[APR 2.8 193 KM] pyrkanie w dolot na wolnych obrotach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
[APR 2.8 193 KM] pyrkanie w dolot na wolnych obrotach
Witam.mam mały problem ze swoim audi.otóż jakiś czas temu ponawiercałem sobie puszkę filtra powietrza i od tego czasu nasiliło się pyrkanie(bardzo delikatne-nie są to jakieś strzały) w dolot na biegu jałowym do ok 1300obr/min.pyrkanie sprawia wrażenie wypadania zapłonu ale nie jest to typowe wypadnięcie zapłonu bo silnikiem nie telepie.robi sie to zarówno na gazie i na benzynie na ciepłym silniku zwłaszcza w ciepłe dni lub jak silnik jest bardzo nagrzany.
kable wymienione na uzywane bremi,świece nowe NGK,zastanawiam się czy to nie będzie wina cewki.pyrkanie jest nie regularne,ale przy każdym dodknięciu pedału gazu regularnie pyrka.
miał ktoś taki problem??nie jest to specjalnie uciążliwe bo silnik w sumie pracuje normalnie ale denerwuje mnie takie pufanie.
z góry dzięki za wszelką pomoc.
kable wymienione na uzywane bremi,świece nowe NGK,zastanawiam się czy to nie będzie wina cewki.pyrkanie jest nie regularne,ale przy każdym dodknięciu pedału gazu regularnie pyrka.
miał ktoś taki problem??nie jest to specjalnie uciążliwe bo silnik w sumie pracuje normalnie ale denerwuje mnie takie pufanie.
z góry dzięki za wszelką pomoc.
Naiwercając zmieniłeś "pojemność" dolotu. W wielu autach puszki są policzone do silnika. Nawiercone dziury powodują zwiększenie ilości powietrza przez co silnik ma zachwianą mieszankę paliwową - na jałowym przepłwyka podaje co innego niż odczytuje sonda (upraszczając oczywiście). Przy obciązeniu nie ma to znaczenia bo sonda i tak nie "działa" więc paliwo się leje według danych przepływki.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
ale chyba nie w naszych skoro puszka jest taka sama od 1,6 w górębloku pisze: wielu autach puszki są policzone do silnika
nawierty są przed filtrem(w dolnej części)więc w/g mnie raczej nie mają wpływu na ilość powietrza zwłaszcza na biegu jałowym.bloku pisze:Nawiercone dziury powodują zwiększenie ilości powietrza
wejdę w kanał i posłucham.a jeśli pyrkają to co?? będą uszkodzone??xoslox pisze:Ale schyl się pod auto i posłuchaj czy nie prykają tak katalizatory przypadkiem...
ciekawie mnie diagnoza która postawił bloku, dlatego zapytam: czy komuś po montażu filtra stożkowego lub sportowej wkładki filtra też pyrkało w dolot??
aaa dodam ze robiłem już w kilku autach take nawiercanie i w żadnym nie było pyrkania
Może być taka sytuacja, że zwiększona ilość "wejscia" owietrza powoduje większy przepływ przez filtr - co prawda to silnik atmosferyczny ale może nastąpić taka sytuacja. To tylko sugestia a nie diagnoza (spotkałem się z takim zjawiskiem w moim poprzednim aucie z AAH - musiałem wsazić ori puszkę bez dziur a docelowo wpadł stożek, który też powodował lekkie bujanie).dawid018 pisze: bloku napisał/a:
Nawiercone dziury powodują zwiększenie ilości powietrza
nawierty są przed filtrem(w dolnej części)więc w/g mnie raczej nie mają wpływu na ilość powietrza zwłaszcza na biegu jałowym.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
dużo lepszy dźwięk silnikaBawół1 pisze: co chciałes uzyskać dziurawiąc puszkę ?
a gorące powietrze jest oddzielone od silnika przegrodą termiczną.
[ Dodano: 2014-03-27, 20:35 ]
no i to jednak nie wina wiercenia puszki.pyrkanie po uszczelnieniu nadal jest tyle ze tego tak nie słychać.justo spróbuje mnienić świece.katalizatory też nie pyrkają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
dziś trochę podziałałem i prawdopodobnie to wina świec.zmieniłem oryginalne bkr6ekub na jakieś boscha jedno elektrodowe które wcześniej były założone i pyrkanie znacznie się zmniejszyło.teraz tylko występuje przy muskaniu gazem i jak schodzi z obrotów.
i teraz mam problem bo ngk mają niecałe 3 miesiące,nalatane może z 1500km czyli praktycznie nówki za które wybuliłem prawie 200zł a auto chodzi na jakichś badziewiach jedno elektrodowych lepiej niż na ngk.czy sa jakieś zamienniki ngk jedno elektrodowe??
i teraz mam problem bo ngk mają niecałe 3 miesiące,nalatane może z 1500km czyli praktycznie nówki za które wybuliłem prawie 200zł a auto chodzi na jakichś badziewiach jedno elektrodowych lepiej niż na ngk.czy sa jakieś zamienniki ngk jedno elektrodowe??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
no i lipa dziś z rana to samo.nie wiem jak to się stało ze wczoraj było lepiej a dziś znów lipa.
metyoo, w/g katalogów powinny być właśnie bkr6ekub. chyba odpuszczę temat bo w vagu parametry w normie,świece ok,rezystancja na cewkach w normie,przebicia żadnego nie ma.
chyba ze jeszcze tylko sondy zostają.
w sobotę zmieniłem cewkę na inną i też dalej to samo.
[ Dodano: 2014-04-02, 08:13 ]
wczoraj znów kilka godzi walczyłem.urządzenie diagnostyczne podłączone i poza tym ze nie zaświeca mi się check wszystko jest w normie.w jednym z tematów czytałem ze wymiana świec na takie bez końcówki UB może pomóc zwłaszcza w aucie z gazem.
apropo gazu to czy zbyt bogata mieszanka może powodować takie pyrkanie??
zauważyłem też ze pyrkanie nasila się wraz z obciążeniem elektryki tzn jak włączę klimę,światła to przez chwilę pyrka bardziej odczuwalnie.
[ Dodano: 2014-05-03, 15:41 ]
zmiana świec na inne nie pomogła.
metyoo, w/g katalogów powinny być właśnie bkr6ekub. chyba odpuszczę temat bo w vagu parametry w normie,świece ok,rezystancja na cewkach w normie,przebicia żadnego nie ma.
chyba ze jeszcze tylko sondy zostają.
w sobotę zmieniłem cewkę na inną i też dalej to samo.
[ Dodano: 2014-04-02, 08:13 ]
wczoraj znów kilka godzi walczyłem.urządzenie diagnostyczne podłączone i poza tym ze nie zaświeca mi się check wszystko jest w normie.w jednym z tematów czytałem ze wymiana świec na takie bez końcówki UB może pomóc zwłaszcza w aucie z gazem.
apropo gazu to czy zbyt bogata mieszanka może powodować takie pyrkanie??
zauważyłem też ze pyrkanie nasila się wraz z obciążeniem elektryki tzn jak włączę klimę,światła to przez chwilę pyrka bardziej odczuwalnie.
[ Dodano: 2014-05-03, 15:41 ]
zmiana świec na inne nie pomogła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
dla sond zrób log dynamiczny kanału 031 .
screen kanałów : 032, 090 ,093
oraz log przepływki kanał 002 na 2-gim biegu do odcięcia.zamieść tu http://vaglog.rtnet.pl/ a nam linki.
screen kanałów : 032, 090 ,093
oraz log przepływki kanał 002 na 2-gim biegu do odcięcia.zamieść tu http://vaglog.rtnet.pl/ a nam linki.