Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 06 lis 2010, 11:22

1art jeśli przeczytałbyś wątek od początku nie zadawałbyś pytań, które padły wielokrotnie i na które niektórzy odpowiedzieli bardzo sensownie.
Nie musisz być do tego przekonany skoro planujesz jeździć samochodem dłużej bez problemów. Postawiłeś sobie limit serii i Tobie wystarcza. Mnie też, do tego do czego używam auta.
Ale potrafię zrozumieć, że ktoś nie chce "wzywać potęgi łysego czerepu" albo szukać 100 m dodatkowego miejsca do bezpiecznego wyprzedzania. Co mi do tego. Chyba lepiej jak wyprzedzi Cię bezpiecznie auto z nadmiarem mocy niż zepchnie z braku miejsca do wyprzedzenia Twoją A6 wraz z kochaną rodzinką z drogi.

BTW:
Wg mnie przesadziłeś z uzewnętrznianiem emocji. Ale nie martw się każdemu się zdarza. Dasz jeszcze radę wyjść z tego z twarzą. Nie odbierze Ci męskości przyznanie się do błędu :D
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
1art
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2010, 15:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 1art » 06 lis 2010, 11:54

maxon

Owszem - błędem było nie dość wyraźne postawienie pytań przeze mnie. Na pewno też uległem emocjom ... za co WSZYSTKICH dotkniętych PRZEPRASZAM.

Pewnie mój stosunek do Audi, w ogóle jest zbyt emocjonalny - cholernie kocham te auta, jeżdżę nimi i cieszy mnie każdy kolejny model.

Lubię je za moc już w serii, za ekonomikę i ten niepowtarzalny wygląd w kabinie oraz za wyjątkową skromność na zewnątrz.

Znajomi uśmiechają, gdy jadąc innym autem - ustępuję miejsca audi, bo traktuję te auta, jak uprzywilejowane ... :-D

Postanowiłem, że podniosę moc auta i zobaczę, o co chodzi - to tylko soft, później wrócę do serii, cóż dociekliwy jestem.

Muszę spojrzeć na to z pozycji kolegów, którzy są ZA większą mocą w A6 3.0TDI.

Pozdrawiam
... gdym mówię samochód, myślę Audi

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 06 lis 2010, 11:58

<piwo>
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 06 lis 2010, 12:00

1art pisze: Fakt, z założenia przyjąłeś ozi_dafit, że nie rozumiem wpływu momentu na elastyczność oraz mocy na przyspieszenie :lol: Pewnie przecież jestem z wykształcenia tylko fizykiem /NIE nauczycielem/ skąd mam to wiedzieć ... :mrgreen:
nic takiego nie pomyslalem, a to kim jestes z wyksztalcenia dla nie ma tu znaczenia. Pisales o sciganiu i maksymalnym momencie mocy, wiec Ci napisalem ze np. mnie na tym nie zalezy, tylko na mozliwie jak najszerszym rozlozeniu momentu bo tak jest wygodnie.
1art pisze: Moje dociekanie dotyczyło zupełnie INNEJ KWESTII: PO CO TO WAM - JAKIE KORZYÂŚCI PÂŁYNÂĄ ? - w SPAM do dynamicznej serii. naprawdę ma takie znaczenie "odjechanie" spod świateł na odcinku 100 m o np. 1 sekundę szybciej ?

Może warto przeliczyć jakie, tak naprawdę w SPAM do serii, zyskuje się przyspieszenie podczas wyprzedzania przy prędkości np. 150 km/h ? Tak Ciebie irytuje dociekanie i próba zrozumienia ?
Najlepiej odpowiesz sobie sam jak sie przejedziesz identycznym autem jak twoje tylko po dobrym chipie, innej mozliwosci nie widze zebys mogl zrozumiec na czym polega roznica.
Osob ktore chipuja swoje auta jest bardzo duzo, Ty masz o wszytskich jedna i taka samą opinię, nie wazne czy jezdza fiatem jtd czy autem za 500tys zl.

pozdrawiam i spokojnosci zycze:)

dodano:
1art, milo ze jednak troche zmieniles podejscie do tego tematu ktory dotyczy wielu z nas, zachipuj auto w porzadnej firmie i napisz co i jak.
pozdro

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 06 lis 2010, 12:20

Ja bym również nie demonizował tych trzydziestu paru koni ;-)
W naszych samochodach (225 KM) bezpieczna granica to 260-270 kucy,
potem często leci dymek.
Mówiąc o serii pamiętajmy że aktualnie jest 240 KM a w 2011 nowe A6 może mieć 250 KM
a za trzy latka seria będzie mieć pewnie 260-270 KM i przecież nikt nie będzie zadawał pytania w serwisie po co zwiększyli moc ;-)

Art jak będziesz miał rozsądnego wirusa to nie wrócisz do serii
Stawiam na to skrzynkę piwa :->
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 13:08 przez vonito, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 06 lis 2010, 12:50

Może nową skrzynię włożą...o większych możliwościach. Wiem, wiem powtarzam się :) Ale jak Wam wolno....

6HP21 max 450 Nm
6HP28 max 700 Nm
6HP34 max 850 Nm

Ja poproszę tę ostatnią :D
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 06 lis 2010, 14:00

maxon mistrzu mam pytanko :PP

jak mam sprawdzić jak mam oznaczoną tą skrzynie u siebie ? :P
krahs

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 06 lis 2010, 15:38

W A6C6 masz pewnie HP19A (max 400Nm).
Ale zachęcam do lektury tego wątku (klik).
Masz tam wszystko co udało nam się w tym temacie odnaleźć.
Cały wątek jest niezwykle ciekawy, a swoje odpowiedzi znajdziesz na stronie 4 i 5

pozdrawiam
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 07 lis 2010, 00:37

dziękuje maxon :D

kurde i tak nie wiem :P hm a próbował ktoś jechać do Audi i sprawdzić po np vinie ? :P
krahs

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 07 lis 2010, 01:09

oki popatrzę jutro w c4 i c6 :P

dziękuje za odpowiedz :)
krahs

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 07 lis 2010, 02:56

no dobrze dziś :P wróciłem z paranormalna aktivity 2 czy jak to się tam pisze i polecam wszystkim :D

tylko trochę spać nie można :D hihi
krahs

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 07 lis 2010, 11:19

1art pisze:ech - szkoda słów ... A6 powinno być z poręczenia !!!

Chyba tylko ludzie czujący się jacyś wyjątkowi, lepsi od innych wygłaszają podobne teorie...auto którym jeździ narcyz nie powinno być dostępne dla innych zwykłych śmiertelników bo są nie godni by je posiadać...

Chłopie ochłoń, jeździsz autem jak każde inne, autem dla ludu podobnie jak VW, Skoda czy Seat....

Co do Twoich wywodów nt. szarżowania po polskich drogach...tylko skończony debili i idiota bez wyobraźni ma w du..ie innych użytkowników dróg, wyprzedza na 3go, na podwójnej ciągłej czy ryzykując życie przed wzniesieniem czy zakrętem, przyspiesza jak go ktoś wyprzedza czy ciągnie się złośliwie lewym pasem jadąc 2km/h szybciej niż wyprzedzany przez niego pojazd na prawym pasie(i nie mówię tutaj o ciężarówkach)...jeden debil ma 50KM inny 150 a jeszcze inny 300...to nie ma znaczenia idiota to idiota....

Jeśli chodzi o tuning...to choroba...masz 100km i to trochę mało żeby np. szybko i bezpiecznie wyprzedzić ciężarówkę...robisz moda na 135KM...jest lepiej i to sporo, jednak po jakimś czasie wydaje Ci się że nadal w.w manewr jest zbyt niebezpieczny i trwa wieczność, kupujesz więc auto mające 150KM...potem je chipujesz...itd...w pewnym momencie masz wrażenie że 400KM to i tak za mało by bezpiecznie wyprzedzić TIRa ;-)
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 07 lis 2010, 12:27

krahs pisze:dziękuje maxon :D

kurde i tak nie wiem :P hm a próbował ktoś jechać do Audi i sprawdzić po np vinie ? :P
Po VINie boli głowa :P A tak poważnie to dowiesz się, że masz skrzynię 6HP19 a to jak ustaliliśmy na forum za mało. Sprawdź wlepkę w bagażniku albo w książce. Masz tam podany model skrzyni. Odszukaj go na tej liście (w kolumnie LETTER CODE) i gotowe:
http://www.tsgparts.net/index.php?p=page&page_id=a6_trans
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 07 lis 2010, 14:19

TuneFORCE pisze:w pewnym momencie masz wrażenie że 400KM to i tak za mało
Dokładnie <ok>
Niecały rok po "tuningu" 130 > 165 KM mam wrażenie, że samochód to muł :roll:
Na początku była rakieta, ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i już chciałbym więcej.
Niestety kolejne KM to już zupełnie nieopłacalna inwestycja :-/
Pojeżdżę jeszcze ze dwa lata i rozejżę się za jakimś 3.0 ;-)

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 19 gru 2010, 11:36

ZelvaBOi,
Prawie się z Toba zgadzam ale TIR to nie jest skrócona nazwa poj ciężarowego. I nie tylko "one" zostawiają zbyt mało miejsca aby wyprzedzający mógł się zmieścić. W totalnym offtop spróbuj w drugą stronę zmieścić 17,5m między dwa srajcygle zawzięcie jadące wolniej niz "wszyscy" i to mając kaganiec ustawiony ustawowo na 90.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja