Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] -chip - dwa pytania ;)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 16 sty 2011, 16:14

Podobno ta turbina z ABT nie wiele da..
A jesli juz cos modzic to Patrox w swojej A4 3.0tdi zrobił 315ps..
W aucie został usunięty DPF mechanicznie oraz softowo,
zrobiony duzy centralny IC,
wydech 3 cale, remap sterownika silnika.
Obrazek

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 17 sty 2011, 08:32

stifii mega wykres xD

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 17 sty 2011, 14:18

ZelvaBOi pisze:stifii, jak dla mnie to troche za gwaltownie moment idzie w SPAM do mocy - nie wiem czy to nie jest zbyt ostro dla skrzyni.
Tam jest manual na pokładzie :-) Także skrzynia prawie że nic nie cierpi..

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 17 sty 2011, 17:38

ZelvaBOi pisze:dankan, a powiedzial Ci jakie parametry po tym sa? Chociaz przy tej cenie to nie wiem czy w ogole jest o czym gadac. Ja kiedys dawalem turbiawe do regeneracji Garetta (z Golfa) - nie wiem kto do naszych robi turbiawe, ale cena byla taka, ze nowe turbo kosztowalo 1800 PLN a ja wymienilem na takie samo (stala geometria - 90hp) za 450 PLN, byla opcja na wymiane z mocniejszego auta (zmienna geometria - 110hp) za odpowiednia doplata ok. 100-150 PLN. Do tego dwa lata gwarancji jak za nowe turbo bo regeneracja fabryczna - tyle, ze trzeba stara oddac. Dodatkowo cena nizsza jezeli stara jest sprawna (moja byla juz wywalona). Poszukaj regeneracji fabrycznej dystrybutora tych turbin - mozesz urwac niezla kase.
pozadaje pytania w serwisach turbin zobaczymy

[ Dodano: 2011-01-17, 17:42 ]
sampek pisze:Witam.
Mam takie pytanie, uwagę to powyższej dyskusji a właściwie w odniesieniu "wyników" kolegów szymenia i dankana.
Z czego wynikają niewątpliwie istotne różnice w osiągniętych parametrach na nowym sofcie?
Przyrost mocy to jeszcze jakoś podobny, ale moment to przepaść.
Dankan specjalnie jakoś prosiłeś o słabszy program czy fachowcy sami moment ograniczyli do takich wartości i już, czy po prostu "tak wyszło"?
Szymeniu w miarę opisałeś procedurę osiągnięcia podawanych parametrów, więc wiemy, że wychodziło nawet więcej...

Ogólnie chodzi mi o to które z prezentowanych tu wyników zmiany softu przyjąć za bardziej "standardowe" dla tego silnika?

Szczerze moje doświadczenie z chiptuningiem jest mizerne a jeśli chodzi o wiedzę teoretyczna jeszcze mniejsze. Ot w poprzedniej furze (E46 320d) dałem auto do Rogala na Mineralną, odebrałem po kilku godzinach i tyle. Wiedziałem z wykresu, że wyszło pod 190KM i 400Nm z groszami, czułem, że się fajniej jeździ.
A6 planuje pojeździć jednak jakieś 3lata zastanawiam się co i jak zrobić przy silniku, z pełną tego świadomością.
To było delikatnie bo to automat ale za delikatnie było teraz będzie konkretnie.

[ Dodano: 2011-01-17, 17:44 ]
stifii pisze:Podobno ta turbina z ABT nie wiele da..
A jesli juz cos modzic to Patrox w swojej A4 3.0tdi zrobił 315ps..
W aucie został usunięty DPF mechanicznie oraz softowo,
zrobiony duzy centralny IC,
wydech 3 cale, remap sterownika silnika.
Obrazek
tez tak czuje ze na a6 powinienem mieć bez wymiany turbo
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 17 sty 2011, 21:57

stifii gdzie robiłeś softa i resztę gratów?? Na A4 jest inna wklejka.

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 17 sty 2011, 22:52

kamilos_69 pisze:stifii gdzie robiłeś softa i resztę gratów?? Na A4 jest inna wklejka.
Ten wykres co wrzucił Stiffi jest byłą furką Patroxa z A4 klub, teraz patrox rzeźbi B8 w CAPA a Stiffi zmodził sofcika w Goodhope dwa dni po mnie i mamy identyko furaki :D :mrgreen:
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 17 sty 2011, 23:04

kamilos_69 pisze:stifii gdzie robiłeś softa i resztę gratów?? Na A4 jest inna wklejka.
Tamto robił Patrox czyli obecny ecuproject..

Szymeniu pisze:Ten wykres co wrzucił Stiffi jest byłą furką Patroxa z A4 klub, teraz patrox rzeźbi B8 w CAPA a Stiffi zmodził sofcika w Goodhope dwa dni po mnie i mamy identyko furaki
Dokładnie :-) Nasze furmanki wyszły niemalże identyko, niczym bliźniaki :mrgreen:
Mój wykres:
http://img19.imageshack.us/i/a6wykrescbr.jpg/

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 18 sty 2011, 18:50

Aha oko.
Czyli wychodzi na to żeby dobić do tej trzeciej setki w A6 to wystarczy zwiększyć średnicę wydechu i pojemność IC??
A co ze sterownikiem tipa?? Update??

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 19 sty 2011, 01:23

Nie jesli tuner kumaty to zrobi Ci tak zebh skrzynio wytzrymała.. Ja np mam ju siebie w programie na 5 i 6tym biegu zdjete o okolo 50nm zeby skrzynia w dupoe nie dostawała bo najczesciej sa uzywane te biegi...

Samym softem tez da sie osiagnac 300km.. Wstawie wykres potem jak znajde..

Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Arturos » 30 sty 2011, 12:59

długo się zastanawiałem ,ale w końcu zawirusowałem moją niunię i powiem że warto

wykresik tutaj http://img88.imageshack.us/f/a630.jpg/

sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

Post autor: sampek » 31 sty 2011, 14:57

Arturos pisze:długo się zastanawiałem ,ale w końcu zawirusowałem moją niunię i powiem że warto

wykresik tutaj http://img88.imageshack.us/f/a630.jpg/
widzę że mod na mineralnej był.
Jak Rogal wypowiada się o momencie ok 550Nm przy tiptronicu? bez problemu czy była jakaś dyskusja?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 31 sty 2011, 16:56

550NM dla tipa w C6 to żaden problem.

Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Arturos » 31 sty 2011, 19:21

jeżeli chodzi o tipa to okej 550 jest bezpieczne oczywiście jazda w granicach rozsądku bo znam takich co zajechali tipa i bez modów.

Niestety musiałem wymienić przepustnicę , przed modem po podłączeniu vaga były jej błędy ale nie powodowały zapalania się kontrolki ,natomiast po modzie i dwóch dniach zabawy zapaliła się kontrolka.Już po wymianie nówka sztuka i śmiga :)

saintdf

Post autor: saintdf » 29 mar 2011, 20:56

Czesc wszystkim.Nawiaze do tematu z pierwszego postu.Otoz przymierzam sie do chip tuningu mojej A6.Zgadalem sie juz na wymiane napedu pompy oleju w moim 2.0 tdi bre i przy okazji robie tuning (chip+turbina brd).Firma,ktora zrobi mi ten naped jest z Gdanska i przy okazji zrobi reszte.czy ma ktos doswiadczenie z jakakolwiek firma z Gdanska odnosnie tuningu?Chce wiedziec czy oddaje w dobre rece moja niunie.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 31 mar 2011, 03:49

Ja jak miałem 2.0tdi to robilem w Tune-Up. I polecam..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja