Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 30 kwie 2010, 10:31

Na vagu sprawdzałem (znaczek stopnia) BTDC ign timing deg --- no i wartość tam skacze mi od 4 do 14 na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Niewiem czy o tym właśnie mówisz.

Widzisz Raf4rb u mnie odwrotnie znów rano jest cisza dopóki się nie rozgrzeje, wtedy dźwięk diesla się włącza niemiłosierny..

Mam prośbę naprowadźcie mnie jakoś na te zaworki ma któryś może etkę żeby fotę zapodać ? Czy te zaworki można dostać np. intercarsie czy w serwisie braliście duży koszt?

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 30 kwie 2010, 10:59

Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

Nie mam pod ręką rachunku z serwisu ale za jeden zawór płaciłem koło 100zł.

Wygrzebałem rachunek, jeden zawór kosztował mnie 79,55.

Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 11:12 przez Raf4rb, łącznie zmieniany 2 razy.

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 30 kwie 2010, 11:09

Czyli brałeś oryginalne z serwisu w tej cenie ? Do tego jeszcze uszczelki pewnie jakieś tam będą do wymiany?

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 30 kwie 2010, 11:11

Można pod kolektor uszczelki kupić, ja nie zmieniałem i jest dobrze.

Numer zaworu: 059103175F

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 30 kwie 2010, 18:24

krisker pisze:Coraz bardziej przekonuję się, że to wina niskiego ciśnienia oleju. Pocieszam się, że na wolnych obrotach wielka krzywda się nie stanie, a przy wysokich jest OK. Przy następnej zmianie oleju sprawdzę miskę i smok. A olej już wybrałem: valvoline 5W30.
nie chcę napisać bzdury ale jeśli silnik jak zimny chodzi ok a jak się nagrzeje to zaczyna klekotać to może właśnie dlatego że olej się rozrzedza a gdyby wlać gęściejszy olej nie mówię tu o selektolu ale np.dobry minerał typu castrol , czy do tych silników się w ogóle mineralny nadaje ? podobno tak bynajmniej słyszałem 100 tyś robi się na syntetyku potem przechodzi na pół syntetyk i po większym przebiegu można przejść na minerał ale jak to jest z naszymi motorami 2,4 tego nie wiem

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 30 kwie 2010, 23:14

atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.

admini.prosze to wziac pod uwage.
<ok>

[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 01 maja 2010, 10:34

yogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.

admini.prosze to wziac pod uwage.
<ok>

[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
o no to mamy prawdziwy przełom ale co znaczy lepiej czy klekot ustąpił zupełnie

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 01 maja 2010, 12:54

yogibear1 pisze:atak na marginesie ja przerabiałem temat z tymi zaworami .informacje jakie przekazał mi santo,uchronił mnie od zbednych wydatkow.pomogł.

admini.prosze to wziac pod uwage.
<ok>

[ Dodano: 2010-04-30, 23:15 ]
ja takze je wymieniałem.i jest lepiej.
Reklame zrobiłeś koledzę niezła :-) ale napisał byś co u Ciebie się działo co wymieniłeś i jaki jest tego rezultat dokładniej.

Co do olejów to zgadza się im gorętszy silnik tym rzadszy olej masz racje. Ale wlanie minerała bo coś stuka to jakby amputować sobie nogę bo jest np. złamana.. Połsyntetyk czy minerał są geściejsze a za tym ok. silnik będzie cichszy ew. wycieki zlikwidujesz, ale za to moc Ci spada spalanie rośnie bo większe są opory.. dobra koniec wywodów biorę się za wyjęcie tych zaworków.. pozdrawiam :-)

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 01 maja 2010, 16:24

powiem tak ,nie wiem jak wam klekocze,jak porownac .ja miałem zabite tezaworki.i koniec .podpowiedz byla i skorzystałem. :lol:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 02 maja 2010, 08:59

trzeba spróbować wszystkiego

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 06 maja 2010, 15:00

barteczku umnie wymieniłem zaworki zwrotne oleju co sa pod kolektorem.d0 100zł w aso sztuka. strzelam.

mało jezdziłem.a do tego miałem bagno tam .uzyłem tez preparatu czyszczacego silnik.w/g u mnie klekotka ustała.ale szkoda ze nie pojechałem na zlot to by sie porownało.bo tak to mozn a strzelac kula w płot. :-/
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 31 maja 2010, 09:09

faktycznie na gęstym oleju chodzi lepiej dziś rano odpaliłem auto stało około tygodnia nie ruszane ( odra zalała mi drogę i nie mam przejazdu ) odpaliłem żeby aku się podładowało i co usłyszałem nic, silniczek pracował cichuteńko ledwie go było słychać nie stety po około 15 min. znowu zaczęło klaklakla , wymieniał ktoś te zaworki o których pisze yogibear1 lub może napinacze jaki rezultat? bo jak tylko woda zejdzie mi z drogi walę do serwisu

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 31 maja 2010, 19:25

czytająć ten wątek nasuwa mi się tylko jedna przyczyna to nie napinacze .zresztą one nie napinają a jedynie przesówają łancuszek rozrządu (jak idzie do góry to cofa się na dole}jednocześnie zmieniając kąty obrotu wałka rozrządu wg mnie przyczyna to zbyt niskie ciś oleju a winę za to ponoszą zaworki w głowicy ,złe uszczelnienie przewodów pompy olejowej-częsta usterka.lub sama pompa oleju .
w diagnozie pomocne bardzo będzie na stałe zamontowanie wskażnika ciś oleju np od audi b-4 zobaczycie wtedy ciekawe rzeczy jak skacze ciś w trakcie zadziałenia zmiennych faz rozrządu jak spada ciś w trakcie nagrzewania .ja osobiście nie mam żadnch zastrzeżen do motoru a wskażnik zamontowałem z przyzwyczajenia i nie żałuje .dzieki niemu mozna nawet poznać kiedy się olej kończy -spadek ciś na gorącym o ok 0.5 bara w SPAM do świeżego oleju tej samej marki

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 30 sie 2010, 18:18

wymieniłem obydwa napinacze za radą santosa,efekt piorunujacy,cisza absolutna pod maską,i odzyskana moc.samochod po prostu zapier..........................
slizgi wyjechane ,spręzyna miekka,słowem napinacze skonczyły swoj zywot. <ok>
ps dzieki santo za pomoc wszczególnie w tym temacie.
sprawna a6 =bezcenne jak master card.heheeheh <piwo> :przytul: :przytul:

[ Dodano: 2010-08-30, 21:07 ]
a tu sa rozwalone napinacze hheheeh.spręzyna miekka jak diabli,ślizgi to sa jak koleiny....a nowych napinaczy nie sposób w reku ścisnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 30 sie 2010, 23:37

Bardzo się cieszę że pomogłem choć wiele sceptycyzmu było w temacie klekotu i braku mocy hehehe

U mnie też po wymianie cisza i na vagu książkowe parametry zmiennych faz rozrządu.

Wpadaj to znowu pogadamy i testy się porobi i zobaczymy ile teraz wypluje :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga