Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 05 mar 2010, 11:46

Ssanie występuje w bocznym króćcu ezektora.Jak ściągniesz ten malutki gumowy węzyk z tego króćca to jak przyłożysz do niego palec będzie intensywnie zasysać.Problem ze szlamem polega na tym, że często ten boczny króciec właśnie szlamem jest zawalony i nie "ciągnie".Wtedy wszystkie gazy cofają się z powrotem i możesz zauważyć tzw. dymienie z korka, albo wydmuchiwanie kartki.
usunieto !!

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 mar 2010, 12:31

stasiuszef, ssanie mam nawet za pierwszym trójnikiem (czwórnikiem?) który wygląda troszkę jak zabudowany zaworek zwrotny :oops: ale dalej wężykiem idzie do nastepnego trójnika (w tym miejscu są kolejne 3 węże - dwie odmy od obu pokryw oraz jeden dziwny idący w okolice przepustnicy). Jak odłączam wąż odmy od pokrywy to tam już ssania nie mam i tylko to mnie zastanawia :)

martin2745
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 sty 2009, 23:05
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: martin2745 » 06 mar 2010, 15:42

witam klubowiczów dołącze sie do tematu.a wiec tak olej zaczoł lecieć tym napinaczem łańcucha rozrządu z lewej strony uszczelniłem,przejechałem parenaście kilometrów i zaczeło ciec z prawej strony uszczelniłem i po tej operacji doszłem do tego,że po rozgrzaniu silnika robi sie w nim cisnienie przy odkręceniu korka wlewu oleju ciśnienie aż go wypycha to zamówiłem ten ezektor dzisiaj go założyłem i teraz przy rozgrzanym silniku jak odkrecam korek to go zasysa i to dość mocno.i teraz mam pytanko jak mocno to musi zasysać bo mi sie wydaje rze troche za mocno ssie.wtedy mi wypychało uszczelki a teraz sie boje żeby mi nie wciągło :?:

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 06 mar 2010, 23:15

martin2745 pisze:wtedy mi wypychało uszczelki a teraz sie boje żeby mi nie wciągło :?:
Haha wybacz ale uśmiałem się.Nic się nie bój, odkurzacz to nie jest.Ciesz się że zaciąga a nie dmucha.Wszystko masz OK.
usunieto !!

kocur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: kocur » 07 mar 2010, 15:40

Witam !

Dzisiaj pokusiłem się o wymianę uszczelki pod pokrywą. Dla zainteresowanych małe fotostory: Obrazek


mówimy ładnie dzień dobry po otwarciu maski

następnie usuwamy plastiki i filtr wraz z przepływomierzem

Obrazek

widzimy syf popalony olej odpowiedzialny za smród w kabinie


Obrazek


jak macie gaz, tak jak ja trzeba zdjąć przewód - nie bójcie się syknie i zawór zabezpieczający odetnie odpływ
Obrazek

zdejmujemy osłonę i odpinamy odmę

Obrazek

kluczem 13 odkręcamy rurkę kontroli stanu oleju ( bo ciężko zdjąć dekiel )

Obrazek

Vłala !! :
tak wygląda małe gówno warte 2 tysiące złotych ( nastawnik faz rozrządu )


Obrazek

zdejmujemy starą uszczelkę, oczyszczamy stary uszczelniacz wycieramy starannie wszelkie pozostałości po starej Obrazek

Obrazek

i uszczelniamy na nowo wg porad kriskera ( poprzedni mechanior obsrał dookoła tym uszczelniaczem i trzeba było poprawić samemu
Obrazek

Następnie całość skręcić z powrotem do kupy. Ja dla pewności zmieniłem jeszcze śruby na deklu na nowe - lubią się osłabić odkręceniem. Ponadto 20 śrub 6-stek kosztuje 80 groszy.

