[V6] napinacze łańcucha rozrządu
Na vagu sprawdzałem (znaczek stopnia) BTDC ign timing deg --- no i wartość tam skacze mi od 4 do 14 na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Niewiem czy o tym właśnie mówisz.
Widzisz Raf4rb u mnie odwrotnie znów rano jest cisza dopóki się nie rozgrzeje, wtedy dźwięk diesla się włącza niemiłosierny..
Mam prośbę naprowadźcie mnie jakoś na te zaworki ma któryś może etkę żeby fotę zapodać ? Czy te zaworki można dostać np. intercarsie czy w serwisie braliście duży koszt?
Widzisz Raf4rb u mnie odwrotnie znów rano jest cisza dopóki się nie rozgrzeje, wtedy dźwięk diesla się włącza niemiłosierny..
Mam prośbę naprowadźcie mnie jakoś na te zaworki ma któryś może etkę żeby fotę zapodać ? Czy te zaworki można dostać np. intercarsie czy w serwisie braliście duży koszt?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Tak to wygląda:
Nie mam pod ręką rachunku z serwisu ale za jeden zawór płaciłem koło 100zł.
Wygrzebałem rachunek, jeden zawór kosztował mnie 79,55.
Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21.
Nie mam pod ręką rachunku z serwisu ale za jeden zawór płaciłem koło 100zł.
Wygrzebałem rachunek, jeden zawór kosztował mnie 79,55.
Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 11:12 przez Raf4rb, łącznie zmieniany 2 razy.
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
nie chcę napisać bzdury ale jeśli silnik jak zimny chodzi ok a jak się nagrzeje to zaczyna klekotać to może właśnie dlatego że olej się rozrzedza a gdyby wlać gęściejszy olej nie mówię tu o selektolu ale np.dobry minerał typu castrol , czy do tych silników się w ogóle mineralny nadaje ? podobno tak bynajmniej słyszałem 100 tyś robi się na syntetyku potem przechodzi na pół syntetyk i po większym przebiegu można przejść na minerał ale jak to jest z naszymi motorami 2,4 tego nie wiemkrisker pisze:Coraz bardziej przekonuję się, że to wina niskiego ciśnienia oleju. Pocieszam się, że na wolnych obrotach wielka krzywda się nie stanie, a przy wysokich jest OK. Przy następnej zmianie oleju sprawdzę miskę i smok. A olej już wybrałem: valvoline 5W30.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.
admini.prosze to wziac pod uwage.
[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
admini.prosze to wziac pod uwage.
[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
o no to mamy prawdziwy przełom ale co znaczy lepiej czy klekot ustąpił zupełnieyogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.
admini.prosze to wziac pod uwage.
[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
Reklame zrobiłeś koledzę niezła ale napisał byś co u Ciebie się działo co wymieniłeś i jaki jest tego rezultat dokładniej.yogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.
admini.prosze to wziac pod uwage.
[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
Co do olejów to zgadza się im gorętszy silnik tym rzadszy olej masz racje. Ale wlanie minerała bo coś stuka to jakby amputować sobie nogę bo jest np. złamana.. Połsyntetyk czy minerał są geściejsze a za tym ok. silnik będzie cichszy ew. wycieki zlikwidujesz, ale za to moc Ci spada spalanie rośnie bo większe są opory.. dobra koniec wywodów biorę się za wyjęcie tych zaworków.. pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
barteczku umnie wymieniłem zaworki zwrotne oleju co sa pod kolektorem.d0 100zł w aso sztuka. strzelam.
mało jezdziłem.a do tego miałem bagno tam .uzyłem tez preparatu czyszczacego silnik.w/g u mnie klekotka ustała.ale szkoda ze nie pojechałem na zlot to by sie porownało.bo tak to mozn a strzelac kula w płot.
mało jezdziłem.a do tego miałem bagno tam .uzyłem tez preparatu czyszczacego silnik.w/g u mnie klekotka ustała.ale szkoda ze nie pojechałem na zlot to by sie porownało.bo tak to mozn a strzelac kula w płot.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
faktycznie na gęstym oleju chodzi lepiej dziś rano odpaliłem auto stało około tygodnia nie ruszane ( odra zalała mi drogę i nie mam przejazdu ) odpaliłem żeby aku się podładowało i co usłyszałem nic, silniczek pracował cichuteńko ledwie go było słychać nie stety po około 15 min. znowu zaczęło klaklakla , wymieniał ktoś te zaworki o których pisze yogibear1 lub może napinacze jaki rezultat? bo jak tylko woda zejdzie mi z drogi walę do serwisu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
czytająć ten wątek nasuwa mi się tylko jedna przyczyna to nie napinacze .zresztą one nie napinają a jedynie przesówają łancuszek rozrządu (jak idzie do góry to cofa się na dole}jednocześnie zmieniając kąty obrotu wałka rozrządu wg mnie przyczyna to zbyt niskie ciś oleju a winę za to ponoszą zaworki w głowicy ,złe uszczelnienie przewodów pompy olejowej-częsta usterka.lub sama pompa oleju .
w diagnozie pomocne bardzo będzie na stałe zamontowanie wskażnika ciś oleju np od audi b-4 zobaczycie wtedy ciekawe rzeczy jak skacze ciś w trakcie zadziałenia zmiennych faz rozrządu jak spada ciś w trakcie nagrzewania .ja osobiście nie mam żadnch zastrzeżen do motoru a wskażnik zamontowałem z przyzwyczajenia i nie żałuje .dzieki niemu mozna nawet poznać kiedy się olej kończy -spadek ciś na gorącym o ok 0.5 bara w SPAM do świeżego oleju tej samej marki
w diagnozie pomocne bardzo będzie na stałe zamontowanie wskażnika ciś oleju np od audi b-4 zobaczycie wtedy ciekawe rzeczy jak skacze ciś w trakcie zadziałenia zmiennych faz rozrządu jak spada ciś w trakcie nagrzewania .ja osobiście nie mam żadnch zastrzeżen do motoru a wskażnik zamontowałem z przyzwyczajenia i nie żałuje .dzieki niemu mozna nawet poznać kiedy się olej kończy -spadek ciś na gorącym o ok 0.5 bara w SPAM do świeżego oleju tej samej marki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
wymieniłem obydwa napinacze za radą santosa,efekt piorunujacy,cisza absolutna pod maską,i odzyskana moc.samochod po prostu zapier..........................
slizgi wyjechane ,spręzyna miekka,słowem napinacze skonczyły swoj zywot.
ps dzieki santo za pomoc wszczególnie w tym temacie.
sprawna a6 =bezcenne jak master card.heheeheh :przytul: :przytul:
[ Dodano: 2010-08-30, 21:07 ]
a tu sa rozwalone napinacze hheheeh.spręzyna miekka jak diabli,ślizgi to sa jak koleiny....a nowych napinaczy nie sposób w reku ścisnąć.
slizgi wyjechane ,spręzyna miekka,słowem napinacze skonczyły swoj zywot.
ps dzieki santo za pomoc wszczególnie w tym temacie.
sprawna a6 =bezcenne jak master card.heheeheh :przytul: :przytul:
[ Dodano: 2010-08-30, 21:07 ]
a tu sa rozwalone napinacze hheheeh.spręzyna miekka jak diabli,ślizgi to sa jak koleiny....a nowych napinaczy nie sposób w reku ścisnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Bardzo się cieszę że pomogłem choć wiele sceptycyzmu było w temacie klekotu i braku mocy hehehe
U mnie też po wymianie cisza i na vagu książkowe parametry zmiennych faz rozrządu.
Wpadaj to znowu pogadamy i testy się porobi i zobaczymy ile teraz wypluje :mrgreen:
U mnie też po wymianie cisza i na vagu książkowe parametry zmiennych faz rozrządu.
Wpadaj to znowu pogadamy i testy się porobi i zobaczymy ile teraz wypluje :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...