Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Quattro] Modyfikacje silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 wrz 2010, 14:08

Ja zakupie sobie na dniach filtr sportowy czyli wkład stożka nie chce bo kolega ma w hondzie i mi odradza gdyż po dłuższej jeździe zaczyna głowa boleć od huku też szukam alternatywy na ładny głos bo ja mam wydech z jednej strony a nie jak w quattro po obu i myślę o wycięciu katów a to na pewno daje ładniejszy głos bo wyciąłem kiedyś w a4 i ładniej było go słychać

darek120
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 01 wrz 2010, 11:58
Imię: darek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: darek120 » 02 wrz 2010, 17:31

ok jak założysz ten filterek to daj znać na forum jak to chodzi ;-)
spalanie LPG 11,5/100km

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 02 wrz 2010, 18:26

Jeśli chodzi o "furkot" ja u siebie mam zamiast katów strumiennice i naprawde jest inny dzwięk bo nawet moj kuzyn w a8 wymienil katy na strumiennice i jest o niebo lepiej, co do stożka złe dobranie powoduje wyższe spalanie. Przykład. mój kuzyn wstawił drogi stożek do a8 i z Elbląga do Gdyni nie dojechał spalanie komputer pokazywał 50l a co prawda to z E-ga do Gdyni jest jakieś 120 km a kuzyn w Sopocie musiał tankować bo zjarał mu cały bak (100l bak).

Powodzenia :)
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 wrz 2010, 22:03

Dzwoniłem do gościa który ma sklep z zapytaniem o filtr stożkowy k&n i mi odradzał gdyż u nas szybko przepływki siadają i proponował mi wkład niestety on mocy nie daje ale przynajmniej dźwięk myślę że będzie ok jak założe to opisze czy porażka czy nie <ok>

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 02 wrz 2010, 23:27

oki czekamy na rezultaty, A to co pisałem o kuzyna A8 to właśnie miał filtr K&N
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 06 wrz 2010, 22:15

Koledzy i jest wkład k&n i tak,głosu o który nam chodzi nie ma tylko napewno się lepiej odpycha nie mówię o 20koniach ale jest żywszy i szybciej się zbiera więc moim zdaniem jak chłopaki nie macie na co kasę wydać to kupujcie ja teraz myślę o wycięciu katów może wtedy będzie ładniej brzmiał Pozdro

bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 06 wrz 2010, 23:06

Ja wyciąłem trochę puszkę filtra, dźwięk raczej się nie zmienił :-/ no może u Ciebie pawel1 razem z tą wkładką K&N coś dźwięk się zmieni ;-)

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 07 wrz 2010, 23:09

Ja nie mam katow tylko strumiennice i powiem że dźwięk jest bardzo fajny lekkie buczenie a nie jak w wiejskich tuningach ryczenie na odległość
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 08 wrz 2010, 23:43

Koledzy wy macie quattro czyli dwa wydechy po obu stronach a to naprawdę ładnie brzmi bez wycinania katów a mój to słychać jak 1.8 pozdro <ok>

bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 08 wrz 2010, 23:52

pawel1 pisze:Koledzy wy macie quattro czyli dwa wydechy po obu stronach a to naprawdę ładnie brzmi bez wycinania katów a mój to słychać jak 1.8 pozdro <ok>
Fakt , coś w tym jest , bo ja na razie mam cały wydech oryginalny a dźwięk jest nawet przyjemny ;-) ale może niedługo pojawią się tłumiki robione na zamówienie + wycięte katy :mrgreen:

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 03 paź 2010, 09:45

Koledzy ja mam Q zadnej modyfikacji tłumika tylko na prosto koncówki Ultera do tego przegrode i filtr Stożkowy K&N i spotkalem siez pytaniem czy to jest 4,2 v8 <ok>

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 03 paź 2010, 17:14

kolego jaka przegrode??
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 03 paź 2010, 19:53

Przegrodę termiczną żeby silnik nie dostawał ciepłego powietrza od silnika co ujemnie wpływa na przepływkę oraz zadbać o dobry dolot zimnego powietrza do stożka!!

Mniej wiecej coś takiego >> http://www.ls1tech.com/forums/attachmen ... mg1579.jpg

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 03 paź 2010, 21:23

oki dzieki za odpowiedz
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 10 paź 2011, 20:01

Pozwólcie, że odgrzeję kotleta... <co?>

Przeszukuję forum, ale jeszcze nie natrafiłem na osobę, która to coś dłubnęła w 2.8 V6
Oczywiste jest, że każdy z Was dłubanie tegoż silnika odradza, bo do tego są lepsze jednostki (1.8T, 2.7TT i inne...).
Powodem rzeczonego odradzania jest nieadekwatność przyrostów KM/Nm wobec wydanych $. Nie podlega to dyskusji.
Ale czy jednak ktokolwiek z tutaj obecnych przeprowadził takowe działania, jak:

- odetkanie wydechu, czyli kompletny wydech co najmniej 2,5" plus ewentualne kolektory,
- wymiana wkładu filtra w celu wydobycia dźwięku :) V6`tki oraz jakiejś tam poprawy reakcji silnika na gaz,
- po wszystkim strojenie na hamowni.

Zanim ktokolwiek napisze, że z N/A nie warto, to uprzedzę, że już mam za sobą takowe dłubanie w nie VAG`owskich silnikach, które pomimo tego, że również nie było zrealizowanie w super opłacalnym przeliczniku KM/Nm do $, to jednak sprawiło niesamowitą frajdę oraz dawało satysfakcję posiadania czegoś oryginalnego :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja