Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 14 mar 2010, 21:20

301 Km ale na jakiej hamowni, inercujnej czy obciązeniowej. I jakiej marki hamowni? Tak jak koledzy napisali 3,0 jest takim silnikiem że głownie ogranicza go temp EGt która już w serii jest dośc wysoka. Auta z DPF wychodzą na około 280ps a bez koło 285Km. Występowały w A6 turbiny Garret Gt2260VT a nie KKK BV50 i tam można było zbliżyc się pod 290Ps ze względu na wieksze smigła po cześci ciepłej turbiny ale to sporadyczne egzemplarze. Nowe 3,0 tdi 240Ps ma już seryjnie turbo Garett, centralnie umieszczony IC i jest możliwe zrobienie 300PS i 600nm. Nie zawsze sugerujcie się Mocą max tylko moca na silniku, różne hamownie róznie pokazuja. Oto wykres zrobionej A4 przez nasza firmę.

Pierwszy screen zawierał dane firmy, dlatego został usunięty

Obrazek
tu kolejne
http://img522.imageshack.us/i/dsc05950l.jpg/
I mógłby wklejac tu wykresy jeszcze kilkunastu.
Nie ma cudów bo wszystko ogranicza termika. Na dniach bedziemy testowali co dało w takim aucie zrobienie dużego frontalnego coolera oraz wydechu o wiekszej śrtednicy i usunięcie DPF
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, 06:24 przez Patrox, łącznie zmieniany 2 razy.
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 14 mar 2010, 21:24

ZelvaBOi pisze:Patrox, a jak znosi takie cos Tip?
TIP wbrew pozorom jest bardziej odporny niż manual, granica płąskiego 550-570nm nie jest mu straszna. Te 2 akurat egzemplarze to manual.
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 14 mar 2010, 21:31

ZelvaBOi pisze:No ja mam 269/550 i zastanawialem sie wlasnie nad 280/590-600
Robić na siłe te 10ps i płacić za softa 2 raz to nie najlepszy pomysł. Nie widałem softu ani wykresu co u ciebie jest zrobione ale czasami tych 10 ps po korekcie wogóle możesz nie odczuć.
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 14 mar 2010, 21:44

ZelvaBOi pisze:No wlasnie sie zastanawialem czy to ma sens. To co mam teraz to mi zrobili u Goduli w KRK. Koles powiedzial, ze to jest najbezpieczniejsza opcja :). W sumie nie narzekam :).
Musiałbyś zobaczyć na vagu w kanale 35 temp EGt jaką masz. Jeśeli nie dotkneli ci lmitera EGT to jest sznasa zrobienie więcej. Jęsli EGt już jest duże to niestety nie będzie co korygować.
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 14 mar 2010, 21:52

ZelvaBOi pisze:
Patrox pisze:Jęsli EGt już jest duże
co to znaczy duze? :D nie wiem jaka jest norma. moge sobie looknac jutro.

[ Dodano: 2010-03-14, 21:46 ]
Aaaa... no i jak sprawdzic? Jak wlasciwie rozgrzac auto zeby byl realny odczyt?
nie bedę zasmiecał, poszedł priw
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

fora audi

Post autor: fora audi » 17 mar 2010, 14:53

Hej,

Patrox oczywiscie ma racje - problem to EGT. Jesli sie ich nie ruszy moze dojsc do takiej sytuacji: jedziemy 180, rosnie EGT, sterownik tnie dawke i mamy *uuuu* potem temp spade, ecu dolewa i znow mamy *wruuu* iitd. Jest jeszcze mapa ograniczajaca dawke zaleznie od temp oleju, cieczy chlodzacej itd.

U mnie egt od ktorego zaczyna ciac jest podniesione o 30C. Oczywiscie lepiej nie jechac pelnym gazem w temp 30 stopni przez 0.5h bo tloki moga poplynac. Wszystko jest kwestia kultury technicznej. Jesli kto robi remap zeby jezdzic stale 270 na autostradzie to moim zdaniem nie dorosl do takiej mocy.

Tiptronic (produkcji ZF) konstrukcyjnie jest przystosowany do przenoszenia 600Nm, wiec don't worry. U mnie dodatkowo do 2k rpm wykresy sie pokrywaja, wiec nie meczymy skrzyni tym czego nie lubi najbardziej czyli duzego newtona na niskich obrotach.
Ponizej wykres, hamownia obciazeniowa 4x4. Silnik BMK z DPFem.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2010, 11:48 przez fora audi, łącznie zmieniany 1 raz.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 19 mar 2010, 11:33

Klient który nie przyjmuje do wiadomości że przykładowo "pierwsze 20% przyrostu obciąży układ nap. o 5% a kolejne 5% przyrostu może go obciążyć o kolejne 80%" ...nie powinien robić modyfikacji.

Ja nikomu nie zrobię 300KM w tym motorze, chyba że właściciel napisze oświadczenie że chce takiego moda na własna odpowiedzialność...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 28 mar 2010, 04:38

Patrox pisze:301 Km ale na jakiej hamowni, inercujnej czy obciązeniowej. I jakiej marki hamowni?
Obciążeniowej, marka - w firmie ma chyba jakąś autorską (w Inglostadt), ale w klubie ma EVC z Dinslaken... szczegółów nie podam bo nie chciał mi powiedzieć :) i w klubie był robiony...

Co do wykresów muszę zrobić skan papierków. Postara się wrzucić w ciągu tygodnia..

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 28 mar 2010, 19:05

Poniżej zamieszcam mod zrobiony w firmie Dynosoft. Z tego co wiem to jest to rekord europy w A4 3,0tdi. W aucie został zrobiony 3 calowy przelotowy ukłąd wydechowy na 3 tłumikach, duzy centralny intercooler, usunięty mechanicznie i softowo DPF oraz remap sterownika silnika:
Obrazek
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 29 mar 2010, 13:44

Patrox pisze:Poniżej zamieszcam mod zrobiony w firmie Dynosoft. Z tego co wiem to jest to rekord europy w A4 3,0tdi. W aucie został zrobiony 3 calowy przelotowy ukłąd wydechowy na 3 tłumikach, duzy centralny intercooler, usunięty mechanicznie i softowo DPF oraz remap sterownika silnika:
[url=http://img59.imageshack.us/img59/9901/dsc04578c.jpg]Obrazek[/URL]
Znane mi są mocniejsze odmiany 3.0 Tdi min w A4 czy Q7
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1938
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2548

fakt faktem, że modyfikowana jest najnowsze wersja 3.0 TDi, co nie zmienia faktu, że owe mody są mocniejsze.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 29 mar 2010, 22:15

Levuss pisze:
Patrox pisze:Poniżej zamieszcam mod zrobiony w firmie Dynosoft. Z tego co wiem to jest to rekord europy w A4 3,0tdi. W aucie został zrobiony 3 calowy przelotowy ukłąd wydechowy na 3 tłumikach, duzy centralny intercooler, usunięty mechanicznie i softowo DPF oraz remap sterownika silnika:
[url=http://img59.imageshack.us/img59/9901/dsc04578c.jpg]Obrazek[/URL]
Znane mi są mocniejsze odmiany 3.0 Tdi min w A4 czy Q7
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1938
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2548

fakt faktem, że modyfikowana jest najnowsze wersja 3.0 TDi, co nie zmienia faktu, że owe mody są mocniejsze.
Miałem na mysli B7. A4 czy A6 nowy model ma turbo garett a nie KKK i ma inne bardziej wydajen wirniki. Poza tym to co przedstawiłeś odnosi sie do całkiem innej turbiny która jest robiona na zamówienie tylko dla ABT i B&B. A ja mam seryjne turbo:)
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 30 mar 2010, 00:48

Patrox pisze:Poniżej zamieszcam mod zrobiony w firmie Dynosoft. Z tego co wiem to jest to rekord europy w A4 3,0tdi. W aucie został zrobiony 3 calowy przelotowy ukłąd wydechowy na 3 tłumikach, duzy centralny intercooler, usunięty mechanicznie i softowo DPF oraz remap sterownika silnika:
No i super... a ja mam serię i niewiele mniej od Ciebie... fajnie tak co nie ?
Kryptoreklama RuLEz :P
Ja nie robię modów... ale widzę że rozmowa sprowadza się do rozmowy z tunerami przekrzykującymi się ile można więcej...

Miałem 286KM mam trochę więcej...

Patrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:33
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Patrox » 30 mar 2010, 17:20

firewire pisze:
Patrox pisze:Poniżej zamieszcam mod zrobiony w firmie Dynosoft. Z tego co wiem to jest to rekord europy w A4 3,0tdi. W aucie został zrobiony 3 calowy przelotowy ukłąd wydechowy na 3 tłumikach, duzy centralny intercooler, usunięty mechanicznie i softowo DPF oraz remap sterownika silnika:
No i super... a ja mam serię i niewiele mniej od Ciebie... fajnie tak co nie ?
Kryptoreklama RuLEz :P
Ja nie robię modów... ale widzę że rozmowa sprowadza się do rozmowy z tunerami przekrzykującymi się ile można więcej...

Miałem 286KM mam trochę więcej...
Nie twierdze że to jest super wynik ale całkiem niezły jak na seryjne turbo. Chciałbym te twoje 286 koni zobaczyc latem, ile z nich zostanie:)Poprzednio miałem 289koni ale tylko w zimne dni. jak zaczeło się robic cieplej na dworze limiter ciał paliwo i zostawało 270Km. Nie jest moim celem reklama tylko chęc przedstawienia jak dany mod wpłynie na moc. Pozdrawiam
You Can be faster!!!
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 04 kwie 2010, 19:43

A jak się ma sprawa spalania po takim czipie na 270-280 KM?? Dużo wzrasta??

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 05 kwie 2010, 10:00

Powinno sie utrzymywac na takim samym poziomie a nawet przy spokojniej jezdzie nieznacznie zmalec pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja