdy pedał w podłodze, to chyba napiecię (2 i 4 kratka) grupa 032 max do 0.8 oczywiście ze zmienną częstotliwością co sekundę.
Natomiast 1 i 3 kratka przy p[edale w podłodze pokazywało do 23%, a przy zdjętej nodze z pedału gazu 0% czyli prawidłowo. Oczywiście wartości się zmieniały cyklicznie.
Przepływomierz też sprawdzałem. Na 2 biegu przy max bucie pokazał 125 g/s
No jeśli korekta krótka jest na plusie 23% to jest sporo za ubogo i na pewno nie jest dobrze.
Akceptowalna korekta jest do +-10% a maksymalna jaką robi ECU benzynowe to 25% więc praktycznie byłeś już na krawędzi. Dobra korekta przy średnim obciążeniu to +-5%, Jeździsz na ubogo więc i spalanie dość niskie.
Przy mocniejszym przyspieszaniu korekty mogą wchodzić na około -5% do -7% czyli bogatsza mieszanka bo wtedy osiąga się większą moc niż przy mieszance stechiometrycznej która spala się idealnie a dla niej korekta oscyluje bardzo blisko 0%. Gdy auto przechodzi w pętlę otwartą korekty robią się 0% i wtedy sonda powinna być cały czas bogata czyli min 0.8V bez oscylacji, tak dzieje się przy max otwarciu przepustnicy gdy ECU benzynowe nie koryguje już mieszanki bazując na odczytach sondy lambda a leje sztywno po zadanej mapie.
Przy ubogiej mieszance wzrasta temp. spalania i głowica dostaje po du... ie.
BArdzo dziękuję kolego fassi za odpowiedź.JA jużnie mam pojecia co robić. Byłem jużu tylu magików że głowa mała, tyle kasy w błoto poszło, a auto dalej nie chodzi tak jak potrzeba.
Mówisz spalanie za niskie. ÂŚrednio 14 litrów.
Co mam teraz zrobić?? Myślę jednak że bez loga dynamicznego się nie obedzie, bo to tylko moja pamieciówka co zaobserwowałem. Nie robiłem pomiarów na benzynie. A chyba też warto by było. Jutro jadę w trasę. Postaram się zrobićlogi dynamiczne na gazie i benzynie. I teraz którą grupę. 002 032 i 033 wystarczą, aby zobaczyć pracę sond??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 mar 2011, 22:39

W vagu możesz oglądać trzy bloki na raz i właśnie załącz 002, 033 i 032 i zlogój te trzy bloki zapisując w pliku. Zrób dwa osobne pliki na benzynie i na gazie. Pojeździj trochę z różnymi obciążeniami i położeniami pedału gazu wraz z max butem w podłodze, im więcej danych tym lepiej więc im dłużej pojeździsz tym lepiej będzie widać te korekty. Osobno zrób benzynowy i gazowy żeby było wiadomo.
Samo pokrycie się map w sterowniku gazowym o niczym jeszcze nie świadczy, korekty na vagu powinny być takie same na benzynie i na gazie a przy max bucie sonda powinna być cały czas bogata ale nie przelana ale to czy jest przelana powe jedynie sonda szerokopasmowa.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 22:42

fassi1 pisze:W vagu możesz oglądać trzy bloki na raz i właśnie załącz 002, 033 i 032 i zlogój te trzy bloki zapisując w pliku. Zrób dwa osobne pliki na benzynie i na gazie. Pojeździj trochę z różnymi obciążeniami i położeniami pedału gazu wraz z max butem w podłodze, im więcej danych tym lepiej więc im dłużej pojeździsz tym lepiej będzie widać te korekty. Osobno zrób benzynowy i gazowy żeby było wiadomo.
Samo pokrycie się map w sterowniku gazowym o niczym jeszcze nie świadczy, korekty na vagu powinny być takie same na benzynie i na gazie a przy max bucie sonda powinna być cały czas bogata ale nie przelana ale to czy jest przelana powe jedynie sonda szerokopasmowa.
Czyli cały czas logować auto niezależnie od obciazenia?? Myślałem ze loga robi się tylko od powiedzmy 700 obr do końca.
OK. Myślę ze 5 minut logowania wystarczy, aby już coś ocenić.
Dodam jeszcze, zę instalacja to landi renzo. Nalatane około 70 tys. Jest jeszcze problem z przejściem z benzyny na gaz, ale to pewnie wina brudnego wtryskiwacza matrix, bo jak się rozgrzeje, to przejście jest prawie niezauważalne.
Kurde, jak miałem staga 300 w A4 to nie miałem zadnego problemu z gazem. Landi to jakiś szit do ustawiania itd.
Do tej pory zadnemu palantowi nie chciało sięze mną usiaść do samochodu i ustawićtą instalację, a pieniądze, to kazdy potrafi brać :[ :[ :[
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 22:46 przez Fontesen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 18 mar 2011, 22:46

Faktycznie sory Radek . Fassi ma racje . Poplątalo mi sie maksymalnie juz . ze zmiennymi fazami. Sory raz jeszcze. Nie wiem jak mozna to poplatac ale co post to te zmienne fazy na tapecei a szybko odpowiadałem i sie zaplatalem jak nie powiem co :) a te grupy tak tyle wystarczy dynamicznie . Tylko staraj się uzyskać z różnych obciążeń i obrotów.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 22:48

fishmanr11 pisze:Faktycznie sory Radek . Fassi ma racje . Poplątalo mi sie maksymalnie juz . ze zmiennymi fazami. Sory raz jeszcze. Nie wiem jak mozna to poplatac ale co post to te zmienne fazy na tapecei a szybko odpowiadałem i sie zaplatalem jak nie powiem co :) a te grupy tak tyle wystarczy dynamicznie . Tylko staraj się uzyskać z różnych obciążeń i obrotów.
Broń boze sie nei gniewam:) Logi załaczę w poniedziałek dopiero, bo wracam w niedzielę bardzo późno, i nie wiem czy zdążę i czy będe miał siłę jeszce. Najpóźniej logi będą w poniedziałek, więc bardzo proszę o zerkniecie do tematu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 mar 2011, 22:57

Nie komplikujcie sprawy, nomalny log z jazdy.
Odpalasz auto i czekasz aż się dobrze rozgrzeje, załączasz te trzy bloki lub jakiekolwiek chcesz logować, klikasz log jak na załączniku i wybierasz plik w jakim ma być zapisany i jedziesz normalnie w trasę. Styl jazdy jaki ci się tylko podoba, z jakiego chcesz zebrać dane, wolno, szybko, but w podłodze, jazda z tą samą prędkością, hamowanie, ostre przyspieszanie itd. itp. Potem się zatrzymujemy i klikamy stop i wychodzimy ze sterownika. Zrobić to wszystko jadąc tylko na benzynie a potem powtórzyć to samo na gazie czyli będą dwa pliki do porównania, na benzynie i na gazie.

[ Dodano: 2011-03-18, 23:04 ]
Fakt wtryskiwacze mogą powodować nierówne przełączanie na gaz z rana. W Landi renzo się nie specjalizuje ale jest to jedna z najlepszych elektronik na rynku tylko trzeba się znać na rzeczy. Bez względu jaka elektronika na postoju ustawi się jedynie skład mieszanki biegu jałowego, nic po za tym, testowanie i ustawianie powinno być podczas jazdy w większości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga