Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Quattro] Modyfikacje silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 kwie 2010, 17:52

jak nie musza byc .ja mam.2latka roznicy.musi byc , <ok> pawel 1
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 11 kwie 2010, 20:30

yogibear1, jak mówisz że mamy zmienne fazy rozrządu to czego my nie tuningujemy naszych audiczek mam kolegę w pracy który jest w honda klub i oni mają v-teki to też jest z zmienna fazą rozrządu to oni robią z tymi silnikami cuda czy nasze silniki tak dużo różnią się czy koszta są zbyt wielkie pozdro

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 25 kwie 2010, 15:31

VR6 ma jedno glowice dla 6cylindrow ze wzgledu na bardzo male rozwidlenie
tylko 5 stopni taki mix rzedowki z falka :mrgreen:

Awatar użytkownika
tombit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: GCH

Post autor: tombit » 02 cze 2010, 08:16

censored pisze:
arekr22 pisze:tylko 5 stopni
Z tego co ja wiem to jest to 15 stopni.

Zgadza się VR6 ma 15 stopni
Starszy VR6 - 174 KM nie ma zmiennych faz rozrządu natomiast nowszy 204KM już je ma no ale niestety wraz z tą zmianą znacznie skróciła się żywotność łańcuszka rozrządu a wymiana bardzo droga. (wymiana ok 160kkm w starszym ok 300kkm).
Wiem bo miałem sharana z tym silnikiem.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 cze 2010, 09:15

Koledzy tak zapytam może już było na forum a my w naszych 2.8 2.4 co ile musimy zmieniać te łańcuszki rozrządu to też zależy jaki kto używa olej i eksploatuje autko pozdro

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 09:39

ÂŁańcuszki rozrządu i napinacze powinno się wymienić po 150 tyś
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 cze 2010, 10:18

SANT0, to ile to będzie z 2tys w plecy pozdro :cry:

Awatar użytkownika
tombit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 2023
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: GCH

Post autor: tombit » 02 cze 2010, 11:10

U nas nie ma łańcuszka tylko pasek ;-) A książka serwisowa zaleca co 120kkm

Ostatnio wymieniłem u siebie wszystko co trzeba wymienić i dodatkowo pompa wodna i termostat a na dodatek pasek wielorowkowy i rolki do niego i zapłaciłem 1600zł z robocizną wszystkie części polecanych na forum firm. czyli nie jst aż tak drogo. W sharanie części miały kosztować prawie 2 tys. + robota ok 500zł a miałem ten starszy silnik 174 KM w nowszym to jeszcze dochodzą wałki od zmiennych faz po ok 1ys. zł za sztukę a są dwie czyli razem niezła sumka :-/

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 12:47

ehhhhhhh censored dzięki, człowiek stara się pomóc i trafia na niezrozumienie zagadnienia hehehe

[ Dodano: 2010-06-02, 12:57 ]
pawel1 pisze:SANT0, to ile to będzie z 2tys w plecy pozdro :cry:
W aso do mojego silnika jedna sztuka 2500zł a łańcuch już nie pamiętam chyba 130 w aso a dodam że wszystkiego potrzeba po 2 sztuki heheh

Ale wszystko jest na allegro i koszt spada do 800zł za napinacz a łańcuch po 80zł :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 02 cze 2010, 12:58

Panowie tutaj macie + 47 KM Chip tunning <ok>

http://allegro.pl/item1052238328_prawdz ... sylka.html

A tak na poważnie: kogoś pogięło :?:

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 13:04

Nikogo nie pogięło tylko szkoda że nie piszą ile wzrosło zużycie paliwa bo na ssaniu ciągle latać to nie będzie ekonomicznie :mrgreen:

Cała zabawa z tym to podpięcie opornika który oszukuje czujnik temp i zamiast robić że jest temp powiedzmy 20 stopni daje sygnał że jest 0 stopni i zalewa wieksza dawką paliwa auto super bajer naprawdę super.

Jak ktoś się chce pobawić w silnikach audi to niech sobie ściągnie program Lemmiwings on wiecej daje niż ten oporniczek <ok>
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 02 cze 2010, 13:26

Lemmiwings - co to takiego ?:)

Santo jaki masz silnik? :) bo pisze u Ciebie "inny"

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 14:06

Teraz już jest inny było 4.2 V8 generalnie konfiguracja została nadal jest to V8 i na tym koniec z podobieństwami :mrgreen: niebawem wszystko się wyjaśni jak skończę.

Lemmiwings to program przy pomocy którego można pobawić się z naszymi silnikami nie jest to chip tuning hehe ale robi podobne rzeczy co świnka po prostu oszukuje sygnały idące do ECU a i zmienia się to przy pomocy OBDII

Jak będę bardziej czasowy to zrobię oddzielny wątek w dziale zrób to sam i opiszę ten program i co i jak zmieniać.

Jest trochę info na sieci ale bardzo nie wiele.

Za pomocą tego programu można wiele zrobić np podlać paliwa na wolnych obrotach i zmniejszyć bieg jałowy u mnie zaowocowało to niesamowitym dźwiękiem silnika na wolnych obrotach jak rasowa widlasta V8 rodem z amerykańca z przed kryzysu paliwowego :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 cze 2010, 14:59

censored wiedział o co mi chodzi ale już się wszystko rozwiązało ale santo zainteresował mnie tym programem a da coś radę z podniesieniem mocy w naszych wolnossących silnikach :mrgreen:

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 02 cze 2010, 15:05

No pewnie że się da skoro dolewasz paliwa to jak dasz więcej powietrza to musi to zaowocować mocą ale nie ma co się spodziewać szału u mnie dałem radę wykręcić 40 nm więcej ale bez ingerencji w silnik dawno to było temu ;-) <ok>
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja