[A6 C5 2.7 biturbo] 2.7biturbo a wysoki koszt utrzymania
[A6 C5 2.7 biturbo] 2.7biturbo a wysoki koszt utrzymania
Witam jestem tu nowy a wiec witam wszystkich, zamierzam zakupić właśnie takie audi z silnikiem 2.7 biturbo z rocznika od 2000 do 2002 (zależne od gotówki), z tego co wyczytałem na forum to silniki 2.4 2.7 i 2.8 to prawie ta sama budowa z tą różnicą ze 2.8 to powiększone 2.4 a w 2.7 dołożone 2 turbiny. Nie ukrywam ze mam ochotę na 2.7 to dlatego ze spalanie jest na poziomie 2.8 podobno nie ma już wycieków oleju jak to jest niby przy 2.4 i 2.8 nie uciekają konie jak przy 2.8 no i frajda z jazdy, martwi mnie tylko ten droższy koszt eksploatacji niż pozostałych 2 nie wiem z czym to jest związane czy dlatego ze są turbiny które mogą się wysypać czy jest coś jeszcze co lubi paść co nie pada przy silnikach 2.4 i 2.8 i czy utrzymanie 2.7 jest droższe w utrzymaniu niż jakiś Diesel tam tez jest turbo i jak wiadomo jeszcze pompa wtryski świece żarowe, te elementy w dieslach tez lubią padać wiec jak to jest naprawdę z takim 2..7 biturbo proszę o porady i własne spostrzeżenia. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 12:51 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.
- corel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
- Imię: Karol
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trójmiasto
artuss811, temat trochę wałkowany
28-vs-27-biturbo-vt15801.htm
http://www.motofakty.pl/opinie/tresc/opinia__53395.html
http://cokupic.pl/Szczegolowy_podglad_o ... /1111415/1
Silnik z potencjałem, ale trzeba o niego szczególnie zadbać.

28-vs-27-biturbo-vt15801.htm
http://www.motofakty.pl/opinie/tresc/opinia__53395.html
http://cokupic.pl/Szczegolowy_podglad_o ... /1111415/1
Silnik z potencjałem, ale trzeba o niego szczególnie zadbać.
Info na forum trochę jest. Wystarczy poszukać. Ale skrótowo, jest tak:
2.4 jak i 2.8 to praktycznie konstrukcyjnie te same jednostki wolnossące różniące sie tylko skokiem i średnicą tłoka. Nie zmienia faktu ze bardzo udane, i mało awaryjne. WYstarczy serwisowac an bierząco.
2.7 to również udana jednostka ale wymaga wiecej troski, ze względu na 2 turbiny. Zakaz wyłączania silnika zaraz po ostrej jeździe, nie katoować na zimnym. TO niektóre z "wymagań" które dotczą tego silnika. Po za tym wystarczy ze pierdyknie jeden węzyk podciśnieniowy, i jazda moze stać się bardzo mało przyjemna. A dojsc do tego, który to węzyk to nei lada sztuka (czasami). No i koszt samych turbin " w razie czego"
jednak jeśli miałbym wybierać między uturbionym dieslem, a 2.7 BIT wybrałbym te drugie
2.4 jak i 2.8 to praktycznie konstrukcyjnie te same jednostki wolnossące różniące sie tylko skokiem i średnicą tłoka. Nie zmienia faktu ze bardzo udane, i mało awaryjne. WYstarczy serwisowac an bierząco.
2.7 to również udana jednostka ale wymaga wiecej troski, ze względu na 2 turbiny. Zakaz wyłączania silnika zaraz po ostrej jeździe, nie katoować na zimnym. TO niektóre z "wymagań" które dotczą tego silnika. Po za tym wystarczy ze pierdyknie jeden węzyk podciśnieniowy, i jazda moze stać się bardzo mało przyjemna. A dojsc do tego, który to węzyk to nei lada sztuka (czasami). No i koszt samych turbin " w razie czego"
jednak jeśli miałbym wybierać między uturbionym dieslem, a 2.7 BIT wybrałbym te drugie

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
artuss811, tylko wężyk.... Ale taki byle jaki wężyk potrafi naprawdę nieźle namieszać w tym aucie, a poza tym dostęp do wszystkiego jest tak utrudniony że taki pęknięty wężyk często jest ciężko wogóle znaleźć i wymienić.
Turbinki to jedna sprawa,ale są jeszcze różne zaworki które tym całym bajzlem sterują i też bywaja zawodne.
Ogólnie powiem tak:
Silnik jest zajebisty, i jak już taki kupisz to da Ci wiele frajdy
,
ale jak sie coś sypnie czasem ciężko zdiagnozować,
bo niestety nie ma u nas wielu speców którzy ogarniają takie silniki,
a części też nie są tanie, bo w większości zostaje tylko ASO.
Ale jakbym miał wybierać to z tych 3 wybrałbym 2.7t
A inny mój typ to 4.2 V8 :mrgreen:
Turbinki to jedna sprawa,ale są jeszcze różne zaworki które tym całym bajzlem sterują i też bywaja zawodne.
Ogólnie powiem tak:
Silnik jest zajebisty, i jak już taki kupisz to da Ci wiele frajdy

ale jak sie coś sypnie czasem ciężko zdiagnozować,
bo niestety nie ma u nas wielu speców którzy ogarniają takie silniki,
a części też nie są tanie, bo w większości zostaje tylko ASO.
Ale jakbym miał wybierać to z tych 3 wybrałbym 2.7t
A inny mój typ to 4.2 V8 :mrgreen:
Oki wielkie dzięki za wszelkie rady porady, wiec podjąłem już decyzje nadal szukam 2.8 lub 2.7 ale ostateczna decyzje podejmie los, a mianowicie nie będę szukał konkretnie jednego lub 2 lecz zadecyduje wyposażenie, czy auto będzie zadbane itp. Jak lepiej utrzymane będzie 2.8 które znajdę to wezmę i na odwrót. Ale mam jeszcze jedna prośbę do kolegów z silnikami 2.7 bi czy jest możliwość podczas zakupu jakoś zdiagnozować ten układ turbin po dźwięku lub pracy silnika podczas przyspieszania jak to się powinno zachowywać czy VAG coś może o tym powiedzieć czy zaprowadzenie auta na hamownie powie w jakim stanie są turbiny, może jest możliwość gdzieś zmierzenia jakichś ciśnień co będzie można zrobić u jakiegoś lepszego mechanika lub nawet w ASO. Jednym słowem co zrobić aby w miarę możliwości zbadać te turbiny żeby mieć pewność ze nie rozsypia się po miesiącu
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
artuss811, żeby sprawdzić czy turbiny Cisną jak powinny wystarczy podpiąć VAGa,
wejść w sterownik silnika i odczytać blok pomiarowy 115 w czasie jazdy z pedałem w podłodze.
W 3 okienku masz ciśnienie jakie sterownik zadaje turbinom do wykonania,
a w 4 aktualne ciśnienie jakie turbiny cisną, i w pedale w podłodze te wartości powinny być takie same.
Przy okazji sprawdzić błędy,a hamownia powie Ci prawdę ile z mocy seryjnej w aucie zostało.
pozdrawiam
wejść w sterownik silnika i odczytać blok pomiarowy 115 w czasie jazdy z pedałem w podłodze.
W 3 okienku masz ciśnienie jakie sterownik zadaje turbinom do wykonania,
a w 4 aktualne ciśnienie jakie turbiny cisną, i w pedale w podłodze te wartości powinny być takie same.
Przy okazji sprawdzić błędy,a hamownia powie Ci prawdę ile z mocy seryjnej w aucie zostało.
pozdrawiam

Ja Ci powiem od strony manualnej, jak sprawdzić turbinę
Miałem już kilka uturbionych aut i ja chyba miałem pecha ale zawsze one sie dup&ły
Po pierwsze czy auto nie kopci olejem przy butowaniu, po 2 czy ciągnie dobrze bez szarpnięć itp a po 3 chyba najlepsza metoda żebyt zdjąć węże z turbiny (nie wiem jaki dostęp jest w 2.7 bi do turbin) i zobaczyć jaki luz jest na wirniku ! Luz poprzeczny czyli taki góra dół może być minimalny natomiast jeżeli jest wzdłużny czyli przód tył to turbina długo nie pożyje.


Feniulolo, w 2.7T nie ma szans zaglądnąć do turbiny bez wyjmowania silnika.
Sebastian855, jak pokazuje choćby mój przypadek ustalenie co jest przyczyną, że turbiny wytwarzają niewłaściwe ciśnienie nie jest wcale takie proste
Mogą to być turbiny, a może po prostu poluzowany wężyk podciśnieniowy
. Tak, czy inaczej diagnoza taka jak najbardziej się przyda przy zakupie furacza z tym silnikiem. Wiem co mówię, bo sam niedawno kupiłem i właśnie walczę ciśnieniem doładowania...
Jeśli chodzi o koszty, to na razie koszt wymiany zaworków w układzie podciśnieniowym wyniósł mnie niecałe 1000 PLN. Teraz czeka mnie wyjmowanie silnika i wysyłka turbo do regeneracji. Koszt ok. 800 - wyjęcie silnika + 1800 regeneracja + co tam jeszcze wyjdzie
Sebastian855, jak pokazuje choćby mój przypadek ustalenie co jest przyczyną, że turbiny wytwarzają niewłaściwe ciśnienie nie jest wcale takie proste


Jeśli chodzi o koszty, to na razie koszt wymiany zaworków w układzie podciśnieniowym wyniósł mnie niecałe 1000 PLN. Teraz czeka mnie wyjmowanie silnika i wysyłka turbo do regeneracji. Koszt ok. 800 - wyjęcie silnika + 1800 regeneracja + co tam jeszcze wyjdzie

Do tego dolicz napewno uszczelki a jak sie wyjmie silnik okaze sie, ze jeszcze pare innych rzeczy
Ja mam 2.8 193 km , który niedawno kupiłem i póki co tylko inwestuję. Koszty części nie są astronomicznie wysokie ale tu trochę tam trochę i się zbiera okrągła sumka :mrgreen:
Wszystko też zależy od tego czym Ci zależy... Podobno gaz niezbyt współpracuje z 2.7t (takie opinie słyszałem). O moim silniku mogę powiedzieć, że pomimo tych 193 km nie ma fajerwerków. Owszem jedzie, można spokojnie wyprzedzać ale jakbym miał kierować się przyspieszeniem to szukałbym 2.7 t

Ja mam 2.8 193 km , który niedawno kupiłem i póki co tylko inwestuję. Koszty części nie są astronomicznie wysokie ale tu trochę tam trochę i się zbiera okrągła sumka :mrgreen:
Wszystko też zależy od tego czym Ci zależy... Podobno gaz niezbyt współpracuje z 2.7t (takie opinie słyszałem). O moim silniku mogę powiedzieć, że pomimo tych 193 km nie ma fajerwerków. Owszem jedzie, można spokojnie wyprzedzać ale jakbym miał kierować się przyspieszeniem to szukałbym 2.7 t
[ Dodano: 2011-01-28, 09:12 ]
sebastian855. Dzięki kolego takiej odpowiedzi oczekiwałem teraz wiem jak podejść do tematu, a teraz pytane podstawowe gdzie ja jaki VAG można kupić żeby podłączyć do laptopa aby zdiagnozować te rzeczy o których mówisz czy raczej mówicie o VAG-u profesjonalnym jaki maja na serwisachsebastian855 pisze:artuss811, żeby sprawdzić czy turbiny Cisną jak powinny wystarczy podpiąć VAGa,
wejść w sterownik silnika i odczytać blok pomiarowy 115 w czasie jazdy z pedałem w podłodze.
W 3 okienku masz ciśnienie jakie sterownik zadaje turbinom do wykonania,
a w 4 aktualne ciśnienie jakie turbiny cisną, i w pedale w podłodze te wartości powinny być takie same.
Przy okazji sprawdzić błędy,a hamownia powie Ci prawdę ile z mocy seryjnej w aucie zostało.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 09:23 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.