Na zakończenie tradycyjny browar.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 mar 2010, 17:44

Dobra robota <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 07 mar 2010, 19:37

Kolego kocur oprócz tego za co Cię ściga mod, mam propozycję żebyś tego tutoriala wrzucił w dział "zrób to sam".Większa liczba klubowiczów tam zagląda i na pewno komuś się przyda.
usunieto !!

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 07 mar 2010, 20:07

kocur pisze:tak wygląda małe gówno warte 2 tysiące złotych ( nastawnik faz rozrządu )
Wygląda jak napinacz łańcucha :mrgreen:

Robota dobra. Teraz widzę, że naprawdę nie mam się czego bać, robota jeszcze prostrza niż w Mercedesie :mrgreen:

Swoją drogą, czyściutko masz w silniczku, tak trzymaj :)

kocur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: kocur » 07 mar 2010, 20:28

Dzięki koledzy - szerokości !

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 07 kwie 2010, 16:47

słyszeliście o takiej firmie uszczelek : Victor Reinz ?
może wiecie gdzie moge zamówić oryginalne ale przez internet bo mieszkam w uk?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 07 kwie 2010, 17:47

Jeden z lepszych producentów uszczelek, np. pod głowicę

http://www.reinz.de/

:)

grzesdz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2010, 07:30
Lokalizacja: Żagań

Post autor: grzesdz1 » 08 maja 2010, 02:03

Witam jeszcze raz wszystkich
Kupiłem dopier co A6 2.7 BiTurbo benzyna
No i mam problem z wyciekami z pod uszczelki pod klawiaturą
Jak wykonam test kartki to delikatnie dmucha na wolnych obrotach
Przejrzałem ETKA-ę i ze schematów wynika że ezektor występuje w autmatach
Czy ktoś już zmagał się w tym silniku z tym problemem
Chciałbym najpierw usunąć przyczynę ewentualnie później brać się za wymianę uszczelek pod klawiaturą i nastawem rozrządu
Acha opisywany na innym forum "Pressure limiting value" jest jedynie delikatnie zawilgocony
Czy to może mieć to coś wspólnego z turbo (jedna strona leje po stronie zimnej - do wymiany)
Oglądałem w jakiś sposób to wszytko jest połączone na rysunkach.
Czy może chodzi o zawór zwrotny (podobnie wygląda do ezektora) i umieszczony obok tego z automatów. (chodzi o część 171 611 933 lub też zamiennie 056 129 777)

krrizz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 lip 2010, 22:57
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: krrizz » 01 wrz 2010, 17:15

odświeżę troszkę temat
Pacjent A6 C4 2,8 30v Q - ACK
problem kapiący olej z pod pokrywy zaworów (prawej)

po przeczytaniu całego wątku postanowiłem sprawdzić Ezektor czy nie jest zasyfiony
po rozebraniu całości wygląda to tak jak na fotkach poniżej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

cały układ jest czysty i suchy (a raczej nie powinien być)
do tego mój silnik nie posiada karbowanych rurek jedyna to gumowy kawałek rurki do hamulców

dmuchając w ten ezektor jest przejście we wszystkie strony
moje pytanie jest następujące: czy odma nie powinna być uświniona olejem ??
i czy wszystko jest ok skoro odma jest sucha

pozdrawiam

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 wrz 2010, 21:28

Odpal auto bez ezektora i zobacz czy ciągnie z rury w którą jest oryginalnie wetknięty. Powinno być spore podciśnienie. Swoją drogą - ezektor w tej grubej rurce, w którą wetknięty jest wąż od wspomagania hamulców ma w sobie zawór zwrotny, więc dmuchać da się tylko w jedną stronę :)

krrizz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 lip 2010, 22:57
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: krrizz » 01 wrz 2010, 22:26

wszystko zamontowane już, dmuchałem we wszystkie strony i każda "przepuszczała" jednak w jedną stronę czuć było ograniczenie,
test kartki papieru wykazał iż nie wydmuchuje, jakkolwiek nie czuć też dużego podciśnienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja