Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.7 biturbo] 2.7biturbo a wysoki koszt utrzymania

Silniki benzynowe
artuss811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 05:06
Lokalizacja: drzewica

[A6 C5 2.7 biturbo] 2.7biturbo a wysoki koszt utrzymania

Post autor: artuss811 » 27 sty 2011, 05:30

Witam jestem tu nowy a wiec witam wszystkich, zamierzam zakupić właśnie takie audi z silnikiem 2.7 biturbo z rocznika od 2000 do 2002 (zależne od gotówki), z tego co wyczytałem na forum to silniki 2.4 2.7 i 2.8 to prawie ta sama budowa z tą różnicą ze 2.8 to powiększone 2.4 a w 2.7 dołożone 2 turbiny. Nie ukrywam ze mam ochotę na 2.7 to dlatego ze spalanie jest na poziomie 2.8 podobno nie ma już wycieków oleju jak to jest niby przy 2.4 i 2.8 nie uciekają konie jak przy 2.8 no i frajda z jazdy, martwi mnie tylko ten droższy koszt eksploatacji niż pozostałych 2 nie wiem z czym to jest związane czy dlatego ze są turbiny które mogą się wysypać czy jest coś jeszcze co lubi paść co nie pada przy silnikach 2.4 i 2.8 i czy utrzymanie 2.7 jest droższe w utrzymaniu niż jakiś Diesel tam tez jest turbo i jak wiadomo jeszcze pompa wtryski świece żarowe, te elementy w dieslach tez lubią padać wiec jak to jest naprawdę z takim 2..7 biturbo proszę o porady i własne spostrzeżenia. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 12:51 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 27 sty 2011, 14:30

artuss811, temat trochę wałkowany :)

28-vs-27-biturbo-vt15801.htm
http://www.motofakty.pl/opinie/tresc/opinia__53395.html
http://cokupic.pl/Szczegolowy_podglad_o ... /1111415/1

Silnik z potencjałem, ale trzeba o niego szczególnie zadbać.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 27 sty 2011, 15:06

Info na forum trochę jest. Wystarczy poszukać. Ale skrótowo, jest tak:
2.4 jak i 2.8 to praktycznie konstrukcyjnie te same jednostki wolnossące różniące sie tylko skokiem i średnicą tłoka. Nie zmienia faktu ze bardzo udane, i mało awaryjne. WYstarczy serwisowac an bierząco.
2.7 to również udana jednostka ale wymaga wiecej troski, ze względu na 2 turbiny. Zakaz wyłączania silnika zaraz po ostrej jeździe, nie katoować na zimnym. TO niektóre z "wymagań" które dotczą tego silnika. Po za tym wystarczy ze pierdyknie jeden węzyk podciśnieniowy, i jazda moze stać się bardzo mało przyjemna. A dojsc do tego, który to węzyk to nei lada sztuka (czasami). No i koszt samych turbin " w razie czego"
jednak jeśli miałbym wybierać między uturbionym dieslem, a 2.7 BIT wybrałbym te drugie <ok>

artuss811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 05:06
Lokalizacja: drzewica

Post autor: artuss811 » 27 sty 2011, 16:20

ale chyba wymiana tych wężyków to chyba nie jest jakiś tam spory koszt, oczywiście te turbiny.... trzeba i nie dbać ale czy jest coś jeszcze co jest kosztowne tym silniku czego nie ma w 2.8 i 2.4

Fontesen

Post autor: Fontesen » 27 sty 2011, 19:40

chyba tylko turbiny. nic innego mi nie przychodzi do głowy :mrgreen: ale niech się jeszcze wypowiedzą użytkownicy 2.7 BIT

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 sty 2011, 21:02

artuss811, tylko wężyk.... Ale taki byle jaki wężyk potrafi naprawdę nieźle namieszać w tym aucie, a poza tym dostęp do wszystkiego jest tak utrudniony że taki pęknięty wężyk często jest ciężko wogóle znaleźć i wymienić.
Turbinki to jedna sprawa,ale są jeszcze różne zaworki które tym całym bajzlem sterują i też bywaja zawodne.
Ogólnie powiem tak:
Silnik jest zajebisty, i jak już taki kupisz to da Ci wiele frajdy <ok> ,
ale jak sie coś sypnie czasem ciężko zdiagnozować,
bo niestety nie ma u nas wielu speców którzy ogarniają takie silniki,
a części też nie są tanie, bo w większości zostaje tylko ASO.
Ale jakbym miał wybierać to z tych 3 wybrałbym 2.7t
A inny mój typ to 4.2 V8 :mrgreen:

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 27 sty 2011, 21:08

bitturbo jest fajne ale wybrałbym 2.8 190 km wystarczajace spokojnie a znowu silnik 2.4 165 km spalnie jest prawie takie same ja 2.8 ale jaest słabsza bitturbo chodzi jak pszczółka ale jak cos pójdzie portfel musisz miec gruby 8-)

artuss811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 05:06
Lokalizacja: drzewica

Post autor: artuss811 » 27 sty 2011, 23:01

Oki wielkie dzięki za wszelkie rady porady, wiec podjąłem już decyzje nadal szukam 2.8 lub 2.7 ale ostateczna decyzje podejmie los, a mianowicie nie będę szukał konkretnie jednego lub 2 lecz zadecyduje wyposażenie, czy auto będzie zadbane itp. Jak lepiej utrzymane będzie 2.8 które znajdę to wezmę i na odwrót. Ale mam jeszcze jedna prośbę do kolegów z silnikami 2.7 bi czy jest możliwość podczas zakupu jakoś zdiagnozować ten układ turbin po dźwięku lub pracy silnika podczas przyspieszania jak to się powinno zachowywać czy VAG coś może o tym powiedzieć czy zaprowadzenie auta na hamownie powie w jakim stanie są turbiny, może jest możliwość gdzieś zmierzenia jakichś ciśnień co będzie można zrobić u jakiegoś lepszego mechanika lub nawet w ASO. Jednym słowem co zrobić aby w miarę możliwości zbadać te turbiny żeby mieć pewność ze nie rozsypia się po miesiącu

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 27 sty 2011, 23:15

nawet po sprawdzeniu mogą turbiny pasc za jakis czas poprostu jezeli ktos kupuje bitturbo to trzeba miec w razie czego pare drobnych na naprawe ;-) nie wszystko da sie sprawdzic w aucie zawsze moze niespodziewanie cos pasc trzeba miec to na uwadze :!:

artuss811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 05:06
Lokalizacja: drzewica

Post autor: artuss811 » 27 sty 2011, 23:21

no to wiem i z tym się liczę ale coś można zrobić żeby się za szybko nie naciąć jakaś profilaktyka i nie chcial bym "porad zapalić silnik i posłuchać czy nic nie stuka i nie puka" tylko jakaś konkretna diagnostyka

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 28 sty 2011, 07:48

artuss811, żeby sprawdzić czy turbiny Cisną jak powinny wystarczy podpiąć VAGa,
wejść w sterownik silnika i odczytać blok pomiarowy 115 w czasie jazdy z pedałem w podłodze.
W 3 okienku masz ciśnienie jakie sterownik zadaje turbinom do wykonania,
a w 4 aktualne ciśnienie jakie turbiny cisną, i w pedale w podłodze te wartości powinny być takie same.
Przy okazji sprawdzić błędy,a hamownia powie Ci prawdę ile z mocy seryjnej w aucie zostało.
pozdrawiam ;-)

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 28 sty 2011, 08:20

Ja Ci powiem od strony manualnej, jak sprawdzić turbinę ;) Miałem już kilka uturbionych aut i ja chyba miałem pecha ale zawsze one sie dup&ły :))) Po pierwsze czy auto nie kopci olejem przy butowaniu, po 2 czy ciągnie dobrze bez szarpnięć itp a po 3 chyba najlepsza metoda żebyt zdjąć węże z turbiny (nie wiem jaki dostęp jest w 2.7 bi do turbin) i zobaczyć jaki luz jest na wirniku ! Luz poprzeczny czyli taki góra dół może być minimalny natomiast jeżeli jest wzdłużny czyli przód tył to turbina długo nie pożyje.

marpis

Post autor: marpis » 28 sty 2011, 08:45

Feniulolo, w 2.7T nie ma szans zaglądnąć do turbiny bez wyjmowania silnika.

Sebastian855, jak pokazuje choćby mój przypadek ustalenie co jest przyczyną, że turbiny wytwarzają niewłaściwe ciśnienie nie jest wcale takie proste ;-) Mogą to być turbiny, a może po prostu poluzowany wężyk podciśnieniowy ;-). Tak, czy inaczej diagnoza taka jak najbardziej się przyda przy zakupie furacza z tym silnikiem. Wiem co mówię, bo sam niedawno kupiłem i właśnie walczę ciśnieniem doładowania...

Jeśli chodzi o koszty, to na razie koszt wymiany zaworków w układzie podciśnieniowym wyniósł mnie niecałe 1000 PLN. Teraz czeka mnie wyjmowanie silnika i wysyłka turbo do regeneracji. Koszt ok. 800 - wyjęcie silnika + 1800 regeneracja + co tam jeszcze wyjdzie <ok>

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 28 sty 2011, 08:52

Do tego dolicz napewno uszczelki a jak sie wyjmie silnik okaze sie, ze jeszcze pare innych rzeczy :)

Ja mam 2.8 193 km , który niedawno kupiłem i póki co tylko inwestuję. Koszty części nie są astronomicznie wysokie ale tu trochę tam trochę i się zbiera okrągła sumka :mrgreen:

Wszystko też zależy od tego czym Ci zależy... Podobno gaz niezbyt współpracuje z 2.7t (takie opinie słyszałem). O moim silniku mogę powiedzieć, że pomimo tych 193 km nie ma fajerwerków. Owszem jedzie, można spokojnie wyprzedzać ale jakbym miał kierować się przyspieszeniem to szukałbym 2.7 t

artuss811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 05:06
Lokalizacja: drzewica

Post autor: artuss811 » 28 sty 2011, 09:11

[ Dodano: 2011-01-28, 09:12 ]
sebastian855 pisze:artuss811, żeby sprawdzić czy turbiny Cisną jak powinny wystarczy podpiąć VAGa,
wejść w sterownik silnika i odczytać blok pomiarowy 115 w czasie jazdy z pedałem w podłodze.
W 3 okienku masz ciśnienie jakie sterownik zadaje turbinom do wykonania,
a w 4 aktualne ciśnienie jakie turbiny cisną, i w pedale w podłodze te wartości powinny być takie same.
Przy okazji sprawdzić błędy,a hamownia powie Ci prawdę ile z mocy seryjnej w aucie zostało.
pozdrawiam ;-)
sebastian855. Dzięki kolego takiej odpowiedzi oczekiwałem teraz wiem jak podejść do tematu, a teraz pytane podstawowe gdzie ja jaki VAG można kupić żeby podłączyć do laptopa aby zdiagnozować te rzeczy o których mówisz czy raczej mówicie o VAG-u profesjonalnym jaki maja na serwisach
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 09:23 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl