[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ssanie występuje w bocznym króćcu ezektora.Jak ściągniesz ten malutki gumowy węzyk z tego króćca to jak przyłożysz do niego palec będzie intensywnie zasysać.Problem ze szlamem polega na tym, że często ten boczny króciec właśnie szlamem jest zawalony i nie "ciągnie".Wtedy wszystkie gazy cofają się z powrotem i możesz zauważyć tzw. dymienie z korka, albo wydmuchiwanie kartki.
			
			
									
									usunieto 
						
- 
				
				Camel-
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
stasiuszef, ssanie mam nawet za pierwszym trójnikiem (czwórnikiem?) który wygląda troszkę jak zabudowany zaworek zwrotny :oops: ale dalej wężykiem idzie do nastepnego trójnika (w tym miejscu są kolejne 3 węże - dwie odmy od obu pokryw oraz jeden dziwny idący w okolice przepustnicy). Jak odłączam wąż odmy od pokrywy to tam już ssania nie mam i tylko to mnie zastanawia 
			
			
									
									
						
- 
				
				martin2745
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 sty 2009, 23:05
- Lokalizacja: wlkp.
witam klubowiczów dołącze sie do tematu.a wiec tak olej zaczoł lecieć tym napinaczem łańcucha rozrządu z lewej strony uszczelniłem,przejechałem parenaście kilometrów i zaczeło ciec z prawej strony uszczelniłem i po tej operacji doszłem do tego,że po rozgrzaniu silnika robi sie w nim cisnienie przy odkręceniu korka wlewu oleju ciśnienie aż go wypycha to zamówiłem ten ezektor dzisiaj go założyłem i teraz przy rozgrzanym silniku jak odkrecam korek to go zasysa i to dość mocno.i teraz mam pytanko jak mocno to musi zasysać bo mi sie wydaje rze troche za mocno ssie.wtedy mi wypychało uszczelki a teraz sie boje żeby mi nie wciągło  :?:
			
			
									
									
						- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- 
				
				kocur
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Witam !
Dzisiaj pokusiłem się o wymianę uszczelki pod pokrywą. Dla zainteresowanych małe fotostory:![Obrazek]()
mówimy ładnie dzień dobry po otwarciu maski
następnie usuwamy plastiki i filtr wraz z przepływomierzem
 ![Obrazek]()
widzimy syf popalony olej odpowiedzialny za smród w kabinie
 ![Obrazek]()
jak macie gaz, tak jak ja trzeba zdjąć przewód - nie bójcie się syknie i zawór zabezpieczający odetnie odpływ
 ![Obrazek]()
zdejmujemy osłonę i odpinamy odmę
 ![Obrazek]()
kluczem 13 odkręcamy rurkę kontroli stanu oleju ( bo ciężko zdjąć dekiel )
 ![Obrazek]()
Vłala :
 : 
tak wygląda małe gówno warte 2 tysiące złotych ( nastawnik faz rozrządu )
 ![Obrazek]()
zdejmujemy starą uszczelkę, oczyszczamy stary uszczelniacz wycieramy starannie wszelkie pozostałości po starej![Obrazek]()
 ![Obrazek]()
i uszczelniamy na nowo wg porad kriskera ( poprzedni mechanior obsrał dookoła tym uszczelniaczem i trzeba było poprawić samemu
 ![Obrazek]()
Następnie całość skręcić z powrotem do kupy. Ja dla pewności zmieniłem jeszcze śruby na deklu na nowe - lubią się osłabić odkręceniem. Ponadto 20 śrub 6-stek kosztuje 80 groszy.
Na zakończenie tradycyjny browar.
			
			
									
									
						Dzisiaj pokusiłem się o wymianę uszczelki pod pokrywą. Dla zainteresowanych małe fotostory:

mówimy ładnie dzień dobry po otwarciu maski
następnie usuwamy plastiki i filtr wraz z przepływomierzem

widzimy syf popalony olej odpowiedzialny za smród w kabinie

jak macie gaz, tak jak ja trzeba zdjąć przewód - nie bójcie się syknie i zawór zabezpieczający odetnie odpływ

zdejmujemy osłonę i odpinamy odmę

kluczem 13 odkręcamy rurkę kontroli stanu oleju ( bo ciężko zdjąć dekiel )

Vłala
 :
 : tak wygląda małe gówno warte 2 tysiące złotych ( nastawnik faz rozrządu )

zdejmujemy starą uszczelkę, oczyszczamy stary uszczelniacz wycieramy starannie wszelkie pozostałości po starej


i uszczelniamy na nowo wg porad kriskera ( poprzedni mechanior obsrał dookoła tym uszczelniaczem i trzeba było poprawić samemu

Następnie całość skręcić z powrotem do kupy. Ja dla pewności zmieniłem jeszcze śruby na deklu na nowe - lubią się osłabić odkręceniem. Ponadto 20 śrub 6-stek kosztuje 80 groszy.
Na zakończenie tradycyjny browar.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Witam jeszcze raz wszystkich
Kupiłem dopier co A6 2.7 BiTurbo benzyna
No i mam problem z wyciekami z pod uszczelki pod klawiaturą
Jak wykonam test kartki to delikatnie dmucha na wolnych obrotach
Przejrzałem ETKA-ę i ze schematów wynika że ezektor występuje w autmatach
Czy ktoś już zmagał się w tym silniku z tym problemem
Chciałbym najpierw usunąć przyczynę ewentualnie później brać się za wymianę uszczelek pod klawiaturą i nastawem rozrządu
Acha opisywany na innym forum "Pressure limiting value" jest jedynie delikatnie zawilgocony
Czy to może mieć to coś wspólnego z turbo (jedna strona leje po stronie zimnej - do wymiany)
Oglądałem w jakiś sposób to wszytko jest połączone na rysunkach.
Czy może chodzi o zawór zwrotny (podobnie wygląda do ezektora) i umieszczony obok tego z automatów. (chodzi o część 171 611 933 lub też zamiennie 056 129 777)
			
			
									
									
						Kupiłem dopier co A6 2.7 BiTurbo benzyna
No i mam problem z wyciekami z pod uszczelki pod klawiaturą
Jak wykonam test kartki to delikatnie dmucha na wolnych obrotach
Przejrzałem ETKA-ę i ze schematów wynika że ezektor występuje w autmatach
Czy ktoś już zmagał się w tym silniku z tym problemem
Chciałbym najpierw usunąć przyczynę ewentualnie później brać się za wymianę uszczelek pod klawiaturą i nastawem rozrządu
Acha opisywany na innym forum "Pressure limiting value" jest jedynie delikatnie zawilgocony
Czy to może mieć to coś wspólnego z turbo (jedna strona leje po stronie zimnej - do wymiany)
Oglądałem w jakiś sposób to wszytko jest połączone na rysunkach.
Czy może chodzi o zawór zwrotny (podobnie wygląda do ezektora) i umieszczony obok tego z automatów. (chodzi o część 171 611 933 lub też zamiennie 056 129 777)
odświeżę troszkę temat 
Pacjent A6 C4 2,8 30v Q - ACK
problem kapiący olej z pod pokrywy zaworów (prawej)
po przeczytaniu całego wątku postanowiłem sprawdzić Ezektor czy nie jest zasyfiony
po rozebraniu całości wygląda to tak jak na fotkach poniżej:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
cały układ jest czysty i suchy (a raczej nie powinien być)
do tego mój silnik nie posiada karbowanych rurek jedyna to gumowy kawałek rurki do hamulców
dmuchając w ten ezektor jest przejście we wszystkie strony
moje pytanie jest następujące: czy odma nie powinna być uświniona olejem 
 
i czy wszystko jest ok skoro odma jest sucha
pozdrawiam
			
			
									
									
						Pacjent A6 C4 2,8 30v Q - ACK
problem kapiący olej z pod pokrywy zaworów (prawej)
po przeczytaniu całego wątku postanowiłem sprawdzić Ezektor czy nie jest zasyfiony
po rozebraniu całości wygląda to tak jak na fotkach poniżej:




cały układ jest czysty i suchy (a raczej nie powinien być)
do tego mój silnik nie posiada karbowanych rurek jedyna to gumowy kawałek rurki do hamulców
dmuchając w ten ezektor jest przejście we wszystkie strony
moje pytanie jest następujące: czy odma nie powinna być uświniona olejem
 
 i czy wszystko jest ok skoro odma jest sucha
pozdrawiam
 
							











 
 
