Co do tego braku mocy to może coś nie tak ze zmienną charakterystyką kolektora ssącego, dokładniej ze skracaniem kanałów ssących powyżej 4000tys. odr.? Za to odpowiedzialny jest elektrozawór otwierający podciśnienie na coś w rodzaju tłoczka pneumatycznego pod cewką zapłonową.Krzysiek84 pisze:A jeszcze takie pytanie, jak sprawdzić czy w moim silniku to działa?bo narzekam na brak mocy i nawet próbowaliśmy wymienić sterownik silnika ale nic to nie dało a w aucie nie ma się do czego doczepić zero błędów i wogóle wydaje się że wszystko chodzi cacy ale mocy brak,katy też wyciołem. Więc może zmienne fazy rozrządu nie chodzą, bo auto wydaje się jakby lepiej szło do 3,5 tys obrotów a potem wskazówka idzie pod 6,5 tys ale nie czuć wzrostu mocy, wręcz spadek.
[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Sprawdzanie układu regulacji faz
Sprawdzanie układu regulacji faz:
Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.
Na wolnych obrotach
1: 0
3: 3-6°CA
4: 3-6°CA
Podczas jazdy:
1: 1
3: 16-25°CA
4: 16-25°CA
Pole pierwsze to wskaźnik: włączona/wyłączona regulacja faz
Pole trzecie i czwarte: stopień przesunięcia faz
Jeżeli podczas jazdy mamy 6-16°CA w polu 3 i 4 to znaczy, że zawór działa prawidłowo, ale mechanizm nie może osiągnąć pozycji końcowej.
Oryginał po angielsku: "If the readout only shows a value between 6.0° CA (crankshaft angle) and 16.0° CA during the test drive, this indicates that the camshaft control valve is working correctly and feeding the oil pressure to the camshaft adjustment mechanism, but the mechanism is not able to reach its end position (possibly because it is not moving freely)."
Dla przepustnicy z linką grupa 27, dla elektronicznej grupa 90. Pola 1, 3 i 4.
Na wolnych obrotach
1: 0
3: 3-6°CA
4: 3-6°CA
Podczas jazdy:
1: 1
3: 16-25°CA
4: 16-25°CA
Pole pierwsze to wskaźnik: włączona/wyłączona regulacja faz
Pole trzecie i czwarte: stopień przesunięcia faz
Jeżeli podczas jazdy mamy 6-16°CA w polu 3 i 4 to znaczy, że zawór działa prawidłowo, ale mechanizm nie może osiągnąć pozycji końcowej.
Oryginał po angielsku: "If the readout only shows a value between 6.0° CA (crankshaft angle) and 16.0° CA during the test drive, this indicates that the camshaft control valve is working correctly and feeding the oil pressure to the camshaft adjustment mechanism, but the mechanism is not able to reach its end position (possibly because it is not moving freely)."
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
A czy ten eletrozawór to poważna sprawa?może profilaktycznie go wymienić, kurde może ktoś ze śląska zajmuje się diagnostyką audi , bo co jade do jakiegoś mechainka to albo by wymieniał wszystko po kolei bo a nóż trafi albo rozkłada ręce bo wszystkie parametry pracy silnika na Vagu wychodzą niby idealnie.
Quattro i długo długo nic 

- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Taki test sprawdzający nastawniki to ja rozumiem
dzieki krisker,
I jak czy ktoś z już sprawdzał sobie tak te nastawniki
? jakieś wyniki może. Może ktoś komu terkocze rano przy odpalaniu ? 

I jak czy ktoś z już sprawdzał sobie tak te nastawniki


Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
- leonmobile
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 lis 2008, 15:10
- Lokalizacja: Kanada
Witam. Też Mam A6 2.8Q w tipie i też jest cienko ale trzeba spojrzeć na dane :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
i wtedy zagadka się wyjaśni. W tipie jest o 2s wolniej niż w manualu.
Ale żeby było ciekawiej bolączka ta dotyczy tylko Avantów oto dane z sedana:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
Ale Error
[ Dodano: 2010-04-11, 19:13 ]
Problem może się też pojawiać jeśli rozrząd wymieniany był bez belki do ustawienia wałków - tak wymieniłem pierwszy raz u siebie (z braku wiedzy) i był spadek mocy, później poprawiłem z przyrządem i jest ok
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
i wtedy zagadka się wyjaśni. W tipie jest o 2s wolniej niż w manualu.
Ale żeby było ciekawiej bolączka ta dotyczy tylko Avantów oto dane z sedana:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 193km.html
Ale Error
[ Dodano: 2010-04-11, 19:13 ]
Problem może się też pojawiać jeśli rozrząd wymieniany był bez belki do ustawienia wałków - tak wymieniłem pierwszy raz u siebie (z braku wiedzy) i był spadek mocy, później poprawiłem z przyrządem i jest ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Quattro Tip ma ok 2 sekundy więcej do setki. Tip w FWD ok 1s. Najkorzystniej zawsze wychodzi manual (w quattro bardzo podobnie). Jest to niestety spowodowane konstrukcją skrzyni, a moim zdaniem jej kiepskim sterowaniem - mam na mysli realizację biegów i zasprzęglanie Lock-up'u - pod tym względem ZF dał wielkiej d...
[ Dodano: 2010-04-18, 19:51 ]
Sprawdziłem VAGiem to oczym mówił Krisker. Grupa 027 i 1 włączała się przy obciążeniu. Kąt 20-24°, natomiast na wolnych obrotach 0°, a na prawym (4 pole) pojawiało się czasami nawet -8° :shock: Może rozrząd przestawiony?
[ Dodano: 2010-04-18, 19:51 ]
Sprawdziłem VAGiem to oczym mówił Krisker. Grupa 027 i 1 włączała się przy obciążeniu. Kąt 20-24°, natomiast na wolnych obrotach 0°, a na prawym (4 pole) pojawiało się czasami nawet -8° :shock: Może rozrząd przestawiony?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Panowie trochę odgrzewam kotleta ale to bardzo ważne jest. Sprawdzałem u siebie napinacze rozrzadu w vagu grupa 27 i na wolnych obrotach pozycja 3 wachała się od -3 do 0 a pozycja 4 stała w miejscu na 0 . Jak zchodził z obrotów to obie na -3 . po nacisnieciau pedału gazu na full kilka sekund utrzymywało się na 21 obie strony a po chwili mimo że auto nadal przyspieszało parametry = 0 czy to może coś oznaczać . Mówię cały czas o parametrach z 3-4. Mam nie równe obroty na jałowym i na gazie i na benzynie. Myślę że może kończy się któryś z napinaczy . Czy warto możę dwa wymienić odrazu i mieć z głowy . Czuję też smród benzyny podczas odpalania z wydechu . tak jakby nie przepalał . ktoś może spojrzeć na tewyniki moich napinaczy???
dodam że jak przysunę ucho w pobliże lewego napinacza stojąc przodem do auta to słyszę jak tam pod pokrywą cos tak jakby łancuch jechał po czymś twardym a przy prawej tego nie słychać.
dodam że jak przysunę ucho w pobliże lewego napinacza stojąc przodem do auta to słyszę jak tam pod pokrywą cos tak jakby łancuch jechał po czymś twardym a przy prawej tego nie słychać.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
fish mar zobacz sobie moje napinacze ,u mnie tez dzwoniło po jednej mance.wymieniłem i samochod odzyskał dawna sprawnosc.
napinacze łancuszkow rozrzadu.zobacz temat.
napinacze łancuszkow rozrzadu.zobacz temat.

"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ale czy to na sto % te parametry definiują wymianę napinaczy. Leciutko słychać ten łąńcuch ale nie tak ze słysze go po zamknieciu maski . trzeba ucho przyłożyć . pozatym mam nierówne obroty . Czy ktoś może się sensownie wypowiedzieć . BTDC mam 12-15 takie wachania na wolnych tak dodam. może troszke mniejsze są a te co podałęm to już maksymalne wychyły. reszta tak jak napisałem wyżej. No i czy może mieć to wpływ na słąbe odpalanie auta. na to że śmierdzi benzyną rano????
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.