Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 29 mar 2010, 10:27

okony, dasz rade zmienić z obu stron tak samo popuszczając śruby jak było wcześnie napisane tylko wszystko rób powoli delikatnie i bez nerwów a na pewno zrobisz pozdro

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 11 kwie 2010, 10:34

Koleżanki i Koledzy wczoraj znajdując chwile czas zabrałe się za wymianę uszczelek napinacza łańcuch rozrządu. Mam nadzieje iż komuś się przyda.

Cel:
Obrazek

Na poczatek demontaż osłon i puchy filtru powietrza, 3 kostki i jedna śróba po lewej stronie filtra na górze, rure karbowaną powietrzną lepiej sciągnąć razem z filtrem co bym więcej miejsca było.
Obrazek

pozbywamy się śruby od mocowana bagnetu, bardzo ułatwia to wyciągniecie dekla
Obrazek


odrkecamy 8 srub dekla i jedna mocujaca przewód paliwowy, mocowanie potem prekrecamy do góry i też już nie przeszkadza. Obrazek

odkręcamy 4 śruby mocujące napinacz
Obrazek


napinacz trzeba podnieść ok 3 mm przy wyjmowaniu uszczeli płaskiej(blaszki) gdzyż z głowicy wychodzą koronki przy gniazdach śrub. Uszczelkę gumową można wypchnąć od środka drutem w kształcie L, tu jej kawałek widać. Jest ok 2 cm od góry.
Obrazek


Ja wkładałem najpierw tą płaską uszczelke dokładnie w takie sam sposób jak wyjmowałem, od strony kolekrota ssącego udało się ją wsunąć powoli podnosząć napinacz.. Gumową od tyłu można wepchnąć jak ktoś ma zwinne paluszki ;-) . Potem skręcamy wszystko w odwrotną strone, tylko trzeba pamiętać by uszczelka pod napinacz i sam napinacz wszedł w te tulejki przy śrubach wystające z głowiny. Nastepnie uszczelki dekla i przykrecamy dekiel. Potem sruba mocująca bagnet, filtr powietrza czujniki i gotowe. U mnie zeszło się ok 3-4h. W razie pytań służę pomocą, jak cos pomyliłem proszę głośno nie krzyczeć. Mam nadzieje iż komuś się przyda :mrgreen:

Pozdro
Toperz

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 11 kwie 2010, 11:46

Toperz, dobra robota napewno każdemu sie przyda pozdro

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 kwie 2010, 23:03

Toperz pisze:Koleżanki i Koledzy wczoraj znajdując chwile czas zabrałe się za wymianę uszczelek napinacza łańcuch rozrządu. Mam nadzieje iż komuś się przyda.
dobra robota
nazwij to po ludzku i wepnij do działu warsztatu

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 12 kwie 2010, 22:22

pawel1 pisze:okony, dasz rade zmienić z obu stron tak samo popuszczając śruby jak było wcześnie napisane tylko wszystko rób powoli delikatnie i bez nerwów a na pewno zrobisz pozdro
uszczelki wymienione ale mechanik stwierdzil ze musial rozpiac rozrzad,tak czy siak 250zl + cena za towar i uszczelki wymienione z 2 stron na napinaczach i do tego usczelki pod pokrywami zaworow,teraz tylko zobaczymy jak mu to wyszlo,dzieki za pomoc.

obisio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 sie 2009, 19:57
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oberburg

Post autor: obisio » 08 maja 2010, 23:20

U mnie tez kapie chyba spod napinaczy,nie jestem pewien do konca,wczesniej mialem uszczelki spocone na zaworach,tam ustalo za to walnelo lekko z tylu.Obroty lekko zaczely falowac,i pod korkiem pokazal sie olej i bialy dymek,pomyslalem ezektor trzeba wymienic.Zamowilem nowy(35 fr)i dzis dalem sie do wymiany,dostalem sie do ezektora i co sie okazalo,ze jest czysty odmy tez zero "sluzu"zalozylem jednak nowy,i zakladajac oslone na silnik(ten najwiekszy plastik)ze przewod plastikowy odmy ten co idzie do zaworow jest przerwany,zalozylem mufke zaizolowalem.Nie wiem teraz co bylo przyczyna,bo silnik pracuje rowno,obroty nie skacza,czy dalej bedzie kapac olej to sie okaze.Mam pytanie czy wszystkiemu moze byc winny przerwany przewod odmy,czy moze jednak ezektor?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 09 maja 2010, 10:26

Heh, ja wymieniłem ezektor, a po pałowaniu i tak lubi coś kapnąć na kolektor, bo zawsze śmierdzi... przed wymianą to tyle leciało, że dym leciał spod machy ;) Teraz jest o wiele lepiej... beznadzieja :cry:
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 16:04 przez Camel-, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 09 maja 2010, 10:55

Camel-, ja też tak miałem że przejechałem 5km i już taki smród że się wymiotować chciało zmieniłem uszczelki pod klawiaturami ale silikonu jest dane dużo wiecej niż w rogach i uszczelki pół księżyce i metalowe i czyszczenie odm i zmiana na gumowe pozdro

Edmo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Edmo » 11 maja 2010, 12:11

Panowie podpinam się pod temat - bo szkoda zakładać nowego.

moja Audi to A6 C5 [2.4 165KM ARJ].

Z góry przepraszam za nazewnictwo ale sam nie wiem jak ta część się poprawnie nazywa.

Mam wyciek z czujnika "faz rozrządu"
czy ktoś z was miał taki przypadek - jeżeli tak to jak to załatwić - czy musze kupować cały "regulator faz rozrządu" czy idzie zdobyć sam czujnik.

Daje linka z zdjęciami tego dziadostwa.

http://img97.imageshack.us/gal.php?g=10052010059.jpg

proszę o pomoc
pozdrawiam
Edmo

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 maja 2010, 12:40

To jest elektrozawór zmieniający fazy rozrządu. Jedynym uszczelnieniem jest oring, który dobierzesz w dowolnym sklepie z oringami. AFAIR w samym zaworze nie ma wnęki na oring, ale jest w regulatorze. Zmierz jej głębokość, średnicę i grubość. Na tej podstawie można dobrać oring, ew. można to zrobić na podstwie starego (to chyba ten zielony na zdjęciu nr 1?). Dochodzą jeszcze kwestie twardości, ale dostęp jest w miarę OK, więc możesz poeksperymentować. W etce cały regulator jest nierozbieralny, więc oring nie występuje jako oddzielna część. Uważaj na trzpień (wystaje lekko na zdj. 1). Pod nim jest sprężynka i w niekorzystnych okolicznościach możesz to pogubić.
Pozdrawiam,
Krisker

Edmo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Edmo » 11 maja 2010, 18:27

Dzięki za nazwanie "tego" ...

Powiedz mi czy znasz może nr. katalogowy tego elektrozaworu albo gdzie mógłbym tego szukać "do wymiany".
boję się że uszczelnianie to będzie na krótką metę.

pozdrawiam,
Edmo

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 maja 2010, 20:52

Elektrozawór ma tylko numer boschowski, ale nie pamiętam jaki. Nie wiem zresztą po co go wymieniać, chyba że cieknie np. spod gniazda elektrycznego na górze. W innym przypadku tylko ten oring. A jeśli chodzi Ci o działanie zaworu, to można to sprawdzić VAGiem.
Pozdrawiam,
Krisker

Edmo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Edmo » 12 maja 2010, 09:12

Dokładnie cieknie spod gniazda elektrycznego.

Prawdopodobnie wystarczy wymienić ten "dupersztyk" co trzymam w palcach -ale nie idzie go kupić osobno a całość nie potrafie namierzyć bo nie mam żadnego numeru na tym elektrozaworze.

pozdrawiam,
Edmo

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 12 maja 2010, 10:12

Ja mam jakiś ze szrotu - może też tam poszukaj. Tylko ja kupowałem razem z napinaczem - koszt 200zł. Sam zawór leży u mnie nieużywany, bo mój był sprawny. Ale nie znam stanu technicznego. Może chociaż numery uda mi się sczytać, ale to dopiero po południu.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 15 maja 2010, 18:11

Mam małe pytanie w tym temacie, skąd się może lać jeszcze olej? Jest to tył motoru [op stronie pasażera. Uszczelki dekla wymienione-sucho, komplet uszczelek napinacza rozrządu wymionione-suchu. Jak popatrze od spodu to ciągle pojawiają się kropelki oleju jak na foto. Z tego co mnie się wydaje to jest wyjscie do zaworu dopalania spalin. ÂŚróbki którymi jest to mocowane na amplula 6 dokręciałem o mniejwięcej pół obrotu co by ich nie urwać ale nie przyniosło efektu...

Obrazek

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Pozdro
Toperz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl