Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] -chip - dwa pytania ;)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 10 sty 2011, 22:24

szymeniu pisze:No i po programie, fabrycznie silniczek wypocił 234.2 KM i 478Nm, Teraz ma 285KM i 575Nm, elegancko się zbiera, poleciał 250 przed chipem, zobaczymy co zrobi teraz

A co do skrzyni to nasze Audiki z fabryki limitery na skrzyni mają ustawione na 625Nm
No to nieźle. Teraz tylko wymiana turbo, wydechu potem remap i 300 pęknie xD

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 10 sty 2011, 23:17

Wykres będzie tylko skany pykne, nadal planuję C7 aczkolwiek przyjdzie poczekać przynajmniej do 3-4 miesiące od momentu premiery na rynku. Obecna C6 jest super poza zawiasem nie nadającym się na nasze drogi.

Można zaszaleć z tym silnikiem ponad 300 koni, wtedy Turbo większe, ale cięzko wchodzi bo mało miejsca pod machą, poza tym customowy intercoler i uwolniony wydech to wtedy jest jazda, nie ma co gadać i tak jest spoko wtryski są w idealnym stanie, ani grama kopciuszka, początkowo zrobiliśmy program na ponad 296KM i 606Nm, ale się przestraszyłem więc go wykastrowaliśmy do powiedzmy bezpiecznej granicy, mogłem go zostawić ale nie chcę zajechać tego autka
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 11 sty 2011, 09:34

szymeniu pisze:...
W Goodhope otrzymałem taką informację że wszystko do tej wartości skrzynia przepóści reszte będzie obcinać.
Wg oficjalnych informacji bezpieczna eksploatacja to 450 Nm. No ale Ty niebawem zmieniasz woza...
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 11 sty 2011, 09:56

Masters też twierdzi że do 600NM można modyfikować więc ja im wierzę. Rozmawiałem też z z P. Sopą i oni sami robią programy na 270KM i 560Nm więc nie sądzę żeby graniczna wartość wisiała na 450 Nm, skoro moje auto w serii wypluło 478Nm

http://img262.imageshack.us/i/skanuj0001bl.jpg/
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 10:15 przez szymeniu (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 11 sty 2011, 10:07

Skoro producent podaje specyfikację produktu to wie co mówi.
Inną kwestią jest to, że tjunerzy przeciążają skrzynki świadomie dla efektów opisywanych na forum nie raz. Ale oni nie jeżdżą Twoim autkiem. To wprowadzanie ludzi w błąd. To że przeciążona skrzynka jeszcze wytrzyma 100kkm albo nie to inna kwestia. Natomiast fakt, że jest eksploatowana ponad normę nie jest jasno klientom przedstawiany. W porządnym warsztacie nie dokoksują tak skrzyni bez zmiany chłodzenia jeśli dodatkowa moc ma być odpowiednio zagospodarowana.

pozdrawiam
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 11 sty 2011, 19:52

Wrzuciłem wykres, co do pomiarów to były robione w normalnej temperaturze około 24 stopni co ma miarodajny wpływ na wynik, poza tym opony zimowe. Bardzo ważna rzecz to żeby nie kopcił i u mnie nie było i nie ma nawet grama dymu, ważne że przy pomiarach się nie grzał, można było dojść pod te 300 i 600Nm ale strach jest że obciążenia na napędzie będą zbyt duże tak samo z serią, przy niżesz temp. doszłaby do 240 spokojnie. Shamowaliśmy auto, raz na koniec przy temp. otoczenia dużo niższej i wynik był o kilka koni wyższy moment też, ale teraz mam pewność że w normalnych temp. nie będzie mi moc spieprzać. Hamownia oczywiście obciążeniowa

Jeśli chodzi o sam fakt tuningu, to nie sądzę żeby miało to wpływ na spadek trwałości układu napędowego, rozważne użytkowanie auta i tyle. A tak na marginesie jakby uwolnić wydech to na seryjnych gratach można osiągnąć bite 300 kucy, ale to już spore ryzyko.
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 11 sty 2011, 21:43

Z tego co mi tuner swego czasu mówił to dpf jest dość pojemny w 3.0 i nie jest takim ograniczeniem jak w 2.0.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 12 sty 2011, 04:54

Szymeniu a jak przyspieszenie i elastycznosc po programie?
Mocy sporo a tymbardziej jak mowiles ze byl jeszcze program nna ~300km to juz w ogole pieknie.. Mowiles ze ccesz cos kolo 280km czy tak po prostu wyszło? Bo z tego co kiedys pisalem z Goodhope'm to pisał ze wychodzą nasze silniczki na okolo 270km...

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 12 sty 2011, 10:46

Elastyczność jest odczuwalna i to bardzo, ja teraz uwielbiam 4 bieg ciągnie od samego dołu do 170km/h jest bomba szybciej reaguje na gaz i pali 0,8-1 litra mniej a jeśli chodzi o przyspieszenie to można już powalczyć myślę że z BMW 535D. Co do mocy i samego remapu to tak wyszło, bez dorzucania specjalnie koksu i temperaturze około 24 stopni. Na serii silnik pojechał tak jak widać na wykresie stąd bez problemu taka moc na wyjściu po programie. Był jeden przejazd pod 300 i moment bodajże 612Nm ale to już mnie przestraszyło więc poprosiłem o zmniejszenie, pierwsze stwierdzenie Mariusza, to że jest bardzo zdrowy silnik, zdjął pochłaniacze z wydechu żeby sprawdzić jak tam spaliny, ale ani garam dymu i na tym poprzestaliśmy, chociaż było pytanie czy podciągamy na 3paki bo jest baza i (pierwsza myśl ojoj byłoby bomba, ale za chwilę refleksja że skoro motor zdrowy to nie ma co mu dopieprzać). Pokazał mi też wykres nowej A4 CAPA 3.0 która osiągnęła 308KM i 606Nm i jeszcze była rezerwa. Przede wszystkim ważna jest seria, jeśli tam wychodzi norma,albo ciut więcej to można kręcić bezproblemowo na 280. Dodałem wykresy żeby nie było, że bajki piszę

P.S zwróć uwagę że niektórzy z BMK wyciągają ponad 280 gdzie często nie trzymają serii, więc na bank na zdrowym ASB jest rezerwa na 290-300
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

grzegorz75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzegorz75 » 12 sty 2011, 10:52

Mój w serii wypluł też ponad normę . Koniki jak i moment . Modyfikacje przeprowadzał Mateoosh w Goodhope . Jeździ się bajecznie . Skrzynia raczej nie przeciążona , bo wykresy na początku się pokrywają , czyli wyeliminowany najgorszy czynnik - duży moment przy niskich obrotach . Praktycznie po modyfikacji na dole jest jak w serii.


Obrazek

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 12 sty 2011, 16:55

Witam
maniaków mocy powiem coś od siebie też mam z deka podpite mapy silnika ale na ta chwile już nie mam katalizatora i filtra cząsteczek teraz się szykuje na wymianę turbiny i inter coolera co do skrzyni automatycznej to jak nie wytrzyma dużego momentu np coś powyżej 600NM to założę lepszy konwerter i zawór :)
a tu macie mój wydech :

a tu jak brzmi na ulicy :

a tu jak w podziemiach świszcze :)

a tu jak się zbiera :)
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 12 sty 2011, 17:01

No jak robiliśmy próbę na 300Km to moment właśnie miał strzała od 1600 i przy 1800 szybował już do maksa prawie a przy 2000 przekraczał 600Nm to było groźne dla skrzyni dlatego zrobiony jest na początku jak w serii a potem jest bonus.

Co do mojego moda, to zależało mi też żeby przy wyższych temperaturach nie ciął dawki i żeby nie ruszać granicznych wartości czujników temperatury. Wszystko można zrobić ale trzeba z umiarem
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 12 sty 2011, 17:10

no tak tak
limiter EGT można nie ruszać ale tez można z deka ruszyć :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 23:10 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 12 sty 2011, 17:11

dankan pisze:Witam
maniaków mocy powiem coś od siebie też mam z deka podpite mapy silnika ale na ta chwile już nie mam katalizatora i filtra cząsteczek teraz się szykuje na wymianę turbiny i inter coolera co do skrzyni automatycznej to jak nie wytrzyma dużego momentu np coś powyżej 600NM to założę lepszy konwerter i zawór :)
Super brzmi ta twoja furka, a swoją drogą sporo siana ładujesz w autko, 2800 wydech Turbo też ze 2 koła do tego IC modyfikacja w skrzyni to też strzelam kwota 4-cyfrowa, nic tylko życzyć powodzenia. Ja już swojemu nic nie dokładam bo to będzie autko mojej żony, czekam na nową C7, prawdopodobnie 3.0TFSI albo 3.0TDI wtedy będziemy modzić trochę głębiej
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
a6-c6-30-tdi-2007-missano-red-vt27976.htm

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 12 sty 2011, 17:13

eh no jeśli zakupisz C7 to będzie pięknie ja zostaje przy swoje czarnej strzale i jej modyfikacjach :)
kreci mnie moment jaki można wydobyć z diesla :)
i nadwozie kombi :)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 17:17 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja