[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
- szymonaudi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 mar 2009, 12:34
- Lokalizacja: Malbork
Witam.Posiadam A6 C5 2.4 benz + LPG,kod silnika ALF.Podepnę się do tematu odpowietrzania silnika.Wczoraj 2 raz wymieniłem uszczelkę zaworów od strony pasażera.Po przejechaniu 20 km zauważyłem że znów się poci i widać 2 krople oleju.Wymieniłem z tego względu że poprzedni mechanik źle ją założył.Wcześniej czytałem posty o odmach,ezektorach itd.Zaraz po wymianie uszczelki zdjąłem odmę skrzyni korbowej i wyczyściłem ją z białej mazi (sporo tego było).Ezektora nie ruszałem i prawdopodobnie to był mój błąd.Czy jeżeli ta białą maź była w odmach to lepiej wymienić tez ezektor???Z korka delikatnie dmucha,ale naprawdę delikatnie.Uszczelka była założona na dirko używane do uszczelnienia.Dajcie znak co o tym myślicie bo w poniedziałek chcę ten ezektor wymieniać.Wg mechanika odmy całe.Wcześniej straszny smród spalonego oleju w środku,teraz lżej śmierdzi ale to prawdopodobnie pozostałości z przed wymiany uszczelki.Z góry dzięki.
Proszę nie dublować postów! Jeżeli takie przypadki będą się powtarzać, zostaną usunięte bez ostrzeżenia!
all-v6-uszczelka-pod-pokrywe-zaworow-vt4913,105.htm
Proszę nie dublować postów! Jeżeli takie przypadki będą się powtarzać, zostaną usunięte bez ostrzeżenia!
all-v6-uszczelka-pod-pokrywe-zaworow-vt4913,105.htm
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, 21:01 przez szymonaudi, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
Ja wymieniłem odme ale nie wiem czy była zanieczyszczona bo to robił mechanik moim powodem było to że była popękana i myślałem że ona powoduje skoki obrotów ale jak z tych naszych porad wychodzi to ezektor też może być przyczyną.Koledzy jeszcze jedno napiszcie jakie wszystkie trzeba wymienić uszczelki pod klawiaturą aby nie ciekło.pozdro
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ezektor to takie ustrojstwo co przepuszcza powietrze w jedną stronę (większa średnica), a jak zaciągniemy to nie da się pociągnąć, natomiast ten boczny króciec powinien być drożny w obydwie strony.Jak ja wymieniałem to boczny wogóle był zapchany na amen.Po wymianie zupełnie inny silnik.Elegancko wkręca się na obroty, kultura pracy się poprawiła.
Dzisiaj czyściłem odmy ( u mnie węże gumowe, bo rurki dawno się połamały) i byłem załamany ilością białego szlamu w rurkach.Tak z ciekawości spytam czy w innych markach też taki szlam się zbiera przy odpowietrzeniu skrzyni korbowej??To jest po prostu straszne.Myłem je w benzynie i dmuchałem sprężonym powietrzem.Robiłem to po to, bo w poniedziałek zostanie usunięta usterka (wywalony simering na wale-przód) spowodowana właśnie zamarzniętym szlamem w odmie.
Nie lekceważcie tego marasu w odmie, bo ciśnienie jakie się wytwarza zawsze wywali simer na dole (na wale).Podstawa to sprawny ezektor, w ASO około 90 zł, a zauważycie poprawę pracy silnika.
Jeszcze jedno, dla mnie bardzo miarodajnym sprawdzeniem poprawnej pracy ezektora to przyłożenie kartki papieru na otwarty korek oleju.Silnik chodzi, odkręcamy korek i przykładamy kartkę.Jeżeli ezektor jest sprawny to kartkę będzie nam delikatnie zasysać.Jeżeli nie, będzie nam ją wydmuchiwać.Sprawdziłem to i jest to w 100% miarodajny sposób.Jeżeli ezektor albo odma będzie zapchana to ujście powietrza jest albo przez korek, albo przez uszczelki pod deklami, albo tak jak u mnie było czyli simeringiem na wale.
Dzisiaj czyściłem odmy ( u mnie węże gumowe, bo rurki dawno się połamały) i byłem załamany ilością białego szlamu w rurkach.Tak z ciekawości spytam czy w innych markach też taki szlam się zbiera przy odpowietrzeniu skrzyni korbowej??To jest po prostu straszne.Myłem je w benzynie i dmuchałem sprężonym powietrzem.Robiłem to po to, bo w poniedziałek zostanie usunięta usterka (wywalony simering na wale-przód) spowodowana właśnie zamarzniętym szlamem w odmie.
Nie lekceważcie tego marasu w odmie, bo ciśnienie jakie się wytwarza zawsze wywali simer na dole (na wale).Podstawa to sprawny ezektor, w ASO około 90 zł, a zauważycie poprawę pracy silnika.
Jeszcze jedno, dla mnie bardzo miarodajnym sprawdzeniem poprawnej pracy ezektora to przyłożenie kartki papieru na otwarty korek oleju.Silnik chodzi, odkręcamy korek i przykładamy kartkę.Jeżeli ezektor jest sprawny to kartkę będzie nam delikatnie zasysać.Jeżeli nie, będzie nam ją wydmuchiwać.Sprawdziłem to i jest to w 100% miarodajny sposób.Jeżeli ezektor albo odma będzie zapchana to ujście powietrza jest albo przez korek, albo przez uszczelki pod deklami, albo tak jak u mnie było czyli simeringiem na wale.
usunieto 

Nie wiem jak z innymi markami ale jak mialem 80 B4 benzynke to pocil sie motor z pod dekla na klawiaturze i jak zrobilem odmy w A6 to tak z rozpedu wyczyscilem tez w 80 czego wczesniej nigdy nie robilem a potem tylko lekko podociagalem śruby i wyciek sie uspokoil.Druga sprawa to ze zatykaniu odm sprzyja jazda na krotkich dystansach w okresie jesienno-zimowym przy ujemnych temperaturach kiedy to silnik jest nie dogrzany i nie moze odparowac wilgoci a potem sie to zbiera i zamarza w odmach.Kolejna sprawa to stopien zuzycia silnika im bardziej wyeksploatowany czyli zuzyte pierscienie i uszczelniacze zaworowe np tym ma wieksze przedmuch
- szymonaudi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 mar 2009, 12:34
- Lokalizacja: Malbork
Po pierwsze przepraszam za dublowanie postu,mój błąd,po co ma być nieład w tym wszystkim.
Po drugie przykładałem papier,ale nic się nie działo,ani w jedną,ani w drugą stronę,trochę para spod niego leciała.Jednak dosyć sporo oleju jest na uszczelce korka,który sobie spływa do komory świecy,to raczej nie jest normalne.Jutro jadę zamówić ezektor,gdyż tak jak pisałem odmę skrzyni korbowej miałem wyczyszczoną.Jak jego wymiana nie pomoże to już nie mam pojęcia co może być.Z góry dzięki za odpowiedzi.We wtorek zabiorę się za wymianę dzięki Waszym fotostory z innego tematu,mam nadzieje że dam radę,oczywiście o rezultacie poinformuję.
Po drugie przykładałem papier,ale nic się nie działo,ani w jedną,ani w drugą stronę,trochę para spod niego leciała.Jednak dosyć sporo oleju jest na uszczelce korka,który sobie spływa do komory świecy,to raczej nie jest normalne.Jutro jadę zamówić ezektor,gdyż tak jak pisałem odmę skrzyni korbowej miałem wyczyszczoną.Jak jego wymiana nie pomoże to już nie mam pojęcia co może być.Z góry dzięki za odpowiedzi.We wtorek zabiorę się za wymianę dzięki Waszym fotostory z innego tematu,mam nadzieje że dam radę,oczywiście o rezultacie poinformuję.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Jest to normalne, niestety ale w tych silnikach tak jest.Przerabialiśmy ten temat na forum, choćbyś nie wiem jak uszczelnił korek zawsze olej będzie spływał do gniazda świecy.szymonaudi pisze:Jednak dosyć sporo oleju jest na uszczelce korka,który sobie spływa do komory świecy,to raczej nie jest normalne
Co do pary z korka.Przed wymianą również miałem parę z korka, po wymianie ezektora nic nie leci i zasysa papierową kartkę.Jak sprawdzić ezektor napisałem powyżej.
usunieto 

- szymonaudi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 mar 2009, 12:34
- Lokalizacja: Malbork
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
kolego napisz po naprawie ile Cie to kosztowalo i jak sie spisal mechanik to moze mi go polecisz co ?jaroznet pisze:podepne się pod temat koledzy, otoz mam problem chyba jakas uszczelka badz oring puscilo w czasie tych mrozów (-22) i cieknie mi olej dosc konkretnie jak rozgrzeje silnik.
Jako, że zbliza sie wymiana sprzegla i rozrzadu postanowilem wstawic auto do mechanika na kilka dni aby zrobic wszystko za jednym rozbieraniem tego całego dziadostwa. Teraz do rzeczy: chce wymienic
ezektor+odma= ~180zł
uszczelniacze na napinaczu łańcucha rozrządu. 70zł/2komplety
uszczelki pod napinaczami łańcucha
uszczelki nastawnika wałka rozrzadu
zaślepka wałka
uszczelki pod deklami
i ewentualnie oringi te ktore puszczaja juz olej.
-teraz moje pytanie, poniewaz chce aby naprawa została wykonana fachowo chciałbym abyście poradzili jakiej marki czesci wybrac?
-czy tylko w naroznikach na uszczelce pod deklami daje sie sylikon?? sylikon wysokotemperaturowy bedzie ok?
-orientuje sie moze ktoś z kolegów ktorzy w/w elementy wymieniali jakie to koszta?
wszelkie uwagi i opinie mile widziane.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 mar 2010, 21:07 przez okony, łącznie zmieniany 1 raz.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
A ja mam takie pytanie do znawców tematu, może ktoś się wypowie.Po niedawnych doświadczeniach z zamarzniętą odmą i wyciśniętym simeringiem na wale chciałem sie dowiedzieć czy dla bezpieczeństwa dolnej części silnika(skrzynia korbowa) można delikatnie wyciągnąć bagnet od oleju do góry, żeby w razie draki ciśnienie wyszło właśnie nim a nie np. tak jak u mnie wycisło simer na wale??Jestem już przewrażliwiony na tym punkcie,dziennie jak kretyn sprawdzam odmy czy nie zawalone, zwariować idzie.Co o tym myślicie??Nie będzie łapał błędów, silnik będzie normalnie chodził??
usunieto 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
stasiuszef, chyba nic się nie będzie działo wielkiego , ale na bagnecie możesz mieć taki biały osad jakby woda się zmieszała z olejem.
Ja coś takiego odkryłem jak żona sprawdzała kiedyś olej podczas mojej nieobecności i nie docisnęła bagnetu do końca.
Oczywiście wiadomo co mi najpierw przez myśl przeleciało :evil: głowice , uszczelki pod nimi i tym podobne
I już mi się kontrolka stanu portfela zapaliła :-P
Ja coś takiego odkryłem jak żona sprawdzała kiedyś olej podczas mojej nieobecności i nie docisnęła bagnetu do końca.
Oczywiście wiadomo co mi najpierw przez myśl przeleciało :evil: głowice , uszczelki pod nimi i tym podobne

I już mi się kontrolka stanu portfela zapaliła :-P
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ja bym tu nie świrował, odma wymieniona to na następne 5 lat wystarczy. Gdyby nie mróz -20 st też pewnie jeździł bym dalej nieświadomy. Aczkolwiek raz na rok będę sprawdzał te węże :mrgreen:stasiuszef pisze:ja mam takie pytanie do znawców tematu, może ktoś się wypowie.Po niedawnych doświadczeniach z zamarzniętą odmą i wyciśniętym simeringiem na wale chciałem sie dowiedzieć czy dla bezpieczeństwa dolnej części silnika(skrzynia korbowa) można delikatnie wyciągnąć bagnet od oleju do góry
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
Koledzy bylem dziś z uszczelkami pod klawiaturami i pod napinaczami bylo ok a po przejechaniu 18km wyciek mechanik nie dokręcił dobrze dekla i koledzy pytam moge znowu przejechać 18km żeby mi to dokręcił pozdro
[ Dodano: 2010-02-06, 18:43 ]
Dokręcone i na razie nie widzę wycieku zobaczymy jak długo ale inny problem ile mam szlamu to głowa boli trochę przeczyściłem ale ezektor pewno do wymiany i jeszcze jedno zna ktoś miejsce w którym można kupić odmy bo za komplet w aso w tarnowie powiedzieli mi 300zl bo ezektor jest w normalnej cenie 99zl
[ Dodano: 2010-02-06, 18:43 ]
Dokręcone i na razie nie widzę wycieku zobaczymy jak długo ale inny problem ile mam szlamu to głowa boli trochę przeczyściłem ale ezektor pewno do wymiany i jeszcze jedno zna ktoś miejsce w którym można kupić odmy bo za komplet w aso w tarnowie powiedzieli mi 300zl bo ezektor jest w normalnej cenie 99zl