Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 kwie 2010, 13:27

Generalnie to jest to samo wiec jak masz to zakładaj tylko sprawdź czy podejdzie ci dokładnie pod dekiel czy uszczelni bo ja swoje musiałem delikatnie szlifować bo inne skosy były. A właśnie bo już widziałeś te swoje ślizgi bo mówiłeś że będziesz dekle ściągał?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 kwie 2010, 17:40

Się wtrącę <ok>

Jestem parę setek po zmianie oleju z 10W40 Valvoline Maxlife na 10W40 Castrol Magnatec. I o ile po rozgrzaniu silnik dużo gorzej nie chodzi, to teraz przy każdym odpaleniu na zimno mam odgłos wyraźnej dezaprobaty mojego silnika dla wspomnianej zmiany "lubrykantu" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie będę czekał 10000km na kolejną zmianę. Tym razem przetestuje allegrowy syntetyk shell 10W60 <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 kwie 2010, 17:55

O kurde biedulek co on wycierpi hehe no po zmianie na jeszcze bardziej rzadki olej to lepiej nie będzie jak byś zalał 5w40 albo 5w30 to mogło by być znacznie lepiej.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 kwie 2010, 18:38

W AAH 10W60 podniósł mi nieco ciśnienie (mox pół bara). Poza tym to jednak syntetyk. Jak on się nie sprawdzi, to dam 5W30. Ew. zmienię kolejność. Poza tym pojęcie rzadki/gęsty olej jest względne. Jest masę innych, ważnych parametrów decydujących o jakości oleju, a sam wskaźnik xxW-xx niewiele konkretnego mówi, poza ogólną klasą oleju.
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 kwie 2010, 20:23

hehe kombinator oby i tego Ci życzę silnik wytrzymał takie kombinacje alpejskie :mrgreen: Powodzenia i powiedź jak będziesz latał na nowym oleju to się może przydać dla ogólnej oceny tego co mamy na rynku.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 21 kwie 2010, 21:27

Kolego 10w60 to olej bardzo wysoce odpory na prace w b.wysokich temperaturach, więc przy naszym klimacie i do tego aucie bez turbo to trochę bez sensu moim zdaniem tylko może zaszkodzić. Polecam Motul x-cess 8100 5w40 ;-)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 kwie 2010, 07:37

Tak jak pisałem - w C4, gdzie miałem wskaźnik ciśnienia oleju, ciśnienie na tym oleju wzrosło o około pół bara na ciepłym silniku. To sporo. Ale zastanawiam się też nad powrotem do Valvoline Maxlife - tylko tym razem syntetyk. Za to z pewnością nie polecam wymienionego wcześniej magnateca. Nie sprawdza się (wyższe zużycie, gorsze ciśnienie). A ten Motul - masz jakieś odniesienie w SPAM do innych marek? Może ciśnienie?
Pozdrawiam,
Krisker

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 28 kwie 2010, 17:14

Po mordach i mękach (2.7 BI) dostałem się do napinacza i mam kilka pytań do osób które to już mają za sobą:

1) przed jego wyjęciem przeszkadza mi osłona widoczna na zdjęciu. Nie mam pojęcia jak to wyciągnąć. Osłony ani rusz bo trzeba by było rozrząd rozpinać nawet jej odgiąć się nie da bo zaraz za nią jest koło pasowe wału. Jak z tym sobie poradzilście?

2) Napinacz i łańcuch wygląda u mnie jak nowe, ślizg górny też ledwo co wytarty. Czy miał ktoś taki przypadek że wszystko wyglądało ok ale mimo tego tłukło się i po wymianie przeszło ?

3) ÂŁańcucha oczywiście nie wymienię za cholerę bez rozpinania rozrządu ?

4) Do krsiker: nie mam porównania jeśli chodzi o ciśnienie, ale wydaje mi się że im rzadszy olej wlejesz będzie ono wyższe :-) pewnie jakbyś silnik wodą zalał to by Ci skoczyło w niebiosa hehe. A tak na poważnie to na zimę chociaż zalej jakimś 5w30/40 <ok>
Obrazek

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 28 kwie 2010, 18:35

Ad.1 Musisz zwalić przód i rozpiąć rozrząd, wałki musisz wyjąć oba razem z napinaczem, inaczej się nie da.
Ad.2 U mnie też ładnie wyglądało z góry ale po wyjęciu wałków na głowicy był ślad od łańcucha.
Ad.3 Patrz Ad.1

Dlaczego dobierasz się do napinacza? Co tłucze i kiedy?

I wielka prośba do Ciebie, jak zdecydujesz się wyjmować wałki policz rolki na łańcuchu od znaku na wałku do znaku, ogólnie ustawienie wałków między sobą, foto mile widziane, ja sobie nie poznaczyłem bo miałem piękny opis z Elsy ale okazało się, że jak poskładałem wałki tak jak podaje Elsa to silnik mało z budy nie wypadnie. Poskładałem po swojemu ale teraz nie mam mocy do 3tys., potem ciągnie jak szalony i wali błedy od czujników halla, czyli jeszcze jest nie tak jak powinno.

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 28 kwie 2010, 19:48

Ok wiec za koleją:

1) Jak się nie da jak się da :-D (foto) - obudowa trochę łomem odgięta...
2) ÂŚlizgi w stanie idealnym, na głowicy żadnych śladów, łańcuch też ok. Jedyne co znalazłem to ślady na pokrywie zaworów (foto)

Co tłucze i kiedy:
1) na zimnym silniku - cisza
2) silnik gorący - lekki gaz - cisza
3) silnik gorący - praca jałowa 800rpm - regularne stuki identyczne jak z silnika diesla
4) lokalizacja stukania - mniejwięcej właśnie tam gdzie znajduje się ten łańcuch.

Proszę o Waszą opinię.

Do Raf4rb:
Jak zepnę spowrotem łańcuch to Ci policzę i napiszę co i jak, na szczęście sobie poznaczyłem <ok>
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 kwie 2010, 20:43

Coraz bardziej przekonuję się, że to wina niskiego ciśnienia oleju. Pocieszam się, że na wolnych obrotach wielka krzywda się nie stanie, a przy wysokich jest OK. Przy następnej zmianie oleju sprawdzę miskę i smok. A olej już wybrałem: valvoline 5W30.
Pozdrawiam,
Krisker

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 28 kwie 2010, 22:05

zefir6 pisze:Do Raf4rb:
Jak zepnę spowrotem łańcuch to Ci policzę i napiszę co i jak, na szczęście sobie poznaczyłem <ok>
Rozpinałeś łańcuch?

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 28 kwie 2010, 23:56

Raf4rb pisze:
zefir6 pisze:Do Raf4rb:
Jak zepnę spowrotem łańcuch to Ci policzę i napiszę co i jak, na szczęście sobie poznaczyłem <ok>
Rozpinałeś łańcuch?
Wyciągnąłem jeden wałek i zsunąłem łańcuch. Mam zaznaczone na łańcuchu i na krzywkach, więc jak to poskładam to Ci jakoś zrobie fote i napisze co i jak.
Oglądnąłeś foty ? co myślisz o tym?
Troszkę załamka dziś, ściągnąłem drugą pokrywę i tam również takie same ślady, a niby stukało tylko z jednej strony!! Sam już niewiem 2 tys. wyłożyć to trochę średnio, jeszcze jak się okaże że to nie to to już załamka :-)

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 29 kwie 2010, 22:36

Jak już to robisz to wymień zawory ciśnieniowe głowic są pod kolektorem ssącym i pod deklem są tam dwa one odpowiadają za ciśnienie na głowicach na magistrali a co za tym idzie na panewkach wałków rozrządu napinaczy i samoregulatorów więc warto wymienić myślę.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 30 kwie 2010, 09:59

zefir6 pisze:Oglądnąłeś foty ? co myślisz o tym?
Sprawdzałeś na VAG-u jak się zachowują napinacze? W grupie 90 pięknie widać czy działają, u mnie było ok więc napinacze zostały, nawet je rozebrałem i powiem Ci, że tam nie ma co się zepsuć, jak zaworki działają to reszta jest tylko kwestią ciśnienia oleju, prowadnice masz w porządku to musi to działać a te ślady mogły powstać gdy napinacze ruszają bez oleju, np. po wymianie albo jak nie trzymają zaworki o których pisze SANTO, ja je wymieniłem i poranne odpalanie to inna bajka, wcześniej przez chwilę niemiłosiernie zadzwonił i się uspokajał, teraz cisza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja