Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Rocznik: 1998
Moje auto: A8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.3 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 08 sty 2013, 15:56

trafiłem na ten temat bo znajomy boryka się z podobnym problemem tyle, że to A4, wcześniej jeździł na samej benzynie i drżała, po założeniu gazu bez zmian i na LPG i na PB, świece zmienione bez poprawy, to jest automat więc dmumas odpada, przeczytałem temat i zaczniemy od czyszczenia i adaptacji przepustnicy

tymote
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: torun

Post autor: tymote » 01 kwie 2014, 19:55

Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA !!!!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046

[ Dodano: 2014-04-01, 19:55 ]
Killer71 pisze:Witam Was,
Proszę o poradę. Bryczka na wolnych obrotach od dłuższego czasu lekko się trzęsie. Wskazówka od wolnych obrotów nie stoi "jak przyklejona" na 700, tylko ma nieregularne odchyłki w dół i w górę - jakieś pół milimetra. Wtedy lekko trzęsie samochodem i czuć nieprawidłowości w zapłonie na wolnych obrotach. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy rozgrzana i czym jest zasilana - to zjawisko występuje zarówno na Pb, jak i na Lpg. Podczas jazdy to zjawisko zanika całkowicie, furka idzie jak rakieta. Dwumasa odpada, niedawno zmieniałem sprzęgło i mój mechanik powiedział, że jest w jak najlepszym porządku. Z resztą wtedy nie drgałaby wskazówka. Poradźcie co i jak sprawdzić samemu, aby niepotrzebnie nie pakować się w koszta. Kable? ?wiece? Cewki? Z góry dzięki ;)
Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA !! !!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 02 kwie 2014, 08:20

panowie mam 2 problemy.jeden jest opisany w temacie do którego wklejam link:
viewtopic.php?t=66108

a drugi to taki ze trzęsie silnikiem ale tylko na LPG.wiem już ze to coś z wtryskiem bo:
jak w ustawieniach wtryskiwaczy na 1 wtrysku zrobię korektę na +10 i więcej to telepanie ustaje
nie jest to wina wtryskiwacza bo przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk i zawsze problem pojawiał się na wtrysku z wtyczką 1

trzęsie tylko na jałowym i to nie zawsze ale tylko na LPG.na benzynie jest ok.

kable używane bremi w bdb stanie,świece nowe ngk bkr6ekub

tymote
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 kwie 2014, 19:26
Lokalizacja: torun

Post autor: tymote » 02 kwie 2014, 11:04

dawid018 pisze:panowie mam 2 problemy.jeden jest opisany w temacie do którego wklejam link:
viewtopic.php?t=66108

a drugi to taki ze trzęsie silnikiem ale tylko na LPG.wiem już ze to coś z wtryskiem bo:
jak w ustawieniach wtryskiwaczy na 1 wtrysku zrobię korektę na +10 i więcej to telepanie ustaje
nie jest to wina wtryskiwacza bo przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk i zawsze problem pojawiał się na wtrysku z wtyczką 1

trzęsie tylko na jałowym i to nie zawsze ale tylko na LPG.na benzynie jest ok.

kable używane bremi w bdb stanie,świece nowe ngk bkr6ekub
Swiece wymieniales bo to moze byc to na beznynie bedzie ok ale gaz jest bardziej wymagajacy

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 06 kwie 2014, 20:03

tymote pisze:Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Tu już ludzie wszystko wymieniali , łącznie z rozrządem i dalej telepało.
Przez ostatnie 7 lat dwa razy robiłem rozrząd , zawsze na blokadach i zawsze było tak samo.
Co ciekawe w przeciągu ostatnich 10tys drżenie zmalało bardzo po zmianie oleju na LM 10w60 i wlaniu Ceramizera. To nie reklama , może autosugestia , ale u mnie pomogło.

Pozdr
tymote pisze:przekładałem już wtyczki i wężyki na inny wtrysk
Nie bardzo rozumiem co przetestowałeś ?? Jak pozamieniałeś wtyczki to niedobrze. Wystarczy wyłączyć dany wtryskiwacz i będzie wiadomo czy to on robi problem.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 06 kwie 2014, 20:42

tymote pisze:Swiece wymieniales bo to moze byc to na beznynie bedzie ok ale gaz jest bardziej wymagajacy
swiece są nowe.a nawet jak stare założyłem to tak samo było.chłopaki na lpgforum polecili sprawdzić czy wraz z gazowym nie leje wtrysk paliwowy tylko jakoś czasu nie mam zeby się z tym babrać.

CoLo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2013, 14:22
Lokalizacja: Warszawa / WJ

Post autor: CoLo82 » 21 maja 2014, 17:25

tymote pisze:Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA !!!!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046

[ Dodano: 2014-04-01, 19:55 ]
Killer71 pisze:Witam Was,
Proszę o poradę. Bryczka na wolnych obrotach od dłuższego czasu lekko się trzęsie. Wskazówka od wolnych obrotów nie stoi "jak przyklejona" na 700, tylko ma nieregularne odchyłki w dół i w górę - jakieś pół milimetra. Wtedy lekko trzęsie samochodem i czuć nieprawidłowości w zapłonie na wolnych obrotach. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy rozgrzana i czym jest zasilana - to zjawisko występuje zarówno na Pb, jak i na Lpg. Podczas jazdy to zjawisko zanika całkowicie, furka idzie jak rakieta. Dwumasa odpada, niedawno zmieniałem sprzęgło i mój mechanik powiedział, że jest w jak najlepszym porządku. Z resztą wtedy nie drgałaby wskazówka. Poradźcie co i jak sprawdzić samemu, aby niepotrzebnie nie pakować się w koszta. Kable? ?wiece? Cewki? Z góry dzięki ;)
Witam Mam Rozwiazanie!!!!!!!!!!!!!!!
Niedawno nabylem Audi a6 2.4 v6
Jak kupowalem auto na wolnych obrotach silnik pracowal rowno tyle ze drzala cala buda , przenosilo sie na cale auto
Myslalem ze dwumas swiece cewka itp
Po kupnie dalem auto na wymiane rozrzadu (przed wymiana byly drgania)
Mechanik wymienil rozrzad uszczelniacze itp
Chodzilo tak samo drzy
Jako ze ciekl olej gdzies spod kola rozrzadu postanowilem sam rozebrac <Kupilem dlokade do walkow rozrzadu i jazda
Okazalo sie ze ten pseudo mechanik wymienil rozrzad metoda na flamaster wzorujac sie na starych ustawieniach i ustawil zle , przestawil o kilka stopni nie zabkow
Nie zluzowal kul rozrzadu przy napinaniu paska i zle sie ustawilo
Ja zablokowalem walki blokada , wal na znaku , napiolem pasek przy luznych kolach rozrzadu ,poskladalem ODPALILEM I DRGAN NIEMA !! !!!!zapewne wieszosc ma tak odpieprzone buble i drzy silnik i , na kompie tez jest zapewne rozjazd na bankach , tez mialem Teraz jest cacy
Tak wiec widac jakie sa fachury(wzieli 500zl) i lepiej jest zrobic samemu nawet kupujac blokady
jak co to moje gg 9609046
Jaki miales "rozjazd" na bankach ?
Jest A6 C5 2.8Q ;)
Bylo A4 B5 1.8TQ ~400ps :)

polmOS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2011, 23:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: polmOS » 28 maja 2014, 09:00

Podepnę sie pod temat.
Od jakiegoś czasu moje A6 stoi i w wolnej chwili próbujemy przywrócić go do pełnej sprawności. Auto nie dopala na 2 cylindry w lewej głowicy i traci kompresję. Podejrzenie padło na jakieś uszkodzenie w zmiennych fazach.


Mam nowe katalizatory, cewke, kable, świece, napinacz łańcuszka, zregenerowaną głowicę (były krzywe co troche dziwne 2 zawory). Dotarłem do zaworów zasilających napinacze - te pod kolektorem ssącym - i moim oczom ukazał się niepokojacy widok.

Pod zaworem zasilającym lewą głowicę jest otwór który na mój chłopski rozum nie powinien tam być bo będzie to powodowało ucieczkę ciśnienia i oleju z lewego napinacza.
Jak jest u Was w tym miejscu ? Skorygujcie mnie jeśli źle rozumuje....
Nie spotkałem się z takim "uszkodzeniem", zdjęcia na necie z reguły są robione pod kątem i tego miejsca w bloku akurat nie widać.

http://zapodaj.net/ec47abf3f307a.jpg.html (uwaga zdjęcie waży 5 mb)
-------------------------------
Moja flota :)
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 maja 2014, 20:39

ALe zarónow jednym jak i drugim otoworze widze mały otworek na boku .
Dlaczego miałoby to być uszkodzone?

Rozbierałem to kiedyś u siebie , ale nie przyjrzałem się .

polmOS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2011, 23:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: polmOS » 28 maja 2014, 21:57

Tak otwory doprowadzające olej są w otworze po bokach. Pytanie czemu jest otwór pod jednym zaworem czyli lewej głowicy. W prawym go nie ma jest tam tylko troszkę oleju który musi tam być właśnie po to aby napinacz nie startował na sucho. Potrzebuje informacje od kogoś kto ma to rozebrane lub pamięta czy ta dziura tam jest. Obecnie mam już patent na zaślepienie tego. Wydaje mi sie ze ta dziura powstala tam w jakis magiczny sposob i ucieka tamtedy cisnienie z napinacza i nie daje rady wysterowac fazami. Zawory sprawdzałem chodzą lekko i są czyste.
-------------------------------
Moja flota :)
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 maja 2014, 22:09

to jak odpływa olej z tego zaworu gdzie jest tylko 1 dziura?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 maja 2014, 18:21

Wystarczy spojrzeć w http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF - tak powinno być, z tej dziurki jest realizowany natrysk oleju na denko tłoka - zaślepisz i chwila moment pożegnasz silnik :(

polmOS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2011, 23:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: polmOS » 29 maja 2014, 20:04

Zaaktualizowałem fotkę - dodałem mały opis. Co do zaworu w magistrali się zgodzę.
Natomiast co do zaworów napinaczy, czemu miałby być otwór tylko przy odpowiedzialnym za lewa głowicę ?

http://zapodaj.net/12241ed32ff12.jpg.html
-------------------------------
Moja flota :)
A6 C5 Q - moja niunia
Chrysler Neon - z sentymentu nie sprzedam
Honda VF 1100 V65 MAGNA - Madzia kochana...
--------------------------------
www.kuzaj.eu
www.mmcars.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja