Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 mar 2010, 22:01

Krzysiek84 pisze:A jeszcze takie pytanie, jak sprawdzić czy w moim silniku to działa?bo narzekam na brak mocy i nawet próbowaliśmy wymienić sterownik silnika ale nic to nie dało a w aucie nie ma się do czego doczepić zero błędów i wogóle wydaje się że wszystko chodzi cacy ale mocy brak,katy też wyciołem. Więc może zmienne fazy rozrządu nie chodzą, bo auto wydaje się jakby lepiej szło do 3,5 tys obrotów a potem wskazówka idzie pod 6,5 tys ale nie czuć wzrostu mocy, wręcz spadek.
Co do tego braku mocy to może coś nie tak ze zmienną charakterystyką kolektora ssącego, dokładniej ze skracaniem kanałów ssących powyżej 4000tys. odr.? Za to odpowiedzialny jest elektrozawór otwierający podciśnienie na coś w rodzaju tłoczka pneumatycznego pod cewką zapłonową.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Sprawdzanie układu regulacji faz

Post autor: krisker » 15 mar 2010, 07:41

Sprawdzanie układu regulacji faz:

Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.

Na wolnych obrotach
1: 0
3: 3-6°CA
4: 3-6°CA

Podczas jazdy:
1: 1
3: 16-25°CA
4: 16-25°CA

Pole pierwsze to wskaźnik: włączona/wyłączona regulacja faz
Pole trzecie i czwarte: stopień przesunięcia faz

Jeżeli podczas jazdy mamy 6-16°CA w polu 3 i 4 to znaczy, że zawór działa prawidłowo, ale mechanizm nie może osiągnąć pozycji końcowej.

Oryginał po angielsku: "If the readout only shows a value between 6.0° CA (crankshaft angle) and 16.0° CA during the test drive, this indicates that the camshaft control valve is working correctly and feeding the oil pressure to the camshaft adjustment mechanism, but the mechanism is not able to reach its end position (possibly because it is not moving freely)."
Pozdrawiam,
Krisker

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 15 mar 2010, 12:47

A czy ten eletrozawór to poważna sprawa?może profilaktycznie go wymienić, kurde może ktoś ze śląska zajmuje się diagnostyką audi , bo co jade do jakiegoś mechainka to albo by wymieniał wszystko po kolei bo a nóż trafi albo rozkłada ręce bo wszystkie parametry pracy silnika na Vagu wychodzą niby idealnie.
Quattro i długo długo nic !!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 mar 2010, 14:07

A procedura, którą opisałem? Sam zawór to zwykły elektrozawór. Na złączu ma mieć 10-18 omów i jeśli ma, to pewnie jest sprawny. Ale to też wyjdzie we wspomnianych testach. Jeśli będzie OK, to odpuść regulatory i sprawdź to, o czym pisał fassi.
Pozdrawiam,
Krisker

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 15 mar 2010, 16:14

Hmmm, wniosek z tego, że napinacz się najpierw psuje mechanicznie, a potem zapewne pada cewka w elektrozawoże z powodu obciążenia...

Dzięki krisker, sprawdzę sobie to VAGiem w najbliższym czasie :)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2010, 19:42

Taki test sprawdzający nastawniki to ja rozumiem <ok> dzieki krisker,

I jak czy ktoś z już sprawdzał sobie tak te nastawniki ??? jakieś wyniki może. Może ktoś komu terkocze rano przy odpalaniu ? :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 17 mar 2010, 09:52

Orientujecie się może gdzie można sprawdzić jaki sterownik silnika powinien być w moim aucie?
Quattro i długo długo nic !!

Awatar użytkownika
leonmobile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:10
Lokalizacja: Kanada

Post autor: leonmobile » 12 kwie 2010, 04:10

Witam. Też Mam A6 2.8Q w tipie i też jest cienko ale trzeba spojrzeć na dane :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
i wtedy zagadka się wyjaśni. W tipie jest o 2s wolniej niż w manualu.
Ale żeby było ciekawiej bolączka ta dotyczy tylko Avantów oto dane z sedana:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
Ale Error

[ Dodano: 2010-04-11, 19:13 ]
Problem może się też pojawiać jeśli rozrząd wymieniany był bez belki do ustawienia wałków - tak wymieniłem pierwszy raz u siebie (z braku wiedzy) i był spadek mocy, później poprawiłem z przyrządem i jest ok

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 kwie 2010, 17:14

Quattro Tip ma ok 2 sekundy więcej do setki. Tip w FWD ok 1s. Najkorzystniej zawsze wychodzi manual (w quattro bardzo podobnie). Jest to niestety spowodowane konstrukcją skrzyni, a moim zdaniem jej kiepskim sterowaniem - mam na mysli realizację biegów i zasprzęglanie Lock-up'u - pod tym względem ZF dał wielkiej d...

[ Dodano: 2010-04-18, 19:51 ]
Sprawdziłem VAGiem to oczym mówił Krisker. Grupa 027 i 1 włączała się przy obciążeniu. Kąt 20-24°, natomiast na wolnych obrotach 0°, a na prawym (4 pole) pojawiało się czasami nawet -8° :shock: Może rozrząd przestawiony?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 maja 2010, 18:43

Zrobiłem testy podczas jazdy i wartości w grupie 27 blok 3 i 4 dobijają w porywach do 21 i 22. Czyli ogólnie działa, ale mogłoby być lepiej. Spróbuję zrobić pomiary po zmianie oleju na inny.
Pozdrawiam,
Krisker

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 08 lip 2010, 22:33

I jak panowie pomiary ?Coś nowego wiemy?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 lip 2010, 10:58

Jeżdżę jeszcze na starym oleju. Dam znać po wymianie.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 wrz 2010, 16:36

Panowie trochę odgrzewam kotleta ale to bardzo ważne jest. Sprawdzałem u siebie napinacze rozrzadu w vagu grupa 27 i na wolnych obrotach pozycja 3 wachała się od -3 do 0 a pozycja 4 stała w miejscu na 0 . Jak zchodził z obrotów to obie na -3 . po nacisnieciau pedału gazu na full kilka sekund utrzymywało się na 21 obie strony a po chwili mimo że auto nadal przyspieszało parametry = 0 czy to może coś oznaczać . Mówię cały czas o parametrach z 3-4. Mam nie równe obroty na jałowym i na gazie i na benzynie. Myślę że może kończy się któryś z napinaczy . Czy warto możę dwa wymienić odrazu i mieć z głowy . Czuję też smród benzyny podczas odpalania z wydechu . tak jakby nie przepalał . ktoś może spojrzeć na tewyniki moich napinaczy???

dodam że jak przysunę ucho w pobliże lewego napinacza stojąc przodem do auta to słyszę jak tam pod pokrywą cos tak jakby łancuch jechał po czymś twardym a przy prawej tego nie słychać.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 14 wrz 2010, 21:05

fish mar zobacz sobie moje napinacze ,u mnie tez dzwoniło po jednej mance.wymieniłem i samochod odzyskał dawna sprawnosc.
napinacze łancuszkow rozrzadu.zobacz temat. <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 wrz 2010, 12:37

Ale czy to na sto % te parametry definiują wymianę napinaczy. Leciutko słychać ten łąńcuch ale nie tak ze słysze go po zamknieciu maski . trzeba ucho przyłożyć . pozatym mam nierówne obroty . Czy ktoś może się sensownie wypowiedzieć . BTDC mam 12-15 takie wachania na wolnych tak dodam. może troszke mniejsze są a te co podałęm to już maksymalne wychyły. reszta tak jak napisałem wyżej. No i czy może mieć to wpływ na słąbe odpalanie auta. na to że śmierdzi benzyną rano????
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga