[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Koleżanki i Koledzy wczoraj znajdując chwile czas zabrałe się za wymianę uszczelek napinacza łańcuch rozrządu. Mam nadzieje iż komuś się przyda.
Cel:
Na poczatek demontaż osłon i puchy filtru powietrza, 3 kostki i jedna śróba po lewej stronie filtra na górze, rure karbowaną powietrzną lepiej sciągnąć razem z filtrem co bym więcej miejsca było.
pozbywamy się śruby od mocowana bagnetu, bardzo ułatwia to wyciągniecie dekla
odrkecamy 8 srub dekla i jedna mocujaca przewód paliwowy, mocowanie potem prekrecamy do góry i też już nie przeszkadza.
odkręcamy 4 śruby mocujące napinacz
napinacz trzeba podnieść ok 3 mm przy wyjmowaniu uszczeli płaskiej(blaszki) gdzyż z głowicy wychodzą koronki przy gniazdach śrub. Uszczelkę gumową można wypchnąć od środka drutem w kształcie L, tu jej kawałek widać. Jest ok 2 cm od góry.
Ja wkładałem najpierw tą płaską uszczelke dokładnie w takie sam sposób jak wyjmowałem, od strony kolekrota ssącego udało się ją wsunąć powoli podnosząć napinacz.. Gumową od tyłu można wepchnąć jak ktoś ma zwinne paluszki . Potem skręcamy wszystko w odwrotną strone, tylko trzeba pamiętać by uszczelka pod napinacz i sam napinacz wszedł w te tulejki przy śrubach wystające z głowiny. Nastepnie uszczelki dekla i przykrecamy dekiel. Potem sruba mocująca bagnet, filtr powietrza czujniki i gotowe. U mnie zeszło się ok 3-4h. W razie pytań służę pomocą, jak cos pomyliłem proszę głośno nie krzyczeć. Mam nadzieje iż komuś się przyda :mrgreen:
Pozdro
Toperz
Cel:
Na poczatek demontaż osłon i puchy filtru powietrza, 3 kostki i jedna śróba po lewej stronie filtra na górze, rure karbowaną powietrzną lepiej sciągnąć razem z filtrem co bym więcej miejsca było.
pozbywamy się śruby od mocowana bagnetu, bardzo ułatwia to wyciągniecie dekla
odrkecamy 8 srub dekla i jedna mocujaca przewód paliwowy, mocowanie potem prekrecamy do góry i też już nie przeszkadza.
odkręcamy 4 śruby mocujące napinacz
napinacz trzeba podnieść ok 3 mm przy wyjmowaniu uszczeli płaskiej(blaszki) gdzyż z głowicy wychodzą koronki przy gniazdach śrub. Uszczelkę gumową można wypchnąć od środka drutem w kształcie L, tu jej kawałek widać. Jest ok 2 cm od góry.
Ja wkładałem najpierw tą płaską uszczelke dokładnie w takie sam sposób jak wyjmowałem, od strony kolekrota ssącego udało się ją wsunąć powoli podnosząć napinacz.. Gumową od tyłu można wepchnąć jak ktoś ma zwinne paluszki . Potem skręcamy wszystko w odwrotną strone, tylko trzeba pamiętać by uszczelka pod napinacz i sam napinacz wszedł w te tulejki przy śrubach wystające z głowiny. Nastepnie uszczelki dekla i przykrecamy dekiel. Potem sruba mocująca bagnet, filtr powietrza czujniki i gotowe. U mnie zeszło się ok 3-4h. W razie pytań służę pomocą, jak cos pomyliłem proszę głośno nie krzyczeć. Mam nadzieje iż komuś się przyda :mrgreen:
Pozdro
Toperz
uszczelki wymienione ale mechanik stwierdzil ze musial rozpiac rozrzad,tak czy siak 250zl + cena za towar i uszczelki wymienione z 2 stron na napinaczach i do tego usczelki pod pokrywami zaworow,teraz tylko zobaczymy jak mu to wyszlo,dzieki za pomoc.pawel1 pisze:okony, dasz rade zmienić z obu stron tak samo popuszczając śruby jak było wcześnie napisane tylko wszystko rób powoli delikatnie i bez nerwów a na pewno zrobisz pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sie 2009, 19:57
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oberburg
U mnie tez kapie chyba spod napinaczy,nie jestem pewien do konca,wczesniej mialem uszczelki spocone na zaworach,tam ustalo za to walnelo lekko z tylu.Obroty lekko zaczely falowac,i pod korkiem pokazal sie olej i bialy dymek,pomyslalem ezektor trzeba wymienic.Zamowilem nowy(35 fr)i dzis dalem sie do wymiany,dostalem sie do ezektora i co sie okazalo,ze jest czysty odmy tez zero "sluzu"zalozylem jednak nowy,i zakladajac oslone na silnik(ten najwiekszy plastik)ze przewod plastikowy odmy ten co idzie do zaworow jest przerwany,zalozylem mufke zaizolowalem.Nie wiem teraz co bylo przyczyna,bo silnik pracuje rowno,obroty nie skacza,czy dalej bedzie kapac olej to sie okaze.Mam pytanie czy wszystkiemu moze byc winny przerwany przewod odmy,czy moze jednak ezektor?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Heh, ja wymieniłem ezektor, a po pałowaniu i tak lubi coś kapnąć na kolektor, bo zawsze śmierdzi... przed wymianą to tyle leciało, że dym leciał spod machy Teraz jest o wiele lepiej... beznadzieja
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 16:04 przez Camel-, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie podpinam się pod temat - bo szkoda zakładać nowego.
moja Audi to A6 C5 [2.4 165KM ARJ].
Z góry przepraszam za nazewnictwo ale sam nie wiem jak ta część się poprawnie nazywa.
Mam wyciek z czujnika "faz rozrządu"
czy ktoś z was miał taki przypadek - jeżeli tak to jak to załatwić - czy musze kupować cały "regulator faz rozrządu" czy idzie zdobyć sam czujnik.
Daje linka z zdjęciami tego dziadostwa.
http://img97.imageshack.us/gal.php?g=10052010059.jpg
proszę o pomoc
pozdrawiam
Edmo
moja Audi to A6 C5 [2.4 165KM ARJ].
Z góry przepraszam za nazewnictwo ale sam nie wiem jak ta część się poprawnie nazywa.
Mam wyciek z czujnika "faz rozrządu"
czy ktoś z was miał taki przypadek - jeżeli tak to jak to załatwić - czy musze kupować cały "regulator faz rozrządu" czy idzie zdobyć sam czujnik.
Daje linka z zdjęciami tego dziadostwa.
http://img97.imageshack.us/gal.php?g=10052010059.jpg
proszę o pomoc
pozdrawiam
Edmo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
To jest elektrozawór zmieniający fazy rozrządu. Jedynym uszczelnieniem jest oring, który dobierzesz w dowolnym sklepie z oringami. AFAIR w samym zaworze nie ma wnęki na oring, ale jest w regulatorze. Zmierz jej głębokość, średnicę i grubość. Na tej podstawie można dobrać oring, ew. można to zrobić na podstwie starego (to chyba ten zielony na zdjęciu nr 1?). Dochodzą jeszcze kwestie twardości, ale dostęp jest w miarę OK, więc możesz poeksperymentować. W etce cały regulator jest nierozbieralny, więc oring nie występuje jako oddzielna część. Uważaj na trzpień (wystaje lekko na zdj. 1). Pod nim jest sprężynka i w niekorzystnych okolicznościach możesz to pogubić.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Mam małe pytanie w tym temacie, skąd się może lać jeszcze olej? Jest to tył motoru [op stronie pasażera. Uszczelki dekla wymienione-sucho, komplet uszczelek napinacza rozrządu wymionione-suchu. Jak popatrze od spodu to ciągle pojawiają się kropelki oleju jak na foto. Z tego co mnie się wydaje to jest wyjscie do zaworu dopalania spalin. ÂŚróbki którymi jest to mocowane na amplula 6 dokręciałem o mniejwięcej pół obrotu co by ich nie urwać ale nie przyniosło efektu...
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Pozdro
Toperz
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Pozdro
Toperz