Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2011, 23:04

fassi1 pisze:Nie komplikujcie sprawy, nomalny log z jazdy.
Odpalasz auto i czekasz aż się dobrze rozgrzeje, załączasz te trzy bloki lub jakiekolwiek chcesz logować, klikasz log jak na załączniku i wybierasz plik w jakim ma być zapisany i jedziesz normalnie w trasę. Styl jazdy jaki ci się tylko podoba, z jakiego chcesz zebrać dane, wolno, szybko, but w podłodze, jazda z tą samą prędkością, hamowanie, ostre przyspieszanie itd. itp. Potem się zatrzymujemy i klikamy stop i wychodzimy ze sterownika. Zrobić to wszystko jadąc tylko na benzynie a potem powtórzyć to samo na gazie czyli będą dwa pliki do porównania, na benzynie i na gazie.

<okok> <okok> Tak też myślałem. Wyniki w poniedziałek. POzdrawiam i zyczę miłego weekendu. <okok> <okok> <okok> <okok>

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 mar 2011, 11:47

Cześć. To i ja coś napiszę.

ODNOÂŚNIE LPG
Jeżeli chodzi o gaz, to najważniejsze jest zrobienie dobrej mapy benzyny.

Ja sam ustawiałem instalację LPG bo gazownik nie dawał rady. Po jakimś czasie gazownik zadzwonił i powiedział, że jest u niego spec od producenta. Więc pojechałem, z godzinę jeździłem z nim i laptopem i szarpania przy 1800obr były cały czas. Ale najpierw trzeba ustawić jałowy poprawkami na cylindrach. Ale to już nie ten temat.

Jak sie wkurzyłem to przejechałem najpierw 60km na benzynie i na nowo zrobiłem mapę, wyszła dużo równiejsza niż wcześniej. wtedy podobna jazda na lpg, wyliczyłem automatycznie poprawki i jest idealnie. Nie szarpie, błędów nie ma żadnych odnośnie mieszanki.

Możliwe, że przez zmniejszenie referencji na 0,83 z 1,03 i uśrednienie ciśnienia z 0,8 na 0,6 spowodowałem mniejsze ciśnienie na listwie a tym samym niezalewanie gazem.
--------------------
WIBRACJE
Czy wasze wibracje są identyczne na PB i LPG?
U mnie "bujanie"tylko na lpg, na pb prawie idealnie. Cewka troszkę świeci po zroszeniu wodą.
---------------------
A i jeszcze jedno.
Nie chce wyjść na napalonego forumowicza, ale...

Jakiś czas temu myślałem, żeby kilku forumowiczów (łącznie ze mną) złożyło się na nową, oryginalną cewkę która każdemu posłużyłaby do diagnozy czy to cewka czy nie.
Zakładając, że każdy kupuje na allegro cewkę używaną z 200zł po czym okazuje się, że jest to samo lub jeszcze gorzej to mamy 200zł w plecy.
Jadąc do elektryka, który coś posprawdza a i tak nic nie pomoże to 150zł więc też w plecy.

A tak kupujemy jedną cewkę, rozsyłamy do każdego i każdy wie, koszt powiedzmy 150zł, po takich próbach ktoś kupuje ją za normalne pieniądze. Część jest zwracana pozostałym.
Szczegóły można już ustalić dokładnie. Ja mogę rozpocząć i wyłożyć kasę.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 19 mar 2011, 12:59

Kaszeszczuk, Myśl o wymianie cewki pomiedzy forumowiczami troszeczke no z minusami . Po pierwsze wymontowywanie i montowanie cewki żeby ją sprawdzić to możliwość uszkodzenia . Ja nie chciał bym być ostatni po takich testach ;) ale mam cewke nową i u mnie pomogło ( cewka również nie świeci a stara swieciła troche po spryskaniu wodą ) .Podstawa to diagnostyka oscyloskopem. Ja pożyczyłem od kumpla i zdiagnozowałem sam ponieważ się znam na tym sprzęcie. Diagnoza oscyloskopem daje nam 100% pewność o niedomaganiu którejś części . Po drugie założenie nowej cewki na chwile przy powiedzmy uszkodzonym mocno kablu i przetestowanie auta powiedzmy na 30 km może uszkodzić cewkę również. Też nie chciałbym żeby ktoś uszkodził 1/10 mojej cewki :) raczej polecam diagnostyke oscyloskopem która nie jest mega droga a wyklucza lub pokazuje awarie wszyskich elementów zasilanych prądem w aucie.

O ile diagnosta wykona dobrze swoją robotę . I zna się na rzeczy.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 mar 2011, 13:20

Twoje zdanie jest zawsze cenne.

Opisz dokładniej jakie to były iskry jak również czy telepanie było gorsze na LPG?

U mnie po zwilżeniu wodą widać takie 1-2cm iskierki na całej cewce i na kablach też.
Nie ma dużych iskier. Auto nie chodzi gorzej po zwilżeniu.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 19 mar 2011, 13:57

u mnie też nie chodził po zwilżeniu inaczej . tylko przeskoki iskier sie pojawily jonizacyjne na cewce. Co do tego że ludzie piszą że to normalne to nawet nie chce sie wypowiadać bo jednak na mojej cewce nowej nie ma ani jednej iskierki po spryskaniu. Inna sprawa że jak nie gra coś dalej czyli Kable WN czy świeca to uwaga ! iskry moga się pojawić na cewce przez to. Samo LPG może ten efekt wzmocnić. Chodzi o opory w zapłonie na świecy. Minimalnie ale zawsze cos. Jak już mówimy konkretnie. Test wody daje nam tylko sygnał kolejny czy powinnismy wykonać test oscyloskopem rownież ważne jest badanie za pomocą vaga korekt które to fassi opisal jak wykonać krok po kroku. I mamy wyniki naprawde jak na dłoni przynajmniej 8 elementów naszego auta za powiedzmy 200 zł koszt diagnozy Vagiem + badanie oscyloskopem. Dodam ze na allegro sa oscyloskopy USB które kosztują po 300 . Z tego co słyszałem dają radę ale ja osobiscie używałem wielkiego ciezkiego 5 letniego oscyloskopu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 mar 2011, 22:29

Kaszeszczuk pisze:Cześć. To i ja coś napiszę.

ODNOÂŚNIE LPG
Jeżeli chodzi o gaz, to najważniejsze jest zrobienie dobrej mapy benzyny.

Ja sam ustawiałem instalację LPG bo gazownik nie dawał rady. Po jakimś czasie gazownik zadzwonił i powiedział, że jest u niego spec od producenta. Więc pojechałem, z godzinę jeździłem z nim i laptopem i szarpania przy 1800obr były cały czas. Ale najpierw trzeba ustawić jałowy poprawkami na cylindrach. Ale to już nie ten temat.

Jak sie wkurzyłem to przejechałem najpierw 60km na benzynie i na nowo zrobiłem mapę, wyszła dużo równiejsza niż wcześniej. wtedy podobna jazda na lpg, wyliczyłem automatycznie poprawki i jest idealnie. Nie szarpie, błędów nie ma żadnych odnośnie mieszanki.
Możliwe, że przez zmniejszenie referencji na 0,83 z 1,03 i uśrednienie ciśnienia z 0,8 na 0,6 spowodowałem mniejsze ciśnienie na listwie a tym samym niezalewanie gazem.
--------------------
WIBRACJE
Czy wasze wibracje są identyczne na PB i LPG?
U mnie "bujanie"tylko na lpg, na pb prawie idealnie. Cewka troszkę świeci po zroszeniu wodą.
---------------------
A i jeszcze jedno.
Nie chce wyjść na napalonego forumowicza, ale...

Jakiś czas temu myślałem, żeby kilku forumowiczów (łącznie ze mną) złożyło się na nową, oryginalną cewkę która każdemu posłużyłaby do diagnozy czy to cewka czy nie.
Zakładając, że każdy kupuje na allegro cewkę używaną z 200zł po czym okazuje się, że jest to samo lub jeszcze gorzej to mamy 200zł w plecy.
Jadąc do elektryka, który coś posprawdza a i tak nic nie pomoże to 150zł więc też w plecy.

A tak kupujemy jedną cewkę, rozsyłamy do każdego i każdy wie, koszt powiedzmy 150zł, po takich próbach ktoś kupuje ją za normalne pieniądze. Część jest zwracana pozostałym.
Szczegóły można już ustalić dokładnie. Ja mogę rozpocząć i wyłożyć kasę.

Regulacja po samych mapach to nie 100% sukcesu, należy też obserwować korekty krótkie ECU benzynowego np. przy pomocy vaga.
Zmniejszając ciśnienie wydłużyłeś czasy wtrysku gazu więc się polepszyło.
Silnik AML w pewnych sytuacjach robi bardzo krótkie czasy wtrysku rządu nawet 0.8ms których żaden wtryskiwacz gazowy nie wykona, oczywiście w zależności od ciśnienia gazu, wydajności wtryskiwacza, dysz na wtryskiwaczach dla benzyny 0.8ms przykładowo gazowy wynosiłby 1.3ms ale to i tak czas nie do wykonania dla wtryskiwacza gazowego.
Zmniejszając ciśnienie wydłużyłeś czasy wtrysku gazu (zwiększyłeś mnożnik) więc teraz wtryskiwacze gazowe są w stanie wykonać więcej krótszych czasów w dolnym zakresie obciążenia zaraz przed cut offem.
W tym silniku powinno się wyciąć najkrótsze czasy benzynowe np. poniżej 1.8ms lub 2ms (kwestia testu) i czasy wtrysku gazu poczynając od zimnego powinny być dłuższe niż czasy wtrysku benzyny, do tego potrzebny jest bardzo wydajny reduktor żeby przy max bucie nie zapętlało wtryskiwaczy gazowych.

raymund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:58
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: raymund » 20 mar 2011, 00:07

Witam.He he ,mnie tez trzesie :[
Pod maska choinka,wiec wiem od czego zaczac.
Objawy takie same jak u kolegi Killer 71 (pierwszy post)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 20 mar 2011, 22:18

Witam wszystkich. Po wróceniu z trasy mam pełne logi gazowe i benzynowe.
http://wrzucacz.pl/file/9341300655852 gazowe.
http://wrzucacz.pl/file/3481300655852 benzynowe
bardzo proszę o opinie dotyczącą pracy moich sond. Fassi <okok> licze na Ciebie;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 mar 2011, 00:18

--RaDeK-- pisze:Witam wszystkich. Po wróceniu z trasy mam pełne logi gazowe i benzynowe.
http://wrzucacz.pl/file/9341300655852 gazowe.
http://wrzucacz.pl/file/3481300655852 benzynowe
bardzo proszę o opinie dotyczącą pracy moich sond. Fassi <okok> licze na Ciebie;)
Przestań jeździć na tym gazie bo to co po korektach krótkich i długich widać to jest kiepsko.
Korekty długie biegu jałowego -11.7 sporo za bogato a obciążenia +16.4 +14.1 sporo za ubogo, po przełączeniu na benzynę lekko spadły ale za mało jechałeś na benzynie żeby wróciły do normy. Te korekty są nie akceptowalne, powinny być w granicy 0 najlepiej od -5% do +5% mowa o długich. Korekty krótkie na benzynie widać że są dobre oscylują ładnie w koło 0 a na gazie krótkie osiągają sporo dwucyfrowe numery a po cut offie sporo na minusie (za bogato) chyba reduktor ma straszne przerosty po cut offie.
Jeździj tylko na benzynie przez kilka dni żeby się ECU na nowo zaadoptowało i te korekty długie wróciły do normy.
Ta gazownia to od nowa do przeglądu (możliwie przebudowy) i do regulacji.
Gdyby instalacja była dobrze wyregulowana to oba pliki praktycznie nie powinny się różnić.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 mar 2011, 07:45

Tak trochę OT - w moim (i chyba nie tylko) ALG korekty są w innych blokach - 6 i 7. Jeszcze dokładnie nie wiem które są które, ale krótkie na wolnych są w bloku 6 poz. 3 - bank 1, poz 4 - bank 2. W bloku 7 na poz. 1 i 2 są długie, ale trudno mi ocenić, czy wolne, czy z obciążeniem.
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 21 mar 2011, 14:44

fassi1 pisze:
--RaDeK-- pisze:Witam wszystkich. Po wróceniu z trasy mam pełne logi gazowe i benzynowe.
http://wrzucacz.pl/file/9341300655852 gazowe.
http://wrzucacz.pl/file/3481300655852 benzynowe
bardzo proszę o opinie dotyczącą pracy moich sond. Fassi <okok> licze na Ciebie;)
Przestań jeździć na tym gazie bo to co po korektach krótkich i długich widać to jest kiepsko.
Korekty długie biegu jałowego -11.7 sporo za bogato a obciążenia +16.4 +14.1 sporo za ubogo, po przełączeniu na benzynę lekko spadły ale za mało jechałeś na benzynie żeby wróciły do normy. Te korekty są nie akceptowalne, powinny być w granicy 0 najlepiej od -5% do +5% mowa o długich. Korekty krótkie na benzynie widać że są dobre oscylują ładnie w koło 0 a na gazie krótkie osiągają sporo dwucyfrowe numery a po cut offie sporo na minusie (za bogato) chyba reduktor ma straszne przerosty po cut offie.
Jeździj tylko na benzynie przez kilka dni żeby się ECU na nowo zaadoptowało i te korekty długie wróciły do normy.
Ta gazownia to od nowa do przeglądu (możliwie przebudowy) i do regulacji.
Gdyby instalacja była dobrze wyregulowana to oba pliki praktycznie nie powinny się różnić.
Tak myslałem zę bedzie do dupy. Te korekty długie choć się nie znam to też wydawały mi siędo kitu. Cieszy mnie jedno, zę sondy są dobre, jednak nie mam pojecia do kogo jechać.
Fassi, co masz na myśli mówiąc instalacja do przebudowy?? Jakieś zmiany osprzętu??
Może zdjecia by jakoś pomogły?? Tylko dlaczego, żaden z tych pier****** gazowników nic mi nie powie, tylko auto ustawiają jak stoi?? ÂŻadnej jazdy testowej czy cośw tym stylu.
Pogrzebiąw kompie troszkęi karzą sięprzejechać. CHORE!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 mar 2011, 20:36

Sondy wyglądają dobrze bo na benzynie korekty są ok i sondy skaczą ubogo bogato.
Co do przeglądu i przebudowy to jeśli była w rękach takich fachowców to można się wszystkiego spodziewać i trzeba cały montaż przejrzeć od początku a dopiero potem zabierać się za regulację.
Niestety na postoju można wyregulować tylko bieg jałowy, nic po za tym.
Wszystko powinno być testowane w trasie a nie autokalibracja i wysłanie klienta do domu.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 21 mar 2011, 22:13

fassi1 pisze:Sondy wyglądają dobrze bo na benzynie korekty są ok i sondy skaczą ubogo bogato.
Co do przeglądu i przebudowy to jeśli była w rękach takich fachowców to można się wszystkiego spodziewać i trzeba cały montaż przejrzeć od początku a dopiero potem zabierać się za regulację.
Niestety na postoju można wyregulować tylko bieg jałowy, nic po za tym.
Wszystko powinno być testowane w trasie a nie autokalibracja i wysłanie klienta do domu.
OK. w poniedzialek jestem umówiony na poprawę "regulacji" (śmiech) Fassi, bardzo Ci dziękuję za wszelkie sugestie. Duży browarek dla Ciebie <okok> Nie odpuszczę dziadom. Jak kase to potrafią brać, a roboć to nie ma komu. Przypilnuję ich, i na pewno nie zgodzę sie na regulację tylko na postoju.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 mar 2011, 22:24

Możesz walnąć kilka fotek spod maski, nawiertów kolektora i zbiornika.
A to Ty montowałeś tą instalkę czy już kupiłeś auto z zainstalowaną?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2011, 08:18

fassi1 pisze:Możesz walnąć kilka fotek spod maski, nawiertów kolektora i zbiornika.
A to Ty montowałeś tą instalkę czy już kupiłeś auto z zainstalowaną?
Kupiłem od kolegi z forum. Ma nalatane około 80 tysia. Z tego co sam zaobserwowałem to kompensacja jest zła, bo węże nie są jednakowej długości, a wtryskiwacze leżą a nie stoją.. Dzsiaj fotki.

[ Dodano: 2011-03-22, 11:09 ]
Obrazek

[ Dodano: 2011-03-22, 11:14 ]
http://img683.imageshack.us/i/p1020131fc.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/p1020132l.jpg/
http://img195.imageshack.us/i/p1020133sf.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/p1020134a.jpg/
http://img855.imageshack.us/i/p1020135.jpg/
http://img836.imageshack.us/i/p1020136l.jpg/
http://img35.imageshack.us/i/p1020137y.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/p1020138dw.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/p1020139t.jpg/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja