[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu
Witam kolegów
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie które brzmi,
Na jakiej zasadzie działają zmienne fazy rozrządu i co to tak naprawdę daje?czy jakoś jest coś uruchamiane hydraulicznie czy przez elektronikę?
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie które brzmi,
Na jakiej zasadzie działają zmienne fazy rozrządu i co to tak naprawdę daje?czy jakoś jest coś uruchamiane hydraulicznie czy przez elektronikę?
Quattro i długo długo nic 

Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
U nas zmiana faz rozrządu realizowana jest przez napinacz łańcucha. Zmienia się położenie wałków "ssących" względem "wydechowych". Sterowanie jest elektroniczne (przez elektrozawór), ale elektrozawór decyduje jedynie którymi kanałami puszczany jest olej, a właśnie olej bezpośrednio "zasila" regulator. Układ faktycznie działa, o czym mogłem się przekonać, gdy padł mi wspomniany zawór w jednej z głowic. Osiągi na średnich i wyższych obrotach były odczuwalnie gorsze.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W sieci jest tego od groma
http://autokult.pl/2009/08/10/zmienne-f ... to-takiego
http://autokult.pl/2009/08/10/zmienne-f ... to-takiego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
A jeszcze takie pytanie, jak sprawdzić czy w moim silniku to działa?bo narzekam na brak mocy i nawet próbowaliśmy wymienić sterownik silnika ale nic to nie dało a w aucie nie ma się do czego doczepić zero błędów i wogóle wydaje się że wszystko chodzi cacy ale mocy brak,katy też wyciołem. Więc może zmienne fazy rozrządu nie chodzą, bo auto wydaje się jakby lepiej szło do 3,5 tys obrotów a potem wskazówka idzie pod 6,5 tys ale nie czuć wzrostu mocy, wręcz spadek.
Quattro i długo długo nic 

- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Krzysiek84, Ja mam to samo,
nie wiem wydaje mi się patrząc na wykres mocy i momentu z audiklub.org , że tak powinno się to odczuwać. Hmm dziwne no nie czuj jakoś tego 2.8 . A sprawdzić podobno można podłączając pod kompa i sprawdzając wartość BTDC w stopniach jeżeli będzie to w miarę stała wartość to znaczy ze wszystko ok jeżeli się zmienia o np 4 stopnie i jest 7-17 i tak się waha na wolnych obrotach to znaczy ze cos nie tak z napinaczem. Osobiście jestem sceptyczny jeżeli chodzi o tą metodę. U mnie wskazuje ok wszystko a rano jak odpalam to słyszę taką terkotkę z pod maski ale po sekundzie dwóch się to uspokaja i jest to na 1000% napinacz.

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
To napinacz mówisz? :roll: U mnie jest dokładnie to samo. Zważywszy, że olej musi dopłynąć do napinaczy... Ale równie może to stukać 30 popychaczy zaworowych. Hmm...fishmanr11 pisze:a rano jak odpalam to słyszę taką terkotkę z pod maski ale po sekundzie dwóch się to uspokaja i jest to na 1000% napinacz.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jakiego oleju używasz ? Ja mam 0w40 i uważam że powinienem zalać 5w30 lub 5w40 , a terkotanie rano może świadczyć zarówno o tym ze olej musi dopłynąć jak i o tym że sprężyny które zapewniają wstępne napięcie nastawnika są podstarzałe, ale ja nie wydam na pewno 2000 zł na to żeby zniwelować terkotanie rano
2 sekundy zatkam uszy prędzej
jak już wyskoczy błąd napinacza to znaczy że nie działa solenoid i trzeba by go wymienić
a tak to tak jak mówisz trochę wydaje się słabszy niż tego oczekuję ale może to tylko odczucia bo ze skrzyżowania to ciężko mnie wyprzedzić a na trasie to jednak jest A6 nie A3 wiec i masa jest dużo większa
ale może ktoś się wypowie jak to jest z tymi napinaczami i mocą w 2.8 30v czy to normalka czy raczej coś nie gra??




Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Zmienne fazy rozrząu polegają na przyśpieszaniu lub opóźnianiu ssącego wałka rozrządu względem wydechowego, zmieniając przy tym współotwarcie zaworów, które optymalne są różne dla róznych prędkości obrotowych czy obciążenia (to zostało powiedziane).
Teraz, jeśli jest to realizowane poprzez napinanie lub rozluźnianie (w pewnym stopniu) łancucha pomiędzy dwoma wałkami, to następuje zjawisko, jakby jeden z wałków przeskakiwał o ząbek a to w jedną a to w z drugą, uzyskując optymalne współotwarcie - w ten sposób poprawia się sprawnośc silnika. Jeśli dla wysokich obrotów współotwarcie nie będzie odpowiednie, silnik traci sprawność. To samo dzieje się, przy stałej fazie rozrządu, tylko tam ustawia się ją optymalnie - maks moc przy zrównoważonym przebiegu momentu obrotowego z zachowaniem stabilnych wolnych obrotów. Niestety rozrząd bez zmiennych faz jest mniej sprawny zwłaszcza przy wysokich obrotach, a takie zjawisko niestety może występować u Ciebie, a może nawet i u mnie :roll: Nie sprawdzałem jeszcze jaki jest vmax mojego auta...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Napinacz jest zintegrowany z regulatorem. Wypychając łańcuch to w jedną, to w drugą stronę zmienia przesunięcie pomiędzy wałkami.Camel- pisze:krisker, jesteś pewny, że to napinacz odgrywa tą rolę, a nie wariator na wałku ssącym? :roll:
Działanie można sprawdzić dość dobrze na VAGu, ale szczegóły podam dopiero jutro (chyba że ktoś ma ELSę pod ręką).
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No właśnie . To chyba poczekamy do jutra na wiadomość jak to się sprawdza vagiem. Bo ELSA raczej nie klamie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.